Végre újra dohog a vénlán, tegnapelőtt este visszakaptam a blokkot, tegnap reggel 7-től 11:22-ig tartott összerakni egyedül, de megérte...
Nem mondom, hogy nem káromkodtam egy párat, érdekes volt emelőn egyedül összepattintani mindent, főleg a lengővilla szopatott legtöbbet, a végén aztán összevissza gumiopókozva az emelőt a vázzal sikerült betenni...
Utána mát könnyebb volt az első kerék a többi meg mivel idén 3adjára történt meg a szét összerakás már könnyen ment. Igaz a nagy kapkodásba kifelejtettem az olajpumpát mert már indulnom kellett és nem lett volna erőm 10 km-t kerózni a munkahelyig. A benzint keverem, még mielőtt jól lehurrogna valaki, de a hajtásának tengelyét ez olajpumpán lévő O-gyűrű tömíti, így sikerült vagy 2 dewci olajat kifolyatni az utcára megint .
Ma reggel felraktam, meg a ülésfogató csavar alá a gurtniból készült emelőpántot, elölre meg egy övtáskát a fényszóró alá szerszámoknak, olajutánöntés és próba.
Kapar, farol.... És már el is felejtettem milyen fincsi az új áttétel a 12-50... 1est nem sokat kell tenni !
Jó kérdés, én Ebayen sem találtam csak főfékhenger felújító szettet.
Szerintem menj be egy tömítéstechnikai céghez ahol van választék, vidd be (ami maradt belőle) a régit ami benne volt és méretre biztos tudnak adni neked. Én így szoktam venni teloszimeringet porvédőstől 2500 ért, Athenaból bő 6ezer a kettő. Így találtam benzincsap tömítést is....
Én debreceni vok, itt van egy Intramark kft nevű cég a pesti utcán náluk vannak tört méretek is!
Szevasz Sky!
Első Nissin féknyeregbe porvédő gyűrűt lehetetlen szerezni mi?
A Porvédő mögé volt bverakódva rengeteg csuva,kinyomta a porvédőt és amiatt nem tudott viszasiklani a dugatyú.Most már jónak kell lennie,csak kicvsit kinyírta a porvédőt,nem annyira vészes de inkább újjal tenném össze.
Ezek szerint amit hallok már nem is kell karburálni, nehogy hozzányúlj, majd ha melegebb lesz akkor (tavasszal április végén május elején). Ezek szerint a 10-15 fok jó azoknak a fúvókáknak amik a karbidban vannak. Ez is azt igazolja amit agyaltunk, hogy dús a beállítás, mejd szerzel be 5 és 10 mérettel kisebb fúvókákat és melegben is bitang lesz.
Bárcsak már én is ott járnék, hogy ledobna a motorom :-). Most rendesen jól esne (persze csak ha nem törném a csontom)...
Kiderült mi a bibi a váltómmal, már csak két tömítésre várok és megint visít a jószág...
Az egyik hézagoló gyűrű a meghajtó tengelyen szét volt darálódva, egy régebbi előző szétszedésnél kitágult és vissza lett rakva. Mivel egy idő után szétesett a fogaskerekek csúszkáltak a tengelyen és nem azzal a meghajtott foggal találkoztak, amivel kellett volna. Az egyik léptetővilla is be volt rágódva még jó hogy megrendeltem mindhármat még a szétszedés előtt. Szerencsére más baj nincs így nem lesz egy ökör ára (egy fogaskerék 15-20 ezer).
De szokás szerint várok, még egy pár nap, már csak e hengert kell összerakni, utána rakom be a helyére és gooo!
Ki volt csípődve a belsőm az elsőbe, ezek szerint ezért eresztett lassan. Ha már ott jártam felraktam egy új külsőt egy Kenda k774 Budds Creeket...
Hali! Akkor az cserés... Én tudok Ebayről 14ezer körül jó kopó szettet bele itthon 24nél kezdődik, ha érdekel írj!
