Az olajnyomás nem nagyobb meleg állapotban. A hideg olajnak nagyobb a viszkozitása ergo az olajpumpa nehezebben szívja fel, tovább tart az olajnyomás felépítése. A túl meleg olajnál szintén ez a helyzet csak ott éppen amiatt szivja nehezebben a pumpa, mert túl kicsi a viszkozitása, túl híg. Bemelegítésnél pedig épp az a cél,hogy elérjük ez ideális olajhőfokot. Ezt az időtartamot célszerű minnél jobban lerövidíteni. Az olaj ezt a hőfokot a finom kíméletes igénybevétel mellett hamarabb eléri, mintha alapjáraton pötyög.=- A motor az üzemanyag elégetésétől melegszik, ha ugynannyi idő alatt több üzemanyag ég el, a motor hamarabb lesz üzemmeleg.
De mitől kap szegényebb keveréket? Talán a keverék azért szegény hidegen mert a hézagok még nagyok és nem annyi a kompresszió mint kéne és az energia nagyrésze is elmegy a gyűrük mellett amíg be nem melegszik. Az injektor kompenzálja ezt és azért tűnik olyannak mintha jó lenne(karbisnál a szivató dúsít). Mondjuk a nagy hézag nem is annyira a hengernél a gond mint inkább a csapágyaknál és csapoknál. Ha a henger-dugó.gyűrü 3-as elkopik legfeljebb gyengébb lesz és eszi az olajat, de ha a másik kettő akkor megfekszik a motor. Az olajnyomás pedig hidegen sokkal nagyobb mint a meleg olajnál, ezért hűtik az olajat. A régi 650-ben volt olajhőmérő a blokkon és csak csúcsforgalomban nyáron ment fel 70°körülire, még szerpentinezés közben sem volt több 50°-nál nagy melegben.
Most szélsőséget mondok, de a leömlő simán felizzik ha sokáig járatod alapjáraton, ha nem hiszed próbáld ki.
A hézagoknak pedig nem sok közük van ahhoz hogy a motor egyenetlenül jár hidegen, egyszerűen csak üzemanyagban szegényebb a keveréket kap a motor.
Alapjáraton szineződik a leömlő? Én azt hittem a hőtől. A hézagok pedig ott vannak, próbálj karbit tenni a modern gépre és ugyanazt csinálja mint a régi, fulladozik és egyenetlenül jár. Ha kerámiabetétes lenne a motor akkor talán.
A bemelegítéssel kapcsolatban:
Szerintem nem szerncsés túlzásba vinni az alapjáraton történő bemelegítést. Fél percnél több felesleges. Ha sokat járatod alapjáraton elszíneződik a leömlő, ja és közepes fordulaton optimálisabb az olajnyomás. A mai modern megmunkálással és anyagokkal minimálisak a hézageltérések meleg és hideg állapotban, nem véletlenül léteznek már 0w20 olajok, igaz nem kimondottan motorkerékpárba.:)
Szeva jártam hasonló cipőben, én a második lehetőséggel faxán megoldottam, (bár az enyémen nincs gyárilag a faridomon matrica, de meghúzták kb 2 cm hosszan és baromi mélyen műanyagig. Nem akartam az egészet fújatni viszont csicsázni sem akartam ezért lemértem és kivágattam fóliából egy akkora SV650 logót ami letakarta rendesen, de nem is túl hivalkodó). Sztem ha pár cm-el kisebb lesz vagy nagyob mint a gyári a kutya nem fogja észrevenni, max arra vigyázz h a 2 oldala valamennyire szimmetrikus legyen.
Kereskedést meg én sem úgy gondoltam h ahol zsír újat találsz, de talán 1 próbát megér.
Ez kamu......a totalcaron is beismerik, hogy CSAK a környezetvédelmi előírások miatt(a katalizátor bemelegítése) kell azonnal elindulni. A motornak árt ha nagy hézagokkal fordulatot adsz(főleg terhelést), csak az újabb gépeken az injektor egyenletessé teszi a járását a motornak ezért tűnik úgy mintha nem lenne rá szükség. De persze mindenki úgy indul ahogy akar, de nem kell csodálkozni ha mondjuk nem megy el annyit mint annak aki melegített.
vagy: 1.- keresel 1 kereskedést ahol van ez a típús, besétálsz és leméred
2.- leméred a helyét h mekkora fér el, kinyomtatod papírra odapróbálod és ha jó lehet véglegesen nyomtattatni/vágatni
3.- Google a barátod
Sziasztok! Nem tudjátok hol lehetne venni SV-hez zselés ülést? Csak amerikai forgalmazóknál találtam eddig, a cikkszáma ez: 990A0-61000, és így néz ki:
A hézagoknak pedig nem sok közük van ahhoz hogy a motor egyenetlenül jár hidegen, egyszerűen csak üzemanyagban szegényebb a keveréket kap a motor.
Szerintem nem szerncsés túlzásba vinni az alapjáraton történő bemelegítést. Fél percnél több felesleges. Ha sokat járatod alapjáraton elszíneződik a leömlő, ja és közepes fordulaton optimálisabb az olajnyomás. A mai modern megmunkálással és anyagokkal minimálisak a hézageltérések meleg és hideg állapotban, nem véletlenül léteznek már 0w20 olajok, igaz nem kimondottan motorkerékpárba.:)
A farokidom matricája 195mm a tanké pedig 210 mm.
Üdv.: gyroli
hát úgy néz ki próbálgatás lessz akkor mert innnen nem nagyon kapok méreteket úgylátom
Kereskedést meg én sem úgy gondoltam h ahol zsír újat találsz, de talán 1 próbát megér.
2.- leméred a helyét h mekkora fér el, kinyomtatod papírra odapróbálod és ha jó lehet véglegesen nyomtattatni/vágatni
3.- Google a barátod
Majd akkor valamelyik régi tulaj ad méreteket :)
http://svmedia.hu/partnerek.ht...