RM 250 kipuff leömlő talán 2mm nagyobb, mint az RMX, de évjárat függő, a rezo kialakítása más, a végdob is eltér,
ha arra utal a kérdés rá lehet-e eszkábálni egyiket a másikra, a válasz igen, csak flexelni meg hegeszteni kell, ha szerencséd van, még azt se.
CDI=gyújtás időzítést szabályozó elektronikai alkatrész.
Azaz szervíz előtt lekötöd majd szervíz után visszadugod a helyére, nem nyúlsz hozzá, ezalatt elromlik?
CDI nem szokott elromlani, csak akkor ha valami nem megfelelő elektronikai behatást kap, pl. amikor méricskéltem fordulat függően gyújtás eltolást és rossz helyre dugtam a vezetéket, akkor vágtam agyon, részemről komplett bontott gyújtást szereztem annó,
csak CDI-t 20 ért bontottan biztosan kapsz, de vigyázz, mert nem egyféle van, a vezeték kötéseket lehet át kell faragni.
Persze lehet az a baja, a hibajelenséget kéne ismerni hozzá.
Vigyél szerelőt, menj el nézzétek meg, nézd át, aztán meglátod, de ha CDI hibás(az amire gondolok) be se fog indulni, vagy beindul, jobb ha inkább nem is járatod, mert pl. a rossz CDI ha rosszkor ad gyújtás jelet, olyan terhelések lehetnek a hajtókarra, hogy elgörbül, stb.
Szia. Az utolsóra, és csak nagy vonalakban válaszolok, viszonyításként... Új, utángyártott cdi 70, ebay 40, magyar bontás ami sajnos ritka 20. Ezek az enyémhez passzolnak, de sajnos hasonló az ár mindhez...
Sziasztok.
Tudja esetleg valaki hogy mennyi egy 250es rmx-nek a kompressziója(96-97)? Persze ez egy használt motornál nem mérvadó, de legalább viszonyítási alapom lenne ha meg akarok venni egyet.
Valamint mennyire egyezik egy azonos évjáratu Rm és Rmx kipufogó rendszere?
Esetleg meg tudja valaki mondani hogy mennyiből lehet megúszni egy Cdi hibás rmx javítását(1996 250cc)? Sűrün előfordul ez a probléma? A srác azt irta hogy motorgenerál után jelentkezett nálla.
Köszi srácok a Jó tanácsokat és a fontos tudnivalókat.
Elég kezdő vagyok még, hogy tudom leellenőrizni hogy rendben van-e a P-szelepje, vagy egyáltalán meg van-e?
Az a rezoban található? valamint mi számít még jónak illetve már nem megfelelőnek?
Köszi. Érdekes amiket írsz (tisztára mint egy dokumentum film )
A kuplung tényleg nehézkes kicsit, zsibbad is a kezem a nap végén (tudom nem erre gondoltál).
Annál a használatnál amit a videóim is tükröznek én nem érzem hátrányát az rm-nek például az exc-khez képest amikkel általában együtt megyek. Maximum a fogyasztás durva (meg a tank kicsi), ha kicsit messzebbre kell menni akkor én hamar kifutok a naftából. Viszont könnyebb az rm ami azért nem mindegy ha egy nap százszor kell felemelni a domboldalban.
Ez csak elméletben lehet kisakkozni, gyakorlatban sok függ a két motor állapotától, amit nézel ezért nem lehet mondani semmit két motorról, ha átülsz egyikről a másikra
Két gyárbúl kidurult vadi új és frankót beállított vasnál már lehetne a gyakorlattal próbálkozni, de egyébként szerintem teljesen felesleges bármilyen következtetést levonni, főleg 10-15 éves agyonhasznált motorok esetében
Az RM és RMX vezérlése 100% eltér, más fokozása van, ez nagyban befolyásolja fordulat függően a főtengelyen mérhető nyomaték görbét, a rezojuk kialakítása is más, stb.
