Ha nagyon butát akar és van is rá pénz egy RSV4 APRC-t próbáljon ki , nekem volt szerencsém tol az mindenhol és milyen könnyű dobálgatni jobbra balra. Ha egyszer meg lesz rá az anyagi hátterem biztos beruházok egyre.
Nekem az első motorom volt az sv650, előtte semmi mást nem vezettem, csak autót 17 évig, meg egy cb500-ast a tanfolyamon. Szerintem semmi baj a nyomatékával. Pont az a jó, hogy kezdőként akár alapjárat közeléből el lehet indulni, nem kell visíttatni a lefulladás ellen (hogy aztán helytelen kuplungolásból adódóan máris baj legyen).
Úthibákon megugrik? Általában én is (HIBÁSAN) mereven tartom a kormányt, de tudatosan próbálom a karomat figyelni és folyton ellazítani. Ha nem kapaszkodunk a kormányba, senem támaszkodunk rá, akkor nem ugrik meg.
Motorfék: én is szeretem. Nem viccelt meg soha. Néha csóvál, de akkor már forszírozva megyek. Aki pedig kezdő (magamra is értem), ne csináljon ilyet és kész. Teljesen különböző dolog az agyatlan száguldozás/észjátszás és az ésszel való közlekedés. Ez olyan, mintha valaki arra panaszkodna, hogy kezdő ne vezessen összkerekes autót, mert driftelés közben teljesen meglepően viselkedik - egy kezdő ne drifteljen és kész. Nem fogja meglepetés érni :-). A legtöbben azt sem érzik, hol a hajtás, mert sosem pörgött ki a kerék. Motornál ugyanez. Ezek vészhelyzet-közeli dolgok, amiket miért kell próbálgatni?
Én csak 1x mentem sor4 motorral, egy haverom 600-as bocijával. Először induláskor lepődtem meg, hogy mennyire nem húz alacsony fordulaton, utána meg mikor előzés után vissza kellett állnom a sorba a szembejövők miatt: csukom el a gázt, ez meg megy tovább ugyanúgy - miaf.., ezen fékezni is kell? Imádom az SV motorfékjét
De van olyan is mikor nem jön jól a hirtelen gázreakció: rendszeresen járok az egyik Balaton parti utcában, ahol 20 méterenként fexik egy rendőr. Na azokon normálisan átmenni... Vagy kuplungolgatok, vagy minden döccenésnél megugrik kicsit
Nekem 2006-os z1000 volt ez előtt jó pár évvel, sajnos el kellett adnom, pedig nagyon szerettem. Szerintem megbánás nem lesz, mert az SV1000 az ugyanazt tudja, mint a Z1000, csak kevésbé kell pörgetni, más hangja van és ülés pozíció. Valójában te nem a lóerőt élvezed, hanem a nyomatékot. A lóerő arra van, hogy kifejezzék a motorból előhozható erőt, de ez minden esetben a nyomatékká alakul át. A nyomaték az SV1000nél 102Nm. egy 600-as GSXR-nél 70Nm.
A a s.sport motorok azért vannak teljesítményre kihegyezve, mert könnyű lendítőkerekük miatt egy bizonyos fordulaton jön meg a nyomaték és nem elég csak elérni azt, hanem ki is kéne használni, így kb majdhogynem mégegyszer anynit képesek elforogni, immáron a nyomatékkal. Ekkor van a "mégy egy lapáttal rátesz" érzés. Az alatt, meg nyilván az irgalmatlal lőerő simán elviszi azt kis tömeget. De a teljesítmény nem arra kell, hogy 200 fölött is rakétaként gyorsuljon 320-ig.
Kinek melyik életérzés jön be, hogyan van tálalva. Ezért van ez vagy az (sor2, V2, Sor3, Sor4, V4), mindegyik más élmény-végcél szerint hasznosítja a benne rejlő erőt, de az alapja ugyanaz.
Én jelenleg egy kis SV-t használok de barátom gsx-r 600-át is vezettem már párszor. Szerintem első körben azt lenne jó tisztáznod, hogy melyik karakter áll közelebb hozzád?
Szerintem a V2 sor4 összehasonlítás a motorok között olyan mint az autók között a dízel vs benzin.
Mindkettőnél előbbi alul nyomatékos de hamarabb elfogy míg utóbbi halott alul de fenn megjön az ereje. Azt kéne első körben meghatároznod,h melyik az a karakter ami neked jobban tetszik.
Nekem ez az első nagymotorom és bár nagyon szeretem azt már megtanultam,h kezdőnek nem való az V2. A nagy nyomaték ami már a kicsben is megvan ( plána az 1000-ben ) sokszor tud meglepetést okozni egy sima visszaváltásnál és épp ezért sokszor táncoltatja is a seggét.
