Ha jól tudom azért csinálják/kezdték el mert az aluvázas modelleknek jobb a futóműve modernebb kialakítás könnyedség stb... A Honda kezdte csinálni ha jól tudom a CR500AF-eket, sőt még utcára is van az CR500AFX és gyári Honda.
Nem kell behúzni, csak ha sebességben van. Mindig tedd üresbe hideg indulásnál, melegnél már lehet sebességben s ott be kell húzni a kuplungot.
Most hideg van, több üzemanyag kell a hideg levegőhöz, a hideg hengerben sem párolog úgy a benya,stb. 3 lassú pumpa érdemes neki, mielőtt megrúgod, s kicsi gázt is érdemes húzni a berúgás pillanatában, hogy több benyát fel tudjon venni. Szivatóval rúgd!
Rúgások előtt érdemes kicsit felrázni a motort, behúzott elsőfék, előre hátra hintáztat.
Felső holtpontból rúgd meg, s a berúgó onnan azonnal hajtson, ne csak később akadjon meg, ez a "legfontosabb titok".
Persze van amikor megmakacsolja magát, s ki kell szellőztetni. (Üres karbival, elzárt benyacsappal, teli gázon rárúgni vagy hármat)
Volt már, hogy nekem se indult be, de ha a 2-3. rúgásra nem indul, akkor valami hiba van a gépezetben, nincs sok értelme rúgdosni, persze beindulhat így is.
Ha szar a szikra az rengeteg gondot okoz, jól tetted, hogy ezt orvosoltad!
Igen tudom, hogy versenygépet vettem, és valóban jól jönne hozzá egy manuál. Találtam 95-ös és 2000 utáni modellhez gépkönyvet, de ez pont köztük van. Viszont akkora különbség nincs köztük, hogy ne tudnám kibogarászni a lényeget.
Szaktudásom valóban nincs, arra ott vannak a szerelők, de azért az alap dolgokat értem és meg bírom csinálni. Túl nagy dolgot nem kell belőle kihozni, amire nekem kell arra ez az öreg kopott gép is elegendő (bár én nem éreztem hogy az lenne).
Én főleg régi cr 500 és társait láttam átépíteni. Ott azt mondják a váz gyenge volt a rá ható erőkhöz képest és egy alu vázban motorozhatóbb lett a nagy blokk.
Köszi a jó tanácsokat, megfogadom!
Ma meg jött a gyertya, de elég harmatos szikrát adott. Kicsit méregetve kiderült, hogy a gyertyapipa elég ramaty állapotban van. Az is ki lett cserélve, most ellenállást mérve a megfelelő érték megvan.
Indításnál miért kell behúzni a kuplungot? Így könnyebb a motornak? Van hozzá köze? A Banditomon csak behúzott kuplunggal lehetett indítózni, mert ott volt elektronika, de az RM-en nincs olyan.
Találtam egy jó videót az indításról: indítás
ahogy látom itt is a technikával van a baj, a haverjának egyből megy. (Vagy csak szerencséje volt).
Könnyű értelmezni.
2 motort csesztek szét hozzá, plusz volt egy csomó szopás vele.
Szerintem semmi értelme a dizájnon kívül, ok jól néz ki, de a váz a hegesztés miatt bizonytalanná teszi az alapot, szerintem semmivel nem lesz könnyebb se, más előnyét se látom, akkor meg minek
Az első aki megcsinálta, valamelyik típuson, kíváncsi lennék a MIÉRT re, a többiek meg már valószínű csak a dizájn miatt másolták
"Ti meg pakolgatjátok bele ész nélkül a nagyobb és szarabb dugókat..."
Ez így nem igaz. Az én hengerem rég nem alap, nem egyszer volt már honolva.
"Századokon rinyáltok, miközben esélyes, hogy még mérni sem tudtok ilyen pontosan..."
Ez igaz én nem tudok, de van aki igen, pl a műhely ahol honolják a hengerem (meg a szerelő is mivel ugyan azt mérték).
