Be kő látni azért hogy van egy markáns elválasztó rész a "magam is megoldom" meg a "nem szarkszom elviszem szervízbe" történek közt.
Egy gumicserére leveszem a kereket,kiegyengetem a váltókart,kicserélem a kormányt,légszűrőt,fékbetétet,olajat,folyadékokat az simán mehet otthon egy kézügyességgel meg egy alap szerszámkészlettel.
Nade egy szinkron,szelephézag,lánccsere aminek már a spec.szerszámigénye is pénzben nagyobb mint az amit ráköltesz egy szerelőnél több.
Nem beszélve a tényleges tudásról ami ilyesmihez kell.
Szóval van amit otthon van amit szerelőnél.
Oszt ennyi.
Bár árnyalja a dolgot hogy a szinkront egy versenyecsapatos hallgatónak ha van a tanszéken szinkronteszter illik megoldani ha nem akar szerelőhöz menni.Aki ráadásul van is.
Tehát nem értem no.Ennyi az egész.
Sziasztok!
Minap történt velem, hogy lassításnál elkezdett rángatni, dadogni a kicsike, majd leállt és utána csak nagy nehezen indult újra. (Már előtte menet közben is gyanús volt, mintha akkor is éreztem volna ezt a rángatást, de akkor ment tovább, nem történt semmi.) Eljátszotta azt, hogy 2-3 indításnál nem reagált semmit, majd ha nagyobb gázt húztam neki beindult, pufogott egy nagyot és leállt, majd ismét semmi. Végül nehezen de beindult és hazaértem vele. Lehetséges ez gyertya miatt? Vagy szerintetek hol lehet a hiba?
ne húzd fel magad, más a mérnökképzés, és más az hogy valaki egy olajszagú műhelyben többféle motoron gyakorolva a végén bekötött szemmel megcsinálja egy olyan motoron is, amit aznap lát először szétszedve. Magabiztosan, nem pedig attól rettegve h elbasz valamit.
A másik meg az, h régebben volt a tanulás/tapasztalatszerzés, a Haynes-könyvek, utána volt a google, most meg már a guglizás vagy youtube nézés is sok. Mondd meg hogyan kell, ennyi.
Te meg itt szívózol ahelyett h mondanád!
Egyenesbe kene csiszolni,majd ebbe a reszbe egy M8 as menetet furni.
Ezutan egy M8 as kapupant csavart aminek a fejet az eredeti mintajara alakitottal menetrogzitovel betekered es a gumit rahuzhatod.
Ha szepen dolgozol nemv lehet eszrevenni a kulonbseget.
Ha nincs meg a gumi simsoneval potolhato.
Ha gorbe egy gazos forrasztolampava megmelegitheto es egy csillagkulcsal visszahajthato ovatosan.
Ez eleg egyszeru javitas.kb fel egyora.
Flex menetfuro meglete eseten.
Őőőőő engem is lehet.
Kurvára nem birom a tipikus audi vásárlókat.
Azt a tahó kopasz egybenyakú napszemüveges sötétítettablakos leszorítok mindenkit mert nekem audim van viselkedéssel.
Szal még ha lenne is pénzem akkorsem vennék audit.
Opelem van de a digó verdákat birom.
Nem téged basztatlak ezzel Zoli csak annyira utálom mikor köpködik a gyárat aztán egyik ismerősöm is "inkább munkanélküli leszek minthogy odamenjek".Egy hónapja meg látom bejönni reggel a portán és meg is jegyeztem neki "mi van elfogyott a segély?"
Úgy ne fikázzon senki semmilyen gyárat amíg nem dolgozott ott.
Nya kikerestem.
Nem ő volt az audis fikázós.
Jó ez a kereső funkció.
CoRo_Z
[3] 2013. november 29. 15:26
Audi? Az egyik évfolyam társam (akinek sikerült is diploma) megfordult az győri Audinál miután repülőgép alkatrészek méretezéséből kicsit besokallt, de ha jól emlékszem tán fél évet volt ott.
A srác igazi mérnök figura amúgy, állandóan bújja a szaklapokat, képzésekre jár, stb és most a bmw-nél a futóműrészlegen vezető.
