Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Sziasztok! Van egy RMZ 250-es hátsó lánckerekem,zsír új.... cikkszáma .: K4204-11448-000 48-as! Érdekel valakit?
Elviszi az ember a hengert gépműhelybe ahol megnézik,ha szükséges megmunkálják és megmondják milyen méretű,az épeszű dugattyúgyártók megmondják hogy milyen méretűre kell illeszteni a dugattyút,a múltkor a kezembe került Wössnernél 0,05 volt ez,így a hüvelyméretből kivonva ezt könnyedén kitalálható hogy milyen dugó kell bele....nincs ebben semmi ördöngösség.
Én is ezért kezdtem dugó ügyet kibeszélni, mert A-s dugóm van... Szét kellene kapjam mérni. Ami biztos hogy gyűrű alá van égés nyom. De a honolás is, és a dugó oldalán a barázda sincs lekopva. De itt lesz a tél, és unalmam elűzésére, bontani fogok...
Akkor megnyugodtam, ahogy én használom szerintem nekem se fog évekig annyit kopni, én se ölöm ész nélkül, de két évente akkor én is cserélem majd.

Májusban szerintem azért is tört le a régi dugó tetejéből egy darab mert ki tudja hány éve volt benne, gondolom szétfáradta magát az anyag. Csak egy 92-es motor. Akitől én vettem 2012-ben 2009-ben vette, több mint egy évet állt nála, de egyszer sem cserélt dugót, és nem is tudta megmondani mekkora van benne.

Hang alapján már elég billegős volt, hallatszott a járásán, de szerencsére nem lett tőle hordós a henger és még alapméret nikaszilosan. A letört darab szerencsére nem okozott akkora kárt ami ne jött volna ki a hónolással.

Rámérek majd a kikapott dugóra kíváncsi vagyok mit fog mutatni, mekkora lesz a kopása az alap 66,94-hez képest, mert az A volt...
Nem tudom hogy csinálták az előző tulajok: vagy hengercserés volt vagy újranikasziloztatták vagy mindig A dugót raktak bele vagy 20 éves dugóval vettem!
Azért ilyen bőszen nem kell cserélni a dugattyút. Amit írtál az egy jó illesztésű méret, a dugattyú képes elég sokat kopni, általában a henger méretéhez képest 0,1 mínuszig elmegy,de a dugattyú csere nem csak a kopás végett szükséges, hanem a belehajtott sok üzemóra miatt is. Megtörténhet, hogy a méret még jó, de az anyag már ki van fáradva és cserélni kell a dugattyút. Gyakorlatból mondom, a yamaha yz 125-s motornál/már nincs meg/ a dugattyút 2 évente cseréltem és a méret végett még akkor sem kellett volna kicserélni, de bent volt legalább 60 üzemóra. Mielőtt sokan felkapnák a fejüket, hozzáteszem, kíméletesen motorozok és megadom ami megjár a motornak. Így használva 12 év múlva a hengeren szinte 0 kopás és a dugattyú is mindig bírta . Nem ragadt meg soha, és nem tört szét a dugattyú. A nagy dugattyú hézag azért veszélyes mert,állandóan hozzá ütődik a hengerhez és oválisra verheti/a henger alumínium / valamint a sok rezgéstől a dugattyú is eltörhet.
Értem. Akkor itt az lesz, hogy én kevertem be a méreteket és a gyűrűnél mért érték volt a 66,74 lent meg több volt és rosszul emlékszek arra az értékre...

1,5 hónapja volt, azóta járt már egy-két szám a fejemben, gazdaságis vagyok azóta lekönyveltem vagy 6-700 számlát, most meg 9 intézmény statisztikáját összesítem, uh. ne haragudj az értetlenségemért meg a rossz adatokból való következtetéseimért.

Ha most szét lesz bontva megint ránézek és jegyzetelek!

