"Alkalmazható-e a korábbitól (előírttól) eltérő viszkozitású motorolaj?
Egyes esetekben igen. Például versenyszerű használat esetén a motorolajba folyamatosan jelentős mennyiségű üzemanyag jut, amely (plusz a magasabb üzemi hőmérséklet) drasztikusan csökkentheti a motorolaj viszkozitását. A biztonságos kenőfilm-vastagság megőrzése érdekében ezért célszerű növelni a melegoldali viszkozitást.
Pl. SAE 10W-40 -- SAE 10W–50"
Ha nem áll fenn versenyszerű használat én nem erőltetném az 50-es olajat.
úgy látom senki nem mer már írni főleg olajtémában, mert rögtön előkerül valami önjelölt szakértő aki azonnal megcáfolja bármiről legyen is szó
a saját véleményem úgy hogy kurvára nem értek hozzá hogy amikor úgy gondoltam hogy nagyobb terhelést kap a motor mert pl. sűrűbben jártam ringre akkor beleraktam az 50-et mert úgy gondoltam hogy jobban elviseli a nagyobb terheléssel együtt járó magasabb hőmérsékletet, de az az igazság hogy semmi különbséget nem vettem észre a 2 között inkább csak a magam megnyugtatására volt jó hogy mindent megtettem a motor egészsége érdekében, úgyhogy ha rám hallgatsz azt csinálsz amit akarsz
Vasárnapra bejelentkezett egy kertész ipse.
Vágja ki a jégkáros fenyőnket.
KB 15-20 méteres.
Mondtam öcsinek vágja ő,max félreugrok ha leesik szal nem veszélyes rám nézve de nem vállalta be.
De utána addig verem míg le nem mond egy-két hétvégi programot.
Az a baj hogy olyan nagy akciót nem láttam a webes felületen hogy most bevásároljak, de nekem megérne egy kanyart, aztán hátha van valami jó.
MasterCard-al ugye lehet fizetni? Úgy nem kell előre Eurót váltani, és addig vásárlok amíg a kártyám bírja.
Állami ünnep.
Elég necces nekem az elszabadulás.
A május 1-et kéne kideríteni.
Szombat?
Ha 11-12 körül el tudnék indulni hogy 3-ra ott lehet lenni.
Vagy az osztrákoknál a Május 1 munkaszüneti nap egyáltalán?
Egyes esetekben igen. Például versenyszerű használat esetén a motorolajba folyamatosan jelentős mennyiségű üzemanyag jut, amely (plusz a magasabb üzemi hőmérséklet) drasztikusan csökkentheti a motorolaj viszkozitását. A biztonságos kenőfilm-vastagság megőrzése érdekében ezért célszerű növelni a melegoldali viszkozitást.
Pl. SAE 10W-40 -- SAE 10W–50"
Ha nem áll fenn versenyszerű használat én nem erőltetném az 50-es olajat.
akkor úgy gondolom 50es megy bele, mert itt a nyár, meleg lesz, és a melegoldali viszkozitása nagyobb.
a saját véleményem úgy hogy kurvára nem értek hozzá hogy amikor úgy gondoltam hogy nagyobb terhelést kap a motor mert pl. sűrűbben jártam ringre akkor beleraktam az 50-et mert úgy gondoltam hogy jobban elviseli a nagyobb terheléssel együtt járó magasabb hőmérsékletet, de az az igazság hogy semmi különbséget nem vettem észre a 2 között inkább csak a magam megnyugtatására volt jó hogy mindent megtettem a motor egészsége érdekében, úgyhogy ha rám hallgatsz azt csinálsz amit akarsz
ezres SV-be motul 5100 szériából szerintetek 10w40 vagy 10w50-et tegyek? melyiknek mi lenne az előnye?
köszi
ádám
https://youtu.be/qpJTJ5OA4HU?t...
Vágja ki a jégkáros fenyőnket.
KB 15-20 méteres.
Mondtam öcsinek vágja ő,max félreugrok ha leesik szal nem veszélyes rám nézve de nem vállalta be.
De utána addig verem míg le nem mond egy-két hétvégi programot.
Amúgy nem éget a tatár.
Szal nincs gáz.
De a két tartalék sisakom nagyon gáz.
A plexi lenne a legsürgősebb.
MasterCard-al ugye lehet fizetni? Úgy nem kell előre Eurót váltani, és addig vásárlok amíg a kártyám bírja.