Abban amúgy egyetértek a többiekkel, hogy a cr 250-hez óvatosan kell majd nyúlnod. Jó ha megvan benned az egészséges félsz, mert valószínűleg egyik eddigi motorodhoz sem lesz mérhető amit tapasztalsz majd.
Én az rm250-et ködös, párás időben aszfalton tudtam kipróbálni. Gondolhatod a bütykös (egyébként nullára kopott gumi) mennyire tapadt. Mondta a tulaj, hogy hajtsam meg nyugodtan, hát szerintem a power sem nyitott ki úgy meghajtottam :-)
Nézz körül akár csak itt az oldalon, hogy hegyi enduróra milyen motorokat használnak. Nem sok 125 2t lesz közte (egyébként 250 4T sem). Vagy akinek van az is rövid úton cserélni akarja nagyobbra.
"Írtad, hogy akaratlanul felelőtlennek tartalak, igen annak, azért mert a tájékozatlan kezdőt megtéveszted."
Mint írtam én is így kezdtem, tehát nekem erről van tapasztalatom, neked, mivel nem így kezdted meg nincs, ezek szerint erről jobb tájékoztatást én tudok adni.
Szerintem meg szemellenzős dolog sztereotípiák alapján "megtéveszteni a kezdőt".
Az utcai motorozás lépcsőiről ugyan ez a véleményem (arra is ellenpélda vagyok).
látom itt komoly vita alakult ki! azért az eléggé zavar h ennyire kezdőnek néztek, volt már nagy motrom, nem kell azt hinni hogy ez az első motorom, gyerek korom óta motorozok, volt nagyon sok motrom is!
én csak véleményeket szerettem volna kérni az adott motoorral kapcsolatban!
én anno a babettát cseréltem egy cagiva elefántra amin 180-as pollinin henger volt, kicsit fura volt, de nagyobb esések nélkül megszoktam egy kis idő alatt!
ma de legkésőbb holnap kipróbálom a crt és majd kiderül, lehet h rm 125 lesz a megfelelő, ez sok mindentől függ még!
jelzem hogyha van valami!
üdv!
A 250-es motorral valóban jobban meg lehet oldani a feladatot, de csak annak aki már nagy gyakorlattal rendelkezik. Gondolj bele, ha4-5 motoros együtt megy, biztosan előjön a virtus, és a gyakorlatlan motoros a nagy motorral nagy eséllyel ráfarag. Elsősorban nem is arról van szó, hogy könnyebben vagy nehezebben megy a bizonyos motorral, hanem a testi épségének a veszélyeztetéséről. Nem véletlen az, hogy az utcai motorozásnál is vannak lépcsők. Írtad, hogy akaratlanul felelőtlennek tartalak, igen annak, azért mert a tájékozatlan kezdőt megtéveszted.
A pénzügyi részét se felejtsük el. Jó eséllyel egyikünk sem évente cseréli a motorját.
Valamint adott keretből kell gazdálkodni, ami annyit jelent hogy azt a motort kell szerintem megvenni ami az adott pénzből a legjobb. Nyilván ha anno én is 125-ösből találok jobbat akkor azt veszem meg még ha jobban is akartam a 250-et.
"Nekem 25-ösöm van, de mit jelent hogy kimotoroz?"
Ilyen alapon szerintem a nagy többségünknek a 80 cm is bőven elég lenne mert sohasem fogunk úgy menni vele mint egy profi. Én nem azért veszek meg egy motort hogy annak a határait feszegessem (mert ugye ezt jelenti a kimotorozás) hanem azért hogy a sajátjaim. Ezért inkább döntök egy olyan gép mellett ami mind erőre, mind futóműre, vázra stb jóval többet tudjon mert így nem fogok úgy járni hogy a motor sokal be és lep meg váratlanul. Ez persze csak a hobbi felhasználásra igaz amiről korábban is írtam.
Nem azt mondom, hogy a 250-es a jó döntés, csak azt hogy nem szabad kizárni előítéletek alapján. Meg azt, hogy a saját elvárásai és képességei alapján döntsön.
Egyetértek....amennyiben a hazai cross élmezőny tempóját tudtad volna tartani egy futamon amikor még 125 el mentek,akkor talán beszélhetünk kimotorozásról. Az hogy földút,6. tőgáz és már nem megy gyorsabban az nem kimotorozás!
Való igaz hogy szabályozható a gázzal hogy mennyire menjen,de ennyi erővel elég lenne gyártani egy lityis motort és ha húzod neki nagyon megy,ha nem húzod nem megy..
Persze,el lehet pötyögni egy 450 es crossal is bárhogyan,de azon nem tudod olyan szépen csiszolni a technikád,mert nem tanultad meg az alapokat,a motor akárhonnan kihúz kis v nagy gázzal.
