Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Tapasztalatom nincs, de tippem van. Szerintem biztosíték, vagy elfüstölt/meglazult vezeték lehet, bár az utóbbit kizárnám.
Ha nem lakik túl messze, vethetek rá egy pillantást.
Tiszteletem!

Elnézést hogy igy "belerondítok" a fórumba, ha tudnátok segiteni megköszönném.
Egy barátomnak olyan gondja akadt az SV 650-ével, hogy mikor egy reggel indult volna pár napja, már a kulcsot elfordítva se történt semmi...azóta probálgatta átmozgatni a kábeleket, a kormányt, de semmi...
Az akkumlátort kimérték, a biztosítékok jók, előző nap gond nélkül üzemelt a gép...
Ha tapasztaltatok hasonlót, esetleg tippetek van, előre is köszi a választ!

Minden jót!
Persze, akkor nagyobb lesz (legalábbis nekem felettébb furcsa lenne, ha egy szélesebb guminál az egyenesfutáskor és a kanyarodáskor is egyaránt kisebb lenne a tapadó felület). Ha van lehetőséged rá, próbáld ki. Utána is kiváncsu vagyok a véleményedre! Egyébként szerintem ezt a témát kicsit túlragoztuk. Olyan gumit kell feltenni, amivel a vezetőnek örömére esik a motorozás. Ennyi!
Éppen az itt a probléma, hogy nem csak az egyenes futásnál változik meg a tapadó felület mérete hanem kanyarban is illetve kigyorsításkor is....ez itt a probléma!
Persze ettől függetlenül és is beszéltem olyannal akinek 170-es volt fenn és jó tapasztalatai voltak(sokkal könnyebben dönthető stb.) plusz még jól is nézett ki. (viszont a majrécsík ott is vojt keményen...) DE az érzésektől függetlenül a tapadás nem kielégítő....
Maximálisan egyetértek veled, abban amit írtál! De! Az előzőekben arról volt szó, hogy az egyenesen futó felület csökken kb 1cm-rel és kanyarban illetve kigyorításkor nem azt használod, szerintem. Azt is hozzáttettem, hogy ez egy szubjektív dolog, nekem ezek a gumiméretek jöttek be az Sv-n.
Szerintem meg a kanyarból kifele számít hogy 72 vagy 140 lovas a paripád. Kanyarba befele és belül ha lapon fordulsz nem számít a teljesítménykülönbség úgy sem szabadítasz rá talán még 72 lovat sem még ha GSXR1000 van sem. Ilyenkor a gumi feladata a kanyarsebesség "fenntartása", főleg az oldalirányú erők felemésztése. Tehát a mínusz ~1cm tapadófelület szarul jöhet az SV 650-nek is és egy 150 LE-s motornak ugyan úgy.