Ami biztos, az RMXen jóval nagyobb és nehezebb a lendkerék plusz szerintem a többi forgó tömeg is nagyobb, ennek cserében nehezebben pörög fel az RMX "nyugodtabb", de a nyomatékosság mellett szól, igaz nem csak alul, hanem mindenhol.
A lényeg, amin a hangsúly van és RMX melett szól, amit biztosra tudok mondani saját tapasztalat alapján, a krosszmotor kuplungja nem endurora van kitalálva, nem lehet folyatni normálisan, s ez a pont már meg is ölte az endurozást, ha van nyomaték, ha nincs.
Futóműveket is át kell hangolni, amit persze át lehet.
Természetesen lehet endurozni krossz motorral is, de a gyár elve nem erre tervezte, meg persze attól is függ a dolog ki mit ért endurózás alatt
Jó lenne menni egyet egy RMX-vel, mert annyira mondjátok ezt az alacsony fordulaton nyomatékosabb mint az RM dolgot, hogy kíváncsi vagyok (na meg hitetlen kicsit )
Váz vagy blokk számból kereskedés pontosan megmondja.
Fotók alapján is meg lehet, az alkatrészekből meg szinte egyértelműen,évenként az alkatrészek változtak.
Te is összebogarászhatod így:
Első lépésben a külsőségek alapján nagyjából lődd be az évjáratot erről az oldalról: http://www.suzukicycles.org/RM...
Itt csak nagyjából fogod látni, mert nincs minden típus fent.
Utána http://www.bike-parts-suz.com/... vagy a www.megazip.ru oldalon alkatrészenként.
Robbantott ábrát kiválasztod valamiről és megnézed a motoron,
amit ellenőrizni akarsz stimmelnek-e az alkatrészek vagy nem.
97 es RMX re jellemző a hátsó lengővilla oldalában a gumi lyuk a himbának,96,97,98,99 S es változatokon volt, a többin egyiken sem.
Enduro=RMX.
Az RM krosszpályára lett tervezve, teljesen más az áttételezése, a nyomaték leadása, sokkal hirtelenebb, rángatósabb, mint az RMX,
lehet vele endurozni, de endurora sokkal jobb az RMX, igazi enduros terhelésen az RM el szopás lesz, ahol folyatni kéne a kuplungot, alul is kéne a nyomaték, stb.
A hirdetés évjáratok általában nem stimmelnek, vagy az eladó sem tudja, vagy... alkatrész beszerzésnél lehet meglepetés ha rosszul tudod az évet, egyébként teljesen mind1 az évjárat, állapota fontosabb. Ha veszel 100eFt ot minimum tegyél félre, mert annyi biztos kell rá, hogy rendbe rakd.
RMX250 11,5L es tankkal is rendelkezik évjárat függően, RM250 9L.
RMX250 fogyasztás általában 2-2.5L/üzemóra, de végig nyitott poweren való csőgázas motorozással benyalhat 3 v akár 3,5L-t is üzemóránként, persze így max krosszpályán mész vele, enduróban tuti nem. Nagyon pöpec blokkal és frankó beállításokkal biztosan leszorítható 2L/üzemóra alá is a fogyasztás, de ez ilyen öreg motoroknál már veszett fejsze nyele, mert a power szelep ház úgy is ki van kopva, azt meg nem újítja fel senki, azaz ott van veszteség bőven...
Ha rendbe van rakva, kb. 100 üzemóráig nem nagyon kell hozzányúlni apróságokon kívül (csapágy zsírozás, légszűrő takarítás, fékbetétek, olajcserék, stb) 100 óránként dugót érdemes cserélni plusz a szokásos kopók (lánckerék, lánc, teló felúj, stb), persze ez terhelés és használat függő, most saját tapasztalatot írtam.
200-250 üzemóra meg blokk nagy generál, plusz extra szopások.
Előbbi 100eFt/alkalom kb, utóbbi beleszalad 200eFt ba is vagy még többe, komplett kuplung csere önmagában egy 100as.
