Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Nem volt ez olyan nagy kaland, meg pont ebbe voltam én is mielőtt bekrepált a váltó, uh. átérzem a gondod. Nekem még ráadásul a szívócsonk is kicsi volt a karbihoz és néha a legrosszabbkor szivatott meg (kicsúszott) de most hogy kikapom a blokkot vágok a belsőjéből 1-2 mm-t és akkor normálisan bele fog cuppanni a karbi a helyére.

Lehet utoljára 1,5-2 nél szar volt a beállítás de akkor lehet melegebb volt az idő... Télen meg persze, hogy sokkal dúsabb beállítás kell. De az, hogy a fúvókacsere nélkül sikerült télre jól beállítani megint azt mondja, hogy dús a téma...

Ajánlom figyelmedbe ezt a korrekciós táblát: http://www.google.hu/imgres?im...

Láthatod, hogy az alapbeállítás mindig tengerszint 20 fokról indul. Ha mondjuk maradsz otthon és 0 fok alá esik a hőmérséklet akkor már 1,04 szer nagyobb fúvókákat kell használj hogy jó legyen a beállításod. Tehát ha a te beállításod ami télen jó volt teszem azt főfúvóka 168, akkor 15 fokban (mint most) 168/1,04= 161.53 a megfelelő méret.

Mindig a legközelebb eső nagyobb méretet kell választani. Keihinből 2,5-enként van a méret, jelen esetben 162,5 lenne a megfelelő méretű főfúvóka.
Örülök, hogy összejött, de nem hiszem olyan sok idő lenne mire megjön, nekem a lengővilla porvédő kupakok 4 munkanap alatt itt voltak németből...

Hova mentél be a végén motor vagy autószalonba?

Ha megnyugtat, hogy nem csak te szívsz, akkor elmondom, hogy nyáron 8,5 hetet vártam mire kész lett a motorom és most megint ketté kell boríttatnom, uh. ha nem haragszol nem sajnállak annyira :-)
Mire nagy nehezen kész lett a blokk és jó volt még a váltóm egy gázbowdenre vártam három hetet, mire megjött szétment a váltó...

Ráadásul nem 21 éves a motorod mint az enyém... Lehet több baj van az enyémmel meg lesz is mint a tieddel!
Sziasztok! Suzuki Rmz 450 K5-höz/ről lenne pár kérdésem. Tudna adni valaki valami linket , ahol találok hozzá szerviz füzetet?, nagyon megköszönném és lenne olyan kérdésem , hogy kb. egy 250 2t-hez képest milyen a fogyasztása?, meg hogy a fentebb említett típusnak van- e esetleg valami típushibája vagy csak úgy általánosságban kérnék véleményt. Maga a motorom annak ellenére, hogy 2005-ös az utolsó csavarig eredeti(markolatok, gumik, alkatrészek minden, kb 30-40 üzemóra lehet benne, tényleg semmi nem volt még benne cserélve), ezért is szeretném különösen odafigyelni minden kis apróságra. Válaszaitokat előre is megköszönném, ha hozzászólnátok.
Szia. Köszönöm a segítséget. Bementem egy szalonba, 3130 Ft ért megrendeltem. De itt lesz a jó idő és hosszú lesz megvárni mire megjön.
Hát ilyen írást, egész nap olvasgatnék...írj könyvet.! Akkor nem is lesz egyszerű, de próbálnom kell, mert elméletben ütik a dolgok egymást.
Utoljára ha 1.5-2 levegő volt, teljesen összeomlott. Télen 3/4, max 1 volt a nyerő. De hogy a 4. klipsz milyen lesz...nem tudom. Először bontok, nézek, agyalok. Aztán jövök ide okosságokért. A gyertyát megfogadom, most az EG van, akkor marad is. Na már csak szerelnem kellene. Ha a nők hagynának itthon...
A kérdésedre a negyedik sorban te magad adtad meg a választ az eéső sorral! Azért gyanakszok a főfúvókára, mert az adja a benzin mennyiségét 3/4 gáz és teligáz között. Ha 3/4 gáz jó utána meg ha tovább húzod visszatorpan az azt jelenti felül sokat kap amit nem tud rendesen elégetni tehát csökkenteni kell a főfúvóka méretét.

