Előírás szerint 60 fokra kell melegíteni. Namármost ez 0 fok körüli reggeli időkben meg sem valósul alapjáraton.
Én általában 30-40 fokig melegítem és lassan elindulok. Mire kiérek a főútra eléri a 60-70 fokot, onnantól meg már lehet menni.
Ez igaz, és végtelenségig lehetne folytatni a vitát...
Mert hidegen nemcsak a résveszteségek nagyobbak és a csapágyhézagok kisebbek, hanem: az olaj is "vastagabb". Nekem olajnyomásmérő is van a kocsimban, és hidegen többet mutat, mint melegen. Autóval ugye szinte egyáltalán nem melegít az ember (vagy Ti talán szoktatok?), mégse hallottam soha egyetlen rossz hangot sem a motorból. Rendes égés során szerintem hidegen sincs baj, csak kopogásos égés esetén. Ha nem csörög a motor, akkor szerintem minden rendben. A szivatóval (karbiról beszélek) túldúsított melegítés során meg csak mossa és mossa a többletbenzin a hengerfalat... az talán jó? :-) tutira nem. Szóval van pro és kontra, és szerintem mint minden más dologban, itt is a két véglet között kell dönteni. Jéghideg motorral persze várni kell, de azért nem negyed órákat, hogy 90 fokos legyen...
a totalcar motordoki is írt a melegítésről egy cikket.
én addig melegítem, amíg a láncot-lakatot elrakom az ülés alá, dzsekit becipzárazom, sisakot-kesztyűt fel, és kész. Szerintem ez jó kompromisszum a "melegítsük 90 fokra" és az "induljunk jéghideg olajjal" végletek között. Eleinte pedig óvatosan húzom (persze később is, mivel idén vettem az első motoromat ugye ). Ha pár percet már járt a motor, semmi bajuk nem lesz a csapágyaknak szvsz. De a hidegen való alapjárati pöfögtetés, hát nem tudom...
Az eredeti kérdezőnek: az injektorosokon már celziuszfokos digitális kijelző van.
akkor a környezetvédelemmel mit sem törődve és csak a motorom éelttertamát nézve azt tesz neki jobbat ha terheletlenül meglegitem nem? én legalábbis így szoktam és igy is fogom mert ha végiggondolom így a jobb.. de persze mikor elidnulok akkor én is szép lassan aztán majd később adom rá a tüzet... elvégre a guminak is melegedni kell kicsit..
Nem, ez minden mai járműre is vonatkozik csak az EU normák miatt kell minél hamarabb felmelegíteni motort, hogy a katalizátor is felmelegedjen és tegye a dolgát mert azt hidegen nem teszi. Gondolj csak bele, hogy hidegen minden hézag nagyobb és pl a főtengelyre minden robbanás olyan mintha kalapáccsal ütnél rá amíg be nem melegszik és pontosan illeszkedik a csapágy, ugyanez a henger-dugónál is. Erről írtak egy-két cikket is, hogy a "szakértők" csak a környezetvédelmi normák miatt forszírozzák a beindítás utáni gyors elindulást. A mai forgalomban még vidéken is nehéz lenne tartani azt, hogy ha kikanyarodik az ember a főútra akkor ne nyomja neki hanem alacsony fordulaton lassan melegítse be a gépét. Ha így tesz akkor szerencsés esetben csak dudahangokat hall, rosszabb esetben csattanást.
Igazából, ha ez a legnagyobb gondod, akkor szerintem fél perc után rápattanhatsz. Csak korán válts el. (2-3e)
Iskolákban is úgy tanítják, hogy jobb szép lassan elindulva bemelegíteni, mint álló helyben üzemire fel.
Jahogy nincs rajta...
Azt hittem csak a GS ilyen puttony, fel sem merült bennem hogy az SV-ről is lespórolták. (így már tényleg félig hülyeség amit kérdeztem)
Szia!
Nekem a régi fajta SV-m van (karbis).
Nekem az eddigi legalacsonyabb fogyasztásom 3.5L/100Km volt, de ekkor semmi gyorsulgatás és sebességhatárok betartása(90) és 400Km átlaga. Egyébként, ha nem óvatoskodok vele és nem is húzom neki őrült módjára akko4,3 körül fogyasztott, de ebben már rövidebb távok is vannak. Szerintem ha valaki nyélgázon menne vele benyelné az 5-6 litert is.
Enyémben jelenleg 35000-km van.
niscn rajta hőfokmérő.... sztem vagy 2-3 perc mostani időben... de egyszerűű ..megnézeda dekninél.. ha az oalj meleg mehetsz... vagy a hűtőt... vagy a kifufogóból megvárod mig már forró levegő jön....aztán óvatosan elindulsz... váltogatsz 4 ezernél 10 kanyarig... majd leszakitod a gázmarkolatot
Nyilván lassabban melegszik be és nyilván a külső hőmérséklettől is függ hogy mindez mennyi ideig tart (meg a garázsétól), engem továbbra is az érdekel hogy köbö mennyi idő (-tól -ig), mire el lehet vele indulni (óvatosan) a gyújtás pillanatától, úgy melegítve hogy egy csendesebb reggelen se üssenek agyon a szomszédok és a blokk is a lehető legkevésbé károsodjon.
