Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Nincs mit titkolnom én amit mondtam,ígértem,az mind igaz ,betrottam
Itt aki ígérkezett....ekkor-akkor az te voltál .de ezt nem firtatnám és te se tedd!
Valamint itt én senkit nem csesztem át,nem is áll szándékomban!Hitegetnem se!
Itt csak engem vezettek meg ..próbáltak átcseszni sokan és nagyon!
Tehát te ITT MOST MEG GYANÚSÍTOTTÁL?
" egy rozsdás 6-os csavarod sem lesz"
Szerinted kell nekem valami tőled?
HA MÁS NEM AKKOR A KOROMAT TISZTELD LEGALÁBB!
Szerintetek mi van akkor, ha tankolok elindulok, nyitva a benzincsap de olyan mintha kezdene fogyni a benzin szegényedik a keverék... Megállok szivató rá egy pöttyet, miután visszanyomom egy darabig jó utána megint szegényedik.

Hazaérek nagy óvatosba, itthon tekerek be a keverékcsavaron fél fordulatot (1,5-en volt), akkor is kezd felszökni az alapjárat, alapjárat csavar szintén lazít akkor sem változik

Karbibeállítás fő 160, alap 48, klipsz középen, tegnap meg reggel jó volt és nincs hidegebb. Mi a fasz? Dugulás?

Csonk nem repedt farsot, nem szív
pontosan :D
Valaki mondhatna valamit a multjáról :D
Szerintem Ő az a srác akivel Fabi cserélte az Rmx-ét a Dr-re... Azért van fent nála ugyanaz a kép amit Fabinál is láttál
összekeversz valakivel.
Nem azt akartam mondani, hogy alapjáraton szeretnék mászni, félreértettél. Arról van szó amikor elkezdesz 7000 fölötti fordulaton mászni és a teteje előtt vagy oldalra visz egy vízmosás, gyökér, megfog a mélyebb homok etc. Olyankor jól jön, főleg ha nagy százalékos az emelkedő, ha alul is van erő, mert akkor nehezebben fullad le ezért nem kell annyit kuplungolni. Akkor sem hátrány ha mondjuk íves az emelkedő, kanyarban mászol, nem akarsz elváltani, hogy ne essen le a fordulat, de ha hirtelen jön a nyomaték lehet kivág az ívről.... Ezért nem vagyok biztos a rezoberhelésben.

Mindegy ezt még megálmodom
Nincs mit hát még kicsit bizonytalan hogy mikor és hogy megyünk de szólni fogok.
Szia fabi miért másik névvel irkálsz? Ha rajtam múlik egy rozsdás 6-os csavarod sem lesz
sziasztok.

Remélem ezt minnél több rmx-es olvassa!
Csináltam facebook -on egy profilt:
ígykeressetek rá: Rmx Suzuki
Akinek rmx-je van az jelöljön (inkább 250-es) :P
remélem akinek az van az jelölni is fog
Elég kezdő vagyok mert kb 4 hete van rmx-em de alkatrész beszerzésben tudok segíteni egy kicsit meg egymásközött tanácsokat tudnánk cserélni :D
Előre is köszönöm
Üdv: Csabi
A srácok között akikkel kijárok én vagyok a legkevésbé ügyes mászásban (igaz messze nekem van a legkevesebb rutinom is). Viszont ha megengedsz egy tanácsot: ha mászol akkor mindig nyelezni kell a gépet, már ha komolyabb dombokat/falakat is meg akarsz mászni. Kis gázon nem lehet. (Nyilván nem a pár méteres szintkülönbségekre gondolok.)

Tudom, hogy ilyenkor nehezebb terelgetni a motort, de pont ez az amit meg kell tanulni ha látványos helyekre is fel akarsz jutni.

Elkerülhetetlen, hogy essél vagy kiugorjon a motor néha, főleg az elején. Ezt a részét is meg kell tanulni, pont azért hogy ha kiugrik akkor ne visszafelé jöjjön és rád essen hanem előre felfelé stb.
Abban nem vagyok biztos, alul nem több az RMX, a szűkebb rezo (49mm torok) és a kisebb karbi (gyárilag 30 nekem 32 mm belső) az alsó fordulatnak kedvez, a nagyobb rezo és karbi (38mm) meg a felső fordulatnak, meglódulásnál biztos sokkal morcosabb az RM... De majd egyszer Laci akinek küldöd a berúgótüskét ideadja és megcsekkolom :-). Majd kiderül... Lehet rezoszeletelés és visszahegesztés lesz belőle majd a végén...