Sztem ha élvezni akarja az ember a motorozást és 125 elég lesz neki egy darabig,majd ha kimotorozza léphet tovább!
Amúgy endurora legjobb lenne egy 400 as körüli négyütemű,100 kg környékén,de itt jelenleg arról van szó hogy 2T ben mi legyen a kezdés 125 v 250 és sztem a 125 az ésszerű a kettőötven csak a B terv,mondom ezt úgy hogy a negyed liter is meg tud lepni.
"...felelősség tudóan felülhessen valaki az erős, agresszív motorra..."
Kvázi, akaratlanul is engem ezzel felelőtlennek nevezel. szerintem a felelősség nem a motor típusánál kezdődik hanem hogy ismerjük saját korlátainkat és annak megfelelően vezessünk (bármilyen járműről is van szó). Ha neked ehhez az kell hogy csak olyan erő lakozzon a motorban amivel elbírsz, akkor az egy jó dolog hogy ezt felismered.
"a motorost egy erős agresszív motor akár a fának csapja"
Szerinted melyik helyzet a nehezebb:
- 250-es motorral mászol felfelé és már esik a fordulat ezért ráhúzol a gázra és próbálod egyenletes erővel leküzdeni a hegyet
-125-ös géppel csipkeded a kuplungot hogy megmaradjon az erő és úgy hullámzik a nyomaték a hátsó keréken mint a viharos tenger.
Nem véletlen hogy mászni a 4t nagy köbcentivel a legjobb, hisz alacsony fordulaton is van nyomaték.
Szerintem motor választásnál a helyett, hogy sztereotípiákkal foglalkozunk inkább azt kell meghatározni, hogy mire kell az a motor. Én se javasolnám a 250 2t-t ha krosszozni akarna, vagy akár csak erdőt kerülni, de ő kimondottan falat mászni akar, ahhoz pedig jobb a 250 (ha már 2t), mert könnyebb vele mászni.
Sziasztok.A fokozatosság mellett voksolok. Nekem 25-ösöm van, de mit jelent hogy kimotoroz? Ha erősebb mócsingos terepen többen állatkodunk, és próbálok úgy menni mint egy profi, kb 10 percenként hibázok, és az oda út első órája után meg akarok dögleni. Persze hazafelé már más a helyzet. Én pl sose száltam még le úgy a motorrol hogy vazzeg ez kicsi, max ha tényleg mászni kell és jól jönne a 4 ütem. De mivel nálunk homok, agyag, meg sár van, ezért krossznak nevezem, de power felett nyakig sárban, nagyon keveset bír az átlag ember... Erő felosztásban lehet különbség a motorok közt, de a 125, 40 lóval már egy kerékre ne legyen már kevés.... Itt helyben egy állatot ismerek akinek 525 is olyan mintha babettával menne, viszont én 50 év múlva nem motorozok úgy, és nem is lesz annyi csontom törve... Na ezért mondom a fokozatosságot, mert sokszor alul vagy még, de közben meg csak azt hiszed hogy tudsz motorozni....
Úgy látom nem tudtam meggyőzni mindenkit, pedig a tapasztalatom szerint, be kell tartani a fokozatosság elvét, a motornál ugyan úgy mint a sínél. A motort valóban gázzal kell szabályozni , de vannak olyan helyzetek amikor pánikban esel, és a század másodperc alatt nem vagy képes a helyes döntésre. Ilyenkor van az, hogy a motorost egy erős agresszív motor akár a fának csapja. Sok tanulással, rutin szerzéssel meg lehet szerezni azt a jártasságot, hogy bátran , felelősség tudóan felülhessen valaki az erős, agresszív motorra, de addig maradjon a kicsi.
Sziasztok!Van egy rm-125 92 évjárat,szeretném mindkét hűtőt cserélni de sajnos nem tudok szerezni de viszont 91 évjáraté van.Azt akarom ebből ki hozni,h meg felel az is?Segítségeket előre is köszönöm!
havernál van aki elég megbízható, és igazából motor eladással is foglalkozik, eddig csak azért nem gondolkodtam nála vásárláson mert ő leginkább 350 ezer ft feletti motorokat ad el!
a felelőtlenségre annyit tudok mondani, hogy nem ez a 80 ccm es motor az első motorom, volt már nagyobb motrom is, régóta motorozok már, na meg abban is van némi igazság hogy nagy motorral is lehet okosan menni, de kis motorral is lehet nagyot esni!
cross-ozni nem fogok, mert van némi tériszonyom a magasban így az ugratások azok nálam kilőve!
ahol én leginkább használnám az, inkább hard enduro terepre mondható! majd teszek fel videot a mi kis ösvényünkről, nagyon fasza csak 80ccm el hát hogy is mondjam, fárasztó :))
az anyagiakra annyit szeretnék válaszolni nektek, hogy tisztában vagyok egy 2T motor alap költségeivel (olaj, lánc, stb).
