Én tegnap és ma összesen kb 700km-t gurultam némi társasággal. Ma Zirc felé mentünk és a hideg ellenére egész jól tapadt. Tegnap kicsit átnéztünk a szlovákokhoz is.
kekmz!
Ha nem bánod elkérném az e-mail címed vagy a telefonszámod. Eloxálással kapcsolatban lenne egy-két kérdésem, ötletem.
Előre is köszi.
Üdv.:gyroli
Persze tudom én sem akarom túl bonyolítani a dolgot és ezért is sajnálnék kiadnirá egy valag pénzt, hisz felszerelve szinte semmi nemlátszik belőle. Egyenlőre inkább az affinitás hiányzik de a hosszú tél alatt úgy is neki ugrok, még valami saválló vagy alu lemezt kell kerítenem a többi ahogy Te is írtad nem ördöngösség.
Valaki motorozott ma közületek? én majdnem elcsábultam de mégsem. Halottam pár motor hangot
Amit a srácnak felszereltünk az igen egyszerü......kár egyáltalán pénzt adni érte kivéve persze ha nincs otthon semmi szerszám vagy affinitás. Sima lemez meghajtva és kifúrva......onnantól az, hogy miképpen van cizellálva már izlés dolga és a flex-é.(tudom a lézervágás szebb )
Ötlet millió van, de idő, az sajna mostanság nemsok. Egy ilyen hétvégét vártam motorozásra mint a mostani vold, de ehelyett, meló1000rel. A rácsprojekt megvan, mostmár gyúrhatok a többire. Hasidom (de még ezt körberágom tavaszig, de tuti, h lesz), üléstakaró. Ja meg hát mitévő legyek, ano volt suzukis plexim csak sajna eltört, és nem tudom magam elszánni hogy vegyek eggyet vagy se. Ha visszanézem a képeket tetszik is meg nem is, nagyon nem nyúzom neki, szóval a szélvédelemmel hiánya ritkán szokott zavarni. Téli dilemma.
Na mivan kedves Sv tulajok és más ide irogató motorosok. Ennyire téli álmot alszik mindenki?
Valami jó téma vagy átalakítási ötlet a hosszú téli estékre? ? ,
Nekem Tóth Laci (Motorrad) azt mondta,hogy 50 fok felett érdemes elindulni vele és én hiszek Neki.
Azt a 2-3 deci benzint nekem megéri,hogy tovább tartson a blokk,és bár környezetkímélő vagyok,ez a kis mennyiségű többlet szerintem elhanyagolható mondjuk a 15 liter Budapest-Mátra-Budapesthez képest.
Arra építek ezzel kapcsolatban,hogy én sem szeretem,ha ébredés után 2 perccel már teljesíteni kell,előbb szeretem összeszedni magam
más az olajnyomás és más a kompresszió.
az olajnyomás igenis hidegen nagyobb. nap mint nap mérem :). persze a nyomás nem minden, az olajnak is van üzemi hőfoka, amit el kell érni.
a "kompresszió" egy pongyola kifejezés, és két dolgot is lehet alatta érteni.
1. sűrítési viszony, ez mindig ugyanannyi, mert ez egy számolt, elméleti érték.
2. sűrítési végnyomás (amit Bar-ban _mérnek_), és ez lehet, hogy hidegen kevesebb (mivel a dugó még nem vette fel üzemi méretét és alakját, jobban lefúj a henger a forgattyúsház felé - bár a gyűrűk ugye azért továbbra is ottvannak).
de nem akarok itt okoskodni, nem mindig érzem a dolgok helyre tevése és a túlmagyarázás közötti határvonalat :)
OK. Nyilván így van bár az olajnyomás talán azért csökken melegen mert akkor jóval hígabb. A melegítésről pedig tényleg csak annyit, hogy mindenki azt csinál amit akar .....igaz aki nem tudja az tanácsot kér.
Ne haragudj, de a keverék nem azért szegény, mert nagyok a hézagok.
Hanem mert hideg a motor, és a szívócső falán kicsapódik a benzin-levegő keverékből a benzin.
Ezért létezik szivató (injektornál meg hidegindítási és hidegüzemi dúsítás). Túldúsítjuk a keveréket, hogy bár egy része kicsapódik, még mindig legyen elég benzin a levegőhöz még akkor is, amikor az bejut az égéstérbe és megkapja a szikrát.
