na igy nez ki a fedél alatt meg van egy lyuk menettel a mozgató fül felett amibe nincssemmi oda valo valami? kipu. nyilàson megnéztem eggyenlöre a powert dugon nincs semmi karc minden oké ujjal megmozgattam minimàlisan tudom jobra balra mind a 2 őt. a szellőző cső meg tiszta volt semmi dugulàs
A power kamra szellőző csövön jöhet füst, azért van. Tudom korábban én írtam, hogy csak kopottnál jön, de ez nem igaz , azóta utána néztem, hogy is működik ott az a power kamra, még nem teljesen értem, de már világosabb.
Ha a csövön nem jön semmi füst, valószínű el van dugulva a cső, s azért fúj át a mozgató térbe, illetve az is lehet, hogy a visszatöltő hullám nem nyom vissza semmi füstöt a kamrába, bár ezt kétlem, ha a kiemelő oldali dekli alatt meg jön a cucc, ez esetben valószínű a váltóolajad is tele van szórva. A lényeg, hogy a kiemelőhöz nem lenne szabad bemenni semminek, ami feljön a power kamrába!
Azért van ez az egész szutyok, mert amit keveréket a forgattyús ház beszív és feltolja a hengerbe, annak egy részét kinyomja a rezoba és a power kamrába is, a rezo és a power kamra között van egy kis furat, ha jó a power szelep, akkor is tud felmenni keverék oda. Mivel a rezo visszatöltő hulláma nem minden fordulaton tudja visszanyomni a kiáramló keveréket, ezért az ott szépen távozik elégetlenül és összeken mindent, meg ráadásként a henger feltöltése se tökéletes így a motor is gyengébb ilyen fordulatokon.
Kicsit bonyi ez az egész cucc, még nem értem pontosan,
az 100%, hogy a nem elégett keverék keni össze a power kamrát meg a szellőző csövet meg minden mást is, amerre tud folyni
Az "retek" normális esetben váltóolaj, s nem normális, hogy ott jön kifelé, ha a kipuff füst fúj oda át, az végképp nem jó, akkor kurvára el lehet kopva a kiemelő szerkezet.
Nézd át rendesen, a tömítést mindenképp cseréd ki.
Takarításhoz blokk ki, power fedelek le, power ki, utóbbit benzinben áztasd le+ecsettel ha nem jön le a cucc, nézd át a kopásokat is, ha van, fel kell javítani.
üdv. olyan kérdésem lenne hogy rmx250 95 powert szeretnék takarítani csak nem tudom hogy àlljak neki tanàcsot szeretnék kérni. a vizpumpa feletti fedélnél a tömítés alol fifujja a retket ez normàlis vagy tegyek uj tömítést?
Dugó képhez körbe kell fényképezni, s a belseje is ad támpontot.
Ezek valószínű a powerrel való találkozás nyomai.
Még mindig azt mondom, azt a power szelepet meg kell nézni rendesen, az egyik oldali, szerintem keresztbe tud állni, de lehet a másik is, csak az még nem tette.
Amikor a gyűrű elhalad a power felett az kicsit beledomborodik a nyílásba, ha a power szelep már ki van kopva, s beljebb ér, mint kéne, akkor a gyűrű abba bele tud marni, s gondolom hidegen nézted, hogy nincs "beérés", melegen más a helyzet
Vidd el hozzáértő szerelőhöz, ha nem akarsz vele sokat bajlódni.
A hengered is ki kéne mérni rendesen intóval a dugóválasztáshoz,
hónolás nyomot nem sokat látok benne, lehet az olajmegtartó képessége is már "zéró", azaz újra kéne hónoltatni, ha még lehet, vagy ha nem, akkor újra nikasziloztatni.
Ne kapkodd el, hogy új dugó és mész, előbb alaposan nézesd át!
Tanulság legközelebbre:
Ha valaki RM/RMX et vesz vagy másik 2T-t, mindig próbáljátok meg az eladónál elérni, hogy levehesd a rezot, akkor már ott ki tudtad volna ezt szűrni és nem hozod el, ha nála történt és nem nálad.