Ezek szerint másik kérdésemre a válasz, hogy hogyan lehet mérni a kopást az az, hogy mindig alulról 15mm-re kell mérni, és ha az érték 5 századnál többel kisebb, mint a hengeren mért érték akkor csereérett a dugó.
Na, még egyszer a dugattyú kérdése. Veled ellenkezően a gyűrűk környékén kellene a legkisebb átmérőnek lenni, mivel ez a legmelegebb hely és a hőtágulás is a legnagyobb. Itt a kezemben egy yamaha yz125 dugattyúja, a mérete a szoknyánál/15mm-nél mérve/ 53,96 a gyűrűnél mérve 53,75, tehát 0,2 mm-el kisebb a gyűrűnél,ez hidegen ennyi. Melegen nem ennyi lesz, hanem közel egyforma a mérete gyűrűnél és szoknyánál is, mid ez 54, 00 hengerhez. Ehhez a hengerhez ez a jó illesztés, ha nem így tágulna meleg hatására a dugattyú, akkor megszorulna vagy lógna a hengerben. Ki lett ez kísérletezve évek folyamán,el kell hinni, hogy így a jó. A motorban a dugattyú hidegen lógós, melegen lesz jó. Egy másik kérdés a gyűrű mérete. A gyűrűt a hengerhez kell méretezni és adódik, hogy a dugattyúra is megfelelő.
Javítva: ...anyagfáradási jeleket keresni!
A kettéborításnál nem voltam ott mert nem én csináltam, ahhoz én kevés vagyok, de szétszedve láttam. Mivel nem vagyok szerelő és fémipari végzettségem sincs nem nagyon néztem át foganként a két tengelyt, de szerintem a szerelőm se bontotta szét a két tengelyen a fogaskerekeket és mosta át benzinbe vagy blokklemosóba.

Pedig azt kellett volna és tisztán kopásnyomokat, fogsérüléseket és anyagfáradási jeleket!

De lehet akkor se lett volna semmi, lehet egyszerűen utána fáradt el valami, hogy össze lett borítva és megint elkezdtem használni.

Járt így egy cimbora egy XR650-nel neki is ketté volt borítva a blokk kipucolva, szétszedve a váltó, nem volt semmi nyom rajta, kicserélte a csapágyakat összelökték, új vezérlés, dugó és gyűrű aztán 10-15 óra múlva lepattant neki az egyik köröm és megakadt valahol két fogaskerék között, úgyhogy cserélhetett ki két fogaskereket és utána jó volt...
Értem amit mondasz, csak én arra akartam kilyukadni, hogy nekem sehol nem sikerült mérnem 66,95-höz még csak hasonló méretet se.

Azt írtad idézem: "Az optimális méret egy 125-ös motornál, a dugattyú 0,04 mm-el kisebb a hengernél.". A másik hozzászólásodban meg :" A henger is tágul, de kevesebbet mint a dugattyú, az a 4-5 század mm azért van kitalálva, hogy a legmegfelelőbb viszony alakulhasson ki. Tehát melegen az a 4-5 század mm nagyon meg fog rövidülni, de még a szorulás határán belül marad."

Én azt nem értem, hogy ha én tudok a szoknyánál 66,74mmt mérni és máshol se tudtam 66,8 nál többet, tán 66,79 volt a legnagyobb átmérő a gyűrűhorony környékén, akkor hogy lehet hogy a hőtágulás benne van abban a 4 században amit írsz. Mikor nálam a legkisebb különbség is 66,99-66,79=0,2 mm. Az két tized tehát 20 századmilli!

Én azt mondom csak még mindig, hogy mivel melegen nem tudom mérni a dugattyút ha kiveszem csak hidegen, mert ugye nem tudok több száz fokos hőt fenntartani a dugattyú testében mindenhol egyenletesen és úgy megmérni, akkor honnan tudjam hol mekkora mértékű tágulással számoljak. Akkor mi értelme méresgetni a hideg dugót, nem elég a hengert bemérni és ahhoz illő dugót venni ami melegen (ami elvileg a dobozon lévő méret) 5 századdal kisebb?

