Hát figyelj:
Nekem a p.nyelvet kompletten csinálták szlovákiában egy henger fej tuningos csávó, egyetlen 1 darabból, de valaki tett is fel hasonló képet hogy milyen. Kell hozzá a henger is mert úgy tudnak pontos méretet venni. Nekem az egész idom szettem RM 250 esé, rohadt drága volt lámpát nem számítva 80 ezer volt kb. Ebben a telóvédő is benne van. De az órát már beszéltük hogy elviekben megvan a sok lom között és odaadom neked ha nyiregyre bejössz érte.
Jah a Powerem nekem is gatyán van...
A nyelv is el van kopva már, de az még nem is annyira vészes, hanem ami a tengelyen van a két kis kupak ami le fel mozgatja az már halálra szét van verődve, ráadásul az a kis határoló ami azt a két kis rugót feszíti az is fordítva volt benne, szóval tüskével felfelé, és így abszolút hozzá se ért a rugókhoz.
Még nem szedtem szét a power házat, de a P.nyelvalatt is vannak valami lemezek, azok is össze vissza járnak benne.
Még át kell tanulmányoznom mert most szedek szét elsőre ilyet.
Valami iszonyat nagy barom volt aki összerakta, bár én is laikus vagyok de ezt azért nem volt túl nehéz észrevenni.
Neked csak a nyelvet esztergálta hozzá?
Merre lakik az ipse egyébként?
Vitted a hengert és úgy csinálta hozzá?
nagybátyám esztergályos, a jobbik fajta hála istennek...
Lehet elmegyek hozzá, hátha elvállalja nekem.
Elég ügyes.
Hála istennek tűgörgők hajtókar rendben van meg a henger is.
Lehet én is szét kapom és lefestem majd, nagyon tipp topp lett a tied, gratula...
Kicsit nagynak tűnik az illesztési hézag, valószínű volt már reszelve,
de egyébként nem tűnik fűrészfogasnak.
Sajnos a kép ott nem nagyítható.
Úgy lehet a legjobban látni, ha nincsenek benne a lamellák.
Ezzel szerintem különösebben nem kell foglalkoznod, de ezt csak az életlen és nem nagyítható kép alapján mondom.
Az olajfolyás az cumi, nem tudom mennyire folyik és pontosan honnan. Nem csak a kuplung dekli alól?
Ha tényleg blokkfélnél, akkor ott valami nem stimmel, kuplungdekli csavar leszedéstől nem szokott baja lenni, ha rendesen össze van rakva blokkfél tömítéssel.
Nézd meg van,e egyáltalán a blokkfél között tömítés, lehet csak pasztával rakták össze Vagy az is lehet nem volt pontos a tömítés vágás és a csavar visszarakásával kiszakítottad
A kep galeriamba tetem fel kepet a kuplung kosarol,ide hozza szolasba nem megy fel nem tudom mi az anyaert, en csak ujat veszek majd,nincs idegem ilyen muveletekhez nekem is sokszor van hogy huzom a kuplungot es nem esik a fordulat mert nem enged ki lamela tokeltesen,de en nem is elem ilyen veszelyesen vele az eletem amedig megy ugy megy,masik dolog mikor csavarokat visza hoztam nem folyt a blok ma kb 70 kilometert mentunk es omlik az olaj a motor blok kozepenel az ilesztesnel,4 csavar hoszu egeszen be tekerednek,most nem tudom mi legyen ezert nem akrom szet szedni.
Xilon olvasgattam a gondjaidat. Hallgass Drew ra, mert ugyan így jártam én is hazahoztam a vasat, húde fsza húde gép és 3 hónap után olyan kalapálásba kezdett mint egy rezes banda. Szétszedtük, és egy olyan látvány fogadott hogy a lélegzetünk el állt.
A power nyelve be csúszott a hengerbe és el kalapálta a dugó peremét. Aztán mikor tovább boncolgattuk a dolgot akkor jött a következő szívroham, a power mozgató rúdja el volt törve, a viz pumpa tengelye megette a három negyedét és a szilánkokat beverte a váltósorba. Ja és a legszebb az egészben az ipse eltekergette a powert hogy valamennyire nyitva legyen és nem igazán tűnt fel hogy gond van vele. Ez a mutatvány 250e forintomba került, de vadonat új a belseje. Esztergált pówer nyelv van benne 1 darabból 18e forint körül volt a 2 darab. Számot tudok adni ha kell.