Sziasztok
Valaki tudna segíteni nekem a következő problémában? Vettem egy rmx 250-et, a motorja teljesen fel lett újítva, főtengely,csapágyak,tömítések,dugó,henger stb. Most tartanék a karburálásnál egy 30-as Mikuni karbi van rajta amely robbantott ábrán gyárinak bizonyul. Levegő fúvóka mérete 50, fővúvóka mérete 180. A problémám az hogy amikor beindítom a motort és húzom neki a gázt majd elengedem, a fordulatot lassan fokozatosan ejti vissza. Menet közben a motor alsó tartományban dadog és nem akar menni, közép ill felső tartományban jól megy rendesen és ki is pörög. Próbálkoztam egy nagyobb fúvókával és egy nagyobb alapjáratival de akkor sem fent sem lent nem jó. Mi lehet a baja? Alapjárata van.
Hűtés rendben van, előéletéről nem tudok nyilatkozni mert csak 2 hónapja van nálam a motor. Illesztést nem tudom nem lett lemérve a dugattyú. Nálam 35:1 arányban castrol power 1-et kapott. Elötte ki tudja...
Tanulságos képek Jó lett volna látni amikor szétvetted és még nem volt subickolva.
Dugókép?
Gyertyakép?
Milyen illesztéssel volt benne a dugó?
Hűtővíz rendben volt?
Kapott ez a motor rendesen anyagot?
Milyen olajjal mentél?
A powerszelep éle bekokszolódik kevés idő alatt, ha az fényes, akkor az aktuális dugó csiszolja, szerintem.
Sajna nem tudom megválaszolni az eredeti kérdésed
az okokra keresek magyarázatot,
nehogy így járj egy új dugóval is, mert ha így néz ki, annak oka volt,
s szerintem ez a lényeg.
Biztos van hozzáértő szerelő is, aki kapásból megmondja a képekről, h mi a baj, csak tedd fel mindet
A dugó is szét van verve a power álltal, ezért is kuka. De arra tudok gondolni hogy a powert már az előző "gazdája" megcsinálta, mivel a dugón lévő kopás nem fényes hanem fekete, hangja nem volt és a powert felfogató lapon is látszik hogy volt már berhelve.
A nyelvet pedig akárhogyan mozgaton nem ér túl a henger falának síkján, bár ez nem tudom mennyit jelent.
Furatmikrométerre gondoltam.
és igen a másik oldalon is vannak csíkok csak sokkal kevesebb arról is van fotó.
Csináltasd meg a power szelepet
Lehet látni, hogy mardosta a dugót és a gyűrűit, fényes az éle.
Kép jobb oldali oldalra is lóg/keresztbe csúszik be a dugóra, másik is ki van kopva, már belelóg a dugóba.
Nem volt még hangja?
Dugód kipuff oldala hogy néz ki? Másik oldala?
Felkenődés esetén nem csak egyik oldalon vannak csíkok, szerintem.
Mikrométerrel lehet henger furatot mérni?
Sziasztok.
Szét lett szedve a motorom (rm 125 1999) állapotfelmérés céljából és a hengeren ezt sikeült felfedezni. A hosszanti csíkokra gondolok (eredetileg nagyobbak voltak és valami fekete anyag is bele volt égve feltételezem a dugattyúról egy megsülés után. ilyenre sikerült egy kicsit lecsiszolni). Ha keresztben végighúzom az ujjam csak minimálisan érezhető.
A kérdésem az lenne, hogy ezt még érdemes-e egy új dugóval összerakni (a mostani már kuka) vagy még lessz dolgom a hengerrel?
A henger átmérője mikrométerrel mérve felül 50.02 mm alul oldal irányban 50.02mm, hosszába ahol a karcok vannak 50.03mm
Sok olaj jó bele, nézőpont kérdése, h mit választasz.
A repsol amit írtál is teljesen jó.
Mit csináltál még vele olajcsere előtt?