W.
Szerintem hagyd a gyári méretet és inkább tegyél rá valami jó ragadós gumit! A 650-es úgysem zabálja annyira.... Mondjuk egy Continental Sportattack tökéletes rá! Ez agumi az ezredesen elfogy 3000-5000km-en belül cserébe persze álom vele menni
Én meg csak azért bátorkodtam ezt írni, mert próbáltam mind a két fajtát, és nekem az utóbbi gumiméret jött be. (igaz, én nem beszélgettem erről senkivel ) Egyébként az a " jóval kissebb tapadófelület" kevesebb mint 1 cm, ami a 72LE teljesítmémynél nem hiszem, hogy számottevő biztonságérzet kiesést jelentene. A hátsó felnire egyébként rá lehet tenni a 170-es gumit is minden gond nélkül (még a 180-ast is, bár azt már én sem javaslom). Próbáld ki mind a két fajtát, aztán döntsd el melyik a jobb (csak a tesztút alatt ne legyenek túl hosszúak az egyenesek ). Szerinetem a kanyargóssabb utakon ez a gumiméret a nyerő (és nem megy az egyenesek rovására)
Csak azért gondoltam, hogy ez így lehet, mert volt szerencsém beszélgetni Alexander v. Rehbinder-rel aki 12 évig versenyzett No-ban Supersport kategóriában és 2évig volt a BMW Motorkerékpárfejlesztésnél tesztpilóta és azt javasolta hogy ne cseréljem le. Elmagyarázta, hogy a gumi felülete hogyan változik meg ha nem a megfelelő méretű felnire feszítik és lehet, hogy jobban lehet dönteni a vasat mert az egyenesen futó motor akár 1cm-rel is kisebb felületen érintkezik az aszfaltal, ezért mintha a kés pengéjét tennéd az asztalra jobban fog dőlni mintha a vastagabbik felét tennéd, viszont ugyan ez van akkor is ha le van döntve a vas. Jóval kisebb a tapadó felület, ami pályán nem biztos, hogy nagy gondot jelent viszont közúton, ahol lehet esetleg poros az út vagy csúszósabb az aszfalt és már meg is van a baj....
Na ezzel azért vitatkoznék Nekem 170-es volt hátul és 120/70 elől (michelin pilot race) és sokkal gyorsabb voltam vele kanyargós utakon, mint a gyári méretekkel. A 120/70 első hegyesebb mint gyári =-gyorsabban lehet döntögetni, nagyobb az olsdalsó futófelület=- kanyarban gyorsabb. Mivel "igazán nagy sebességet" nem érsz el vele egyenesben, ezért nem lehet érezni, hogy labilisbb lenne. A hátsó sem viselkedett rosszabban, vagy furcsábban mint a gyári.
Semmi képp ne tegyél fel még 170-est se, mert teljesen megváltozik a gumi felülete és így a tapadás is.
(pedig nagyon jól néz ki)
Amúgy szerintem előre sem jó ötlet eltérni a gyári mérettől.
Ha 180-ast teszel hátra, hozzá fog érni a láncvédőhöz. A 170-es még elfér. Előre meg semmiképp ne tegyél fel 130-ast, inkább 120/70-est. Sokkal gyorsabban lehet vele döntögetni
CSak azért mert van egy 180/55 gumi :)
Szélesebbet ,soha! Összenyomja a felni és pont a tapadó döntős felületet bukod el!
régebbi CBR 900
Előre minek? Nem ist tudok olyan sportos mocit aminek elöl 130-as gumija van (persze azért lehet )
Asszem az még befér, de teljesen felesleges...
Inkább előre tegyél 130-as gumit.
Szerintetek a 650-es SVmbe Befér a 180/55 gumi?
Ezt úgy értettem,h amikor láttál nem húztam neki annyira mert utassal voltam! Már ameddig láttál! Lepencei szerpentin? De ezt még nem tépem azért! Észnél kell lennem, várnak otthon!
Miért a GS-el soha nem mentél egyedül? 2 személlyel azért csak jobban kell húznu egy Gs-nek mint egyedül , de gondolom ez még az SV650-re is áll.
Miaz,h ha úgy húzom mint a GS-nek! Ott utassal voltam tehát nem is húztam neki! De igen nyomatékos alig kell odahúzni neki és szedi a lábát!
Hátha ugyanugy húzod neki mint a GS-nek akkor persze hogy riszálja a hátulját, nem azért mert szélesebbek a gumi Miaz hogy nyomatékos ? Nem pörgeted és mégis megy?
Fúúúú! Irtó jó! Kicsit nem figyel oda az ember és át is lépi a GS végsebességét és még van 2-3 sebbeségfokozat! Nagyon komoly! Miért ne bírnék vele? Kicsit riszálja néha a seggét,de ez az úttól is függ, meg persze ezen nem a 130-as virsli van hátul! De nagyon jó, és olyan nyomaték amiről álmodni sem mertem! IMÁDOM!
myke! Mik az első tapasztalataid? mennyire kényelmes az SV? birsz vele a GS után? Mert azért mégis dupla paci
eladó egy új, sötétített SV 650/1000 integrált indexes hátsó lámpa! Rendelésre más típusokra is. Részletes lista ITT . Érd.: tutilampa@gmail.com