Megjott koma koszonom szepen, csak annyi idom nem volt ma hogy egyek, 5 ota nyomom meg most alltam meg....
Kocsibeallo burkolas kozben jott a postas, ugy nezem jo lesz de a motorral nem volt meg idom foglalkozni, reggel megint kelhetek miatta 5kor mert 11re megyek dolgozni, jo lenne ha tudnek mivel :-). Holnap jelentkezem es meselek...
Kopott csakis azért ér bele. Ha csak a sarka mart bele a dugóba egy csíkon, akkor a henger is tuti ki van kopva és az így oldalra lötyögő power nem jó síkban zár rá a dugóra és a sarka bele tud marni.
Csak kopás az oka, meg a rossz beállítással gyorsba ki lehet nyírni az újat is. Van benne némi konstrukciós hiba is...de a gyár nem 20 évekre tervezte az alkatrészt. Blokk nagy generálnál meg kell mérni a power kopásokat s igény szerint korrigálni, akkor nem lesz vele baj.
A hengerben lévő power ház kopással nem tudsz mit csinálni ilyenkor a vadi új power se ér sokat, max a power sarkát tudod lekerekíteni kicsit flexxel, így nem tud belemarni akkor se ha oldalra lötyög.
Ebben is kétcsatornás kör power van, 89-95 ig ugyanaz az 125 RMekben. Apróban találsz bontott RM125t ezen évjáratban, kérdezz rá, de sok jóra ne számíts, tuti az is kopott, beszerelés előtt fel kell javítani. Pl: http://www.kepesmotor.hu/motor...
Hello... Az alsó zárt, és felső nyitott állapotot az összerakott power vezérlés nélkül határozza meg. Értsd úgy hogy levett hengeren össze birod rakni, úgy hogy beleér vagy sem, tehát feszítés/beállítás független. A motor majd csak a meghajtást adja az időzítéshez... Sajnos csak az enyémhez értek, már, mert nekem is szakadtan jött, de DewEnduro képei közt is van power javítás, bár az 250-es és AETC aszthiszem. Mindegy is, lesz egy kis időm, gépen ránézek a rajzaira, de ha hasonló mint az enyém, akkor jó esetben, hosszabb távra javítható...(egészen pontosan, jobb lesz mintha nem volna benne)
Beleérni meg csak kopás után tud, az is csak ciripel, mert éri a gyűrű. Na ott kell gyorsan intézkedni... Ha tudtok, küldjetek képeket.
Én hála semmibe,de van egy haver aki vett egy 125 rm et kosárban s powerek le vannak szakadva,s nem tudjuk mitől.A hengerben semi olyan eltérést nem láttunk amitől le kéne szakadnia,esetleg ha eltudnád magyarázni,hogy kell beállítani a powert azt megköszönném,vagy alapjáratón egyáltalán a power nem érhet bele a dugattyúba csak ha leszakad ?Mert van a kosárban 2 db dugattyú és mind kettőnél a jobb oldali power ért bele a dugóba s ezz látszik is rajta.Én úgy gondolom,ha a Powert állítjuk gyengébbre,hogy hamarabb nyisson,vagy erősebre akkor sem szabadna beleérni a dugóba így van ?
sziasztok hétvégén elég szarul jártam a hátsó lánckerék csavarjai közül eltört egy ami valami oknál fogva nem esett ki és ahogy forgott a kerék úgy karcolt bele a lengő villába kb 1-2 mm mélyen. Valaki találkozott már ilyennel mennyire gyengíthette meg az anyagot ?
Szia...azt kereshettek egy darabig sajnos... Nem, nem lehet hivatalosan úgy beállítani hogy beleérjen, azt a kopás elintézi neked. Akkor jön a hézagolás, alátétlemez stb... Az már szép ha itt jártok.
Igen,lehet állítani,aki erősnek gondolja motort az általában beleállítja a hengerbe had vigye magával az egész hóbelebancot.
Van aki azt állítja hogy rossz konstrukció,de ne hidd el nekik,nem értenek hozzá!
Amúgy kend mibe szaladt bele?
Sziasztok a rm-eknél a povert lehet állítani,hogy beleérjen a dugattyúba vagy nem ? Vagy az csak akkor ér bele a dugattyúba ha rossz, esetleg valaki tudja a beállítását ezeknek? Meg köszönöm a segítséget.Még annyit,hogy keresünk rm 125 91-es évj hoz powert párban.köszi üdv
Na ilyen lett. Elvileg minden a helyén és minden működik. Kipróbálni nem tudtam mert szakad az eső és tök sötét van ami lámpa nélkül azért nem túl biztonságos.
Nekem is olyan volt benne, én saem bírtam magam kiszedni anno, mert össze volt rohadva a dekli a tengelyen lévő csapággyal (a csapágy belső gyűrűje egyben van a tengellyel).
Nem hiszem, hogy attól folyt a víz, az a tömbszelence az olajat fogja belülről, a kétoldalú szimering ami kívül van az fogja a vizet. Szerezz a kétoldalú sziering helyett egy 10*24*7-es meg egy 10*32*5-ös szimeringet, a kisebbet rekd a dekli külsején a mélyedésbe rugóval befelé a másikat meg rugóval kifelé és kész.
