Hát nem tudom ti hogy vagytok vele de én az első képen úgy látom a bal oldali villaszár csúnyán el van görbülve, szerintem ez óriási kapott, valószínű belementek vele valamibe tempóval.
Hát jakebob nehéz kérdés, lehet olcsónak tűnik, de sztem így látatlanba azt mondom neked, egy min 20 éves motor (mert jól mondja Ewox kolléga ez inkább 90 évek elejei) elég valószínű hordoz magában problémákat. A váltó tuti kivan, vagy nemsoká kilesz benne, főleg ha nem cserélgették időben az olajat/szimeringeket, a power vagy nincs benne már vagy nem sokáig fogja bírni, egy kétüteműben van rezonancia 20 év alatt sokmindent kikezd. stb-stb
Azt mondom neked ha fel vagy készülve arra, hogy hamarosan legalább 200 ezret beleölsz még ebbe a motorba és kb 200 körül fogod tudni eladni akkor vedd meg. Ha normális motort akarsz válassz 98 utánit és gyűjts még egy kicsit (mert ára legalább a duplája lesz mint ennek), és szerintem gondolkozz inkább 250-ben. Nem kell annyira gyilkolni hogy menjen, valamivel rövidebb a csereperiódus mindenből ha nem gyilkolod, pedig 80as DT után biztos nem fogod :-).
Hidd el tudom mit beszélek 92es motorom van tegnap adtam össze eddig több mit 200at öltem bele mióta megvettem, most 3 hónapja várom, hogy jó legyen és még mindig hiányzik egy gázbovden amit még legalább 1.5 hét mire megkapok. Szval gondold át!
Ha kipróbálod a motort ezeknek a váltója elég finoman kapcsolható. Ha nehezen vált akkor ott már lehet gond. Viszont a váltó olyan hogy ma jó, holnap meg már nem, tehát kizárni a hibát csak szétszedéses vizsgálattal lehet.
Szerintem egyébként a váltótól kell a legkevésbé félned. Inkább a power, henger, dugó, gyűrű, hajtókar ami miatt aggódnék.
Egy krossz motor tipikusan az amiről semmit nem látsz kívülről. Ahhoz hogy tudd jó, szét kell szedni.
Alap dolgok, hogy ne folyjon belőle az olaj (váltó és teló), finoman kattanjon a váltó. Ne csörögjön zörögjön a blokk (nem össze keverendő a rezoval).
Aztán jön a próba. Jobb ha viszel magaddal valakit aki szokott ilyen gépekkel menni, mert ő érezni fogja ha nem úgy megy ahogy annak kéne.
Amit én nézek vásárláskor: milyen a tulaj, mennyire őszinte. Le van e mosva a motor (sokat elárul a tulajról), milyen állapotban van a légszűrő (ezt általában engedik megnézni). Ahogy írták is már indul e elsőre (vagy másodikra, harmadikra ez kb mindegy) hidegen melegen vagy rugdosni, netán tolni kell. Van e a vázon, kormányon, lengőkaron, teleszkópon nagyobb ütésnyom.
Aztán ha ezek rendben vannak lehet kezdeni számolgatni: milyen állapotban a fék betét és tárcsa (kb 30 ezerres tétel *2 elől-hátul ugye). Milyenek a gumik (kis mázlival 10 ezer használtan a kettő)? Milyen a lánckerekek állapota, amiből lehet következtetni a láncra is, illetve a láncra lehet abból is mennyire van hátra állítva a kerék (együtt kb 30 ezres a csere).
Ha megvetted kötelező csere a fékolaj és a váltóolaj (kb 5000 összesen), én cserélném a gyertyát is (kb 3000).
Na most, jó állapotú krossz motort olcsón nem kapsz. Gyanítom ez sem az (ráadásul már vagy éve hirdeti mert én is láttam mikor az enyém vettem és egyre lejjebb megy az ára). A power, a dugó, a gyűrűk jó eséllyel betegek benn. Kérdezz rá melyik dugó van benne? Ezt ha lehet szerződésbe is vegyétek bele, ha esetleg mégsem az lenne tudj reklamálni (bár egy 20 éves motornál, ami ráadásul piaci ár alatt van, hááát ...).