Nos, a győri Audinál csinálják a "szarlapátolást". Az igazi gagyi, unalmas, monoton mérnöki feladatokat. Azaz, olyan munkákat, amiket tulajdonképpen nyugodtan végezhetnek nem német Audi fejlesztő mérnökök és mindezt nagyon sokáig 160-180 nettóért!
Nem fogom mondani, hogy a srác kint először mennyit keresett és most mennyit keres, de nagyon brutális a különbség.
És sajnos sok szakmában ugyanez a helyzet. Egy igazán fasza szakit kint nagyon megbecsülnek, főleg ha még tud németül is vagy angolul, vagy ne adj Isten mindkét nyelven!
Szóval én támogatom, hogy könnyíts a dolgodon és tanulj el minél több dolgot tőlük, aztán ha majd lementek a nagy lázongások és megtisztul az ország ettől a sok slepptől , akkor gyere vissza és alapíts egy jó kis magyar motor gyárat
válasz erre ugrás ehhez a hozzászóláshoz előzmény
Zoli32
2013. november 29. 14:55
Ha felvesznek faszé akarsz visszajönni?
Amúgy ott a győri audi.Nem jó?
válasz erre előzmény ugrás ehhez a hozzászóláshoz
jelentés a moderátornak
bagaba
2013. november 29. 14:51
Járműmérnök szak, belsőégésűmotor-fejelsztés szakiránnyal. Jelenleg egy egyetemi csapatban melózom, A Formula Student versenysorozatba fejelsztünk egy teljesen egyedi motort. Ezen belül a fékpadi részlegen húzom az igát. Szóval mint frissdiplomás, óriási szakmai tapasztalattal fogok majd kezdeni, ami valljuk be nagy előny. Ausztriában egyébként a KTM Mattighofeni gyárát néztem ki, majd meglássuk
válasz erre előzmény ugrás ehhez a hozzászóláshoz
Akárhol is volt jöjjön be a gyárba és ott mondja főleg járműfejlesztésen, mivel főleg ott vannak járműmérnökök, hogy lükék az emberek szerintem az első tud neki olyat mondani és mutatni, hogy csak pillogat és mondja bocs
Amúgy meg ki támogatja a Járműmérnöki szakot nem is tudom csak nem a négykarikások ? .Nekik hála tudja Bagaba szinkronozni az SV-t mert gondolom a négykarikás tanszéken szeretné elvégezni ezt a műveletet.
Asszem a KTM nél volt a srác.
Bár nem tuti.
Kezdek vénülni és az eszem nem a legjobb.
Szóval csak locsogok mint egy nagypapa.
Majd jön és eligazít engem.
Ez ne haragudj de nagyon nagyképű szöveg volt
" Győri audi mérnököknél sokkal kvalifikáltabb versenyszerelői mérnöki lesz a képzésed "
Ezt Bagaba mondta?
Nem te mondtad hogy meg kéne tanulni?
Hát tedd.
Fórum nem az a hely ahol ezt meg lehetne.
Nem a tanulmányaid kritizálom csak a lustaságot.
Gondolom letöltötted a manualt az SV mediáról ahol ezt is írják.
Utánaolvasol ebben a PDF dokumentumban oszt annyi.
Elvégre ha jól mondtad a Győri audi mérnököknél sokkal kvalifikáltabb versenyszerelői mérnöki lesz a képzésed vagy valami ilyesmi.
Nem hinném hogy ez kibabrálna veled.
Légy bátor és kezdj neki.
Nem kritizálok én senkit csak tálcán nem fog kínálni senki pontos instrukciókat inyektorszinkron menetére.
Ezt bizton állíthatom.
Nem írígységből.
Csak mert a legtöbben felhasználók.
Fogalmuk sincs róla hogy megy.
Nekem sem.
Én inkább kifizetem azt az összeget valakinek aki tudja és csinálja.
Az meg azért nem fogja elmondani mert ezzel keresi a pénzt.
Béke veled.Nem kötözködök.
Javits ki ha tevedek, de a map szenzor az abszolut legkori nyomast mondja meg, nem pedig minden egyes szivocso aktulis nyomasat. Ez alapjan eleg bajos mar-mar lehetetlen szinkront allitani. Erre gyart a proptech usb-s kutyut elektronikus nyomasszenzorokkal, amit ugyanugy csatlakoztatni kell csovel a szivotorokhoz mint a hagyomanyos verziot.