Emlékszem mikor átültem először a gixerre akkor elkezdtem neki húzni és tényleg 5-6e-ig szinte semmi nem volt. Utána meg hátbavágott és pörgött mint az állat. Jó érzés volt. Nagyon megy az a motor és pont a nyomatékszegénysége miatt kezelhetőbb is az alsó szegmensben de azért az sem utolsó mikor a V2 alsó fordulatról egy kövér gázzal megindul úgy,h vissza sem kell váltani. Kinek mi tetszik.
Önmagában az SV egy nagyon jó sporttúra motor amire olyan suzukisan keveset kell költeni de az a jó ha betartasz minden előírást a szervízre vonatkozóan. A személyes véleményem az,h én nem váltanék gixerre de pl mostanában elgondolkodtatot a Triumph ami pont a középút a V2 és sor4 között.
Hang: Nem kérdés. A v2-nek utánozhatatlan és a lányok örömmel dobják le a bugyit mikor lassan eldörrensz mellettük
Ahogy mondod ... a kérdés csak az lett volna röviden tömören , hogy nem fogom-e megbánni ha ilyet veszek , hogy esetleg sokkal gyengébb mint egy 600as sport (mivel az volt azt tudom , hogy milyen )! de én is ahogy egyre többet olvasok a típusról , nem igazán lehet kijelenteni azt se hogy gyengébb meg azt se ,hogy erősebb .MÁS! Tisztában vagyok vele, hogy más a kettő és nem is igazán lehet a kettőt összehasonlítani ! De gondoltam Ti akik ismeritek mind a két felet talán tudtok mondani olyat ami esetleg döntő lehet számomra a kérdésben !
Sziasztok kormánycsapágyat szeretnék cserélni mert törött volt az eleje bár nem látok rajta semmi sérülést. Szétszedtem de golyós csapágy van benne valami műanyag kosárban amit meg a neten látok kúpgörgős és 12Eft.Hol vegyek sima csapágyboltban is van?
nem számít gyengének a 125-ös sem, 81-ben azzal túráztu8nk a haverokkal később a gigaerős 250-el vagy 350-el. ....,de azért jobb a mostaniakkal asmi annál jobb minél erősebb.....vagy nem?
Inkább az ahogy eléri a legnagyobb teljesítményt.
Agyig pakolva két utassal egy 8-10e-nél ébredő legnagyobb teljesítmény és egy picit alacsonyabban mondjuk 6-7e.nél meglévő nyomatékcsúcs nem mindag az álom.
Nem véletlen hogy a nagy benga túramotorokon vagy nagy köbcenti vagy nem sornégyes az elterjedt építésmód.
A kisebbeknél V2 vagy sor2 a nagyobbaknál meg mindegy mert tengernyi a köbcenti.
Laikusként csak azt nem értem, ha egy motor túrázásra kell, akkor ERRE a CÉLRA mitől számít manapság gyengének akár a 600-as szint is? Az ember 250 km/h fölött nem túrázik, hanem siet
Egyetértek Zolival, tök igaza van, hogy a két kategória nagyon messze áll életérzésben egymástól.
De talán laki02 arra kíváncsi, hogy érzésre milyen vele közlekedni a sportmotorokhoz képest. Nem az életérzést kérdezi, hanem azt, hogy azokhoz képest mennyire más érzés a teljesítmény-súly arány a hétköznapokban, nem versenykörülmények között. De úgygondolom Zoli leírta lényegében a dolgokat. Száz szónak is egy a vége: Amire gerjedsz, azt vedd meg! vagy Amire használni akarod, úgy válassz!
Ha a V2 kettőt vegyíteni akarod a szupersporttal, akkor Aprilia RSV vagy Ducati 999.
Nekem az első motorom volt az sv650, előtte semmi mást nem vezettem, csak autót 17 évig, meg egy cb500-ast a tanfolyamon. Szerintem semmi baj a nyomatékával. Pont az a jó, hogy kezdőként akár alapjárat közeléből el lehet indulni, nem kell visíttatni a lefulladás ellen (hogy aztán helytelen kuplungolásból adódóan máris baj legyen).
Úthibákon megugrik? Általában én is (HIBÁSAN) mereven tartom a kormányt, de tudatosan próbálom a karomat figyelni és folyton ellazítani. Ha nem kapaszkodunk a kormányba, senem támaszkodunk rá, akkor nem ugrik meg.