A mászásnak viszont nem kedvez ha felpörgeted közben arra a fordulatra ahol brutális és kiugrik alólad, de tuti lehet óvatosan kezelni csak meg kell tanulni. Láttam már homokfalon felrepülő 2t krosszt ami majdnem a gazdájára esett 2 méterről, nem volt vicces élőben, főleg ha én lettem volna!
rmx250-nel még nem mentem így nem tudom a különbséget. Szerintem alul nagyjából egyforma lehet, inkább fölül van a plusz erő, illetve az előadás módja gorombáb az rm-en.

Akikkel motorozom azzal szoktak ugratni hogy alapjáraton mászok vele, amiben van annyi igazság, hogy ha elszúrom és vissza engedem a gázt szinte alapjáraton is felvisz egész meredek részeken is. Ez főleg azóta igaz mióta új a dugó, mert kevésbé hajlamos vele a lefulladásra.
Kösz a kimerítő választ, tőled pont ilyet vártam

Legközelebb ha takarítom a powerházat biztos átnézem a rugóbeállítást megint igyekszek majd pont középre belőni... Nekem kicsit nagyot ugrik ahhoz képest mielőtt fel lett újítva, valószínű az erőtöbblet miatt amit az új dugó és vele a nagyobb kompresszió okoz kicsit keményebb beállítást igényelne az egyenletesebb erőleadásért.

Bár én 125 után pont ezt akartam elérni, szeretem ha hirtelen ugrik alattam, többek között ezért is szeretem a 2t-t a többi előnye mellett.

Mászás közbeni vezethetőség miatt viszont lehet jobb lenne a simább beállítás, amit mostanában többet akarok gyakorolni, ezért szerintem visszaállok a simább felül nem olyan durva, keményebb beállításra. Igazából 4500-től így is van használható mennyiségű nyomaték, oda meg ahova az eddig kevés volt készenlétbe tartottam a kuplungot és néha belecsíptem ahol kellett, hogy felpörögjön arra a fordulatra ahol a nyomatékcsúcs érkezik. Ha átállnék a másik beállításra lehet több időm lenne az optimális utat keresni és jobban figyelni a testtartásra a kuplungot meg elfelejteni. A rövidebb áttétel talán kompenzálja majd az elvesztett felső fordulati erőt. Kipróbálom és majd meglátom. Az talán segít eldönteni a rezo kérdést is, mert kiderül melyik tartomány hiányozna jobban ha kivetetném a terelőket

A befecskendezés okos dolog főleg 2t-nél mert nem tud távozni a valamennyire nyitott kipufogórésen a benzin-levegő keverék, mivel felső holtponton fecskendez, amikor teljesen zárja a dugó a kuipufogórést. Elektronikai bonyolultsága (vezetékelés, holtponti jelaadó), az ára ill. az akkumulátor hiánya miatt letettem róla. Senki nem fizetné meg már az eddigi ráköltött pénzt sem, nemhogy az injektort. Eladáskor kiszedni meg visszaállni a karbira meg egy csomó munka.

Talán majd a következő motoromnál ráfeszülök a kérdésre, ha lenne egy jó 2004 utáni 300-as KTM-em vagy egy GASGASom lehet elgondolkodnék rajta...
Nekem azt nem mondta, hogy tudja nem lesz időd feladni, de azt igen, hogy ha nem jön meg kijön a huszonötösével...

Szerintem megoldja ahogy ismerem így is ha meg lehet! A berugókar felső részét is Ő gyártotta le anno, tud forgácsolni is és karosszériásként dolgozik, úgyhogy ha valaki hát Ő megoldja. Neki ez a megoldás a legoptimálisabb, mert pénzben kevesebbet munkában többet kell ráfordítania, de neki ez így pont jó. Csak jobban jár mint 35 ezerért venni egy újat, vagy ajánlottak neki 15ért egy 2008-as Rmz-ről az tán még nem olyan szétkopott, de neki a leggazdaságosabb megoldás a legtökéletesebb :-)

Uh. a szándékért is köszi, előbb utóbb jó lesz az

Anno Ő csinálta meg nekem a lábtartót hátra. A rezomat is ha úgy döntök Ő fogja kiberhelni, gondolkozok rajta, h. kivetetem a terelőket a jobb magasfordulati öblítés miatt, 8000 után nem igazán ad le több erőt inkább leesik a nyomatékgörbe. Igaz alul fogok veszteni valamennyit, csak azt nem tudom mennyit, ha nagyon sokat inkább úgy hagyom. Vagy a power vajon így is simítaná alul?