Mindenesetre csak akkor vedd meg ha marad legalább egy százasod utána a javításra, már ha belátható időn belül használni is akarod. Ha pont ennyid van akkor felejtsd el mert amid van azt is elbukhatod rajta.
és még egy amatör kérdést tennék fel nem nagyon vagyok ebben a váltó témában de volt már úgy hogy megvettem a motort és egy hétig birta a váltó! igazából mtkell tapasztalnom ha jó vagy ha nem jó ?
szóval a fentartása sokba kerül! én olyan heti 70km-ert tennék bele de nem minden héten mennék az alkatrész cserélés milyen idő után kell ezekben ha tudnál nekem még ebbe segiteni ?
Nem hiszem hogy 96-os, korosabb ez picit....
Majdnem 20 éves motor, rengeteg ilyen korú gyári alkatrésszel, nincs mit nézni rajta. Meg tudod hallgatni zajos e a blokk, hogy indul hidegen, váltó kilép e, power benne van e.. Ha ráülsz az első kör utan meg is veszed, ekkora lépték lesz a 80-ashoz képest. De így lehet belenyúlni. Rengeteg pénz kell ehhez, ha magad szereled azon tudsz spórolni, bontás szinte 0...az árak még az egekben. Ha lehet kérj meg egy tapasztalt öreg motorost, hátha ő észrevesz valami kizáró okot.
üdv! ezt a motort szeretném megvenni suzuki rm 125 1996-os az eldó sürgősen elakarja adni 150000ft-ért endurozásra használta nektek mi a véleményetek rólla és mit kell néznem rajta ha sorra kerül a vásárlás ?ezeknek a motoroknak mia betegséküg?yamaha dt 80-am volt elötte !http://img09.aprod.hu/images_a... http://img08.aprod.hu/images_a...
Csak gondolom, így vettem...de kaptam idomot az valami hasonló volt, de az sincs már meg.Tehát ezért is írtam hogy a következő is ilyen lesz...
Na, jövő héten megint power ellenőrzés, kíváncsi vagyok a fémragasztó mit mutat. bár most szedi a talpát a kecske, viszont új gumival nehéz driftőni, igyekszem nem koptatni, mert mint tudjuk vége a nyárnak, s jön az eső....
Én ugy néztem hogy kb csak a felfogatason kellene alakitani. De meg vannak hozza a rugok is. Én inkább amiatt nem akartam feltenni hogy nem tudom hogy viselkedne a rezonancára a henger. Nem kalapálná-e szét a rezo a hengert?! Sztem alakitani annyira sokat nem kellene,csak a gengert féltettem jobban.
Ha valakit érdekelne: 20/349-0-567 számon el tud érni
Én is gondolkoztam sokat ezen a rezo dolgon, hisz sokat dobna a teljesítményen, de hiába találok viszonylag olcsón Ebayen (15-20 ezer környékén) a posta meg a vám együtt már majdnem annyi mintha vennék egy pontosan passzoló FMFet vagy Pro Circuitot ami kb 55 ezer. Az a baj ha megvenném ezen is kellene szeletelni, akkor meg már ott a gyári amit ki tudnék berheltetni egy cimborával.
Az a gond, hogy nem csak a felfogatás másabb, de a hajlások sem pont olyan szögűek, a kasztnis cimbimnek aki meg tudná csinálni 91-es RM250je van és néztük egymás mellett a két motort a két rezo ég és föld. Az RMX közepe vastagabb hamarabb is elkezd hajlani stb-stb. Ahhoz hogy ez jó legyen szét kellene szeletelni és a darabokból alakítani utána összehegeszteni, pepecs nem éri meg. Jobban jár vele egy RM250 tulaj de gondolom ezért is árulod.
Nekem tetszik áramvonalasabb a hátulja, egy kicsit hajaz arra a látványra mint a KTM-nél a gyári hátsó idom ami egyben van az oldalidomokkal. Csak ez darabokból van de így összerakva ugyanazt a hatást kelti.
