Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Köszi, akkor már ezt is tudjuk
Konkretan motorokrol volna szo.
Nem hajok es egyebek.
Mondjuk igen nagy motoroknál vagy ahol az olaj nem a blokkban van az indítások előtt külön szivattyúval elindítják a nyomást.
Ahogy Levi mondja.
Én éppen motorsoron melózok.
Annyi hogy van egy úgynevezett hidegjáratás miután a kész motorba betöltik az olajat.
Itt megpörgetik a motort gyújtás nélkül,felépül az olajnyomás és tömítettségi tesztet végeznek.
Uhum.
Ma is tanultam valamit.
Elvileg lehetne nyomást produkálni az olajgombánál, de igazából értelmetlen főleg ilyen kis motornál rövid járatokkal. Ha olajjal teszik össze (másképp ki tenné össze?) akkor annyit kibír míg eljut oda az olaj feltéve, hogy jó a rendszer és tényleg lesz nyomás.
Nyers új blokkot olajjal raknak össze, na meg ugye egy hosszú állás miatt is előfordulhat hogy a siklócsapágyak letapadnak, ezért olyan a bevonata aminek nagy a kenőképessége és így elviseli minimálisan hogy "szárazon" fusson.
mas egyeb trukk.,?
Olajpumpat fel lehet tolteni vagy mittomen?
Gyarban hogy a banatban csinalhatjak egy full szaraz blokknal?
Igen, úgy célszerű, még gyertya behelyezés előtt az önindítóval megforgatni míg fel nem épül a nyomás. Amúgy elvileg így kéne minden alkalommal, de hát ki teszi ezt meg? A kamionnál a két nagy szűrőbe darabonként belemegy majd két liter, amennyire tudom feltöltöm őket, de a mostaninál olyan szar helyen van, hogy aláfekve nyújtott egy kézzel az alját fogva kell feltekerni és ha az még vagy 1.5kg.-al nehezebb akkor azon a kis helyen nem nagyon megy....
Ápropo egy teljesen miszlikbe szedes utan hogy a banatba lesz olajnyomas elso inditasnal?
At kell forgatni oninditoval.?
Ja.
Akkor ezt közösen kiderítettük. Tehát nem árt, ha ezt a csavart néha kicsavarjuk és megtisztitjuk a mágnest.
Ja, ez a durva szűrő, néha nem árt főleg öregebb gépeknél kitisztítani, az a csavar annak a leeresztője, én is ritkán engedem le ott, csak akkor ha az eredeti csavar mágnese tele spénnel, akkor viszont kell hisz ott még több van.
Tavasszal olajcserekor lehet én is kitekerem és megnézem hogy mágneses e a vége. De hogy van valami funkciója az tuti, nem hiába tették oda.
Igen, olajszűrőnek (oil strainer)írja a service manual. Egy biztos a csavarnak a váltóhoz semmi köze, ha csak nem a válto felé szüri az olajat felette a szűrő. Ez csak tipp.
A szerelési manualban láttam egy képet erről a szűrűről amikor mutogatja hogy kompresszorral, levegővel kell tisztítani.
De mi lehet ez? Plusz olajszűrő a blokkon belül?
Mindössze ennyi infót találtam az inbusz csavarról, hogy van egy szűrő felette.
Jah csak ekem 3 éve nem sv van. .
Ez valahogy kimaradt,de ezen hiány pótlása in progress.
Érdekes. Az enyémben tuti mágneses van. Legalábbis az egyik, amelyikből a leeresztés történt.
Speciel az enyémben egyik sem mágneses.
De majd jön valaki aki látott már belűről ilyet oszt felhomályosít.
Sajnos nem találom sehol sem mire való a másik csavar
Csak a sima csavart írja olaj leeresztőnek, de keresem tovább hátha megtalálom mi az az imbusz csavar.
Ok. valoban nem logikus a 2 olajleeresztő csavar, de miért mágneses mind a kettő? Én 6 éve igy cserélek olajat, (57000 van a gépben), igy több fáradt olaj jön ki. Semmilyen váltó problémát nem okozott eddig. Ezután is csak igy fogok olajat cserélni. Lehet az imbuszos valami szerelőnyilás talán.
eloxálást csináltatott már valaki Bp. környékén?
a manualban is egy leeresztőt írtak az ezreshez legalábbis