Illesztési hézagot kell nézni a kopó lamella és a kosár bástya között, ha nagyobb mint pár tized, most fejből nem tudom pontosan mennyi, akkor ott reszelés volt.
A kosár javítás album szövegét is olvasd, főleg a végén, hogy mik a hátrányai az előnyökhöz képeset, sajna van
Részemről már vettem MITAKA kosarat, meguntam, hogy álló motornál behúzott kuplunggal sebességben való gurulásnál áthajt a kuplung és megfogja a hátsó kereket, néha életveszélyes tud lenni, ha sziklák között oldalazok le és NAGYON fontos, hogy a hátsó kerék guruljon, jó párszor blokkolt és majdnem nyakam törtem, ezért inkább ráköltöttem és kuplung kosár csere lett belőle.
Ha ilyen mutatványokat nem csinálsz ezt a hátrányt leszámítva, használható, sőt fejleszteni is lehetne, hogy a fém lemezeket szegecselni a bástyára, akkor nincs se melegedés se ez amit írtam,
de akkor azt úgy kell elkezdeni és pontos gépmunka kell, a végén a munkadíj meg többe lenne, mint egy új MITAKA, postával EBAYről kb 40eFT.
Ha ilyen állapotban találsz belül egy gépet, rábasztál
Rezo levétel nélkül egyébként se lett volna szabad elhozni RMX et
A javaslatom a következő, egyébként is ez lenne vétel után
Vedd szét apró darabokra, gyűjts kb. 200eFt lóvét és rakd rendbe,
nagy esélye van, hogy cserés ott minden kopó
Ha nem akarod megtartani, bontsd le és áruld szét,
többet keresel vele, mintha bevallod, hogy egy rom és buksz rajta.
Azt ne csináld, hogy te is átversz másokat...
A hajtókart se kockáztatnám, bár lehet ellenőrizni, főtengely csapágyat nézted? Fogadni merek az is lóg, aztán ha széthúzod a blokkot, lehet lesz még kellemetlen meglepetés
Pár megjegyzéssel lejjebb ott van a kép, amit felraktam, abban benne a csere és szervíz üzemóra infó RMX250 re, meg van ott sok más hasznos kép is
Kis rudazatról és helyéről tegyél fel képet, fene tudja mire gondolsz, szerintem a power mozgató rúdra, de nem esküdnék.
Olajos power kamra szellőztető cső "normális" jelenség kopott powerú régi RMXnél, lényegében kipufogó csőként üzemel
Olaj a keverékből kerül bele lényegében, 2T nél a rezo egyik feladata a beáramló friss keverék visszatartása, hogy a még nyitott kipuff résen át ne tudjon távozni. A bibi ott van, hogy a power ház kopott és oda szépen benyomja a cuccot, többet is eszik ezért a vas. Még lehetne boncolgatni.
Valaki árul itt 75 pénzért gyári új RMX 250 hengert, vegyétek meg, abban még nem kopott a power ház ja kell bele új power is, ami a kétcsatornásnál valami 150eFt
Azon még nem agyaltam, hogy lezárni a power kamra tér szellőztetőt, ekkor milyen előnyök és hátrányok lennének.
Most hogy beugrott valószínű elkezdek agyalni rajta.
Ja és a legfontosabb!
NE HIDD EL KAPÁSBÓL AMIKET ÍRTAM, GONDOLD ÁT!
Én Tkc80-ra gondoltam, vagy láttam Mitas-ba azt a Traktor mintás Gumiköpenyt, nem tudom a típusát.
Ezekben gondolkozom mert terepen is mászkálok, meg közúton is, de csak hobbi endurozás, szóval semmi pálya.
Húú épp ma szedtem szép a gépemet.
Kb egy hónapja vettem, levettem a rezót és nem fogadott valami szép látvány...
A dugó szoknyája elég kopott volt, és hiányzott belőle egy darab a két gyűrű között...
A hengerem hála istennek rendbe van.
De ez a Lepsényi gyerek tuti hogy nem százas akitől elhoztam hogy így hajtotta, bár én totál amatőr vagyok. De majd....
Ráadásul defektes kerékkel adta, az egyik power be volt ragadva, a kuplung rúdnál ki volt a szimering, meg valami rohadalom Simson belső volt a hátsó kerékben is.