Mennyi olajat raktál bele? Ellenőrző csavaron jön?
S mit jelent az pontosabban, hogy "üresjáratban hangos lenne kicsit"? Mihez képest? Hogy érted? Behúzott kuplungnál más a hangja, mint ráengedettnél?
Tegyetek fel képet, hangot, videót, az a tuti, csak szavak baromira félrevezetőek tudnak lenni.
Amiket írkálok, mindig fenntartással olvassátok, csak elgondolkodtatónak szánom, nem ténynek.
Ha a csövön nem jön semmi füst, valószínű el van dugulva a cső, s azért fúj át a mozgató térbe, illetve az is lehet, hogy a visszatöltő hullám nem nyom vissza semmi füstöt a kamrába, bár ezt kétlem, ha a kiemelő oldali dekli alatt meg jön a cucc, ez esetben valószínű a váltóolajad is tele van szórva. A lényeg, hogy a kiemelőhöz nem lenne szabad bemenni semminek, ami feljön a power kamrába!
Azért van ez az egész szutyok, mert amit keveréket a forgattyús ház beszív és feltolja a hengerbe, annak egy részét kinyomja a rezoba és a power kamrába is, a rezo és a power kamra között van egy kis furat, ha jó a power szelep, akkor is tud felmenni keverék oda. Mivel a rezo visszatöltő hulláma nem minden fordulaton tudja visszanyomni a kiáramló keveréket, ezért az ott szépen távozik elégetlenül és összeken mindent, meg ráadásként a henger feltöltése se tökéletes így a motor is gyengébb ilyen fordulatokon.
Kicsit bonyi ez az egész cucc, még nem értem pontosan,
az 100%, hogy a nem elégett keverék keni össze a power kamrát meg a szellőző csövet meg minden mást is, amerre tud folyni
A többi csak feltételezés
Az "retek" normális esetben váltóolaj, s nem normális, hogy ott jön kifelé, ha a kipuff füst fúj oda át, az végképp nem jó, akkor kurvára el lehet kopva a kiemelő szerkezet.
Nézd át rendesen, a tömítést mindenképp cseréd ki.
Takarításhoz blokk ki, power fedelek le, power ki, utóbbit benzinben áztasd le+ecsettel ha nem jön le a cucc, nézd át a kopásokat is, ha van, fel kell javítani.
Nagyjából ennyi.
- Karbi súber nem szorul, rugója ok? (elengedett gáznál visszakoppan?)
- Membránt nézted?
- Karbi dugulás?
- Fals levegő?
- Tű adatok? Tű pozíció?
- Levegőcsavar állása?
Nézd meg az elméletet és az alapján állítgasd a karbit.
Ezek valószínű a powerrel való találkozás nyomai.
Még mindig azt mondom, azt a power szelepet meg kell nézni rendesen, az egyik oldali, szerintem keresztbe tud állni, de lehet a másik is, csak az még nem tette.
Amikor a gyűrű elhalad a power felett az kicsit beledomborodik a nyílásba, ha a power szelep már ki van kopva, s beljebb ér, mint kéne, akkor a gyűrű abba bele tud marni, s gondolom hidegen nézted, hogy nincs "beérés", melegen más a helyzet
Vidd el hozzáértő szerelőhöz, ha nem akarsz vele sokat bajlódni.
A hengered is ki kéne mérni rendesen intóval a dugóválasztáshoz,
hónolás nyomot nem sokat látok benne, lehet az olajmegtartó képessége is már "zéró", azaz újra kéne hónoltatni, ha még lehet, vagy ha nem, akkor újra nikasziloztatni.
Ne kapkodd el, hogy új dugó és mész, előbb alaposan nézesd át!
Tanulság legközelebbre:
Ha valaki RM/RMX et vesz vagy másik 2T-t, mindig próbáljátok meg az eladónál elérni, hogy levehesd a rezot, akkor már ott ki tudtad volna ezt szűrni és nem hozod el, ha nála történt és nem nálad.
