Amúgy nem lenne gond, ha lenne hibátlan, bontott, eladó 400-as főtengely az országban, de az elmúlt egy évben konkrétan nem volt egy sem. Így aztán maradt a két hibás darab hajtókarokkal, mindennel, de már kezdek hajlani rá, hogy kezdeni kéne velük valamit, ha egy hét alatt megáll akkor is, mert ezekkel a kamuzó bontósokkal előre lépni nemigen fogok tudni..
Esetleg tudtok valakit, aki tisztességesen rendbe tudna tenni egy főtengelyt hajtókar-csapágyastól?
Amúgy csináltunk pár Ducatit kérésre , és eddig nem érkezett negatív visszajelzés , szóval tévhit ,hogy kevésbé vannak kéregeddzve, viszont az általában nagyobb fordulat miatt , gyorsabban megsül a csap és elreped... ezért nem is ajánljuk mi sem, de megoldható na off ende
Ezert mondom, hogy meg kell repedesvizsgalni előtte, mi motorkerekpart anélkül el sem vállalunk! (Sìkköszörülni sík felületet szoktak) Nem kötekszem, csak mondom
Motornál ez nem ilyen egyszerű, nincs hozzá gyári túlméret csak valamiből hekkelt....amit eddig láttam az m ind eltört 5-7000km használat után. Persze lehet, hogy van olyan gépműhely aki elvállalja, de akkor csak úgy szabad megcsináltatni ha legalább 10000km garit ad rá. Ahogy nekem magyarázta gépműhelyes, hogy miért nem lehet azt emlegette, hogy nem síkköszörülve van és itthon akit ismert (ő maga is) csak úgy tudná megcsinálni. Az a törött főtengő is ami itthon van régi 650-ből szintén köszörülés áldozata volt kb 6000km-rel a művelet után.
Nem feltétlen értek egyet ezzel a köszörülést ne tedd-vel.
Ha meg van repedés vizsgálva , és a gyár is ad hozzá túlméretes csapágyat akkor nyugodtan köszörülhető. Rengeteg bontós mondja , "áhh nem lehet mert eltörik..." de ha sokan tudnák , hogy a gyári új autójukban is köszörült főtengely van (túlméretes csapággyal) akkor nem mondogatnák. (Bocs de ezt nem bírtam kihagyni)
Gyertya típust itt a fórumon keresve is megtalálod, leírás nem nagyon kell hozzá, de ha mégis akkor én így csináltam: (hozzáteszem, autószerelő műhelyben csináltam, tehát volt rendesen választék szerszámokból- gyertyakulcsok hada, mindenféle hosszú nyelű csipeszes bizbaszok)
1. Első henger
kiveszed azt a csavart ami a hűtőt a vázhoz rögzíti, majd a másik oldalon lehúzod a csapról, és előre billented. Gyertyapipa le, jó hosszú gyertyakulccsal kényelmesen kitekered, majd valami eszközzel (hosszú nyelű csipszeszes bizbasz ) kiszeded, és mehet is be az új.
2. hátsó henger
tankot felnyitod, kitámasztod, pipa le, gyertya ki, majd be és kész. :)
A meghúzási nyomatékra azt olvastam, hogy kézzel betekered és onnantól még 1/4 fordulat kulccsal.
Köszi előre is!
Csak hogy tiszta legyen a szitu, van nekem ez a hibátlan főtengelyem hajtókarokkal, csapágyakkal, amiről tudnom kéne biztosan, hogy 650-esé-e vajon. Bontós küldte 400-ashoz és bár mindegyik blokkomba 'beférne', a csapátmérő nagyobb, a karok pedig rövidebbek.
Szóval, ha tutira a nagyobb testvéré, akkor megpróbálok lépni valamit az ügyben..
Esetleg tudtok valakit, aki tisztességesen rendbe tudna tenni egy főtengelyt hajtókar-csapágyastól?
Amúgy csináltunk pár Ducatit kérésre , és eddig nem érkezett negatív visszajelzés , szóval tévhit ,hogy kevésbé vannak kéregeddzve, viszont az általában nagyobb fordulat miatt , gyorsabban megsül a csap és elreped... ezért nem is ajánljuk mi sem, de megoldható na off ende
Ha meg van repedés vizsgálva , és a gyár is ad hozzá túlméretes csapágyat akkor nyugodtan köszörülhető. Rengeteg bontós mondja , "áhh nem lehet mert eltörik..." de ha sokan tudnák , hogy a gyári új autójukban is köszörült főtengely van (túlméretes csapággyal) akkor nem mondogatnák. (Bocs de ezt nem bírtam kihagyni)
1. Első henger
kiveszed azt a csavart ami a hűtőt a vázhoz rögzíti, majd a másik oldalon lehúzod a csapról, és előre billented. Gyertyapipa le, jó hosszú gyertyakulccsal kényelmesen kitekered, majd valami eszközzel (hosszú nyelű csipszeszes bizbasz ) kiszeded, és mehet is be az új.
2. hátsó henger
tankot felnyitod, kitámasztod, pipa le, gyertya ki, majd be és kész. :)
A meghúzási nyomatékra azt olvastam, hogy kézzel betekered és onnantól még 1/4 fordulat kulccsal.
Crank pin O.D.:
- 38mm (650cc) Hivatalos adat + saját mérés.
- 33,5mm (400cc) Saját mérés.
Crankshaft Journal O.D.:
- 42mm (650cc) Hivatalos adat + saját mérés.
- 42mm (400cc) Saját mérés.
Sima 650-esé tehát a cucc, ha valakit esetleg érdekel..
Csak hogy tiszta legyen a szitu, van nekem ez a hibátlan főtengelyem hajtókarokkal, csapágyakkal, amiről tudnom kéne biztosan, hogy 650-esé-e vajon. Bontós küldte 400-ashoz és bár mindegyik blokkomba 'beférne', a csapátmérő nagyobb, a karok pedig rövidebbek.
Szóval, ha tutira a nagyobb testvéré, akkor megpróbálok lépni valamit az ügyben..
A 2002 előtti SV 650 főtengelycsap-átmérőjére és hajtókar-hosszára lenne szükségem.
Köszönöm előre is!