Egyszóval Bekaphat egy Batyu F.s.t...
Mert ezeket elsőre egy két kör után nem vettem észre persze.
De még jó hogy vagy 150km-re lakik.
Nem tudom hogy mennyi dugó volt már benne cserélve, de ez elég kopott volt már az tuti.
Honnan tudom megállapítani, hogy hogy álla főtengelyem, vagyis hogy elbír-e egy új dugót...?
Vagy ezek nincsenek annyira kihegyezve?
És többet kibírnak mint az RM-ek?
Ha Jól néztem akkor a Power házból jött egy levegőző cső, ami tele volt ilyen olajos trutyival.
Annak mi lenne a szerepe egyébként?
És ha már levegőztetnie kellene, akkor hogy a picsbe került abba egyáltalán olaj?
Valamint a henger jobb oldalán az olajpumpa fölött, van egy kis ablak, és ugye ott az egyik csavarja a hengernek, de van ott egy kis rudazat is. Az mi lenne?
A Power-nek mennyi lenne normál helyzetben a mozgása?
Nem oldalra értem, mert az már régen rossz...
Rendes Kis esszét gyártok már ide.
De valahogy próbálok eligazodni ezeken a dolgokon.
És hát hol máshol mint itt a Fórumon, a Segítőkész és tapasztalt sorstársak között...
Gew meg neztem kuplung kosar javitas albumodat,most mar 25 uzem ora van valto oaljban gondoltam le cserelem igol propuls bv2 rakok bele es kivancsisagbol meg neztem kuplungkosaramat hath szerintem szepen le csiszoltak azert is olyan szar nekem helybol indulas...
Endurot gondolom úgy érted, hogy utcai enduró, pontosítsd mert majd leírják neked a FIM es endúró gumikat
Ha van még méret PROX-ot vegyél, tudom drágább, vagy 6eFt al, de súlyban és kialakításban közelebb áll a gyári suzuki dugóhoz.
Nekem kb 150 üzemórát elment gond nélkül talán már a 3 vagy 4. PROX dugó.
Mérethiány miatt most ment bele wössner, majd 1 év múlva leírom, mik a tapasztalatok.
Rmx-re milyen méretű gumit használtok?
100, 110,120..
Enguró gumi, nem cross.
Esetleg ha van valakinek talonba a hátsó munkahengernél lévő kis idom, az érdekelne.
Valamint most akarok dugó szettet cserélni.
Wössner, Prox, milyen tapasztalataitok vannak?
Előre is Köszi az Infót.
Szia.
Köszi, de nekem az kmórás kellene (gyári kerek), mert rendszámos a gépem, és csak saccra tudom mikor mennyivel megyek.
És nem szeretném hogy egy szép Suzuki Sárga Csekk köszönjön vissza a póstaládából
A füstöt lehet tényleg azért ontja amit Krisz írt, de lehet a tökéletlen égés miatt is, ami meg visszavezethető gyújtás problémára.
Más jelenség a poweren kívül?
Bár ha szerelőhöz viszed, minden kérdés felesleges, majd ő megoldja
Hajtás oldali szimeringre nézz rá, lehet ott sziv olajat! Enduróra teljesen jó az 50-es keverék, full synt olajból! Melegen nem kéne füstölnie, esetleg minimálisan!
Szia.
Nekem 93as a gépem de szerintem nem nagy különbség van köztük.
Km-órád működik? Nem szeretnék bevásárolni.
Esetleg spirálod is van hozzá?
Ha megan akkor az olajpumpánál lévő bovden, és az összekötő része gázbovdennel (Y) kellene.
Valamint a hátsó fékmunkahengernél lévő kis idom érdekelne még esetleg.
Ára kb?
Előre is köszi.
Nekem a p.nyelvet kompletten csinálták szlovákiában egy henger fej tuningos csávó, egyetlen 1 darabból, de valaki tett is fel hasonló képet hogy milyen. Kell hozzá a henger is mert úgy tudnak pontos méretet venni. Nekem az egész idom szettem RM 250 esé, rohadt drága volt lámpát nem számítva 80 ezer volt kb. Ebben a telóvédő is benne van. De az órát már beszéltük hogy elviekben megvan a sok lom között és odaadom neked ha nyiregyre bejössz érte.