Az elmúlt cirka 10 év alatt sokat állt a gép napon és gondolom megette az uv a tartály anyagát! Tele volt hajszálrepedésekkel, A Bucsinban miközben felültem a gépre, épphogy hozzáértem a tartályhoz és eltört... Levettem a tartályt hogy ne legyen minden tiszta fékolaj és lemotoroztam vele még Szovátáig tartály nélkül, végig volt első fékem, hibátlan...
Ez a hűtőközeg téma érdekes, 2005-ben vettem a vasat újonnan, hűtőfolyadékot 2009-ben cseréltem unalomból de sehol semmilyen lerakódással nem találkoztam, 2012-ben elértem a 80ezres futásteljesítményt és elég zajosak voltak a vez. láncok hát cseréltem mindkettőt, egyben cseréltem megint hűtőfolyadékot is de ugyancsak nem tapasztaltam se lerakódást se habot sehol és utántöltenem se kellett soha, pedig mindig olcsó rózsaszín glykolt használtam! Ha hazamegyek valószínűleg átlépem a géppel a százezret, utána kap egy nagyobb átvizsgálást a vas, kiváncsi vagyok mit találok benne?
Hát ilyet se hallottam még, hogy a gyárival gond lenne. Amúgy igazad van, ha éppen úgy esik le a tartály, akkor még meg tudsz állni, mindaddig, amíg nem kerül a rendszerbe levegő utána.
De ennek örülök, hogy nem csak most lettek meg, és arról van vélemény, hanem valósan használva is volt (ez az előbb nem jött le). Így már hihetőbb, hogy talán jó lehet a kínai, legalábbis pont ez. Bár én ezidáig nem láttam tárcsából jót ami extrém olcsó.
Nekem ez a kínai tartály csövén simán átdiffundált 1 nap alatt a fékfolyadék.Én nem tenném fel a hozzá kapott csővel.
És félévalatt eltűnik a színe.
Amúgy a funkcióját ellátja.
De csak alu vagy crom színben.
A manual 50% desztviz 50% corrosion inhibited ethylene glycol anti-freeze-t ír.
Ennek maradéktalanul megfelel az amit tettem bele.
És igen.................mindenki azt vesz bele amit akar.
Ezt a fazer topikban olvastam.
"krisztianfz6
[2] 2012. február 28. 08:15
Nekem a motul belerakódott a hűtő kupakjába, az a nyálka, mikor jöttünk haza marokkóból. Az nem zárt rendesen, így mikor megálltunk, akkor a kiegyenlítőtartályból csepegett ki a víz. Pesten már úgy jöttem keresztül, hogy piros lámpánál le kellett állítanom a motort, mert a hűtővíz kijelző kiakadt, megjelent az összes szegmens, és villogott. Végül igyekeztem úgy haladni, hogy ne kelljen megállnom a városban. Karunál kiderült, hogy csak félig volt a hűtőm folyadékkal.
Nem hittem volna, hogy így pikk-pakk elhasználódik ez a motul hűtőfolyadék. Szóval drága húsnak híg a leve."
A tárcsa már fent van a gépen, ha jól emlékszem már bele is gurultam azóta 12ezret de ezt majd akkor tudom megmondani pontosan ha megint otthon leszek mert jelenleg cirka 2400 km. van köztünk, de amint hazamegyek, teszek fel néhány képet róla. Fékolajtartályról csak annyit, hogy a gyári menet közben mállott porrá, mégis hazajöttem vele 700 km.-ről (erdély), tettem a munkahengerre egy 10 centis gumicsövet amibe fékolajat töltöttem a végét pedig ledugóztam! Szóval nem tartok tőle hogy a tartállyal gond lesz, de ha lesz akkor is van fék, mivelhogy gyakorlatilag csak puffer szerepe van, a fékbetét és tárcsakopásából adódó fékolajtöbbletet hivatott pótolni, he el is folyik belőle az olaj, bőven van még "tartalék" az utána lévő csőben...
A Motulra rá van írva, hogy nem kell hígítani. Motoroknál kicsit más a rendszer, mint autóknál, kisebbek a furatok, kisebb minden. A hűtőfolyadéknak pedig kennie kell sok évig, miközben ezerszer felmelegszik majd lehűl. Ezért fejlesztettek egy olyan folyadékot, mely ezekbe a rendszerekbe lett kitalálva. Autóba én is fagyállót tettem, mert az való bele, ennyi.