Mivel én nem tudok ellenállni a szépségének, s tudom hogy a következő idomszett is kozmetikázáson fog átesni, gondoltam megmutatom közelebbről hátha másnak is tetszik....
Nekem tőcsavaros a henger szájánál a felfogatás ezen meg rugós úgy nézem és az RMX-en baloldalt is van egy felfogató fül az RM.eken meg csak jobb oldalt van jól tudom?
Hanyas évjáratú RM-re passzol, mert ha nekem nem jó tudok egy srácot akinek 91-es RM250-je van?!
Heló!
95ös RMX elsőteló(fordított) az állítócsavarnál alul folyatja az olajat.
Valakinek ötlet hogy hogy szüntessem meg?
Próbáltam húzni-lazítani az anyát de csak forog körbe.
És mennyit kéne kattannia két végállás közt?(mert az egyik 13at a másik meg 10et kattan)
Előre is köszi!
Ha érdekel még a karbi hétvégén löktem be az újat, vennem kellett hozzá bovdent mert hosszabb a Keihin súberje kb 1,5 centivel mint a Mikunié, mikor összeraktam és berugtam alapból 5600on visított meg vártam a főfúvókára is.
Ha még aktuális írja a mailemre, de azt tudd, hogy a tűszelep csúcsa kopott, a súberének az oldalán vannak kopásnyomok, a tömítések jók a fúvókák újak (és adok hozzá +1 alapjáratit, meg két főfúvókát), lerakódás nincs benne ki lett tavaly pucolva, az úszó nem lyukas. Ha kell dobok át képet róla.
Hát jakebob nehéz kérdés, lehet olcsónak tűnik, de sztem így látatlanba azt mondom neked, egy min 20 éves motor (mert jól mondja Ewox kolléga ez inkább 90 évek elejei) elég valószínű hordoz magában problémákat. A váltó tuti kivan, vagy nemsoká kilesz benne, főleg ha nem cserélgették időben az olajat/szimeringeket, a power vagy nincs benne már vagy nem sokáig fogja bírni, egy kétüteműben van rezonancia 20 év alatt sokmindent kikezd. stb-stb
Azt mondom neked ha fel vagy készülve arra, hogy hamarosan legalább 200 ezret beleölsz még ebbe a motorba és kb 200 körül fogod tudni eladni akkor vedd meg. Ha normális motort akarsz válassz 98 utánit és gyűjts még egy kicsit (mert ára legalább a duplája lesz mint ennek), és szerintem gondolkozz inkább 250-ben. Nem kell annyira gyilkolni hogy menjen, valamivel rövidebb a csereperiódus mindenből ha nem gyilkolod, pedig 80as DT után biztos nem fogod :-).
Hidd el tudom mit beszélek 92es motorom van tegnap adtam össze eddig több mit 200at öltem bele mióta megvettem, most 3 hónapja várom, hogy jó legyen és még mindig hiányzik egy gázbovden amit még legalább 1.5 hét mire megkapok. Szval gondold át!
Szerintem egyébként a váltótól kell a legkevésbé félned. Inkább a power, henger, dugó, gyűrű, hajtókar ami miatt aggódnék.
Alap dolgok, hogy ne folyjon belőle az olaj (váltó és teló), finoman kattanjon a váltó. Ne csörögjön zörögjön a blokk (nem össze keverendő a rezoval).
Aztán jön a próba. Jobb ha viszel magaddal valakit aki szokott ilyen gépekkel menni, mert ő érezni fogja ha nem úgy megy ahogy annak kéne.
Amit én nézek vásárláskor: milyen a tulaj, mennyire őszinte. Le van e mosva a motor (sokat elárul a tulajról), milyen állapotban van a légszűrő (ezt általában engedik megnézni). Ahogy írták is már indul e elsőre (vagy másodikra, harmadikra ez kb mindegy) hidegen melegen vagy rugdosni, netán tolni kell. Van e a vázon, kormányon, lengőkaron, teleszkópon nagyobb ütésnyom.
Aztán ha ezek rendben vannak lehet kezdeni számolgatni: milyen állapotban a fék betét és tárcsa (kb 30 ezerres tétel *2 elől-hátul ugye). Milyenek a gumik (kis mázlival 10 ezer használtan a kettő)? Milyen a lánckerekek állapota, amiből lehet következtetni a láncra is, illetve a láncra lehet abból is mennyire van hátra állítva a kerék (együtt kb 30 ezres a csere).