Azt nem mondanám, hogy nem kell a teligáz pont 125-nél ami 8-10000 között él igazán. Pont ott kell a legjobban, nyilván mivel hobbi motorosok vagyunk nem dől össze a világ ha a kanyarból 15-20 % lassabban jövünk ki mint lehetne, de inkább legyen alattad a lehetőség, hogy még durvábban kigyorsíts mint, hogy azért ne menjen mert túl sokat kap. Nyilván később kopik úgy minden de akkor hol az élvezet...

Az meg, a gyertyád akkor kezd beköpödni mikor alapon jársz az még jobban azt mondja, amit eddig is gondoltam, hogy dús az alapjáratod is. Mondtad, hogy télen durván ment az is azt igazolja, hogy benzinben gazdagabb a beállítás mint kellene.

Sztem mivel alapjáratit nem tudsz cserélni a beszakadt csavardarab miatt, próbáld a keverékcsavarral levegősíteni az alapjáratot, mondjuk próbáld meg a teljesen betekert állapottól 2 teljes körre kitekerni az alap 1,5 helyett és szedd szét a karbid rendelj egy 5-össel kisebb főfúvókát.

A BR8EIX gyertya helyett ami 5 ezer forint és 15000 km után kuka, a BR8EG meg kibír 10000-ret és csak 2 ezer, inkább vegyél 2 alap gyertyát 800 Ft-ért (B8ES) meg egy nikkel elektródás BR8EG-t, lesz összesen vagy 3500 Ft-ba és míg karburálsz lesz két tesztelő gyertyát, későbbre meg jó lesz tartaléknak. Hiába nem köpödik be csak később a gyertyád ha iridiumos gyertyát veszel de a motor attól még nem fog jól menni, és még drágábbra is jössz ki az élettartam miatt, hidd el próbáltam anno...

A vastag réz elektróda ami az olcsó gyertyában van sokkal könnyebben köpödik be, így hamarabb észreveszed, hogy ha jó a beállítás amit a karbi állításával hoztál össze. Sztem az egyik gyertyával teszteld az alapjáratot, ne pörgesd 3000 fölé de melegítsd be a motort miután lazítottál a keverékcsavaron egy fél fordulatot (2 kör kifelé). Állítsd le a motort vagy 15 perc után vedd ki a gyertyát és nézz rá. Ha fekete tekerj még egy fél fordulatot a keverékcsavaron és teszteld ismét miután kiégetted a gyertyát gázlángon (mert a másik alapgyertya a felső tartomány teszteléséhez kell) és ezt ismételd addig míg nem lesz szép őzbarna a gyertyakép.

Ha ez megvan nézd meg a gyári alapbeállítását a klipsznek (felülről 4. azaz negyedik) mert azt még nem írtad, hogy próbáltad volna (közben tedd be az 5-tel kisebb főfuvit is, hogy később ha jó a klipsz ne kelljen megint szétszedni a karbit), melegítsd be a motort és járkálj egy nyugodt helyen 3 és 7000 között vagy 10 percig állj le és nézz gyertyaképet (közben no teligáz meg 1500-3000 közötti fordulat). Ha dús tedd feljebb eggyel a klipszet és ismételd a tesztet míg nem lesz jó.

Ha jó a közép teszteld le ugyanúgy a főfúvókát is melegítés után menj ki egy helyre ahol van hely kihúzatni a lovat és addig míg van hely menj teligázod és állítsd le e motort miközben 7000 fölött van a fordulat a vészleállítóval és csekkold a gyertyát. Ha fekete vegyél bele egy 2,5 mérettel kisebbet és ezt addig míg jó nem lesz.