Ausztriában dolgozom, tehát azért a lovém is megvan ha úgyvan, csak mivel kb 2 hetente járok haza akkor is csak hétvégére nem szándékoztam drága motrot vásárolni hobbi motoros lévén!
köszi az eddigi tanácsokat, véleményeket!
a hétvégén valószínüleg kipróbálásra kerül a 250 es cr, az majd valószínüleg mérv adó lesz amint leszáltam róla :)))
A sís példád nem tetszik, mert ott bizonyos tapasztalat hiányában nem fogod tudni használni sem. A motornál az egyetlen különbség hogy erősebb, amit meg gázkarral szabályozol.
Nem akarok senkit meggyőzni az igazamról, mert mindenki a saját tapasztaltai alapján írja amit, csak leírtam hogy nálam nulla tapasztalattal bevált a 250-es, úgy hogy nincs semmi extra jó érzékem a motorozáshoz.
minden írásomban leírtam hogy enduróról van szó, abból is a hard részről (mert a srác ilyen használatot vázolt fel ha jól emlékszem). Krossz pályán más a kotta természetesen.
Mindenki a saját tudásának megfelelő motorral kezdje, mert ha nem így tesz , megbánja. Én is 125-el kezdtem, de még így is voltak meleg pillanatok. Hiába van ott fejben az ember, néha adódnak váratlan dolgok és ha nincs meg a rutin meg van a baj. Pont akkor mikor éppen fékezni kellene ,rácsúszik a gáz. Mikor síelni tanultam nem tudtam milyen sílécet kell venni egy kezdőnek, a versenysí a legjobb ,gondoltam én, és olyat vettem. A nehézségek már az elején előjöttek, gyors volt nehezen fordult életveszélyesnek tűnt. Elég sok idő eltelt mire valahogy megbarátkoztunk. Az elején nem ilyent,hanem egy nekem valót keresek ,sok bosszúságtól kímélem meg magam. Ez áll a motorra is.
Én pont azt mondtam hogy mki nagyobbra,erősebbre vágyik,mondván kevés lesz a 125..ha arra használja amire kell akkor nem lesz kevés,sőt sztem kimotorozni is nagyon kevesek tudnak úgy igazán egy nyolcadliterest.
De mivel kettőötven kell,így bevállalja,majd rájön hogy kicsit túlvállalta magát,sok lesz az a teljesítmény crossra...
Nekem is hasonló problémám volt fél éve, hogy milyen motort vegyek 125 vagy 250 ugyanúgy 300 ezer környékén, végül úgy döntöttem le mondok az "új" motorról 220 ezerért vettem egy 95' cr 250 est, amit már a vételnél láttam h kéne egy új dugó meg himba. miután darabokra szedtem otthon nem találtam több hibát, így ha ráköltök 100 ezret még mindig pénzemnél maradok, és biztos ki lesz cserélve benne az alkatrész.
Erővel kapcs, korábban enduro 125 ösöm volt, azután ez a 250 cr elég nagy lépés, nem lehetetlen vele tanulni de amit korábban írtak én is alá tudom támasztani, hogy nagyon észnél kell lenni, különben zakó lesz a vége.
Az biztos hogy kell hozzá egy fizikum mert néha bizony fogni kell :-)
A hirdetés szövegekben nem bízok, az én tapasztalatom az hogy aki motorozik az általában nagyobbat/erősebbet akar és nem fordítva. Biztos van olyan, csak én még nem találkoztam vele aki egy 250 2t-ről 125 2re ült át (endurózásról beszélek és nem krosszozásról) kivéve természetesen ha anyagi oka volt és a drágább motort cserélte olcsóbbra. A 250 2t-ről inkább 450 4t endúróra szoktak ülni azok akik már nem keresik az extrém kalandokat.
Motorozás közben szoktunk néha motort cserélni,mi CR125 el nyomjuk,haver szintén H csak 250...ha bakizol a nagytesó piszkosul büntet,ha nagyobb gázt húzol vagy fáradsz akkor szintén,pályán is ésszel kell vele menni,bár kényelmesebb az tény,nem kell annyit visszapakolni,belenyúlkálni a kuplungba...de vaddisznó nagyon.
Tény és való hogy fejben dől el,mert te húzod a gázt,de ha vmi gixer van akkor nagy tud lenni a baj,ki kell próbálni a mindkettőt,és meglátja melyiket érdemes bevállalnia.
Amúgy jó pár hirdetést olvastam már hogy el kellett adni a 250 et mert sok lett! :DD
Én az rm250-et ködös, párás időben aszfalton tudtam kipróbálni. Gondolhatod a bütykös (egyébként nullára kopott gumi) mennyire tapadt. Mondta a tulaj, hogy hajtsam meg nyugodtan, hát szerintem a power sem nyitott ki úgy meghajtottam :-)