A dugattyúk nekem is retkesek voltak mikor megvettem a fékben. 1szerűen kiszeded a kereket meg a fékbetétet, pumpálsz a karon míg kijönnnek teljesen a dugattyúk, lefújkálod féktisztítóval, vagy ecsettel meg benzinnel vagy blokklemosóval, letörölgeted utána visszanyomod őket és vissza minden és Gooooo!
Nekem a viszkozitása meggyőző, kb kétszer sűrűbb mint a castrol racing 2t, és nekem az utóbbi nem szerette az alacsony fordulatot nagyon magas a lobbanáshője. A Silkolene is electosyntetic észter bázisú, tehát töltéssel rendelkezik ezért tapad a fémhez és olajfilmet képez rajta, tehát mielőtt elégséges kenés alakulna ki még van az előző járatásból megmaradt réteg a henger falán. Színe olyan mintha mézbe barna festéket kevernél. Mikor szét lett szedve júniusban a hengerem ez a szín fogadott mindenhol a hengeren belül és a forgattyúsházon belül is nem az alumínium színe mint a korábbi szétszedéseknél, uh engem meggyőzött.
Alacsony fordulaton nem gyűlik fel mint a castrol és nem köpi a gyertyát. Nekem az utóbbi mikor pörcörgésből átmentem állatkodásba az első 5 percben nem bírta rendesen elégetni a felgyűlt olajat. Az ára pedig 3300 Ft ahol én veszem. Nekem ennél jobb nem kell...
Hozzáteszemikor volt a Castrol mizéria én találtam olyan egy adott cikkszámsorozatba eső 2t olajat (nem racing) amibe víz került ezért visszahívták. Nem mondom, hogy szar a Castrol, mert hazudnék, de nem ér annyit amennyit favorizálják, 1szerűen jó a marketingjük. Az meg a motoromat nem érdekli!
A castrolról én is jókat hallottam, csak félek a márkától mert ha hamisításról van szó akkor a castrol az első sajnos.
Én a 800-ast 4000 körül veszem (van rá kedvezményem). A 710-et meg 3300 körül. Az a hétszáz forint semmi a motor egyéb költségeihez képest.
"enduró körülmények közé"
Szerintem meg pont oda fontos a jó olaj, mert nagyon változatosan kapja a terhelést (pl ha télen fagypont körül motorozunk egy pillanat alatt visszahűl, vagy nyáron a siratón nulla menetszél mellett nyakgázon stb.). Krosszpályán azért ritkább hogy visszahűljön vagy felforrjon amennyire én látom.
Bárkinek bármilyen 2t cross és enduró motorba nyugodt szivvel merem ajánlani a castrol power racing 2t olajat. Legjobb ár-értékű olaj! Cr 500-ba kx 250-be és most a tm-be is csak az megy! Kx-be 70üó után a kompresszió ugyanugy 15baron volt mint mikor a motort vettem 5üóás dugóval! Egyébként a putoline ester bázisú olaja is nagyon jó és 4500 körül van 1l. 800-as olaj enduró körülmények közé felesleges pénzkidobás!
Szerintem még így is erős túlzás. 18 év alatt az én esetemben pl, még az evolúció is mérhető lenne szerintem. Talán akkor volt a 800-as arol2t... Természetesen minél fiatalabb a motor, annál jobban tervezték össze az új olajjal. Ha 2 éves motorom lesz, 800-ast használok ígérem.
akkor az nekem cserés,mondjuk nem tudom,multiméterem nincs ,tolómérővel én 2.6mm-t mértem, szerelő ismerősöm 2.8-at!
Ha két 2 érték között leledzik az igazság akkor 2.7,szóval cserés
Egy kérdés:Az első fékem kicsit befog,szeretném "kirobbantani" belőle a dugattyúkat,kicsit megpucolgatni,esetleg vazelinnel vagy Wd40-el befújkálni,a kérdésem az volna hogy azt komprewsszorral lehet "kinyomatni" vagy addig lehet pumpálni amíg a dugók ki nem esnek maguktól?
köszi
Én motul 800-at használok a benzinbe 1/33-ban. Ez a gyári előírás.