Most nem fogok kisregényt írni, mert se időm, se kedvem. Úgyis mindenki azt vesz, amit akar, aki kíváncsi rá, úgyis megkérdezi akit akar, csak azt nem szeretem, ha valaki csak az egyik oldalt vizsgálja meg, a többi már minden szar, mert ő azt ismeri. Persze szerinted ugyanaz van benne, pedig nem használtad soha a Motult, de még a flakonját sem olvastad el. Én olvastam már mind a Motul flakonját, mint a sima fagyállóét. Ezek alapján nem sajnáltam pár forintot megvenni a "drágábbat". De rábeszélni nem fogok senkit, nem is akarok.
Na akkor vegyen mindenki azt, amit akar :)
A féktárcsa újkorában mind így néz ki. Majd fotozd le kérlek 20.000km után is. A féktartály meg szép, de azzal pont nem játszanék, bár lehet valaki akkora májer hogy megáll fék nélkül is :)
Rendeltem néhány motyót Hong-Kongból, kicsit tartottam a minőségüktől a nevetséges áruk miatt, de nem csalódtam. A kulcs (500 Ft.) és az eloxált alu fékolajtartály (2000 Ft.) hibátlan minőségűek, a hátsó hullámos tárcsa (7000 Ft.) pedig kőkemény rozsdamentes anyag, a csíkszeműek egyre jobb minőséget hoznak "gombokért"....
Szia Péter!
Igen, én higítottam a szervízkönyvnek megfelelően. 50-50%. Lehet, hogy tényleg nem kellett volna higítani? Vagy az előző zöldes folyadék, ami benne volt, azt nem tudtam maradéktalanul kiöblíteni és ilyen reakció lett belőle?
Én mióta megvettem a motort (lassan két éve), nem cseréltem benne hűtővizet. Nem tudom mi van benne, kékes színű a tágulási tartályban, ha jól emlékszem. Nem elég bele a deszt.víz? Miért kell bele más? Télen, nyáron garázsban áll a motor, 15C alá nem megy a hőmérséklet. Fagyban nem járok vele, munkahelyemen mondjuk kint áll, de oda is csak akkor megyek motorral, ha reggel 6kor 8C felett van a hőmérséklet. A lényeg, hogy a fagyásra elég kicsi az esély.
Egyébként a minimum szint körül van már lassan a lötyi..
Lesz baja, ha csak sima desztillált vízzel felöntöm, vagy inkább cseréljem le az egészet? Tegyek bele valamit a deszt.vízen kívül?
De ennek örülök, hogy nem csak most lettek meg, és arról van vélemény, hanem valósan használva is volt (ez az előbb nem jött le). Így már hihetőbb, hogy talán jó lehet a kínai, legalábbis pont ez. Bár én ezidáig nem láttam tárcsából jót ami extrém olcsó.
És félévalatt eltűnik a színe.
Amúgy a funkcióját ellátja.
De csak alu vagy crom színben.
Ennek maradéktalanul megfelel az amit tettem bele.
És igen.................mindenki azt vesz bele amit akar.
Ezt a fazer topikban olvastam.
"krisztianfz6
[2] 2012. február 28. 08:15
Nekem a motul belerakódott a hűtő kupakjába, az a nyálka, mikor jöttünk haza marokkóból. Az nem zárt rendesen, így mikor megálltunk, akkor a kiegyenlítőtartályból csepegett ki a víz. Pesten már úgy jöttem keresztül, hogy piros lámpánál le kellett állítanom a motort, mert a hűtővíz kijelző kiakadt, megjelent az összes szegmens, és villogott. Végül igyekeztem úgy haladni, hogy ne kelljen megállnom a városban. Karunál kiderült, hogy csak félig volt a hűtőm folyadékkal.
Nem hittem volna, hogy így pikk-pakk elhasználódik ez a motul hűtőfolyadék. Szóval drága húsnak híg a leve."
Na akkor vegyen mindenki azt, amit akar :)
A 300V-t nem szoktam utcára eladni, legalábbis ha rám hallgat az ember...
Töltöd, kézzel a nagy gumicsövet nyomkorászod.
Még töltöd, lezárod.
Járatod,
Még töltöd, ha kell.
Valami trükkje van a dolognak?
Kb hány liter kell bele?
Igen, én higítottam a szervízkönyvnek megfelelően. 50-50%. Lehet, hogy tényleg nem kellett volna higítani? Vagy az előző zöldes folyadék, ami benne volt, azt nem tudtam maradéktalanul kiöblíteni és ilyen reakció lett belőle?
Nem összeg.
És nem csak fagyálló.
Ez keni a vízpumpát meg van egy korróziógátló tulajdonsága.
Egyébként a minimum szint körül van már lassan a lötyi..
Lesz baja, ha csak sima desztillált vízzel felöntöm, vagy inkább cseréljem le az egészet? Tegyek bele valamit a deszt.vízen kívül?