Az a baj, hogy így a legtutibb utána ha hidegebb lesz max a klipszet kell majd lejjebb tenned eggyel meg a megvett főfuvikkal is tudsz majd dúsítani...
Benne lesz az is...héten szétszedem. Nem akarok kukacoskodni, csak keresem veletek a megoldást. Ha létezik...
A te tünetedet okozhatja a főfúvóka apróbb elkoszolódása is! Pucold ki és próba!
Úgy úgy, a 3/4 és a 4/4 gáz váltás volt erős vissza torpanás. A csuma az persze, mindig ugyanaz, csak hát ugye közel van egymáshoz, és ugye kigyórsításhoz nem is kell a 4/4, ha már a power úgyis nyitva van.
A 3dik klipsz se jó, a második meg kizárt.
Igen, a főfúvókára gyanakodsz. Miért is?
Szerintem a fekete rész abból adódott hogy, falu széléig üvegen jöttem, az utolsó 100 m-t szinte gurúltam kis gázfröccsel, aztán álj. Szerintem. De épp gyertyát akarok cserélni, asszem iridiumos az egx. Most azt szeretném kipróbálni.
Viszont a héten szétszedem a karbit, és csak belenézek én....
Szia köszi ,hogy ilyen segítő kész vagy ebből én is tanultam 176 os a fő fúvokám aszem ujjat rendeltem 2 db ot és az alapjárati az 50 es,de az alapjáratom pőrgős pedig az is újj lehet rendelek bele másikat nagyobbat.
Nem értelek fullon persze, hogy nem változik ha a klipszet pakolgatod ide-oda az csak 1/4 és 3/4 gáz között változtat valamin. Felül csak a főfúvókád számít! És ha 3/4 gáznál volt a lassú reakció az a fófúvókád lesz...

Ja és alapjárati fúvókából az egyik fajta 23 mm a másik 28 mm hosszú így sorban rövid és hosszú változat.

Amúgy tényleg nem hülyeség a gyári beállításból kiindulni!

Itt meg tudod nézi a versenyrezora és benzinre és tengerszint magassági 20 celsiusra állított ajánlott beállítást abból ki tudsz indulni:

http://www.fmfracing.com/Rider...

Elvileg 168 főfúvóka, 50-es alapjárati, 1,5 körre ki a keverékcsavar és negyedik, azaz alulról a második állás a klipszen az ajánlott beállítás 1998 RM125-re.

Amúgy semmi baj nincs azzal a gyertyaképpel, szép őzbarna de van egy 3-ad környi fekete nyom az elektróda körül ami nem tudom mitől van...
Nem. A középső nem jó,. Tuti. Középen horkant, fullon minden klipsz ugyanolyan kb. Most kb megint jó, legfelűl klipsz, igy baráti, de nem az igazi még.
Az alapjárati dolog, lapos csavarhúzóval lehet kiszedni, de a csavar fele tört le. Így kiugrik. A menet jó. Falsot nem kap. De a fő értékére kíváncsi vagyok, csak úgy...
Attól félek, egy új dugó nem oldaná meg, s lehetne még a cserét húzni. A gyári fúvókázást összeraknám, onnét indúlnék. Hát most magam se tudom már, sok vagy kevés, alul vagy felül, netán középen? Oh Sky, mán belezavarodok. Látnom kéne másik lovat, az mit tud... THX s segítséget!
Vagy ott van még a Gerecse ott biztos van szartig RMZ alkatrész vagy a Pinkmotorsnál is meg lehet próbálni Proxból hátha van...
Ez pl 3200 ft-ra jön ki postával együtt de vagy 2-3 hét mire ideér:
http://www.ebay.co.uk/itm/suzu...
Bocs elbasztam a linkelést ez az az ábra:
http://www.megazip.ru/ru/bike/...
Hát ez érdekes jelenség ezzel most megfogtál...

Az hogy szivatóval nem indul, anélkül meg pöccre az nekem azt mondja, hogy az alapjárati fúvókád sok, mert 1/4 gáz alatt csak az meg a szivató köre adja a benya menyiségét. Ha nagy lenne a főfúvókád de a középtartományod jó, mert azt irtad, hogy hirtelen teligáznál horkant csak, középen nem, akkor csak felül kellene darálnia meg nehezen kipörögnie, nem pedig alapjáraton szarakodna.

Uh szerintem a klipszet ne babrácsold, hagyd középen azzal úgyis csak a középtartományt variálod, és mostanság már egyre hidegebb idők jönnek, és oldd meg azt a kurva menethibát az alapjárati fúvóka furatán, mert sztem ott lesz a hiba.

Azt írtad meg van szakadva a menet ha jól emlékszek. Ott tud sztem farsot szívni akkor viszont levegősnek kellene lennie az alapjáratodnak nem túl dúsnak. Valószínű az lehet hogy ott egyszer farsot szív egyszer nem (pl a rezonanciától járás közben elfordul a fúvóka a menetben és egy darabig tömít) beállítod a levegős állapothoz a keverékcsavart és mikor nem szív farsot akkor sok benzin megy át a fúvókán.