Azt mondják motul 710 is bőven jó, de én olajon nem szívesen spórolok. A váltóba nagyon so kmindent használnak. Én kimondottan 2T váltóolajat használok (szintén motul), de úgy tudom szinte bármilyen 4t motorolaj is jó bele.
Ha csak dugó csere, akkor az munkadíjjal tömítéssel 50-ből tuti megáll. Ha szelepcsere is akkor már inkább 100-150. Ha váltóval is van gond akkor 200, ha netán egyéb kopó dolog (fék, lánc stb) csere is van akkor akár 300 ezer is lehet. Ha komolyabb baja van (egyik ismerősnek a váltókar középre visszaállító rugó felfogatása tört ki a blokkon belül) akkor a határ a csillagos ég.
Nem mondom, hogy nem káromkodtam egy párat, érdekes volt emelőn egyedül összepattintani mindent, főleg a lengővilla szopatott legtöbbet, a végén aztán összevissza gumiopókozva az emelőt a vázzal sikerült betenni...
Utána mát könnyebb volt az első kerék a többi meg mivel idén 3adjára történt meg a szét összerakás már könnyen ment. Igaz a nagy kapkodásba kifelejtettem az olajpumpát mert már indulnom kellett és nem lett volna erőm 10 km-t kerózni a munkahelyig. A benzint keverem, még mielőtt jól lehurrogna valaki, de a hajtásának tengelyét ez olajpumpán lévő O-gyűrű tömíti, így sikerült vagy 2 dewci olajat kifolyatni az utcára megint .
Ma reggel felraktam, meg a ülésfogató csavar alá a gurtniból készült emelőpántot, elölre meg egy övtáskát a fényszóró alá szerszámoknak, olajutánöntés és próba.
Kapar, farol.... És már el is felejtettem milyen fincsi az új áttétel a 12-50... 1est nem sokat kell tenni !
Szerintem menj be egy tömítéstechnikai céghez ahol van választék, vidd be (ami maradt belőle) a régit ami benne volt és méretre biztos tudnak adni neked. Én így szoktam venni teloszimeringet porvédőstől 2500 ért, Athenaból bő 6ezer a kettő. Így találtam benzincsap tömítést is....
Én debreceni vok, itt van egy Intramark kft nevű cég a pesti utcán náluk vannak tört méretek is!
Első Nissin féknyeregbe porvédő gyűrűt lehetetlen szerezni mi?
A Porvédő mögé volt bverakódva rengeteg csuva,kinyomta a porvédőt és amiatt nem tudott viszasiklani a dugatyú.Most már jónak kell lennie,csak kicvsit kinyírta a porvédőt,nem annyira vészes de inkább újjal tenném össze.
Bárcsak már én is ott járnék, hogy ledobna a motorom :-). Most rendesen jól esne (persze csak ha nem törném a csontom)...
Kiderült mi a bibi a váltómmal, már csak két tömítésre várok és megint visít a jószág...
Az egyik hézagoló gyűrű a meghajtó tengelyen szét volt darálódva, egy régebbi előző szétszedésnél kitágult és vissza lett rakva. Mivel egy idő után szétesett a fogaskerekek csúszkáltak a tengelyen és nem azzal a meghajtott foggal találkoztak, amivel kellett volna. Az egyik léptetővilla is be volt rágódva még jó hogy megrendeltem mindhármat még a szétszedés előtt. Szerencsére más baj nincs így nem lesz egy ökör ára (egy fogaskerék 15-20 ezer).
De szokás szerint várok, még egy pár nap, már csak e hengert kell összerakni, utána rakom be a helyére és gooo!
