Ott szerintem már valami szimering gond volt ha lágynak érezted a lassú csillapítást teljesen betekert szeleppel, teljesen nem szabad betekerve használni, mert elzár és kinyírod a telót.
A rugó előfeszítéssel csak a negatív rugóutat állítsd be, ha az megfelel a súlyodnak és szar a csillapítás, akkor belül érdemes variálni, nem a rugót túlfeszíteni.
A nitrogénnal lényegében a legrugót szabályzod a rendszerben, lehet variálni azzal is, jó bele a levegő is, felesleges nitrogénnal szenvedni, pumpa és had szóljon.
Arra gondoltam hogy a képen a 3-4-es alkatrész visszarakni az 1-2-t meg nem de az nem megy mert a tengelyre a nyelvek csatlakoznak, nem a 3-4. Csak arra gondoltam ha a nyelvek töve ha bele lenne téve legalább a visszatöltő hullám nem tudna annyira a powerkamrába tölteni. Lehet a nyelveket végéből le kellene vágni, hogy ne érjen bele a dugóba de a töve tömítse valamennyire a nyelveknek kimart vájatot a hengerben.
A viszkozitást kicsit benéztem, 20Cst környéki olajat akartam belerakatni a telóba de még akkor néztem az Agip adatlapokat amikor a szimeringet vettem az meg már van vagy három hónapja. Mondom emlékszek én fejből hogy a 7,5w a 22cst nem nézek után de az sajna az 5w Agip :-)
Ez most már így maradt... Nekem amúgy is nagyon lágy volt mikor még volt benne olaj teljesen le volt tekerve a körmös csavar és a szelep is a legkményebbre volt állítva. Most alapból úgy kezdem hogy balra teljesen kitekerve a szelepállító csavar és középre állítva a körmös csavar majd meglátom milyen lesz. A Nitrogén mennyiséggel amit beletöltet az ember nem lehet variálni? Ha nem a szervízkönvben megadott 142 psi-re fújatom fel hanem kevesebbre az mire hat a csillapításra vagy a keménységre?
5692-es hozzászólásnál megtalálod a srác elérhetőségét, Bodnár Márknak hívják Nyírtúrán van a műhelye Nyíregy mellett. Itteni fórumtárs Xilon és Bobyortega is nála csináltatta nem egy vészes összeg kb 25 ezer pénz de még mindig jobb mint a gyári 80-90ért ami ugyanúgy több darabból van és a rezonancia miatt az is szét fog kopni.
Ha megkéred valamelyiküket biztos tesznek be róla képet, régen raktak is be róla. Ha jól emlékszem AlSi-ből vannak de ők jobban tudják nálam.
Xilon ha jól emlékszem elment személyesen, de írta, hogy kár volt elég komoly szerelőműhelye van a srácnak nem egy sufnituning... Be lehet küldeni postán a hengert, a kopott hengerhez méretezi be az új powert, így nem fog alapból lötyögni, a gyári újjal valószínű az lenne.
Te hogy raktad össze a nyelvek nélkül mindent visszatettél vagy csak a kiemelő oldalt meg a tengelyt raktad össze? Milyen a motor viselkedése power nélkül?
Áramlástechnikailag tökéletes tömítést otthon vágni nehéz, ez igaz.
Nem ismerem a két körös póvert, így nem tudom hogy mit lehet vele alkotni, de nem tartom valószínűnek, hogy csak egy részt ha visszaraksz, az majd ott nem fog kotyogni.
A hátsó telód szerintem nagyon nagyot fog csillaptani.
E szerint http://www.transdiesel.com/app... a 7,5W-s AGIP 40C n a viskozitása 31.5
A showa SS25 é meg 12.5
Es mit kellett igazitani rajta? En is gondolkodtam ezen a megoldason, de az a baj az e- meg az s-en is ugy tudom gyarilag ugyanaza az 52kg-os rugo van mint az Rmx-ben ss25 olajjal ami nekem lagy azt is szet kellett volna szedessem hogy vastagabb olajat tetessek bele. Nekem 9400 Ft- ba volt a szimeringhaz a munkadij+olaj 5000 volt es ebbe tudom hogy uj a szimering es 7.5w benne az olaj, kivancsi leszek milyen lesz... Egyenlore a gyurure meg a tomitesre varok hogy ossze tudjam rakni a hengert.
Kosz uram hogy szolsz, de neztem a Mitaka es a Prox is RIK 1.2mmes gyurut hasznal. Az uj teflonos Mitaka, a Wossner a Namura es asszem a Wiseco is 1mm es. Az en dugom a bevonat nelkuli Mitaka.
A klingerittel az a bajom nem tudok belole szep iveket vagni, nagyon konnyen torik-porli es egygszetszedes es szethullott. Annak idejen csinaltam vagy 3 kuplungfedel tomitest belole annal jobb a Loctite 5699 paszta, csak az hengertalpnak nem jo nem ad annyi magassagot mint a papir vagy a klingerit. Inkabb megrendeltem egy 19 euros 89-90 Rm hengertomifes szettet.
A szuszogot majd ledugozom meglatom milyen lesz ugy. Telen ugyis csinaltatok bele nyelveket addig jo lesz a semmi helyett. A nyelveket egyenkenk kette lehet szedni nem? Nem lehet csak a powermozgato tengelyre csatlakozo reszet visszatenni, hogy ne szeleljen el annyira a nyomas?
