A2008-as rmz-250-es száraz súlya gépkönyv szerint 92 kg. A yamaha125 feltöltötten/2000 évi/ 96kg. Akkor, az rmz ; 92kg ,7 liter benzin 5kg, 1liter olaj, fékolaj, villaolaj,2kg hűtővíz1 liter ,1kg. Tehát összesen100kg. A különbség csak 4kg.
sziasztok!
tudnátok küldeni 1 olyan weboldalt ,ahol lehet kapni suzuki rm 125-höz kuplungkart?
sajnos sehol sem találok én :(
előre is köszi a segítséget!
Ha a megadott tömeg a nedves lenne (mert ezek szerint úgy néz ki igen) akkor ha összeadom a 6,5l benzint meg a 1,5 olajat az 8l.
Nyilván ott a különbség, hogy a benzin nem de az olaj biztos nehezebb literenként mint 1 kg én meg annyinak vettem: 106,5-8=98,5kg. De még ha 1l olaj 2 kg lenne (márpedig annyi nincs sztem) akkor is 106,5-6,5-3=97 kg.
Azt nem tudom mi a különbség az évjáratok között de te mint RMZ tulaj biztos vágod és gondolom tisztában vagy a motorod súlyával én csak abból indultam ki amiből tudtam.
Nem mondtam hogy jobban értek hozzá mint a cikk írója, mindössze annyit, hogy nem mindegy a fenntartási költségeknél, hogy egyben kell kiadni alkatrészekre, vagy nagy részét apránként benzinre és olajra a benzinbe.
Az RMX nem a legjobb választás krosszra, mivel igen puha a felfüggesztés hozzá, de a DRZnél jobb pályán ezerszer. A DRZ 134 kiló az RMX meg 118, a DRZ köztudottan orrnehéz, az RMX nem. De mivel húzó nyomófokozat állítható és olajjal is tudsz állítani a keménységen lehet durvítani rajta, de attól még igaz nem a legjobb pályára. Azt tudom hogy akitől vettem az Nógrád megyéből vette aki pályázott 90%ban vele, talán ennek köszönhetem, hogy egyben van még a power, nem sokat liftezett...
Nem mentem még RMZ-vel de egy cimborámnak van, szoktunk találkozni itt Debrecenben egy pályán (van egy krossz rész és egy nagyobb enduro), uh tudok róla egy-két dolgot, nyilván nem annyit mint akinek van/volt. Az tuti, hogy szervízigényesebb, fenntartásban többe van mint egy 2t 250 enduro masináé. Súlya elvileg 106,5 kiló tehát nehezebb egy 200 vagy egy 250 2t nél.
Versenyen pedig nem a súly a fő szempont hanem a teljesítmény ezért van együtt a 125-150 2T és a 250 4T, az utóbbiak egy 125SX-nél legalább 10 kilóval nehezebbek...
Visszatérve a motorválasztásra szerintem jól döntött a srác, nagyobb lesz a lépés a 125 után, lesz rajta szoknivaló, de legalább lesz motiváció a gyakorlásra.
Linkeletem korábban egy 2t-4t fenntartás cikket egy nálunk hozzáértőbb tollából, ezen felül szerintem kár ezt ragozni, pláne kár vitázni róla. Nem is erről volt szó.
A rmx jó krosszra? Én még nem mentem olyannal, de pl a drz nem jó rá (nehéz és puha).
Azt látom hogy rmz-ben nincs jártasságod, ami nem baj csak akkor ne is nyilatkozz róla. A súlyát pedig csekkold le katalógusban kb 1-2 kiloval nehezebb mint a hasonszőrű 2t. (Gondolod, ha lenne köztük 10 kilo akkor lenne értelme együtt indulniuk egy krossz versenyen?)
Úr isten mien vitákat robbantottam ki :D De végül döntöttem. A motor fele fele arányban lenne kb használva mint endúró és krossz, de végül az rm250-re szavazok. Pályán talán erős lesz, de idővel gondolom azért megszokható, meg persze nem kell mindíg nyelezni. A fogyasztás meg már mellékes dolog, vinni kell benzint a hosszabb utakra pluszba. Ez a 4t meg 2t összehasonlítás meg szerintem egy olyan dolog, mint ha a benzines-t a dízel-es kocsival hasonlítanánk össze. Teljesen más a kettő, kinek mi jön be, úgy is azt fogja használni, ha meg 2t akkor tisztában kell lenni a fogyasztással. Bár ezeken a vitákon mindíg jót mosolygok, mert ha valaki a sonkás szendvicset szereti nem fogod rá beszélni hogy szalámisat egyen, hiába olcsóbb a szalámi a szendvicsre :)
Igen 800 liter benzinhez 1:40 nél kell 20 liter olaj meg a váltóba 20 óránként 650 ml. Tehát 23 és fél l.t 250 be meg 10 óránként a 1,3 az 13 liter. Az a tíz l olaj különbség kb 25 e Ft.