Emellett kíváncsi vagyok hogy a gyakorlatban kinél mennyit eszik egy SV, mivel a katalógusadatok többnyire nem állnak túl közel a valósághoz.
SV vásárláson töröm a fejem, a hobbizás mellett napi használatban is lenne, ezért érdekelne pár adat. (650-es karbis/injektoros is)
- Városi/országúti fogyasztás, utas nélkül, nem pörgetve
- Bemelegedés ideje a gyújtástól az elindulás pillanatáig
- Bemelegítéskor használatos fordulat
Utóbbi kettő azért érdekes mert egy társasház alsó szintjén van a garázsom, reggel fél ötkor meg nem szeretik ha háromezren felsír a GS500 pár percre, nem lenne jó ha még hangosabb lenne az utódja.
Jó szinterezőt én is tudok(a cég rengeteget szintereztet több céggel), de olyat aki kiszereli a csapágyakat is nem. Ha megoldod a kiszerelést akkor Bp.-n és környékén megoldható a dolog homokfúvással együtt.
Én általában 30-40 fokig melegítem és lassan elindulok. Mire kiérek a főútra eléri a 60-70 fokot, onnantól meg már lehet menni.
Mert hidegen nemcsak a résveszteségek nagyobbak és a csapágyhézagok kisebbek, hanem: az olaj is "vastagabb". Nekem olajnyomásmérő is van a kocsimban, és hidegen többet mutat, mint melegen. Autóval ugye szinte egyáltalán nem melegít az ember (vagy Ti talán szoktatok?), mégse hallottam soha egyetlen rossz hangot sem a motorból. Rendes égés során szerintem hidegen sincs baj, csak kopogásos égés esetén. Ha nem csörög a motor, akkor szerintem minden rendben. A szivatóval (karbiról beszélek) túldúsított melegítés során meg csak mossa és mossa a többletbenzin a hengerfalat... az talán jó? :-) tutira nem. Szóval van pro és kontra, és szerintem mint minden más dologban, itt is a két véglet között kell dönteni. Jéghideg motorral persze várni kell, de azért nem negyed órákat, hogy 90 fokos legyen...
én addig melegítem, amíg a láncot-lakatot elrakom az ülés alá, dzsekit becipzárazom, sisakot-kesztyűt fel, és kész. Szerintem ez jó kompromisszum a "melegítsük 90 fokra" és az "induljunk jéghideg olajjal" végletek között. Eleinte pedig óvatosan húzom (persze később is, mivel idén vettem az első motoromat ugye ). Ha pár percet már járt a motor, semmi bajuk nem lesz a csapágyaknak szvsz. De a hidegen való alapjárati pöfögtetés, hát nem tudom...
Az eredeti kérdezőnek: az injektorosokon már celziuszfokos digitális kijelző van.
Iskolákban is úgy tanítják, hogy jobb szép lassan elindulva bemelegíteni, mint álló helyben üzemire fel.
Nyáron amúgy tényleg pár perc melegítés elég
Azt hittem csak a GS ilyen puttony, fel sem merült bennem hogy az SV-ről is lespórolták. (így már tényleg félig hülyeség amit kérdeztem)
Nekem a régi fajta SV-m van (karbis).
Nekem az eddigi legalacsonyabb fogyasztásom 3.5L/100Km volt, de ekkor semmi gyorsulgatás és sebességhatárok betartása(90) és 400Km átlaga. Egyébként, ha nem óvatoskodok vele és nem is húzom neki őrült módjára akko4,3 körül fogyasztott, de ebben már rövidebb távok is vannak. Szerintem ha valaki nyélgázon menne vele benyelné az 5-6 litert is.
Enyémben jelenleg 35000-km van.
Köszi a linket, fasza oldal, szépen összeszedted.
Fogyasztási mért adatok: www.svmedia.hu
Emellett kíváncsi vagyok hogy a gyakorlatban kinél mennyit eszik egy SV, mivel a katalógusadatok többnyire nem állnak túl közel a valósághoz.
SV vásárláson töröm a fejem, a hobbizás mellett napi használatban is lenne, ezért érdekelne pár adat. (650-es karbis/injektoros is)
- Városi/országúti fogyasztás, utas nélkül, nem pörgetve
- Bemelegedés ideje a gyújtástól az elindulás pillanatáig
- Bemelegítéskor használatos fordulat
Utóbbi kettő azért érdekes mert egy társasház alsó szintjén van a garázsom, reggel fél ötkor meg nem szeretik ha háromezren felsír a GS500 pár percre, nem lenne jó ha még hangosabb lenne az utódja.
Üdv.:gyroli