Köszönöm. A perforált csövet már kitakaritottam. Nem volt több 30 luknal ami még működött szerintem :-) és agyon volt tömve. Szerintem zajcsillapitasa a nullával volt egyenlo.
Sok dologtól függ, 45-60 között lehet valahol.
Ha a gyári beállítás alapjári érdekel, tudni kéne az évjáratot is, persze ez csak akkor igaz/jó, ha minden mása is gyári állapot.
Nézz szét itt, http://www.thumpertalk.com/top...
Lehet bele kapni kipuff tömítő gyapotot, azt méretre is adják,
Szereztem építkezésből maradt ISOVER üveggyapotot, azt szaktam belerakni, egy jó darabig elvan azzal is, meg szerintem bármilyen másik üveggyapottal, felesleges a motorosat megvenni drága pénzen.
Agyom tömni nem kell, rátekered a perforált csőre kicsit szorosan(ne forogjon el), addig hogy kitöltse a helyet, kicsit többet, aztán mehet vissza.
Kb mint ami a képen van, 40-45 cm lehet.
A perforált csövet takarítsd ki a ráégett olajtól (ha van benne).
A gyűrűk vastagsága eltérő lehet! Kérdezd meg, milyen vastag a PROX és mérd meg milyen kell neked, mérés nélkül ne rendelj.
Hengertalp tömítést vágj ki magadnak klingeritből. 0.8 mm vastag megfelel.
Hengerfej tömítést csináltattam Csenterinél, mert azt nem tudom, spéci lemezes kell. http://tomites.hu/
A powerkamra szellőző csőre gondoltam, hogy ott sokkal inkább fogja lökni a kipuff füstőt power szelep nélkül, azaz folyamatos kipuffként üzemel, persze egyébként is amikor a power kamra nyomás nagyobb lesz, mint a kinti, akkor kilövi a gázt (ekkor szokott csattogó hangot adni)
Gázáramlástannak kéne utánanézni, hogy pontosan meg lehessen mondani, mi fog történni, őszintén megmondva nem tudom, nem gondolkodtam el rajta, de abban biztos vagyok, hogy megváltozik.
Eredetileg csak egy kis furat van a powerkamrába a leömlőből, de power szelep nélkül jó nagy lesz, a visszatöltő hullám is jobban tud távozni kifelé. Valószínű olyasmi a jelenség, mint egy lyukas rezo.
Érdemes átgondolni és/vagy kipróbálni hogy ledugózni a powerkamra szellőzőt is ebben az esetben, ha nincs power szelep.
Hi uram! Csak szolok most hoztam el a hengerem tarsasagaban (power kiszedve) a hatso rugostagot a szerelomtol, jo lett bele a 16*44 mm es szimeringhaz amit anno rendeltem 42 dollarert, rajta volt az o gyuru egyik oldalan a szimering masikon a porvedo. Fel lett toltve pucolas utan 290 ml 7.5w agippal, a heten viszem egy klimaszervizbe felfujatni nitrogennel, ha jol emlekszem 140 psi-re kell. Ha erdekel szolj nezek aznapi paypal arfolyamot...
kiszedtem a power szelepeket. érezhető a külömbség. a kis lyukon is jön ki a füst mivel egybe van a kipu nyílással. nem tudtok valami szakit aki meghegeszti a szelepemet? a tartó rúd tört le amin átmegy a kiemelő tengely. ragasztani nem merem, hegeszteni meg awi-val lehetni gondolom, ahogy látom aluminium. milyan anyagminőség? AS12?
Nekem volt Rm 250 em, yz250 em és cr250-em, enduróra sztem a cr a legfaszább mert az a leg fordulékonyabb, olyan mint egy bmx..., de az rm -nek van alapból a legbikább mocija, és a váltó áttételezése is jobb mint a többinek.... az RM 250 egy izgalmas gép, ütöttem-vágtam , és sose volt baja... Ahogy bajan122, én is a 2001 -2004 -közöttieket ajánlom.
2001-től már új volt a váz is...
Csak érdekességképpen ennek a cr-nek a rhental 722-es kormányát belülről kinyomattattam ABS műszaki műanyaggal, hogy masszÍvabb legyen... és egy esetleges esésnél ne hajoljon meg könnyen...
Jaja, kb akkor adtam el .... jó kis moci, mondjuk sokat nem volt nálam, de tetszett.... megvettem hogy ne maradjak moci nélkül amÍg a másik elkészül, de kellett rá több pénz Így el kellett idő előtt adnom...
Gyapotoznám a kipufogót, de még nem csináltam ilyet. Szétszedés megvan és el is pucoltam. A kérdés, hogy milyen gyapotot tegyek bele és mennyire, hogyan kell megtömni?
Az idomok megegyeznek 01-től akár 06-ig is? A a motorja is? Tetszenek egyre jobban ezek a suzukik. Valamint gyári alkatrészt honnan érdemes beszerezni? Yamahánál én a Yamaha Fehért nagyon ajánlom! Pl Suzukihoz Kawasakihoz fogalmam sincs honnan lehetne.
A rugó előfeszítéssel csak a negatív rugóutat állítsd be, ha az megfelel a súlyodnak és szar a csillapítás, akkor belül érdemes variálni, nem a rugót túlfeszíteni.
A nitrogénnal lényegében a legrugót szabályzod a rendszerben, lehet variálni azzal is, jó bele a levegő is, felesleges nitrogénnal szenvedni, pumpa és had szóljon.