Nem kaptam még választ a dologra, pedig fel is hívtam a muksót. Azt mondta megnézi a mailem mert már két hete nem nézte a leveleit hívjam fel 10 perc múlva. Megtettem azt mondta megkapta, de bejött egy szállítmány amit bevételeznie kell, ha ráér azt mondta válaszol...
Azóta semmi, nekem pedig jó lenne a héten megoldani, mert jövő héten nem fogok ráérni kuplungdeklit bontani. Pesten van a rugó a berugóba Hollósnál, de nem hajlandóak ajánlott levélként előre utalás után Lküldeni...
Ha ír árat a berúgókarra a debreceni raktáros jelentkezem
Hova valósi vagy uram, én lehet élnék a lehetőséggel, Pestről kellene valami a Suzuki Hollósból, és csak postán hajlandók küldeni utánvéttel, az meg több mint mag a cucc...
Szia. 20 éves motornál, ne keresd a hibát. Elsősorban anyagfáradás, spéci alu öltözet, de egyébként sem hinném hogy évtizedekre tervezték volna a fém a fémmelvaló állandó ütközést... El kell fogadni...
Igazad van én is jót motoroztam tegnap, van egy régi tankgyakorló pálya a város mellett voltunk kint egy cimborával aki nemrég vett egy 2005-ös DRZ E-t jót mentünk, a végén még motort is cseréltünk egy kicsit... Nekem is jól mászik a felújított blokkal, az új karbiban nehezebb a súber, jobb a gázreakció, az egy gyűrűs dugó meg hamarabb harap és tovább forog...
Volt ahol véletlen 3-ban másztam a 10-15 centi száraz homokban,van 1-2 nem gyenge meredekségű domb a pályán, csak nem olyan magasak 10-15 méter környékiek, és megoldotta, a teteje előtt bele kellett csípni a kuplungba néha de felmentem 2-ben csutka és felmegy szó nélkül...
Az enyém is jó a rugón kívül az meg végülis nem egy ökör ára... A gond az, hogy nincs időm megint lebontani a kuplungfedelet egyhamar, van egy pár mázsa fám amit össze kéne vágjak, mert ide most ért az eső és tartani is fog egy ideig, én meg készülnék a télre. Azonkívül ma kaptam ajándékba bontásból gerendákat, oszlopokat, lécet meg faházburkoló nútos deszkákat... Éppen nagykaput gyártok meg kocsibeállót burkolok kívülről, nem hiányzott a motorszerelés is...
Az a baj, hogy a tengelyt belülről biztosítja egy zéger, hogy ne tudjon kicsúszni magától, úgyhogy le kell szedned az egész kuplungdeklit, hogy hozzáférj.
Tehát: olaj víz leenged, berúgókar leszed, vízpumpacső kiköt, olajpumpa lekap, vízpumpafedél lekap (a két első csavarja a bal oldali blokkfélig ér olyan hosszú), fékpedál leszed és akkor férsz hozzá a kuplungfedélhez. (Oh de hülye vok, te ezt tudod, most cseréltél lamellákat :-)).
Szval lekapod a deklit, belül egy zégerfogóval leszeded a zégert és hüvelykujjal ki kell jönnie, ha be van rohadva a csapágy amiben forog a tengely akkor gumi vagy sima kalapács (utóbbi óvatosan...)
Ahhoz a szimeringhez ami a kuplungfedél külső és belső oldala között van (10*20*5) csak úgy férsz hozzá, ha kiveszed belülről a csapágyat, mert az a csapágy meg a dekli belső oldala között van. Azt is cseréld mert az meg a kívül levő 10*24*7 fogja együtt az olajat, hogy ne tudjon belekeveredni a hűtővízbe!
Most hogy rendben van a motor (már a blokk) nagyon élvezem a motorozást. Egyfelől könnyű vele mászni mert jó a kuplungom és tudom csúsztatni, másfelől imádom hogy mennyi erő van benne. Ma is többször lemaradtam aztán teligáz 5-ben és úgy riszálja a hátulját mint a fene :-)
Nincs szerencsénk ezzel most. Bár én nem panaszkodnom mert egy tank kiment ma azért, csak figyelni kellett hogy hol dombon álljak csak meg :-)
Ha megkérdezed azt megköszönöm:a gyári száma: 2630037e10
2000-es rm (Y)
Amit itt árul egy srác, annak a berúgókar része ugyan magasabb, de a tengelyek azonosak így rámegy az enyémre. A többit majd megoldom.
Igazad van, hogy az új a tuti, de 36 ezer azért mindig fáj. Plusz tuti várni kell rá mert polcon biztos sehol nincs.