Szándékosan írtam üzemórát, mert az idő attól függ, ki mennyit megy és hogy, nekem 100üó összejön egy év alatt, azaz évente 100eFt s 2 évente 200eFt ba kerül a motor felújítás alhangon, ami tuti, de ettől több is összejön, mivel öreg motornál már mindig van valami szopás. Piaci értéke meg a 98 as RMX250 nek 300eFt szóval nem kifizetődő üzlet öreg motort venni
Jobb üzlet újat venni, s lecserélni még szervíz előtt, már akinek van pénze újat venni.
Élettartamot nézve ezt még összerakták rendes alkatrészekből rendesen, nem hullanak szét pár év alatt, mint az új motorok.
Nekem megvan kb. 6-7 éve, persze karban van tartva.
Erőműnek nem mondható, de endurora elfogadható az apróbb idegesítő hibáival(pl kopott power ház), ami a korából fakad.
Ki kell fogni egy jó állapotú Japán vagy Angol importot és azt megfelelően karbantartani, akkor elmegy sokáig, persze a már leírt buktát bele kell számolni...
Én nem azt nézném, hogy rmx vagy rm, hanem hogy milyen állapotban van mert ilyen korú motoroknál az fontosabb szerintem.
2t valamint sportmotor lévén mindegyik sokat eszik, nem túrázásra vannak kitalálva. Nyilván az rm valamivel torkosabb tekintve hogy erősebb is.
Az élettartamuk attól függ hogy jársz vele. Verseny körülmények között, ahogy olvasom 10 óra egy dugó, otthoni enduróban 200-at is írnak (ezt én sokallom, de lehet). Azt sem mindegy hogy gyári nikaszilos henger van benne, vagy vas hengeres (ez utóbbi kevesebbet bír).
stb....
Ha használod a keresőt itt a fórumon, minden kérdésedre részletes válaszokat fogsz találni.
Dugattyu gyűrűvel 35+8 a tömités. Endura szerintema z rmx jobb nyomatékosab vételnel a powerre nagyin figyelj ne jarj ugy mint en hogy szart veszel. Legegyszerübb ha leveszed a rezot es belenezel rendbe-e van. Nekem mas hiba nem volt csak a himba volt szétsufnizva. De a tulajon mulik a legtöbb. Tartósságról nem tudok mit mondani nekem most lett kész a felujitàs (dugo csapszeg összes csapàgy tömítésszett) munkadijjal 103 ezer:-( a dugom igy nezett ki a power miatt
Sziasztok.
Épp most készülök venni egy 250es RMX-et. Vagyis vacillálok még a 2ill 4ütem között(600as 4t)... Egy 97est nézegettem. Esetleg ha van időtök és tapasztalotok velük kapcsolatban azt szivesen meghallgatnám.(pozitív negatív) Valamint mekkora külömbség van az RM és az RMX között? Bár nekem ink endurózásra kellene. Valamint arra lennék még kíváncsi hogy mekkora tankjuk van és hogy kb mennyit lehet velük elmenni 1teli tankolással.
Mennyire szervízigényesek vagy igénytelenek?
Mennyiből lehet megúszni 1dugó gyűrű... cserét (nem gagyi)ha belenyúl az ember, valamint csere után (normális használat mellett) mennyit birnak ki?
Előre is köszi, ha valaki szán rám az idejéből.
Szép Nagot.
Honnan lehet megállapítani egy 250 es rmx évjáratát? Nemrég vettem eggyet de képekről nézve az idom tuti nem stimmel. elvileg 97-es. megköszönném a segítséget.
Az Aunernél a mai nap is lehet vásárolni ilyen speciális zsírt. Nekem is van. A zsír egy 22cm- es fém dobozban van. Felrakom a rezsóra beleteszem a megtisztított láncot, és annyira melegítem, hogy a zsír folyékony legyen. Ne legyen túl meleg se, mert akkor nem marad meg a lánc belsejében. Akkor kiemelem, és egy szegre felakasztom, és lecsepeg az edénybe a felesleges zsír. Babra munka, de aki szeret a motorjával foglalkozni, megéri. Egy doboz zsír évekig elég.