Valaki tudna segíteni nekem a következő problémában? Vettem egy rmx 250-et, a motorja teljesen fel lett újítva, főtengely,csapágyak,tömítések,dugó,henger stb. Most tartanék a karburálásnál egy 30-as Mikuni karbi van rajta amely robbantott ábrán gyárinak bizonyul. Levegő fúvóka mérete 50, fővúvóka mérete 180. A problémám az hogy amikor beindítom a motort és húzom neki a gázt majd elengedem, a fordulatot lassan fokozatosan ejti vissza. Menet közben a motor alsó tartományban dadog és nem akar menni, közép ill felső tartományban jól megy rendesen és ki is pörög. Próbálkoztam egy nagyobb fúvókával és egy nagyobb alapjáratival de akkor sem fent sem lent nem jó. Mi lehet a baja? Alapjárata van.
Dugókép?
Gyertyakép?
Milyen illesztéssel volt benne a dugó?
Hűtővíz rendben volt?
Kapott ez a motor rendesen anyagot?
Milyen olajjal mentél?
A powerszelep éle bekokszolódik kevés idő alatt, ha az fényes, akkor az aktuális dugó csiszolja, szerintem.
Sajna nem tudom megválaszolni az eredeti kérdésed
az okokra keresek magyarázatot,
nehogy így járj egy új dugóval is, mert ha így néz ki, annak oka volt,
s szerintem ez a lényeg.
Biztos van hozzáértő szerelő is, aki kapásból megmondja a képekről, h mi a baj, csak tedd fel mindet
A nyelvet pedig akárhogyan mozgaton nem ér túl a henger falának síkján, bár ez nem tudom mennyit jelent.
Furatmikrométerre gondoltam.
és igen a másik oldalon is vannak csíkok csak sokkal kevesebb arról is van fotó.
Lehet látni, hogy mardosta a dugót és a gyűrűit, fényes az éle.
Kép jobb oldali oldalra is lóg/keresztbe csúszik be a dugóra, másik is ki van kopva, már belelóg a dugóba.
Nem volt még hangja?
Dugód kipuff oldala hogy néz ki? Másik oldala?
Felkenődés esetén nem csak egyik oldalon vannak csíkok, szerintem.
Mikrométerrel lehet henger furatot mérni?
Szét lett szedve a motorom (rm 125 1999) állapotfelmérés céljából és a hengeren ezt sikeült felfedezni. A hosszanti csíkokra gondolok (eredetileg nagyobbak voltak és valami fekete anyag is bele volt égve feltételezem a dugattyúról egy megsülés után. ilyenre sikerült egy kicsit lecsiszolni). Ha keresztben végighúzom az ujjam csak minimálisan érezhető.
A kérdésem az lenne, hogy ezt még érdemes-e egy új dugóval összerakni (a mostani már kuka) vagy még lessz dolgom a hengerrel?
A henger átmérője mikrométerrel mérve felül 50.02 mm alul oldal irányban 50.02mm, hosszába ahol a karcok vannak 50.03mm
Köszi :)
20 376 46 36
Itt van egy forrás:
http://www.thumpertalk.com/top...
E szerint:
Rmx250 1989 - 1992
Type: Mikuni
Model
89-90 = VM38SS
91-92 = TM38SS
Identification No.
89 = 05D00
90-92 = 05D40
Main jet = 260
Needle jet = R-1
Jet needle = 6AAY1-67-3rd
Pilot jet = 45
Float Height = 16 + or - 1mm
Másik forrás:
http://www.thumpertalk.com/top...
Rmx250 1989 - 1992
Type: Mikuni
Model
91-92 = TM38SS
Identification No.
90-92 = 05D40
Main jet = 260
Needle jet = R-1
Jet needle = 6AAY1-67-3rd
Pilot jet = 45
Float Height = 16 + or - 1mm
Keress még 3 forrást és ellenőrizd le, a stimmel, valószínű ez le.
Legtutibb szerezni egy szervízkönyvet a motorhoz!
http://olx.hu/hirdetes/suzuki-...