Egyszer szívesen kipróbálnék egy RM-et hogy lássam mennyi a különbség, enduroban fontos az alsó fordulat is. De jól jönne az az 5-10 paci többlet néha... Valamikor meg lehet az ment meg, hogy ha leesik a fordulat is van elég erő és nem állok meg mászás közben

Szval nehéz kérdés, neked mi a véleményed erről? Te ültél már 2t 250 enduron, mennyivel másabb?
Még ne köszönj semmit mert még nem tettem semmit.

Beszéltem tegnap a sráccal és neki is mondtam, hogy sajnos nem lesz időm elmenni a postára. Így, bármennyire is bánom mert én is utálom ha ilyen szép időben nem tudok motorozni csak jövő héten fogja tudni összerakni.

Azt egyébként elfelejtettem neki mondani, hogy az az alkatrész elég kopott és a normál forgási iránynak fordítva kell feltenni mert a normál állapota annyira elkopott hogy a berúgókar szinte teljesen hátrahajlik. Pont ezért a másik felét már leköszörültem kerekre, hogy működjön úgy.
Bocs Jano, h. ellottem a poent, de a 95-ben nem voltam biztos 93-95 kozott barmelvik lehetett volna csak tipp volt :-)

A rugot koszonom meg egyszer, isten vagy, osszeraktam tegnap, be tudtam menni melozni... Az en rugom a tengelybe akasztos reszenel tort le de a masik vegen is van egy beverodes, legalabb 2tizedmilli mely, ott is barmikor torhetett volna!

Es ugy nez ki megmentetted a hetvegi motorozast is es nem csak nekem... A kasznis cimbim, akinek 91-es Rm-je van es gyartott maganal acelbol berugokart eltorte az also reszet a berugojanak, ami a tengelyre csatlakozik, nekem meg eszembe jutott, bajan kollega nem hasznalta fel az also reszet annak amit kuldtel neki, uh. ugy nez ki O is ki tud jonni motorozni, ha ossze birja rakni, ahogy ismerem megoldja.

Koszonet megegyszer neked is es bajannak is, szolj majd mikor erkezel Sarandra 17en!
Általában minden gépnek van apróbb hibája, viszont ami biztos hogy cross motorok közül a legstabilabb konstrukció a Cr 250! Mivel üzemórás motorok ezért törődést és rendszeres karbantartást igényel, valamint nem "boltbajárós" gépek. Költséges a fenntartásuk és horror árban vannak az alkatrészek mindegyikhez, de az élményt amit egy ilyen motor ad, nem cserélném semmi pénzért! Ahogy Dew is irta a rendszeres karbantartás növelheti az élettartamot! Légszűrő-lánc-olajcsere-minőségi olaj a benzinbe!
Sziasztok melyik az a 2T krossz motor amelyiknek nincs gond a powerjével valaki tud ebben segíteni 1993 és 2000 évj között.
Örülünk hogy itt vagy, jó hosszú dolgokat is olvasni... Amit szeretnék hozzá tenni, mert jó esélyem van próbálni egy két dugattyús 1 lepcsős powert. Ami jó egyben, rossz is....a koksz, és a lecsapódott ragacsos olaj... Egy videón láttam nyitott oldali fedéllel a nyitó mechanizmust járó motorral. Na ezt én is vegigcsináltam, teljes kitisztított, és kb 2 tank után... Hogy miért? Mert éreztem hogy lusta,.és igen, alig bírta nyitni, s olyan lassan zárt, hogy kár is volt nekikezdenie... Szóval, a csattogás jóesetben kicsit azért finomított... Viszont a majd 30 per darabos áron, szerintem nem vennék, ha a henger is kopott, és nem is tudom hová merném feszíteni... Viszont szerintem 20 év alatt, annyit tekergették, alá és túl húzva, hogy majdnem mindegy lehet...
Sziasztok!