Ki volt csípődve a belsőm az elsőbe, ezek szerint ezért eresztett lassan. Ha már ott jártam felraktam egy új külsőt egy Kenda k774 Budds Creeket...
A dugattyúk nekem is retkesek voltak mikor megvettem a fékben. 1szerűen kiszeded a kereket meg a fékbetétet, pumpálsz a karon míg kijönnnek teljesen a dugattyúk, lefújkálod féktisztítóval, vagy ecsettel meg benzinnel vagy blokklemosóval, letörölgeted utána visszanyomod őket és vissza minden és Gooooo!
http://www.silkolene.hu/produc...
Nekem a viszkozitása meggyőző, kb kétszer sűrűbb mint a castrol racing 2t, és nekem az utóbbi nem szerette az alacsony fordulatot nagyon magas a lobbanáshője. A Silkolene is electosyntetic észter bázisú, tehát töltéssel rendelkezik ezért tapad a fémhez és olajfilmet képez rajta, tehát mielőtt elégséges kenés alakulna ki még van az előző járatásból megmaradt réteg a henger falán. Színe olyan mintha mézbe barna festéket kevernél. Mikor szét lett szedve júniusban a hengerem ez a szín fogadott mindenhol a hengeren belül és a forgattyúsházon belül is nem az alumínium színe mint a korábbi szétszedéseknél, uh engem meggyőzött.
Alacsony fordulaton nem gyűlik fel mint a castrol és nem köpi a gyertyát. Nekem az utóbbi mikor pörcörgésből átmentem állatkodásba az első 5 percben nem bírta rendesen elégetni a felgyűlt olajat. Az ára pedig 3300 Ft ahol én veszem. Nekem ennél jobb nem kell...
Hozzáteszemikor volt a Castrol mizéria én találtam olyan egy adott cikkszámsorozatba eső 2t olajat (nem racing) amibe víz került ezért visszahívták. Nem mondom, hogy szar a Castrol, mert hazudnék, de nem ér annyit amennyit favorizálják, 1szerűen jó a marketingjük. Az meg a motoromat nem érdekli!
Én a 800-ast 4000 körül veszem (van rá kedvezményem). A 710-et meg 3300 körül. Az a hétszáz forint semmi a motor egyéb költségeihez képest.
"enduró körülmények közé"
Szerintem meg pont oda fontos a jó olaj, mert nagyon változatosan kapja a terhelést (pl ha télen fagypont körül motorozunk egy pillanat alatt visszahűl, vagy nyáron a siratón nulla menetszél mellett nyakgázon stb.). Krosszpályán azért ritkább hogy visszahűljön vagy felforrjon amennyire én látom.
Csak érdekességképpen
Ha két 2 érték között leledzik az igazság akkor 2.7,szóval cserés
Egy kérdés:Az első fékem kicsit befog,szeretném "kirobbantani" belőle a dugattyúkat,kicsit megpucolgatni,esetleg vazelinnel vagy Wd40-el befújkálni,a kérdésem az volna hogy azt komprewsszorral lehet "kinyomatni" vagy addig lehet pumpálni amíg a dugók ki nem esnek maguktól?
köszi
Azt mondják motul 710 is bőven jó, de én olajon nem szívesen spórolok. A váltóba nagyon so kmindent használnak. Én kimondottan 2T váltóolajat használok (szintén motul), de úgy tudom szinte bármilyen 4t motorolaj is jó bele.
Ha csak dugó csere, akkor az munkadíjjal tömítéssel 50-ből tuti megáll. Ha szelepcsere is akkor már inkább 100-150. Ha váltóval is van gond akkor 200, ha netán egyéb kopó dolog (fék, lánc stb) csere is van akkor akár 300 ezer is lehet. Ha komolyabb baja van (egyik ismerősnek a váltókar középre visszaállító rugó felfogatása tört ki a blokkon belül) akkor a határ a csillagos ég.
Sok összetevős a dolog.