A másik ha hidegen újonnan ekkora a különbség a hideg meg a meleg méret között akkor honnan fogom tudni majd x üzemóra múlva hogy kopáshatáron belül van-e vagy nem? Vagy szarjak a mérésre és vegyek 40-50 óra múlva egy másikat?
Még egy kérdés. A gyűrű és a dugattyú közt mekkora a külömbség?
Az a baj, hogy minden kettéborítás, maga a lutri. Hiába tudod mit csinálsz. És nem is azért mert nehéz ügy, hanem mert qrvára szét kell az egészet szedni újból, hogy ismét belenézz. Szoritunk értetek!
Az a szitu, hogy kettéborításnál nem volt a nyáron belül semmi gikszer a fogak meg a körmök környékén, se a tengelyekkel meg a zégerek is a helyükön voltak, kopásnyom szinte semmi, de összerakás után megragadt 2-be és ott maradt. A léptetővillákat nem nézte meg a szerelőm, de kiderült a kuplungkosár alatti mechanika a kukactengely végén volt a ludas, a fogazott léptetőlemezkék fogai a váltókar tengelyének másik végén el voltak hegyesedve, azok meg lettek köszörülve és jó volt mostanáig.

Közben szereztem 3 léptetővillát viszonylag olcsón hibátlan állapotban tengelyestől, de aztán nem lett megint kettéborítva a blokk, mert megjavult a léptetőmechanika buzerálása után. Viszont történtek olyanok, mintha 4 után lenne egy üres, nem hajtott semmit visszaraktad 4-be jó volt feldobtad 5-be és jó volt. Tegnap mielőtt elromlott megint 2-es után is sikerült üreset találni, uh. valami nagyon nem OK. Attól félek, hogy a fogaskerekeken a körmök törtek vagy szétkoptak.

A zégerekre azért gondoltam mert ha kiesik valahol nem tudom van-e annyi hely a váltótengelyen, hogy el tudjon távolodni két fogaskerék annyira, hogy ne tudjanak egybekapaszkodni a körmeik.

Tegnap még olyan is volt, hogy 4-ben egyszercsak elkezdett nem hajtani aztán meg kattant egy nagyot és megint megindult...

Úgy hogy szerintem sajna van bajság belül is nem lesz elég lekapni a kuplungkosarat!
Abban igazad van, hogy a dugattyúnak 0,05 mm-el kisebbnek kell lenni a hengernél, de nem mindegy hol mérjük a dugattyút. Az előbbiekben már írtam, hogy hol kell mérni. A dugattyú nem egy méretre van készítve teljes hosszban, ahol melegebbet kap és ott ahol vastagabb a dugattyú anyaga, kisebb átmérőre kell készíteni. A magyarázat a nem egyforma hőtágulás. Arra kell törekedni, hogy melegen minél passzosabb legyen a dugattyú. de ne szoruljon sehol és ezt úgy érik el ahogy leírtam. Azért fordulhatott elő, hogy a dugattyú mérésnél, mértél csaknem 0,2 mm eltérést, ott mérted ahol a legnagyobbat fog tágulni. A henger is tágul, de kevesebbet mint a dugattyú, az a 4-5 század mm azért van kitalálva, hogy a legmegfelelőbb viszony alakulhasson ki. Tehát melegen az a 4-5 század mm nagyon meg fog rövidülni, de még a szorulás határán belül marad.
Ha csak 4-5 van, akkor nem hinném hogy zéger, inkább valami a léptető mechnikánál!
Hát eddig tartott 8 és fél hét után az öröm kb 3 hétig... Tegnap bekrepált megint a váltó, alig bírtam a város másik végéről hazajönni. 4-5 ön kívül semmit nem vett, szerencse, hogy még mikor elindultam kapcsolható volt mindenhova. Az első lámpánál már nem volt csak 4 meg 5 érdekes volt 4-ben indulni, kellett hozzá vagy 6500 fordulat meg csípkedés a kuplungba de elindult. És ezt még vagy 6-szor meg kellett csinálni mire hazaértem. Jó ez a 12-50. Főleg úgy, hogy a dús főfúvóka miatt felül nem is megy jól!

