Tapasztalatom nincs, de tippem van. Szerintem biztosíték, vagy elfüstölt/meglazult vezeték lehet, bár az utóbbit kizárnám.
Ha nem lakik túl messze, vethetek rá egy pillantást.
Elnézést hogy igy "belerondítok" a fórumba, ha tudnátok segiteni megköszönném.
Egy barátomnak olyan gondja akadt az SV 650-ével, hogy mikor egy reggel indult volna pár napja, már a kulcsot elfordítva se történt semmi...azóta probálgatta átmozgatni a kábeleket, a kormányt, de semmi...
Az akkumlátort kimérték, a biztosítékok jók, előző nap gond nélkül üzemelt a gép...
Ha tapasztaltatok hasonlót, esetleg tippetek van, előre is köszi a választ!
Persze, akkor nagyobb lesz (legalábbis nekem felettébb furcsa lenne, ha egy szélesebb guminál az egyenesfutáskor és a kanyarodáskor is egyaránt kisebb lenne a tapadó felület). Ha van lehetőséged rá, próbáld ki. Utána is kiváncsu vagyok a véleményedre! Egyébként szerintem ezt a témát kicsit túlragoztuk. Olyan gumit kell feltenni, amivel a vezetőnek örömére esik a motorozás. Ennyi!
Éppen az itt a probléma, hogy nem csak az egyenes futásnál változik meg a tapadó felület mérete hanem kanyarban is illetve kigyorsításkor is....ez itt a probléma!
Persze ettől függetlenül és is beszéltem olyannal akinek 170-es volt fenn és jó tapasztalatai voltak(sokkal könnyebben dönthető stb.) plusz még jól is nézett ki. (viszont a majrécsík ott is vojt keményen...) DE az érzésektől függetlenül a tapadás nem kielégítő....
Maximálisan egyetértek veled, abban amit írtál! De! Az előzőekben arról volt szó, hogy az egyenesen futó felület csökken kb 1cm-rel és kanyarban illetve kigyorításkor nem azt használod, szerintem. Azt is hozzáttettem, hogy ez egy szubjektív dolog, nekem ezek a gumiméretek jöttek be az Sv-n.
Szerintem meg a kanyarból kifele számít hogy 72 vagy 140 lovas a paripád. Kanyarba befele és belül ha lapon fordulsz nem számít a teljesítménykülönbség úgy sem szabadítasz rá talán még 72 lovat sem még ha GSXR1000 van sem. Ilyenkor a gumi feladata a kanyarsebesség "fenntartása", főleg az oldalirányú erők felemésztése. Tehát a mínusz ~1cm tapadófelület szarul jöhet az SV 650-nek is és egy 150 LE-s motornak ugyan úgy.
Szerintem hagyd a gyári méretet és inkább tegyél rá valami jó ragadós gumit! A 650-es úgysem zabálja annyira.... Mondjuk egy Continental Sportattack tökéletes rá! Ez agumi az ezredesen elfogy 3000-5000km-en belül cserébe persze álom vele menni
Én meg csak azért bátorkodtam ezt írni, mert próbáltam mind a két fajtát, és nekem az utóbbi gumiméret jött be. (igaz, én nem beszélgettem erről senkivel ) Egyébként az a " jóval kissebb tapadófelület" kevesebb mint 1 cm, ami a 72LE teljesítmémynél nem hiszem, hogy számottevő biztonságérzet kiesést jelentene. A hátsó felnire egyébként rá lehet tenni a 170-es gumit is minden gond nélkül (még a 180-ast is, bár azt már én sem javaslom). Próbáld ki mind a két fajtát, aztán döntsd el melyik a jobb (csak a tesztút alatt ne legyenek túl hosszúak az egyenesek ). Szerinetem a kanyargóssabb utakon ez a gumiméret a nyerő (és nem megy az egyenesek rovására)
Csak azért gondoltam, hogy ez így lehet, mert volt szerencsém beszélgetni Alexander v. Rehbinder-rel aki 12 évig versenyzett No-ban Supersport kategóriában és 2évig volt a BMW Motorkerékpárfejlesztésnél tesztpilóta és azt javasolta hogy ne cseréljem le. Elmagyarázta, hogy a gumi felülete hogyan változik meg ha nem a megfelelő méretű felnire feszítik és lehet, hogy jobban lehet dönteni a vasat mert az egyenesen futó motor akár 1cm-rel is kisebb felületen érintkezik az aszfaltal, ezért mintha a kés pengéjét tennéd az asztalra jobban fog dőlni mintha a vastagabbik felét tennéd, viszont ugyan ez van akkor is ha le van döntve a vas. Jóval kisebb a tapadó felület, ami pályán nem biztos, hogy nagy gondot jelent viszont közúton, ahol lehet esetleg poros az út vagy csúszósabb az aszfalt és már meg is van a baj....
Na ezzel azért vitatkoznék Nekem 170-es volt hátul és 120/70 elől (michelin pilot race) és sokkal gyorsabb voltam vele kanyargós utakon, mint a gyári méretekkel. A 120/70 első hegyesebb mint gyári =-gyorsabban lehet döntögetni, nagyobb az olsdalsó futófelület=- kanyarban gyorsabb. Mivel "igazán nagy sebességet" nem érsz el vele egyenesben, ezért nem lehet érezni, hogy labilisbb lenne. A hátsó sem viselkedett rosszabban, vagy furcsábban mint a gyári.
Semmi képp ne tegyél fel még 170-est se, mert teljesen megváltozik a gumi felülete és így a tapadás is.
(pedig nagyon jól néz ki)
Amúgy szerintem előre sem jó ötlet eltérni a gyári mérettől.
Ha 180-ast teszel hátra, hozzá fog érni a láncvédőhöz. A 170-es még elfér. Előre meg semmiképp ne tegyél fel 130-ast, inkább 120/70-est. Sokkal gyorsabban lehet vele döntögetni
Ezt úgy értettem,h amikor láttál nem húztam neki annyira mert utassal voltam! Már ameddig láttál! Lepencei szerpentin? De ezt még nem tépem azért! Észnél kell lennem, várnak otthon!
Hátha ugyanugy húzod neki mint a GS-nek akkor persze hogy riszálja a hátulját, nem azért mert szélesebbek a gumi Miaz hogy nyomatékos ? Nem pörgeted és mégis megy?
Fúúúú! Irtó jó! Kicsit nem figyel oda az ember és át is lépi a GS végsebességét és még van 2-3 sebbeségfokozat! Nagyon komoly! Miért ne bírnék vele? Kicsit riszálja néha a seggét,de ez az úttól is függ, meg persze ezen nem a 130-as virsli van hátul! De nagyon jó, és olyan nyomaték amiről álmodni sem mertem! IMÁDOM!
Ha nem lakik túl messze, vethetek rá egy pillantást.