"Ti ahelyett, hogy megtanulnátok alap szinten karburálni inkább hengert cseréltek "
Felháborodás nélkül írom, hogy mond már meg miért kéne nekem megtanulni karburálni? Azért vannak a szerelők nem? Nem nekik kéne megtanulni?
Másfelől nem értem miért nézed le ennyire a saját tudásod. gondolod, hogy én meg tudom pikk pakk tanulni amit te tudsz? Nem a szakmám, soha nem tanultam, jó eséllyel ha elkezdek internet alapján kísérletezni hazavágom a hengert és a dugót is.
Nekem megvan a saját szakmám, nem szeretnék másikat csak egy szerelőt aki megcsinálja a motorom. Jelenleg épp ezt keresem/keressük egy nicasil felhordó műhely személyében.
"Nikasil or similar coatings under other trademarks are also still widely used in racing engines, including those used in Formula One and ChampCar. Suzuki currently uses a race-proven nickel phosphorus-silicon-carbide proprietary coating trademarked SCEM (Suzuki Composite Electro-chemical Material) to maximize cylinder size and improve heat dissipation, e.g., on the engine of the Suzuki TL1000S, V-Strom 650, TU250X and Hayabusa motorcycles.[2]"
Versenygépet vettél, ehhez komoly szaktudás szükséges...
A másik alap lenne a service manual, bár ha nem érted...
A géped öreg, gondolom kevés benne a kompresszió, gyenge a szikra, kicsit sokat is kap a szar olajból és a benzinből, és sokat jár alacsony fordulaton, ezért taknyos a gyertya.
A gyári gyertyája kellene bele, de ebben már az sem húzná sokáig, ezért sztem inkább a 8as EG (eredeti legyen, megbízható forrásból) sűrűbben cserélve.
Amíg nincs ráhónolva addig alapos a hengered és alapos GYÁRI dugó kell bele, mert sok helyen ezen a méreten marad.
Ti meg pakolgatjátok bele ész nélkül a nagyobb és szarabb dugókat...
Századokon rinyáltok, miközben esélyes, hogy még mérni sem tudtok ilyen pontosan...
Az lenne a lényegesebb, hogy a henger szabályos legyen, de hiába beszélek nektek.
A mérés pedig 20C° fokon egy dolog, de ha a két alkatrész hőfoka picit is eltér, mindjárt más a helyzet...
Ha melegebben jár a dugó, vagy hidegebb a henger, akkor is nagy lesz az a "növelt" hézag? Egy tökösebb 125-ösnél 6 század a kezdő illesztési hézag. Ti ahelyett, hogy megtanulnátok alap szinten karburálni inkább hengert cseréltek
Talán át kellene gondolni ezeket, mielőtt nekiestek.
A minőségi hónolás lenne a lényeg, az én öregemre is ráférne, azért is várom hátha találsz valami jó műhelyt ahol megcsinálják. De ha berágok veszek egy gyémánt hasábos hónoló fejet aztán megcsinálom magamnak
Amíg ki nem hullik a gyűrűknél a nikasil addig a henger működőképes, hobbizni tökéletes. Több tized mili a vastagsága.
Gyertya: általában br8eg vel használják, de talán jobb a b8egv (ez kb 4500).
Indítás: meg kell tanulni elinditani. Az enyém (rm 250 2000 ami sokban egyezik a tieddel) úgy indul hogy: benzin csap kinyit, szivato/hidegindito kihuz, motor megdont jobra balra előre hatrá aztán kuplung behuz, nulla gáz!, berugo karral holtpont megkeres majd gyorsban kettőt rarugok ( ahogy nézem a 2tknel ez a kettőt rarug elég gyakori). Így 10-bol 9szer elsőre elindul hidegen is. Míg nem volt még a rutin volt hogy elsőre ment volt hogy negyed óra után sem. Betolni egyedúl nem lehet és ketten is nehéz.
Minden attól függ, hogy néz ki, ha szétszedem,
ha már "nincs" rajta nicasil/végét járja, nincs mit csinálni vagy vashüvely vagy újra nicasilozod. Mi ezzel a gond?