Most megint bonthatom ki a blokkot, remélem csak egy zéger halt ki, vagy a léptetővillák (mert azok megvannak), ha fogaskerék is akkor szívtam! De a kettéborítás biztos hetekbe lesz, minden szerelő akit ismerek tele van így szezon végén...
Nem is annyira mélyek, csak abban a galériádban amiben kérdeztem mivel festetted az idomokat még láttam az újabbikban nem ezért hittem...
Hát igen mondasz valamit. A hengerem hidegen mérve volt 66,99 de én nem vártam meg a mérését mert majdnem lejárt az aukció ahol olcsóbb volt vagy 5 ezerrel a dugó mint máshol, és mivel A volt benne berendeltem a B-t. Nem volt itthon, csak millire mérő tolóméróm azzal néztem a hengert és láttam, hogy tizedmillinél is kevesebbel kisebb mint 67mm. Mire megjött a dugó a szerelőm (aki egy 45 éves szerszámkészítő és motorkerékpár szerelő, a debreceni Aprilia szalonban dolgozott évekig) lemérte indikátorórával a hengert ami nikaszilos még (tehát még az se variálhatott be hogy acélpersely és máshogy tágul mint az alu) és 66,99 mm volt. A dugót lemértük a szoknya tövénél (alulról 10mm-re), a tetején és az alján mindenhol 66,74 volt hidegen de a jelzés 66,95 volt rajta. Én úgy tudom a hengert kell leméretni abból levonni 5 századot és akkora dugót rendelni ami melegen akkora méret, mert a jelzés amivel eladják azt az állapotot jelzi.

Lehet, hogy el vagyok tévedve de én így tudom, de te dolgozol fémiparban kérdezz utána!
Sajna nem tüntettem el és akkora horpadások nincsenek is rajta, hogy megérje kinlódni vele. Apróbbak vannak a kavicstól. Javitottam már rezót melegitéssel is és szétvágással is aztán awi-val körbe lett varva! A tm-ét nem éri meg javitani kinlódni vele, ha galyra megy ami nem valószinű még egy darabig akkor kap egy másikat!
Ez jó téma! Sky-nak nem 4 századdal volt kissebb a dugója. Most rosszul meri, vagy hogy is van ez? A hőtágulás akkor mennyi? Alu henger mennyit tágúl, s a dugó? Hát, a henger fix, dugót még hozzá lehet venni, bármekkora is, hidegen melegen...
Bár tisztába kell tenni, mégis egyre zavarosabb. Na lehet utána járok én is...
Nem ártana tisztázni ezt a dugattyú kérdést, amíg valakit meg nem téveszt. A henger és a dugattyú is hidegen van mérve. Az optimális méret egy 125-ös motornál, a dugattyú 0,04 mm-el kisebb a hengernél. Ha a henger kopik akkor kell a nagyobb dugattyú, ez általában csak 1-2 század mm. A dugattyút az alsó szoknya rész felett 10-15mm magasan kell mérni. A méréshez lehetőleg mikrométert használjunk. A hengert indikátor órával kell mérni. A felmelegedett motorban a 0,04 mm l lazaság szorosabba válik, de még a beszorulás határát nem érheti el. Dugattyú cserénél meg kell mérni a hengert, és a belevaló dugattyút kell bele tenni, lehet hogy nem is kell nagyobb dugattyú mint eddig.
Ha itt, vagyis keleten nem kódolnak, akkor annyi. Hát az enyém is több mint egy mili, tehát ha 2 alatt van, akkor igen, században mérik. Eddig így tudtam, s ilyennel találkoztam... Anyámnak lőttem így be a robiját.
Más, felülről a 2. klipsz jött ma be, van alacsony alapjáratom, s nem torpan. Előtte gyertya sötét barna volt, bár faluba érve nem tudtam lőni neki...de most jobb. Holnap nagykőr!
Te koma most nézem eltüntetted a rezodról a horpadásokat, te ilyet is tudsz? Az új galeszodban mintha nem lenne jobb oldalt egy csomó benyomódás mint a régieken.

Szép lett amúgy egyedül a telóvédő műanyaggal nem tudok békülni, hogy miért nem alul szélesebb, hisz a retek meg minden amitől védeni kell a becsúszót alulról jön.

Lehet csak azért szokatlan mert minden motoromban upside-os volt a telo...
Szerintem a 170 az 1.7mm!
Ha igen akkor századmilliben van nem ezredben. De te vagy a szaki én csak olvasok meg fordítok...