Nem szoktam mostanában fórumozni, ritkán benézek, ha kell valamit keresnem, s láttam kérdést, válaszoltam.
Motorozni járok rendszeresen, RMX még mindig megy igaz kívül nem sok minden van rajta, amin nincs sérülés, de belül az én nézőpontom szerint rendben van. Most télen ismét nagy generál kell a blokkba, hogy továbbra is használható legyen jó sokáig.

Rossz power beállítás a két "szélsőség" közelében van.
1. Ha laza és "lötyög", nincs megfelelő rugóerő, ami a helyére zárt állásba nyomja, ilyenkor a kiáramló kipufogó gáz és a robbanás ereje lökdösik felfelé, vagy maga a gázadásra a kiemelő szerkezet akkorát ránt rajta, ami nem egészséges(nyitásnál csattog).
Ekkor már jobb ha csak fel van húzva fixre
2. A másik vége, ha túl feszes és amikor elengeded a gázt, leesik a fordulat, akkora erővel csapja vissza a rugó előfeszítés, hogy zárásnál csattan és nem szereti. Persze olyan is lehet valaki annyira lefeszíti, hogy kis se tud nyitni, akkor nem lesz csatt, de fordulat és nyomaték se

Ezen két végletben rosszul beállítástól szokott eltörni általában gyorsba az új is de van sajnos olyan gond is, hogy a kikopott hengerbe teszik be az újat, s mivel oldalra lötyög, a sarka mar bele a dugóba...

Pongyolán fogalmazva az lenne az egyik szerepe, hogy az ugrást kivegye a görbéből, s egyenletesen gyorsuljon a motor, a másik szerepe meg persze az, hogy változzon a kipufogó nyílás magassága, ez által lehetővé teszi a magasabb fordulatot. Ha nem lenne power szelep, a motor egy idő után nem tudna magasabb fordulatot elérni, mert a gáznak nincs ideje távozni a gyorsan mozogó dugó miatt ami elzárja a kipuff nyílást, persze ha a kipufogó gázt is ki tudnák szívni gyorsba, mint ahogy a benyát megcsinálták befecskendezésre 2T esetében is, akkor lenne az igazi a mocc(hülye nagy rezo se kéne) mert a kipuff magasságot le lehetne venni nagyon kicsire, a robbanásból eredő nyomás meg kurva sokáig nyomná a dugót, nem pedig távozna a rezon...

Gondoljatok bele, a robbanási nyomás a dugón majdnem teljes lefelé úton, de nem minden 2. főtengely fordulatra mint a 4T esetében, hanem minden fordulatra Olyan nyomaték lenne benne, hogy ihaj

Az ugrásnál még infó, a AETC2-es változat szépen simítja a görbét, mert 3 lépcsőben nyitja meg a power szelepet, a többinél azért érezhető némi ugrás, szóval van normális ugrás és abnormális

Érdemes odafigyelni a megfelelő beállításra, élettartam növelő, de ez igaz minden másra is a motoron, ami állítható, a karburálástól kezdve a küllő feszességig.
Aztán még jönnek azon dolgok ha már élettartam, hogy ki hány óránként cserél váltóolajat, vagy mikor cseréli/mossa a légszűrőt, milyen olajjal megy, takarítja-e a légszűrőházat, zsírozza-e a himbát, stb.
Végül, de nem utolsóként, meg elég fontos a használat módja is, pl. ha mindig elkuplungolsz váltásnál, a váltó és léptetővillák élettartama is kitolható.

Bocsi a szakértőktől, ha sok hülyeséget írtam, vagy pongyolán és pontatlanul fogalmaztam

Jó csapatást mindenkinek!
Helló. Erre én is kíváncsi vagyok, mert ugye power mániás lettem, s épp ezért én is körbe jártam, kipróbáltam ezt azt... Mester es tanítványa...
Yo, hogy ujra itt van Senor, mar en is azt hittem itthagytal minket orokre... Remelem csak annyi tortent annyit motoroztal, hogy nem volt idod feljonni :-) .

Visszaterve a powerre mi az a rossz beallitas amitol hamar kinyirodhat az uj is, csak mert tartozkodnek tole nehogy valaha is ugy lojjem be?
nem hiszem el hogy nem gondolkodtál el egy kicsit nagyon hamar le lőtted a poént kíváncsian vártam volna a megfejtéseket
Tükörképe egy 95-ös RM250-nek amin RMZ sárvédők vannak...
Elméletileg van ilyen mert én már simson ban is láttam tükör képet csak fura.