66.96-os a legnagyobb beszerezhető dugó (66.97-es van 1 gyűrűs ami elvileg stimmel, de 1 gyűrű az nekem kevés alul használom a motort) a gyári illesztési hézag 0.06 (66.94 es az alap dugó, 67 es a henger) 66.96+0.06 az 67.02 eddig tuti van nicasil réteg.
A szerelési limit 0.1, ebből kiindulva talán 67.06 ig van nicasil.
Enyém már múltkor volt ahol 67.04 en is volt, ott még volt nicasil, de azt nem tudom, hol a vége.
Te tudod milyen vastag a nicasil réteg mondjuk a régi RM 250 es vasadon?
Ami logikus lépés a saját hengeremnél első körben, ha még van nicasil egyenesre kell hónolni(már 0.02 ad hordósság lehet benne), olajmegtartó nyom se sok volt benne, ha ezek után marad még nicasil, belerakom a múltkorról megmaradt pár órás 66.96os wössner dugóm és jónapot, igaz, hogy csapeltolásos és szólni fog, de tuti nem veszek másik 66.96 os dugót.
Egy hete már én is RM tulajdonos vagyok.
20éve motorozok, de az off-road világ teljesen ismeretlen számomra. Eddig csak túramotorokkal volt dolgom, de kedvet kaptam egy kis endurózáshoz.
Első sorban valami 125-ös endurót kerestem, de egyik megtekintett példány sem tetszett, így egy 1996-os RM250 lett az áldozat.
A motor tetszett, szép hangja volt, és igen jól ment, így elhoztam.
Sajnos itthon már elindítanom sem sikerült. Rugdostam kicsit minden nap és 24.-én fogalmam sincs hogy miért, de elindult. Kicsit megjárattam az utcában, bitangul ment, de többre nem volt időm.
Gondoltam most már menni fog és kipróbálom terepen, de azóta megint nem sikerült pöfögésre bírnom.
Mese nincs szétszedtem a motort, de mivel ment a gép ezért a blokkhoz nem szeretnék még nyúlni. Eddig a porlasztót kitakarítottam, légszűrőházat kimostam de egyikben sem volt számottevő kosz, korábban azért rendben tartották a motort.
Power szelep szépen működik, nem akad, az is jónak tűnik.
Tovább haladva még átnézem a gyújtás részt, aztán próbálom tovább rugdosni.
Lenne pár kérdés, amiben talán tudtok segíteni:
- jelenleg BR8ES gyertya van benne és elég fekete/olajos a gyertyakép. Sőt a kipuff-ból is jön a kox rendesen. Ha karbi beállítás után nem változik, akkor átnézem a főtengely szimeringeket.
Néztem az NGK oldalán, meg robbantott ábrákat és mindenhol R6918B-7 gyertyát írnak. Tényleg ez kell bele? Ha igen nem sajnálom, bár kicsit húzós az ára. A fiatalabb gépekbe meg elég a BR8EG, ami tized annyiba kerül?
- Porlasztó beállításhoz tudtok tanácsot adni? PJ karbi van rajta. Mi a tű alap helyzete, ahová rakni kell? Sajnos csak 2000 utáni motorhoz találtam manuált és azokon már másmilyen karburátor van.
Hirtelen ennyi, de szerintem még 1000 kérdésem lesz!
Az előző gazdák alaposan átdizájnolták ezt a motort. Nekem jobban tetszenek a szériához közelebb álló ésszerű átalakítások ezen például a procircuit rendszer. Én a hondáimba Motul 7100-t használtam nem volt vele motordefektem. Ezekbe kétszer annyi kell belőle mint a hondákba(azokba a váltóba elég az olcsóbb olaj is). A hengerfej fedél levételével egyszerű megmérni a szelephézagokat a szívókra kell jobban oda figyelni kb. 8-10 üzemóránként érdemes rámérni, illetve ha melegen nehezen indul akkor is.
Suzuki rm 1993-95-ig keresek hátsó sárvédőt!
Ha vkinek van egy elfekvőben jelezze!
köszi!