Nemazért.Megszoktam.
Csak az eredeti felvetés az miszerint a külső hőmérséklet szélsőséges változásait az olajhűtő késéssel tudja lekövetni.
És a külső mérés is hagy némi kételyt a pontosság tekintetében.
A legtöbben meg azt mondják nem akkora tragédia hogy rögtön minimálisan KB 60-70e forintot befektetve átalakítsák.
Van pár cucc amit szerintem bontva nemigen lehet megvenni,azok kereskedős igen meglepő áraon fognak beszerzésre kerülni,szerintem nagyon szívni fogja a fogát a kolléga.
Íme.
Viszont jó dolgokat is találtam benne, nem láttam akadályát, hogy a Gladius olajhűtője és vízpumpája felmenjen. Egy kis pöcök hiányzik a blokkról, ami nem engedi elforogni az olajhűtőt, de az nem tűnik lényeges részletnek, az a gyanúm, kis odafigyeléssel pótolható.
Fog a fek, meg lehet vele allni nekem a provlemam az hogy bent fog. A hondanak sem volt brutalis feke de joval kijjebb volt a nyomaspont, most kb 1-1,5centit kell behizzak hogy egyaltalan halljam hohy kezdi a betetet nekifesziteni a tarcsanak es csak utana fog a fek.
Szerintem kicsi a dugattyuatmero a 4dugos nyergekhez.
Ha tisztában vagy azzal ez elemi geometriai felállással, hogy kihajtás tengelye, és kerék tengelye akkor van legtávolabb egymástól, mikor a kettö közé húzott egyesre pont ráesik a lengövilla tengelyes is. Vagyis a három tengely egy vonalban van. A lényeg, hogy még ekkor se feszüljön a lánc. Mivel a lengövilla forgáspontja nem azonos a kihajtó tengely forgáspontjával, ezért minden más szituációban a kihajtás tengelye, és keréktengely távolsága kisebb lesz, akkor is ha nincs rajta terhelés, meg akkor is ha túlterheled. Mivel nem olyan egyszerü pont úgy megterheni a motort hogy a három tengely egybe essen, viszont a "terheletlen" állapot elég jól definiálható ahhoz, hogy a gyár meg tudja adni azt az értéket ami elegendö játékot ad akkor is mikor a két lánckerék tengelye a legtávolabb van egymástól.
(((Szerintem nem olyan bonyolult alkalmazni a 6.os mértanórán tanultakat a valós életben. )))
Mit találtam a Gladius szervízkönyv 312. oldalán... Diagnosztikai utasítást! Állapot: a motor túlhűt. Lehetséges ok: extrém hideg idő. Megoldás: takard le a radiátort.
Betétcsere?
Nem kéne szar legyen, a hülye 650-esem féke egy vicc ahhoz képest, de igen keményet harap, ha jobban meghúzom, utassal is.
Persze, nem radiális, de csak 4 dugattyú 310-es tárcsával.
Egyenes kormannyal is elultem a seggemet es fajt a bal vallam, a csutkaval ugyanez a helyzet, marad a csutka nalam is. csak a feket kell kicserelni. Katasztofa. De jo lenne egy olyat nyomkodni amelyiken mar radialis van vagy legalabb 19mm, 3/4 colos
Én is tudom egyenes kormánnyal, amit tudok, de valahogy a csutkában jobban megtalálom a számításom. A félidom szél/időjárás védelméhez is jobban passzol, meg nekem valahogy stabilabb, megnyugtatóbb ez a pozíció, jobban érzem azért a gépet így.
Ennek persze az az ára, hogy fárasztóbb, de nekem eddig megérte. Persze, lehet egyszer később én is lecserélem egyenesre a kényelem kedvéért, de még nincs tervben.
Szerintem utcán nem sok előnye van a csutkakormányank. Amit én tudok azt az egyenes kormánnyal is tudom. Így hogy öregszem már ez is sok amit csinálunk utcán
Nekem fékezésnél nem hintázik be, inkább pont hogy keményebb, álló helyzetben, ha behúzom a féket és megmozgatom a motort akkor jön elő ez a kotyogó hang ahogy felül kisebbeket mozdul a villa.
Csak az eredeti felvetés az miszerint a külső hőmérséklet szélsőséges változásait az olajhűtő késéssel tudja lekövetni.
És a külső mérés is hagy némi kételyt a pontosság tekintetében.
A legtöbben meg azt mondják nem akkora tragédia hogy rögtön minimálisan KB 60-70e forintot befektetve átalakítsák.
Van pár cucc amit szerintem bontva nemigen lehet megvenni,azok kereskedős igen meglepő áraon fognak beszerzésre kerülni,szerintem nagyon szívni fogja a fogát a kolléga.