A hézagok az olajkör résveszteségeit növelik (bár hidegen nagyobb a nyomás, ezért talán ez nem annyira fontos, elég ha megnézed olajnyomsámérővel, hogy pont a fordítottja történik: hidegen nagy, melegen alacsony a nyomás). Ha hülyén kezeled a motort, felléphet kopás (berágódás), de szvsz nagyon kicsi az esélye.
A dugattyúnak is át kell melegednie, hogy felvegye üzemmeleg méretét és alakját (alapból hordós, melegen lesz hengeresebb). A dugó szempontjából szerintem tökmindegy, hogy alapjáraton, vagy menetben melegíted. Persze nem tiltáson forgatásra gondolok.
Ez egy örökké való vita, de nincs mit vitázni, frpeter beírta a múltkor a gyári előírást (hány fokig kell melegíteni), ennyi. Aztán mindenki úgy csinálja, ahogy jónak látja :)
Ha nem bánod elkérném az e-mail címed vagy a telefonszámod. Eloxálással kapcsolatban lenne egy-két kérdésem, ötletem.
Előre is köszi.
Üdv.:gyroli
Valaki motorozott ma közületek? én majdnem elcsábultam de mégsem. Halottam pár motor hangot
Közben utána néztem a szervíz könyvben,ha igaz akkor 488 ml. kell száranként,Frpeter erősíts meg ebben!
Valami jó téma vagy átalakítási ötlet a hosszú téli estékre? ? ,
Mennyi olaj kell száranként a 650 s-be?
Azt a 2-3 deci benzint nekem megéri,hogy tovább tartson a blokk,és bár környezetkímélő vagyok,ez a kis mennyiségű többlet szerintem elhanyagolható mondjuk a 15 liter Budapest-Mátra-Budapesthez képest.
Arra építek ezzel kapcsolatban,hogy én sem szeretem,ha ébredés után 2 perccel már teljesíteni kell,előbb szeretem összeszedni magam
az olajnyomás igenis hidegen nagyobb. nap mint nap mérem :). persze a nyomás nem minden, az olajnak is van üzemi hőfoka, amit el kell érni.
a "kompresszió" egy pongyola kifejezés, és két dolgot is lehet alatta érteni.
1. sűrítési viszony, ez mindig ugyanannyi, mert ez egy számolt, elméleti érték.
2. sűrítési végnyomás (amit Bar-ban _mérnek_), és ez lehet, hogy hidegen kevesebb (mivel a dugó még nem vette fel üzemi méretét és alakját, jobban lefúj a henger a forgattyúsház felé - bár a gyűrűk ugye azért továbbra is ottvannak).
de nem akarok itt okoskodni, nem mindig érzem a dolgok helyre tevése és a túlmagyarázás közötti határvonalat :)
majd ha fel lesz matricázva rakok fel képeket a motorról
Hanem mert hideg a motor, és a szívócső falán kicsapódik a benzin-levegő keverékből a benzin.
Ezért létezik szivató (injektornál meg hidegindítási és hidegüzemi dúsítás). Túldúsítjuk a keveréket, hogy bár egy része kicsapódik, még mindig legyen elég benzin a levegőhöz még akkor is, amikor az bejut az égéstérbe és megkapja a szikrát.
A hézagok az olajkör résveszteségeit növelik (bár hidegen nagyobb a nyomás, ezért talán ez nem annyira fontos, elég ha megnézed olajnyomsámérővel, hogy pont a fordítottja történik: hidegen nagy, melegen alacsony a nyomás). Ha hülyén kezeled a motort, felléphet kopás (berágódás), de szvsz nagyon kicsi az esélye.
A dugattyúnak is át kell melegednie, hogy felvegye üzemmeleg méretét és alakját (alapból hordós, melegen lesz hengeresebb). A dugó szempontjából szerintem tökmindegy, hogy alapjáraton, vagy menetben melegíted. Persze nem tiltáson forgatásra gondolok.
Ez egy örökké való vita, de nincs mit vitázni, frpeter beírta a múltkor a gyári előírást (hány fokig kell melegíteni), ennyi. Aztán mindenki úgy csinálja, ahogy jónak látja :)
Ezt írtam.....