Motorfék: én is szeretem. Nem viccelt meg soha. Néha csóvál, de akkor már forszírozva megyek. Aki pedig kezdő (magamra is értem), ne csináljon ilyet és kész. Teljesen különböző dolog az agyatlan száguldozás/észjátszás és az ésszel való közlekedés. Ez olyan, mintha valaki arra panaszkodna, hogy kezdő ne vezessen összkerekes autót, mert driftelés közben teljesen meglepően viselkedik - egy kezdő ne drifteljen és kész. Nem fogja meglepetés érni :-). A legtöbben azt sem érzik, hol a hajtás, mert sosem pörgött ki a kerék. Motornál ugyanez. Ezek vészhelyzet-közeli dolgok, amiket miért kell próbálgatni?
De van olyan is mikor nem jön jól a hirtelen gázreakció: rendszeresen járok az egyik Balaton parti utcában, ahol 20 méterenként fexik egy rendőr. Na azokon normálisan átmenni... Vagy kuplungolgatok, vagy minden döccenésnél megugrik kicsit
A a s.sport motorok azért vannak teljesítményre kihegyezve, mert könnyű lendítőkerekük miatt egy bizonyos fordulaton jön meg a nyomaték és nem elég csak elérni azt, hanem ki is kéne használni, így kb majdhogynem mégegyszer anynit képesek elforogni, immáron a nyomatékkal. Ekkor van a "mégy egy lapáttal rátesz" érzés. Az alatt, meg nyilván az irgalmatlal lőerő simán elviszi azt kis tömeget. De a teljesítmény nem arra kell, hogy 200 fölött is rakétaként gyorsuljon 320-ig.
Kinek melyik életérzés jön be, hogyan van tálalva. Ezért van ez vagy az (sor2, V2, Sor3, Sor4, V4), mindegyik más élmény-végcél szerint hasznosítja a benne rejlő erőt, de az alapja ugyanaz.
Elnézést, hogy hosszú lett és pongyola.
Szerintem a V2 sor4 összehasonlítás a motorok között olyan mint az autók között a dízel vs benzin.
Mindkettőnél előbbi alul nyomatékos de hamarabb elfogy míg utóbbi halott alul de fenn megjön az ereje. Azt kéne első körben meghatároznod,h melyik az a karakter ami neked jobban tetszik.
Nekem ez az első nagymotorom és bár nagyon szeretem azt már megtanultam,h kezdőnek nem való az V2. A nagy nyomaték ami már a kicsben is megvan ( plána az 1000-ben ) sokszor tud meglepetést okozni egy sima visszaváltásnál és épp ezért sokszor táncoltatja is a seggét.
Emlékszem mikor átültem először a gixerre akkor elkezdtem neki húzni és tényleg 5-6e-ig szinte semmi nem volt. Utána meg hátbavágott és pörgött mint az állat. Jó érzés volt. Nagyon megy az a motor és pont a nyomatékszegénysége miatt kezelhetőbb is az alsó szegmensben de azért az sem utolsó mikor a V2 alsó fordulatról egy kövér gázzal megindul úgy,h vissza sem kell váltani. Kinek mi tetszik.
Önmagában az SV egy nagyon jó sporttúra motor amire olyan suzukisan keveset kell költeni de az a jó ha betartasz minden előírást a szervízre vonatkozóan. A személyes véleményem az,h én nem váltanék gixerre de pl mostanában elgondolkodtatot a Triumph ami pont a középút a V2 és sor4 között.
Hang: Nem kérdés. A v2-nek utánozhatatlan és a lányok örömmel dobják le a bugyit mikor lassan eldörrensz mellettük
Amúgy nekem a max eddig 320km volt.
Agyig pakolva két utassal egy 8-10e-nél ébredő legnagyobb teljesítmény és egy picit alacsonyabban mondjuk 6-7e.nél meglévő nyomatékcsúcs nem mindag az álom.
Nem véletlen hogy a nagy benga túramotorokon vagy nagy köbcenti vagy nem sornégyes az elterjedt építésmód.
A kisebbeknél V2 vagy sor2 a nagyobbaknál meg mindegy mert tengernyi a köbcenti.
De talán laki02 arra kíváncsi, hogy érzésre milyen vele közlekedni a sportmotorokhoz képest. Nem az életérzést kérdezi, hanem azt, hogy azokhoz képest mennyire más érzés a teljesítmény-súly arány a hétköznapokban, nem versenykörülmények között. De úgygondolom Zoli leírta lényegében a dolgokat. Száz szónak is egy a vége: Amire gerjedsz, azt vedd meg! vagy Amire használni akarod, úgy válassz!
Ha a V2 kettőt vegyíteni akarod a szupersporttal, akkor Aprilia RSV vagy Ducati 999.