Hát utána néztem, de még a pannóniás korszakban használták, ma már korszerűtlennek tartják. Végszóra az ápolás óvja leginkább a láncot, ami spéci olajból, időnkénti teljes tisztításból, és a sterimo elkerülésével jár. mindegy miféle lánc, vagy motor.
Köztudottan a gyűrűs lánc kevésbé nyúlik mint a gyűrű nélküli. Azért mert a lánc nagyobb méretű nyúlását nem a hevederek nyúlása, hanem a lánc csap, és görgő kopása okozza. A gyűrű nélkülibe könnyebben behatol a szennyeződés ami erősen koptat. A külső olajozás leginkább a lánckereket keni, a belsejébe csak kevés kenőanyag kerül, ezért főzik időnként ki a láncot lánczsírba. A gyűrűs láncokat nem szabad kifőzni.
Szerintem nem lehet nélküle létezni. Bár ha gyűrűs, ugye az bezárja a kenőanyagot, ha meg gyűrű nélküli, akkor meg nincs anyag, csak amit te raksz rá. Ugye lóerőben is mérik verseny szinten a fojtó erőt a gyűrűk miatt, tehát a krosszon sima lánc van, azt meg kenni kell... Viszont szerintem a nyúlás miatti csere, gyakrabb mint az elkopott lánccé... Én így gondolom.
Üdv Uraim!
Nemrég vettem 1 öreg RM 250-et.A lánc és lánckerék vadi uj rajta.
Kinek mi a tapasztalata akkor hosszab életű a lánc ha sprézem vagy ha nem?
Kösz a segítséget előre is!
Kompresszió ezen forrás szerint:
http://www.suzukicycles.org/ph...
Kompressziót akarsz mérni vételkor?
RM 250 kipuff leömlő talán 2mm nagyobb, mint az RMX, de évjárat függő, a rezo kialakítása más, a végdob is eltér,
ha arra utal a kérdés rá lehet-e eszkábálni egyiket a másikra, a válasz igen, csak flexelni meg hegeszteni kell, ha szerencséd van, még azt se.
CDI=gyújtás időzítést szabályozó elektronikai alkatrész.
Azaz szervíz előtt lekötöd majd szervíz után visszadugod a helyére, nem nyúlsz hozzá, ezalatt elromlik?
CDI nem szokott elromlani, csak akkor ha valami nem megfelelő elektronikai behatást kap, pl. amikor méricskéltem fordulat függően gyújtás eltolást és rossz helyre dugtam a vezetéket, akkor vágtam agyon, részemről komplett bontott gyújtást szereztem annó,
csak CDI-t 20 ért bontottan biztosan kapsz, de vigyázz, mert nem egyféle van, a vezeték kötéseket lehet át kell faragni.
Persze lehet az a baja, a hibajelenséget kéne ismerni hozzá.
Vigyél szerelőt, menj el nézzétek meg, nézd át, aztán meglátod, de ha CDI hibás(az amire gondolok) be se fog indulni, vagy beindul, jobb ha inkább nem is járatod, mert pl. a rossz CDI ha rosszkor ad gyújtás jelet, olyan terhelések lehetnek a hajtókarra, hogy elgörbül, stb.
Tudja esetleg valaki hogy mennyi egy 250es rmx-nek a kompressziója(96-97)? Persze ez egy használt motornál nem mérvadó, de legalább viszonyítási alapom lenne ha meg akarok venni egyet.
Valamint mennyire egyezik egy azonos évjáratu Rm és Rmx kipufogó rendszere?
Esetleg meg tudja valaki mondani hogy mennyiből lehet megúszni egy Cdi hibás rmx javítását(1996 250cc)? Sűrün előfordul ez a probléma? A srác azt irta hogy motorgenerál után jelentkezett nálla.
Köszi srácok a Jó tanácsokat és a fontos tudnivalókat.
Elég kezdő vagyok még, hogy tudom leellenőrizni hogy rendben van-e a P-szelepje, vagy egyáltalán meg van-e?