De ez persze csak találgatás. Sztem első körben csináltatsd meg azt a menetet és ha nem javul meg utána kezdj el fúvókára vadászni.

Én amúgy egy debreceni motorbolton keresztül (motorarzenal.hu) rendeltem be a Pinkmotors-tól, mindig csütörtökön rendelnek péntekre itt van és így nem kell csomagdíjat fizetnem 890 Ft miatt, mert annyi nekem egy főfúvóka. Arra vigyázz, hogy két féle alap és főfúvóka van a Keihinekhez itt le tudod csekkolni melyik a tied:
http://motoroswebaruhaz.hu/sho...

Én még jó hogy megnéztem mert az én Koso karbim amit vettem hiába Pwk másolat az utóbbiba hatszöglapú 6 mm-es fejű főfúvóka való az enyémbe meg kerek fejű amit lapos csavarhúzóval tudsz kivenni, uh mindenképp csekkolj mielőtt rendelsz!

Nekem megjött pénteken a 160-as fófúvóka meg közbe a zsír gázbowden Angliából, de már sajna nem tudom letesztelni jó-e, pedig biztos pörögne végre jól felül is, mert behányt az a kurva váltó :-(
Ezen az ábrán a 21-es-re gondolsz?:http://www.megazip.ru/ru/bike/...

A 10.1X22X2.8-es méret esélytelen csapágyboltban sztem, ne kínlódj vele. Nekem a 29x34x22 kuplungkosár tűgörgős kosárja is az volt, meg 22x29x30-as és a 21x27x20 as tűgörgős csapágy a lengővillába meg a himbába. Ha az egyik méret nem páros már kurva ritka méret, uh utángyártott alkatrészként vagy Geninue Suzuki alkatrészként fogod csak megkapni.

Próbáld Suzuki motorszalonban vagy autószalonban, cikkszám alapján meg tudják neked nézni, ha nincs náluk raktáron akár Németországból is lerendelik neked ingyen de az ára nem lesz olcsó...

A fent leírt tűgörgős kosár nekem 7000-be fájt akciósan áfával, egy 30x34x22 es lett volna vagy 3000 csapágyboltban. Igaz azóta, hogy átvettem két vízpumpa-szimeringet amit tévesen rendeltem és tudtam nem lesz jó az enyémbe csak a műanyagtankos RMX-ekbe passzol, azóta a debreceni szalonban van 15% kedvezményem :-)

Uh szerintem próbálkozz hozzád közel eső szalonban vagy méret és cikkszám ismeretében javaslom még az Ebayt!
Az alaplapon próbálj állitani, ha lehet!
Sajnos én is körbe jártam már, s az eredeti maradt a tört,, vagy spéci méretek miatt...
Sziasztok. na szétszedtem a motorom (Suzuki Rmz 250 2007) kuplungját.A kinyomó csapágy kopott. Most voltam at Skf-nél, de ők nem tudnak ilyet hozni. A gyárit ajánlották, de gondoltam előbb körbekérdezek itt minthogy a márkakereskedésbe mennék.
Olyan mintha a gyújtás kihagyna ,vagyis elkezd dadogni de az vadi új rajta ,
Mi az hogy beszaggat? Ilyet még nem hallotam!
Szia. Ahogy nálam szaggat, az a kuplung kosár miatt van...
Sziasztok az miért van hogy egyesben beszaggat az Rm 250 és a 125 ös iss ?
Helló Uraim. Nagy kör, megvolt, nem jó...a 2. klipsz is csőd. Gyanús is volt hogy szivatóval nem indult, visszanyomva elsőre. Hát küldöm a gyertya képet, de nem nagyon adja vissza a színét, bár szerintem sötét még. Vissza rakom a legfelsőbe, de akkor nagy lenne a fő fúvóka? Vagy mi az oka a szélső klipsznek? Sajnos nem tudom mekkora van benne, majd lejegyzetelem. Oh de szeretném ha úgy menne mint télen, legalább is aszthiszem úgy jó lenne. Bár már semmit se tudok...
Sky, Te honnan rendeled a fúvókákat?