Lassan annyi cucc lesz szegény vason hogy nem lesz hely a kijelzőknek. Egy All in One kellene. Víz, Volt, Olaj, hőmérsékletek, nyomás kijelzőjére. És persze egyéb extra funkciókra. szili83-nak kellene szólni hátha tudna gyártani egy műszert hozzá, és akkor csak egy LCD panel kellene :D na meg az érzékelők.
Ennyit nem sajnálok rá, már csak az a kérdés hogy a menet az passzol-e szerintem ez egy M6-os menet és egy tömítéssel be kell hogy férjen... remélem ez is egy egységes szabvány ami mindenhol ugyanannyi...
A nagyobb és a régi autókon (még a zsigán is volt) nem véletlenül alkalmazták a nyomásmérőt, ez egy fontos műszer annak aki sokáig akar használni egy járművet. No meg az is érdekes ahogy látod, hogy melyik olaj mit tud.
A natúr olajnyomásmérő gombának semmi értéke nem változik mert abban csak egy kapcsoló van, ehhez viszont olyan jeladó kell aminek valóban változik az értéke, de a conradnál és még sok helyen lehet kapni ilyet párezerért.
Ez az folyamatos olajnyomás mérés nem is olyan hülyeség mivel időben észreveszed ha valami baj van...
Gondolkoztam egy olyan projecten hogy az SV szenzorait összekötöm egy mikrokontrollerrel (Arduino) és a kapott adatot felhasználom menet közbeni diagnosztikára vagy egy LCD kijelzőn kiíratom esetleg értéket tudok módosítani. Mivel az olajnyomásmérő szenzornak az ellenállása változik, ugyanez van a hőgombával és a fordulatszám visszajelzővel valamint a TP szenzorral is. Viszont ha a TP szenzor értékeivel játszani nem gyerekjáték...
Egy ilyennel : link akár az összes említett műszert be lehet kötni és a szűrő alatt elfér, illetve nem néztem hol van a Hornet szűrője, ha oldalt akkor nem, de a Suzukikon igen.
Hát de jó hülye vagyok, nekem hőgombám nincs is csak nyomás. De az is csak azt mutatja ha leesik a nyomás. Van olyan ami kis kijelzőn mutatja hogy mennyi a pillanatnyi nyomás és fel tudom rakni a műszerfalra ? Következő baj hogy a blokkon van nekem a gomba, de a baj a hengerfejnél szokott lenni a hornetnél az 1-es hengernél
Amit a manual írt az az ideális, de ugye ha beépíted a műszert akkor tudni fogod ha akár lassan, de főleg ha azonnal változik valami. Általában nem a szivattyú döglik meg hanem a főtengő vagy a veztengely csapágyazása és ott megy el a nyomás illetve a probléma elején inkább fokozottabban kezdi melegíteni az olajat (ezért lenne jó egy olajhőfokmérő is) amitől ugye melegebben "folyékonyabb" lesz és csökkenni kezd a nyomás, ilyenkor még egy olyan olajjal ami jobban tűri a hőt (nem a "vastagabb" hanem a márkásabb) még ki lehet tolni a végső megállást, de ha már indítás után hamar alacsony a nyomás akkor már sajna nemsokára kikönyökölés a vége.....no ezeknek az időben történő kiszűrése okán lenne jó ez a pár műszer.
3000 fordulaton 60 fokos motornal 52 es 90 bar kozott kell lennie... de ebbol nem tudjuk meg mi az idealis, mi okozza az alacsony vagy a magas nyomast? Gondolom az olajszivattyun nincs egy allitocsavar...egyszeruen csak csere es kesz? Az olajnyomas jelzo lampa mar tul keson jelez...
Csak akkor ha gyanús valami, de igazából egy állandó műszer igen jó lenne hisz a motor állapotának változását vagy esetleges azonnali hibáját lehetne követni vele, lehet kapni műszert nem is drágán, de eddig lusta voltam még magamnak is beszerelni egyet.
http://www.aliexpress.com/item...
Ennyit nem sajnálok rá, már csak az a kérdés hogy a menet az passzol-e szerintem ez egy M6-os menet és egy tömítéssel be kell hogy férjen... remélem ez is egy egységes szabvány ami mindenhol ugyanannyi...
Gondolkoztam egy olyan projecten hogy az SV szenzorait összekötöm egy mikrokontrollerrel (Arduino) és a kapott adatot felhasználom menet közbeni diagnosztikára vagy egy LCD kijelzőn kiíratom esetleg értéket tudok módosítani. Mivel az olajnyomásmérő szenzornak az ellenállása változik, ugyanez van a hőgombával és a fordulatszám visszajelzővel valamint a TP szenzorral is. Viszont ha a TP szenzor értékeivel játszani nem gyerekjáték...