Az a rezoban található? valamint mi számít még jónak illetve már nem megfelelőnek?
A kuplung tényleg nehézkes kicsit, zsibbad is a kezem a nap végén (tudom nem erre gondoltál).
Annál a használatnál amit a videóim is tükröznek én nem érzem hátrányát az rm-nek például az exc-khez képest amikkel általában együtt megyek. Maximum a fogyasztás durva (meg a tank kicsi), ha kicsit messzebbre kell menni akkor én hamar kifutok a naftából. Viszont könnyebb az rm ami azért nem mindegy ha egy nap százszor kell felemelni a domboldalban.
Ez csak elméletben lehet kisakkozni, gyakorlatban sok függ a két motor állapotától, amit nézel ezért nem lehet mondani semmit két motorról, ha átülsz egyikről a másikra
Két gyárbúl kidurult vadi új és frankót beállított vasnál már lehetne a gyakorlattal próbálkozni, de egyébként szerintem teljesen felesleges bármilyen következtetést levonni, főleg 10-15 éves agyonhasznált motorok esetében
Az RM és RMX vezérlése 100% eltér, más fokozása van, ez nagyban befolyásolja fordulat függően a főtengelyen mérhető nyomaték görbét, a rezojuk kialakítása is más, stb.
Ami biztos, az RMXen jóval nagyobb és nehezebb a lendkerék plusz szerintem a többi forgó tömeg is nagyobb, ennek cserében nehezebben pörög fel az RMX "nyugodtabb", de a nyomatékosság mellett szól, igaz nem csak alul, hanem mindenhol.
A lényeg, amin a hangsúly van és RMX melett szól, amit biztosra tudok mondani saját tapasztalat alapján, a krosszmotor kuplungja nem endurora van kitalálva, nem lehet folyatni normálisan, s ez a pont már meg is ölte az endurozást, ha van nyomaték, ha nincs.
Futóműveket is át kell hangolni, amit persze át lehet.
Természetesen lehet endurozni krossz motorral is, de a gyár elve nem erre tervezte, meg persze attól is függ a dolog ki mit ért endurózás alatt
Jó lenne menni egyet egy RMX-vel, mert annyira mondjátok ezt az alacsony fordulaton nyomatékosabb mint az RM dolgot, hogy kíváncsi vagyok (na meg hitetlen kicsit )
Váz vagy blokk számból kereskedés pontosan megmondja.
Fotók alapján is meg lehet, az alkatrészekből meg szinte egyértelműen,évenként az alkatrészek változtak.
Te is összebogarászhatod így:
Első lépésben a külsőségek alapján nagyjából lődd be az évjáratot erről az oldalról:
http://www.suzukicycles.org/RM...
Itt csak nagyjából fogod látni, mert nincs minden típus fent.
Utána http://www.bike-parts-suz.com/... vagy a www.megazip.ru oldalon alkatrészenként.
Robbantott ábrát kiválasztod valamiről és megnézed a motoron,
amit ellenőrizni akarsz stimmelnek-e az alkatrészek vagy nem.
97 es RMX re jellemző a hátsó lengővilla oldalában a gumi lyuk a himbának,96,97,98,99 S es változatokon volt, a többin egyiken sem.
Enduro=RMX.
Az RM krosszpályára lett tervezve, teljesen más az áttételezése, a nyomaték leadása, sokkal hirtelenebb, rángatósabb, mint az RMX,
lehet vele endurozni, de endurora sokkal jobb az RMX, igazi enduros terhelésen az RM el szopás lesz, ahol folyatni kéne a kuplungot, alul is kéne a nyomaték, stb.
A hirdetés évjáratok általában nem stimmelnek, vagy az eladó sem tudja, vagy... alkatrész beszerzésnél lehet meglepetés ha rosszul tudod az évet, egyébként teljesen mind1 az évjárat, állapota fontosabb. Ha veszel 100eFt ot minimum tegyél félre, mert annyi biztos kell rá, hogy rendbe rakd.
RMX250 11,5L es tankkal is rendelkezik évjárat függően, RM250 9L.
