Szerintem annyi történhetett, hogy elkészültek a motorral, nem tettek rá olajhűtőt, ahogy az elődjére sem, azonban az utolsó pillanatban rájöhettek, hogy a megnövelt teljesítmény miatt kevés lehet a hűtés, amit a víz tud adni, és szélsőséges terhelésen túlmelegedhet az olaj meleg időben. No, és akkor ott lehettek egy kvázi kész termékkel, és meg kellett valahogy oldani a gondokat, lehetőleg gyorsan és olcsón. A teljesítményt megvágni egy ilyen gépen nem lett volna túl jó ötlet, amikor alapból 20-30 lóerővel erősebb gépek voltak a fő riválisok, maradt az olcsón odabiggyeszthető olajhűtő, mint megoldás.
Namost, a használatiba nem írhatják bele, hogy hé figyuzz má`, hidegben azért nem ártana takargatni kicsit a hűtőt, ez vér ciki, inkább bevállalták, hogy ilyenkor jár a gép hideg olajjal.
Szerencsére nem kezelhetetlen a helyzet, pláne, ahogy láttad, a kitakarás mellett sem igazán melegedett fel a technika, pedig letakartam a háromnegyedét, szóval szerintem az olajhűtő is kicsit túl van lőve a célon, nem túl agresszíven vezetve lehet még nyáron se fájna nagyon a mocinak akár ha teljesen leszedném sem....
Nem erről van szó. Egyfelől a Suzuki csak 2003 és 2009 között gyártotta ezzel a fajta olajhűtővel, ráadásul elég "érdekes", hogy sem az elődnél nem volt levegős olajhűtő, sem az utódnál. Sőt, a legérdekesebb, hogy a prototípuson sem volt olajhűtő. Szóval itt minden jel arra utal, hogy "tűzoltásként" tették rá, utólag, amit utána valamiért mégis lecseréltek egy drágább, vizes hőcserélős megoldásra. Meggyőződésem, hogy jó okuknak kellett rá legyen.
Másfelől egy árva szóval nem mondtam, hogy a hűtőrendszer szar, ami szar, az az olajhűtés, mivel egyáltalán nem képes alkalmazkodni a környezeti hőmérsékletnek. Nem normális dolog, de nevezhetném komoly tervezési hibának is, hogy egy motorkerékpár bő 10 fokban mindössze 60 fokos olajjal üzemeljen egy 60km-es út után.
Felőlem azt csinálsz a hűtőddel, amit jólesik, de abban is biztos vagyok, hogy a váltóm sem a semmitől váltott hirtelen tökéletesen jól és simán hidegben is, míg idén korábban folyamatosan makacskodott...
De egyébként nyugodtan kipróbálhatod, 15 fokos időben gurulsz egyet a gyári állapotban, és utána ahogy én tettem, gondolom, akad otthon egy vékony doboz, amiből ki tudsz vágni egy 15,5cm*5cm-es darabot és betenni a gyári kavicsvédő és az olajhűtő közé, és úgy is gurulni egy karikát....
Durva, hogy a japók megterveztek egy ilyen népszerű motort mint az SV, eladtak belőle több 100ezer db-ot és pár évvel a gyártás megszüntetése után (ami kb 10 év) rájött 1-2 európai tag, hogy az egész hűtésrendszer alapjaiban szart sem ér. Megyek gyorsan leveszem a hűtőt nehogy baj legyen...
Nincs semmi sértődés, most néztem Bp. Károlyváros 400km kereken autópályán. Viszont a kis falvakon szívással is igazatok van. Akkor inkább tartogatom a benyát később még mehetünk nyugat felé ahol tényleg fasza utakon lehet menni pályamentesen. Most meg használom az autót amíg még lehet
Igen, mindenképpen más fedél kell hozzá, amin vissza lehet vezetni a hőcserélőből visszajövő vizet. Kérdés, egyáltalán ugyanolyan-e a meghajtása, nem-e tették valahogy erősebbé a Gladius pumpáját, a külön vízkör miatt így kevesebb víz jut a radiátorba, ha azonos a pumpa. Ennek utána kéne lesnem még.
Csak elég nehéz így netről okoskodni, sokszor nem látszanak képről a különbségek.
A 2 gáz.Ugyanis karlobagnál esünk le KB 7 kor.Mivel akkor 9-re tettük.
És ha senj a szállás akkor még 70 km partizás az minimum 3/4 óra.Ha csak egy pici csúszás akkor setétség lesz.
A Gmaps tényleg egy szar lett, és már vissza sem lehet térni a régihez!
Én végig azt szorgalmaztam hogy pálya nélkül menjünk, szerintem a leút meg a visszaút is legyen tartalmas!
Nem fogunk eltévedni, simán másfél-egy órával előbb lent leszünk mint 2 éve!
Namost, a használatiba nem írhatják bele, hogy hé figyuzz má`, hidegben azért nem ártana takargatni kicsit a hűtőt, ez vér ciki, inkább bevállalták, hogy ilyenkor jár a gép hideg olajjal.
Szerencsére nem kezelhetetlen a helyzet, pláne, ahogy láttad, a kitakarás mellett sem igazán melegedett fel a technika, pedig letakartam a háromnegyedét, szóval szerintem az olajhűtő is kicsit túl van lőve a célon, nem túl agresszíven vezetve lehet még nyáron se fájna nagyon a mocinak akár ha teljesen leszedném sem....
Másfelől egy árva szóval nem mondtam, hogy a hűtőrendszer szar, ami szar, az az olajhűtés, mivel egyáltalán nem képes alkalmazkodni a környezeti hőmérsékletnek. Nem normális dolog, de nevezhetném komoly tervezési hibának is, hogy egy motorkerékpár bő 10 fokban mindössze 60 fokos olajjal üzemeljen egy 60km-es út után.
Felőlem azt csinálsz a hűtőddel, amit jólesik, de abban is biztos vagyok, hogy a váltóm sem a semmitől váltott hirtelen tökéletesen jól és simán hidegben is, míg idén korábban folyamatosan makacskodott...
De egyébként nyugodtan kipróbálhatod, 15 fokos időben gurulsz egyet a gyári állapotban, és utána ahogy én tettem, gondolom, akad otthon egy vékony doboz, amiből ki tudsz vágni egy 15,5cm*5cm-es darabot és betenni a gyári kavicsvédő és az olajhűtő közé, és úgy is gurulni egy karikát....
sipka99@hotmail.com
Nem tévedhetett a suzuki?
link
Ha Senj a szállás, akkor a bosnyák határ utá na z52-esen mennénk, ha meg Karlobag, akkor Korenicánál a 25-ösön le.
-karlobag 640km
-starigrad 660 km
valahogy így
még ,Montenegróba is
Csak elég nehéz így netről okoskodni, sokszor nem látszanak képről a különbségek.
És ha senj a szállás akkor még 70 km partizás az minimum 3/4 óra.Ha csak egy pici csúszás akkor setétség lesz.
Én végig azt szorgalmaztam hogy pálya nélkül menjünk, szerintem a leút meg a visszaút is legyen tartalmas!
Nem fogunk eltévedni, simán másfél-egy órával előbb lent leszünk mint 2 éve!