Ha jól emlékszem a megállni és parkolni tilos az csak az úttestre érvényes a járdára nem.Ha meg külön nincs tiltva a járdán akkor szabad parkolni.De javítsatok ki ha tévedek.
parkolás: teljesen világos a szabály, csak ott szabad megállni járdán (akár félkerékkel), ahol azt tábla kifejezetten engedélyezi. A tiltás hiánya nem engedély. Tehát ha semmilyen tábla nincs (megállni tilos se), akkor _nem_ szabad a járdára állni. Autóval szvsz egyértelmű. Én be is tartom. Motorra ugyanez érvényes, DE ahogy a közlekedésben, úgy a járdán se veszik járműszámba a motort szerintem, szóval az csak egy tárgy. Ahogy egy hűtőszekrényes dobozt letehetsz a járdán, és nem lesz rajta parkolócédula, úgy egy motort is odatámaszthatasz, és senkinek se fog szemet szúrni. "Az csak egy motor". Mondjuk én próbálok úgy állni, h ne zavarjam a gyalogosokat, tehát a kis hangyák vonulási útján kívül. Ahová amúgyse mennének, pl jelzőtábla vagy fa mögé, stb. (Akkor legalább láncolni is tudok). Aki úgy áll, h tényleg zavarja a gyalogokat, az megérdemli a büntit. A múltkor vagy 5 percig kerestem olyan helyet, h babakocsival is el lehessen férni (hegedűs gy szűk járda). Én sose vennék parkolójegyet motorra.
Olajra visszatérve meg nekem Castrol van benne és a 6000km/1 litert ugy ette meg h voltam pályán is (Kakucs). meg párszor picit hajtva volt.
Viszont még1x Castrolt nem veszek bele, mindenki a Motulra esküszik. Ja és igen a 650-re gondoltam a 2.3 és 2.7 literrel.
Pontosan. Nekem pont tavaly náron vala hasonló esetem (autóval).
minden teljesült kivéve az 1.-es pontot. a végeredmény kerékbilincs lett. Hiába hagysz helyet, meg tengelyterhelés meg f...szom HA NINCS TÁBLA B...HATOD. A moci meg más tészta.
olyan helyen melózom h kilátok a járdára és mostanában szoktam látni 1 nagytestű robit a járdán parkolni és nem piszkákják se ma jardok sem a közteresek (mindkettő előfordul rendszeresen a környéken).
Huha bocs h hosszú lettem
Hát nemtom, én nem hagynám ott sehol a mocit. De parkolójegyet felesleges venni, mert nem tud megbüntetni. Viszont a közterületes az igen, ha rossz helyen állsz.
A járdára-részben részben vagy teljes terjedelemben-fel szabad állni,ha a következő feltételek mindegyikének eleget tud tenni:
-a megállást jelzőtábla vagy útburkolati jel megengedi,
-a jármű a járda szélességének legfeljebb a felét foglalja el,
-a járdán a gyalaogosok közlekedésére legalább 1,5 méter szabdon marad,
-a jármű tengelyterhelése az 1000 kg-ot nem haladja meg.
Hú nincs 5 hónapja hogy vizsgáztam újra kreszből de nem jut eszembe asszem ha van hely 1,5 méter a járdán akkor nem köthetnek bele de mérget nem vennék rá.
összességében semmi bajom nincs a motorral, nem is forgatom ész nélkül és az a két liter is 1 decinként jött össze a 4000 km alatt, mert folyamatosan figyeltem a szintet. már többen mondták, hogy rossz olajat használok (0w-5, de nem akarok nagy hülyeséget mondani), s talán ez lehet a baj, úgyhogy most le fogom cserélni, csak még azt nem tudom, hogy melyikre. :) amúgy még most is eladó, sajnos a válság hozzám is begyűrűzött, és kéne a pénz nagyon. de attól még vigyázok rá és karban is tartom, ma este érkezik meg az új láncszett.
Nekem is kell
Viszont még1x Castrolt nem veszek bele, mindenki a Motulra esküszik. Ja és igen a 650-re gondoltam a 2.3 és 2.7 literrel.
minden teljesült kivéve az 1.-es pontot. a végeredmény kerékbilincs lett. Hiába hagysz helyet, meg tengelyterhelés meg f...szom HA NINCS TÁBLA B...HATOD. A moci meg más tészta.
olyan helyen melózom h kilátok a járdára és mostanában szoktam látni 1 nagytestű robit a járdán parkolni és nem piszkákják se ma jardok sem a közteresek (mindkettő előfordul rendszeresen a környéken).
Huha bocs h hosszú lettem
-a megállást jelzőtábla vagy útburkolati jel megengedi,
-a jármű a járda szélességének legfeljebb a felét foglalja el,
-a járdán a gyalaogosok közlekedésére legalább 1,5 méter szabdon marad,
-a jármű tengelyterhelése az 1000 kg-ot nem haladja meg.
Ezt elég könyű betartani motorral.
lehet, hogy hülye kérdést teszek fel. Ti a motoron hova rakjátok a parkolócédulát ?
összességében semmi bajom nincs a motorral, nem is forgatom ész nélkül és az a két liter is 1 decinként jött össze a 4000 km alatt, mert folyamatosan figyeltem a szintet. már többen mondták, hogy rossz olajat használok (0w-5, de nem akarok nagy hülyeséget mondani), s talán ez lehet a baj, úgyhogy most le fogom cserélni, csak még azt nem tudom, hogy melyikre. :) amúgy még most is eladó, sajnos a válság hozzám is begyűrűzött, és kéne a pénz nagyon. de attól még vigyázok rá és karban is tartom, ma este érkezik meg az új láncszett.