RMX250 fogyasztás általában 2-2.5L/üzemóra, de végig nyitott poweren való csőgázas motorozással benyalhat 3 v akár 3,5L-t is üzemóránként, persze így max krosszpályán mész vele, enduróban tuti nem. Nagyon pöpec blokkal és frankó beállításokkal biztosan leszorítható 2L/üzemóra alá is a fogyasztás, de ez ilyen öreg motoroknál már veszett fejsze nyele, mert a power szelep ház úgy is ki van kopva, azt meg nem újítja fel senki, azaz ott van veszteség bőven...
Ha rendbe van rakva, kb. 100 üzemóráig nem nagyon kell hozzányúlni apróságokon kívül (csapágy zsírozás, légszűrő takarítás, fékbetétek, olajcserék, stb) 100 óránként dugót érdemes cserélni plusz a szokásos kopók (lánckerék, lánc, teló felúj, stb), persze ez terhelés és használat függő, most saját tapasztalatot írtam.
200-250 üzemóra meg blokk nagy generál, plusz extra szopások.
Előbbi 100eFt/alkalom kb, utóbbi beleszalad 200eFt ba is vagy még többe, komplett kuplung csere önmagában egy 100as.
Szándékosan írtam üzemórát, mert az idő attól függ, ki mennyit megy és hogy, nekem 100üó összejön egy év alatt, azaz évente 100eFt s 2 évente 200eFt ba kerül a motor felújítás alhangon, ami tuti, de ettől több is összejön, mivel öreg motornál már mindig van valami szopás. Piaci értéke meg a 98 as RMX250 nek 300eFt szóval nem kifizetődő üzlet öreg motort venni
Jobb üzlet újat venni, s lecserélni még szervíz előtt, már akinek van pénze újat venni.
Élettartamot nézve ezt még összerakták rendes alkatrészekből rendesen, nem hullanak szét pár év alatt, mint az új motorok.
Nekem megvan kb. 6-7 éve, persze karban van tartva.
Erőműnek nem mondható, de endurora elfogadható az apróbb idegesítő hibáival(pl kopott power ház), ami a korából fakad.
Ki kell fogni egy jó állapotú Japán vagy Angol importot és azt megfelelően karbantartani, akkor elmegy sokáig, persze a már leírt buktát bele kell számolni...
2t valamint sportmotor lévén mindegyik sokat eszik, nem túrázásra vannak kitalálva. Nyilván az rm valamivel torkosabb tekintve hogy erősebb is.
Az élettartamuk attól függ hogy jársz vele. Verseny körülmények között, ahogy olvasom 10 óra egy dugó, otthoni enduróban 200-at is írnak (ezt én sokallom, de lehet). Azt sem mindegy hogy gyári nikaszilos henger van benne, vagy vas hengeres (ez utóbbi kevesebbet bír).
stb....
Ha használod a keresőt itt a fórumon, minden kérdésedre részletes válaszokat fogsz találni.
Épp most készülök venni egy 250es RMX-et. Vagyis vacillálok még a 2ill 4ütem között(600as 4t)... Egy 97est nézegettem. Esetleg ha van időtök és tapasztalotok velük kapcsolatban azt szivesen meghallgatnám.(pozitív negatív) Valamint mekkora külömbség van az RM és az RMX között? Bár nekem ink endurózásra kellene. Valamint arra lennék még kíváncsi hogy mekkora tankjuk van és hogy kb mennyit lehet velük elmenni 1teli tankolással.
Mennyire szervízigényesek vagy igénytelenek?
Mennyiből lehet megúszni 1dugó gyűrű... cserét (nem gagyi)ha belenyúl az ember, valamint csere után (normális használat mellett) mennyit birnak ki?
Előre is köszi, ha valaki szán rám az idejéből.
Szép Nagot.
Nemrég vettem 1 öreg RM 250-et.A lánc és lánckerék vadi uj rajta.
Kinek mi a tapasztalata akkor hosszab életű a lánc ha sprézem vagy ha nem?
Kösz a segítséget előre is!