Ha megvetted kötelező csere a fékolaj és a váltóolaj (kb 5000 összesen), én cserélném a gyertyát is (kb 3000).
Na most, jó állapotú krossz motort olcsón nem kapsz. Gyanítom ez sem az (ráadásul már vagy éve hirdeti mert én is láttam mikor az enyém vettem és egyre lejjebb megy az ára). A power, a dugó, a gyűrűk jó eséllyel betegek benn. Kérdezz rá melyik dugó van benne? Ezt ha lehet szerződésbe is vegyétek bele, ha esetleg mégsem az lenne tudj reklamálni (bár egy 20 éves motornál, ami ráadásul piaci ár alatt van, hááát ...).
Mindenesetre csak akkor vedd meg ha marad legalább egy százasod utána a javításra, már ha belátható időn belül használni is akarod. Ha pont ennyid van akkor felejtsd el mert amid van azt is elbukhatod rajta.
Majdnem 20 éves motor, rengeteg ilyen korú gyári alkatrésszel, nincs mit nézni rajta. Meg tudod hallgatni zajos e a blokk, hogy indul hidegen, váltó kilép e, power benne van e.. Ha ráülsz az első kör utan meg is veszed, ekkora lépték lesz a 80-ashoz képest. De így lehet belenyúlni. Rengeteg pénz kell ehhez, ha magad szereled azon tudsz spórolni, bontás szinte 0...az árak még az egekben. Ha lehet kérj meg egy tapasztalt öreg motorost, hátha ő észrevesz valami kizáró okot.
http://img08.aprod.hu/images_a...
Na, jövő héten megint power ellenőrzés, kíváncsi vagyok a fémragasztó mit mutat. bár most szedi a talpát a kecske, viszont új gumival nehéz driftőni, igyekszem nem koptatni, mert mint tudjuk vége a nyárnak, s jön az eső....
Ha valakit érdekelne: 20/349-0-567 számon el tud érni
Az a gond, hogy nem csak a felfogatás másabb, de a hajlások sem pont olyan szögűek, a kasztnis cimbimnek aki meg tudná csinálni 91-es RM250je van és néztük egymás mellett a két motort a két rezo ég és föld. Az RMX közepe vastagabb hamarabb is elkezd hajlani stb-stb. Ahhoz hogy ez jó legyen szét kellene szeletelni és a darabokból alakítani utána összehegeszteni, pepecs nem éri meg. Jobban jár vele egy RM250 tulaj de gondolom ezért is árulod.
Előtte így nézett ki mint ezen a képen?
Nem tud valaki véletlen egy eladó vagy épp valakinek felesleges olajtartályt rmxre?
Sajna az enyém kapott egy követ.
Nekem tőcsavaros a henger szájánál a felfogatás ezen meg rugós úgy nézem és az RMX-en baloldalt is van egy felfogató fül az RM.eken meg csak jobb oldalt van jól tudom?
Hanyas évjáratú RM-re passzol, mert ha nekem nem jó tudok egy srácot akinek 91-es RM250-je van?!
95ös RMX elsőteló(fordított) az állítócsavarnál alul folyatja az olajat.
Valakinek ötlet hogy hogy szüntessem meg?
Próbáltam húzni-lazítani az anyát de csak forog körbe.
És mennyit kéne kattannia két végállás közt?(mert az egyik 13at a másik meg 10et kattan)
Előre is köszi!
Megválnék rm 250re valo verseny rezonátoromtól. Egyben van, nincs rajta horpadás. Wts usa. Iá.: 25000 HUF
Ha még aktuális írja a mailemre, de azt tudd, hogy a tűszelep csúcsa kopott, a súberének az oldalán vannak kopásnyomok, a tömítések jók a fúvókák újak (és adok hozzá +1 alapjáratit, meg két főfúvókát), lerakódás nincs benne ki lett tavaly pucolva, az úszó nem lyukas. Ha kell dobok át képet róla.