Persze ha már szétszedted, nézd meg forog-e a tengely normálisan, nem darabos-e, mert ha már szétszedted érdemes kibontatni egy szerelővel, és kicserélni a belső szimeringet is.
Én csináltattam egy tengelyt egy esztergályossal, a csapágyat meg kiváltottam két pici nyitott golyóscsapággyal, azok alá még befér a 10*20*5-ös szimering ami a dekli meg a csapágy között van (az is olajat fog).
Szval ha nem volt olajfolyás kifelé akkor ne nyúlj a tengelyhez, csak a külső szimeringeket cseréld, ha szar a tengely és/vagy volt olajfolyás is akkor vidd el egy szerelőhöz! Tengelyem amúgy van egy bontott nem az enyémből, rendeltem egy vízpumpafogaskereket de adták vele a tengelyt a csapággyal. Az még jó nincs szétroadva a csapágy is szépen simán fordul...
szeva,elég érdekes valamilyen tömbszelencés megoldás van a vízpumpámnál,a tengelyt nem bírtam kiszedni,nem is akartam erőltetni de egy behajlított fémlemezre fekszik fel egy tömbszelence,a peremes oldala meg a lapátnál tömít.nem tudom hogy néz ki belül...Én fasz meg amikor legutóbb öszeraktam fordítva raktam be ezt a rugós alkatrészt,tehát a peremes oldala volt a lemez felé, attól folyhatott a jelzőn a víz nem?
Kocsibeallo burkolas kozben jott a postas, ugy nezem jo lesz de a motorral nem volt meg idom foglalkozni, reggel megint kelhetek miatta 5kor mert 11re megyek dolgozni, jo lenne ha tudnek mivel :-). Holnap jelentkezem es meselek...
Csak kopás az oka, meg a rossz beállítással gyorsba ki lehet nyírni az újat is. Van benne némi konstrukciós hiba is...de a gyár nem 20 évekre tervezte az alkatrészt. Blokk nagy generálnál meg kell mérni a power kopásokat s igény szerint korrigálni, akkor nem lesz vele baj.
A hengerben lévő power ház kopással nem tudsz mit csinálni ilyenkor a vadi új power se ér sokat, max a power sarkát tudod lekerekíteni kicsit flexxel, így nem tud belemarni akkor se ha oldalra lötyög.
Ebben is kétcsatornás kör power van, 89-95 ig ugyanaz az 125 RMekben. Apróban találsz bontott RM125t ezen évjáratban, kérdezz rá, de sok jóra ne számíts, tuti az is kopott, beszerelés előtt fel kell javítani. Pl: http://www.kepesmotor.hu/motor...
Beleérni meg csak kopás után tud, az is csak ciripel, mert éri a gyűrű. Na ott kell gyorsan intézkedni... Ha tudtok, küldjetek képeket.
Power nyitástól nem függ, hogy bele ér e a dugóba. Ewox talán tud neked ötleteket adni, hogy mit csináljatok vele.
Azért annak a gazdának is csak gratulálni lehet, aki kivett egy dugót és látva, hogy a power belenyal berakott egy másikat is a power javítása nélkül.
Még egy esztétikai festést majd kap a kar mert így nagyon elüt a motortól. Na nem azért mert kopott, mert a motor is az, csak a színe nagyon más.
Igen,lehet állítani,aki erősnek gondolja motort az általában beleállítja a hengerbe had vigye magával az egész hóbelebancot.
Van aki azt állítja hogy rossz konstrukció,de ne hidd el nekik,nem értenek hozzá!
Amúgy kend mibe szaladt bele?
Üdv!
bajan122@gmail.com
Nem hiszem, hogy attól folyt a víz, az a tömbszelence az olajat fogja belülről, a kétoldalú szimering ami kívül van az fogja a vizet. Szerezz a kétoldalú sziering helyett egy 10*24*7-es meg egy 10*32*5-ös szimeringet, a kisebbet rekd a dekli külsején a mélyedésbe rugóval befelé a másikat meg rugóval kifelé és kész.
Persze ha már szétszedted, nézd meg forog-e a tengely normálisan, nem darabos-e, mert ha már szétszedted érdemes kibontatni egy szerelővel, és kicserélni a belső szimeringet is.
Én csináltattam egy tengelyt egy esztergályossal, a csapágyat meg kiváltottam két pici nyitott golyóscsapággyal, azok alá még befér a 10*20*5-ös szimering ami a dekli meg a csapágy között van (az is olajat fog).
Szval ha nem volt olajfolyás kifelé akkor ne nyúlj a tengelyhez, csak a külső szimeringeket cseréld, ha szar a tengely és/vagy volt olajfolyás is akkor vidd el egy szerelőhöz! Tengelyem amúgy van egy bontott nem az enyémből, rendeltem egy vízpumpafogaskereket de adták vele a tengelyt a csapággyal. Az még jó nincs szétroadva a csapágy is szépen simán fordul...
És ugye az úszóház az, ami nem a gyári hanem azt lehet lecserélni erre az u.n boyesen cuccra!