Egyébként a mostani is azért ment szét, mert már repedt volt és így is kibírt egy évet. Aztán el kezdett beleérni a vázba ahogy rúgtam és akkor a más irányú erőhatások ahogy érték teljesen szétnyílt. Általában a tengelynél a menet megy re a karról, de nálam az hibátlan.
Tudom, hogy a berúgókar szimeringem 20*24*5-ös tehát valós az a 19,7 amit a kolléga ír.
Képzeld nekem meg ma eltört a rugó ami a berugótengelyt húzza vissza alapállásba, bonthatom le megint a jobb oldalát...
Alig bírtam hazajönni, és végig darált össze a berugótengely meg a fogaskerék, mert nem távolítja el a rugó őket alapállásban, valószínű letört valamelyik füle, hogy b....ná meg. Találtam 2300 Ft-ért újat, holnap megkérdezem a Suzukis kapcsolatom itt a debreceni szalonban mennyiért tudná hozni (elvileg egyezik a DRZ-vel, lennie kell), van nála 15% kedvezményem...
Ha gondolod rákérdezhetek neked a berugókarra is ha megírod a cikkszámot, főleg ha egyezik az enyémmel, mint lehet kiderül előbb utóbb ahogy látom az agyalásod lejjebb, lehet nekem is aktuális lesz majd...
Találtál egy bontott 96os RMX-et és abból vennéd át? Van egy srác Pesten aki bont Rm-et meg RMX-et, de úgy tudom a berúgókarja az RMX-hez (azt hiszem 95ös) már nincs meg, de Rm-hez lehet van neki. Ma beszéltem vele rugó ügyben, holnap megint hívom.
De szerintem rugó ide, berugókar oda jobb az új, a használt amit tudnánk venni egy párat már kapott az élettől, nincs rá garancia, hogy nem adja meg magát akár 5 berugás, akár 2000 berugás múlva, egy új viszont tuti éveket kibír...
Bocs uram de elég ufo napom volt most ültem géphez tegnap du óta...
Jól mondja Krisz, ha a víz folyik a lyukon szar a szimeringed amelyik a vized fogja, hogy ne tudjon bemenni a tengely mellett a blokk irányába. Gyárilag egy kétoldalú szimering aminek a belsője 10mm, az belső rész (blokk felől) külső átmérője 24mm a külső rész külső pereme pedig 32 mm. Az a baj én nem találtam cikkszámot a mi motorunkhoz csak a nem belpiacoshoz (pl. a Dewendurojé) és azoknak 12mm a vízpumpatengelye nem 10 mint a mienknek. Anno be is rendeltem kettőt, minden egyezett csak a belsője nem volt jó.
(Kikeresem régen ide rakott fel Dew róla képet).
Azt tudod csinálni, hogy veszel egy 10*24*7-es és egy 10*32*5ös szimeringet és a nagyobb külsőjűt rugóval kifelé fordítva teszed be! Az a gond, én nem leltem 32-es külsőjűból csak 7 magasat úgy meg szorul a szimeringen a lapát ha összerakod. Én leköszörültem belőle (tetejéből, mert az él meg a rugó meg kell legyen :-) ) 2mm-t és úgy befér. Talán te találsz alacsonyabbat.
Kikeresem a képet amit Dew posztolt és válaszolok a tengelykiszedős kérdésedre is!
Az a lyuk azért van ott, hogyha a gép szimeringes akkor ott jelez neked, hogy ki kellene cserélni! Ha enged akkor cserélj szimeringet, mivel jó esetben ott nem jelentkezhetne a viz! Ha ugyvan mint a cr-eken akkor 2db szimering van az egyik fogja az olajat a másik pedig a vizet és a lyuk a két szimering közé esik. Ha olaj cseppen akkor az az oldali a szar, ha viz akkor pedig a pumpa felőli a szar! Ha szétszeded, mindkettőt cseréld!
Sky a vízpumpa alján arról a kicsi lyukról nem tudsz valamit?
Most raktam össze és folyamatosan csepereg belőle a víz...
Tehát ha alulról nézed a blokkot a vízpumpánál,nagyon picike lyuk,nem a deklijén hanem beljebb a blokkon van,ha megmondanád annak ott mi a szerepe,és hogy oda egyáltalán hogyan juthat be a víz nagyon hálás lennék...
Az új lamellákkal nagyon vadálat a gép!
Azóta semmi, nekem pedig jó lenne a héten megoldani, mert jövő héten nem fogok ráérni kuplungdeklit bontani. Pesten van a rugó a berugóba Hollósnál, de nem hajlandóak ajánlott levélként előre utalás után Lküldeni...
Ha ír árat a berúgókarra a debreceni raktáros jelentkezem