És még valaki csodálkozik, hogy egyre kevesebbet járnak ide az emberek... Kérlek indokold már meg nekem, hogy milyen okon kritizálod az én tanulmányaimat? Szörnyű hiba, hogy nem tanuljuk meg az SV injektorának és motorvezérlőjének felépítését. Vagy mi az ami szúrja a szemed?
profi szerelő ismerősöm nekem is van köszönöm szépen. Maga a beállítás nem egy bonyolult dolog, a kérdés annyi lett volna hogy hol keressem az állító csavart, bár ez szemlével úgyis előkerül. PC-re dugva a MAP-szenzor által mért adatokat kapod meg. Ez valamivel alaposabb mint a hagyományos pl golyós vagy folyadékoszlopos vizsgálat, de mindegyikkel ugyanúgy kivitelezhető a szinkron.
Amikor nekem csinálták, rákötötték a mocit egy eszközzel PC-re és ott a progi mutatta a helyes értéket és oda kellett tekerni......
Ha kell profi, megbízható, olcsó szerelő, tudok egyet.
Egy gumicserére leveszem a kereket,kiegyengetem a váltókart,kicserélem a kormányt,légszűrőt,fékbetétet,olajat,folyadékokat az simán mehet otthon egy kézügyességgel meg egy alap szerszámkészlettel.
Nade egy szinkron,szelephézag,lánccsere aminek már a spec.szerszámigénye is pénzben nagyobb mint az amit ráköltesz egy szerelőnél több.
Nem beszélve a tényleges tudásról ami ilyesmihez kell.
Szóval van amit otthon van amit szerelőnél.
Oszt ennyi.
Bár árnyalja a dolgot hogy a szinkront egy versenyecsapatos hallgatónak ha van a tanszéken szinkronteszter illik megoldani ha nem akar szerelőhöz menni.Aki ráadásul van is.
Tehát nem értem no.Ennyi az egész.
Minap történt velem, hogy lassításnál elkezdett rángatni, dadogni a kicsike, majd leállt és utána csak nagy nehezen indult újra. (Már előtte menet közben is gyanús volt, mintha akkor is éreztem volna ezt a rángatást, de akkor ment tovább, nem történt semmi.) Eljátszotta azt, hogy 2-3 indításnál nem reagált semmit, majd ha nagyobb gázt húztam neki beindult, pufogott egy nagyot és leállt, majd ismét semmi. Végül nehezen de beindult és hazaértem vele. Lehetséges ez gyertya miatt? Vagy szerintetek hol lehet a hiba?
ezt majd az enyémen demonstrálhatnád egyszer :-)
én is úgy "döntöttem", h nem kell nekem egyenes váltókar :)
A másik meg az, h régebben volt a tanulás/tapasztalatszerzés, a Haynes-könyvek, utána volt a google, most meg már a guglizás vagy youtube nézés is sok. Mondd meg hogyan kell, ennyi.
Te meg itt szívózol ahelyett h mondanád!
De egyszerű, fogalmatlan fehérgalléros munkásként nem vagyok se a tudás, se az eszközök birtokában. Esetleg vissza tudnám ductapezni :D :D D
Ezutan egy M8 as kapupant csavart aminek a fejet az eredeti mintajara alakitottal menetrogzitovel betekered es a gumit rahuzhatod.
Ha szepen dolgozol nemv lehet eszrevenni a kulonbseget.
Ha nincs meg a gumi simsoneval potolhato.
Ha gorbe egy gazos forrasztolampava megmelegitheto es egy csillagkulcsal visszahajthato ovatosan.
Ez eleg egyszeru javitas.kb fel egyora.
Flex menetfuro meglete eseten.
Kurvára nem birom a tipikus audi vásárlókat.
Azt a tahó kopasz egybenyakú napszemüveges sötétítettablakos leszorítok mindenkit mert nekem audim van viselkedéssel.
Szal még ha lenne is pénzem akkorsem vennék audit.
Opelem van de a digó verdákat birom.
Előzmény nélkül kicsit túllihegtem , de én utálom mikor szidják a gyárat
Úgy ne fikázzon senki semmilyen gyárat amíg nem dolgozott ott.
Nem ő volt az audis fikázós.
Jó ez a kereső funkció.
CoRo_Z
[3] 2013. november 29. 15:26
Audi? Az egyik évfolyam társam (akinek sikerült is diploma) megfordult az győri Audinál miután repülőgép alkatrészek méretezéséből kicsit besokallt, de ha jól emlékszem tán fél évet volt ott.
A srác igazi mérnök figura amúgy, állandóan bújja a szaklapokat, képzésekre jár, stb és most a bmw-nél a futóműrészlegen vezető.
Nos, a győri Audinál csinálják a "szarlapátolást". Az igazi gagyi, unalmas, monoton mérnöki feladatokat. Azaz, olyan munkákat, amiket tulajdonképpen nyugodtan végezhetnek nem német Audi fejlesztő mérnökök és mindezt nagyon sokáig 160-180 nettóért!
Nem fogom mondani, hogy a srác kint először mennyit keresett és most mennyit keres, de nagyon brutális a különbség.
És sajnos sok szakmában ugyanez a helyzet. Egy igazán fasza szakit kint nagyon megbecsülnek, főleg ha még tud németül is vagy angolul, vagy ne adj Isten mindkét nyelven!
Szóval én támogatom, hogy könnyíts a dolgodon és tanulj el minél több dolgot tőlük, aztán ha majd lementek a nagy lázongások és megtisztul az ország ettől a sok slepptől , akkor gyere vissza és alapíts egy jó kis magyar motor gyárat
válasz erre ugrás ehhez a hozzászóláshoz előzmény
Zoli32
2013. november 29. 14:55
Ha felvesznek faszé akarsz visszajönni?
Amúgy ott a győri audi.Nem jó?
válasz erre előzmény ugrás ehhez a hozzászóláshoz
jelentés a moderátornak
bagaba
2013. november 29. 14:51
Járműmérnök szak, belsőégésűmotor-fejelsztés szakiránnyal. Jelenleg egy egyetemi csapatban melózom, A Formula Student versenysorozatba fejelsztünk egy teljesen egyedi motort. Ezen belül a fékpadi részlegen húzom az igát. Szóval mint frissdiplomás, óriási szakmai tapasztalattal fogok majd kezdeni, ami valljuk be nagy előny. Ausztriában egyébként a KTM Mattighofeni gyárát néztem ki, majd meglássuk
válasz erre előzmény ugrás ehhez a hozzászóláshoz
Mondom csak homálosak az emlékek és nagy vonalakban közölte a dolgokat.
Jön és elrendez mindent.
Ha akar.
Amúgy meg ki támogatja a Járműmérnöki szakot nem is tudom csak nem a négykarikások ? .Nekik hála tudja Bagaba szinkronozni az SV-t mert gondolom a négykarikás tanszéken szeretné elvégezni ezt a műveletet.
Bár nem tuti.
Kezdek vénülni és az eszem nem a legjobb.
Szóval csak locsogok mint egy nagypapa.
Majd jön és eligazít engem.
De azt mondta nem túl magas a színvonal.
Úgy emlékszem.
" Győri audi mérnököknél sokkal kvalifikáltabb versenyszerelői mérnöki lesz a képzésed "
Ezt Bagaba mondta?
Hát tedd.
Fórum nem az a hely ahol ezt meg lehetne.
Nem a tanulmányaid kritizálom csak a lustaságot.
Gondolom letöltötted a manualt az SV mediáról ahol ezt is írják.
Utánaolvasol ebben a PDF dokumentumban oszt annyi.
Elvégre ha jól mondtad a Győri audi mérnököknél sokkal kvalifikáltabb versenyszerelői mérnöki lesz a képzésed vagy valami ilyesmi.
Nem hinném hogy ez kibabrálna veled.
Légy bátor és kezdj neki.
Nem kritizálok én senkit csak tálcán nem fog kínálni senki pontos instrukciókat inyektorszinkron menetére.
Ezt bizton állíthatom.
Nem írígységből.
Csak mert a legtöbben felhasználók.
Fogalmuk sincs róla hogy megy.
Nekem sem.
Én inkább kifizetem azt az összeget valakinek aki tudja és csinálja.
Az meg azért nem fogja elmondani mert ezzel keresi a pénzt.
Béke veled.Nem kötözködök.
Nem tartom jo otletnek.
Ha kell profi, megbízható, olcsó szerelő, tudok egyet.