Szia. Tény, ők állatok, és fiatalok, én óvatos vén tróger...egy 525 sx(?) asszem, ez egy 4 sebességes krossz ktm, és egy 610 husquarna. Persze nem lehet kidecizni, de nem kell vinnem plusz benzint, mert ők 4t... A lényeg hogy én is rosszabbra készűltem.
Nem azt írtam, hogy a 125 és a 250 között hanem a 125 és a 200 között. Az 5,5 kiló. Nem mondom hogy nem lehet észrevenni de jelentősnek se mondanám ahogy te írtad. De ha már itt járunk sztem az RMZ250 110 kiló környékén jár az pedig már tényleg jelentős különbség.
Írtam hogy nem összehasonlítom a két motort hanem krossz szempontból megnézem az egyiket enduro oldalról meg a másikat. De azt akkor sem hiszem el, hogy egy kihegyezett 4t krossz ami 10.000 res fordulat fölött adja le a max nyomatékát és LE-jét kevesebbet eszik mint egy "butított" 250 2t ami csak az 6500-nél teszi mindezt. Igen ha a kihegyezett 2t krossz meglódul a 38-as karbival akkor eszik rendesen. De az nem is 40 LE hanem bőven 50 fölött amit 4-t be egy min 120 kilós 450es gép tud.
A fenntartási költségek a linken voltak kivesézve ami beraktál. És a felújítás költségeken nem értek veled egyet.
Tegyük fel, hogy jó állapotban megveszel egy kihegyezett 250 4t krosszt és egy 250 enduro 2T-t. A krosszban eleve hamarabb cserélned kell mindent, mert ki van hegyezve. De még ha ettől eltekintünk és azt mondom mondjuk 100 üzemóra után cserélek benne minden kopó dolgot, akkor a 4T-ben minden mellett vehetsz még vezérműláncot, szelepeket, szeleprugókat, akkor az említett plusz alkatrészek ára megdobja legalább egy százassal a felújítás árát. Tehát ha üvegen hajtod a 2t 250 endurodat és eszik 8 litert 1 óra alatt akkor a 100 óra alatt megevett 800 litert, a 250 4T meg szintén üvegen 5-6 ot akkor az 5-600 litert 100 óra alatt. 200 l benzin ára mostani áron cirka 84.000 FT akkor még mindig beljebb vagy fenntartásban és azt a pénzt is 2-3000 ezer forintonként rakod bele nem egyben kell kicsengetned.
És igen elfogult vagyok de én azt mondom ha többet pályázik és nem akar nagyon meglepődni ne vegyen full 2t 250-t mint az RM hanem inkább 4t-t. De ha endurozni többet szokott akkor 250 2t enduro (gasgas,exc, husqvarna wr250 vagy hasonló)
Néztem én is amit linkeltél, önsúlyt használ ami nem mindig egyértelmű, hogy ki hogy érti.
Itt egy másik:
http://www.motorrevu.hu/motor/_suzuki_rm-z250_2004
Itt egyértelműen ír.
A fékolajat és a hűtővizet se felejtsd el a nedves és száraz tömeg közötti különbségnél.
tudnátok küldeni 1 olyan weboldalt ,ahol lehet kapni suzuki rm 125-höz kuplungkart?
sajnos sehol sem találok én :(
előre is köszi a segítséget!
Ha a megadott tömeg a nedves lenne (mert ezek szerint úgy néz ki igen) akkor ha összeadom a 6,5l benzint meg a 1,5 olajat az 8l.
Nyilván ott a különbség, hogy a benzin nem de az olaj biztos nehezebb literenként mint 1 kg én meg annyinak vettem: 106,5-8=98,5kg. De még ha 1l olaj 2 kg lenne (márpedig annyi nincs sztem) akkor is 106,5-6,5-3=97 kg.
Azt nem tudom mi a különbség az évjáratok között de te mint RMZ tulaj biztos vágod és gondolom tisztában vagy a motorod súlyával én csak abból indultam ki amiből tudtam.
Bármilyen versenysportban a súly/lóerő arány számít.
Az RMX nem a legjobb választás krosszra, mivel igen puha a felfüggesztés hozzá, de a DRZnél jobb pályán ezerszer. A DRZ 134 kiló az RMX meg 118, a DRZ köztudottan orrnehéz, az RMX nem. De mivel húzó nyomófokozat állítható és olajjal is tudsz állítani a keménységen lehet durvítani rajta, de attól még igaz nem a legjobb pályára. Azt tudom hogy akitől vettem az Nógrád megyéből vette aki pályázott 90%ban vele, talán ennek köszönhetem, hogy egyben van még a power, nem sokat liftezett...
Nem mentem még RMZ-vel de egy cimborámnak van, szoktunk találkozni itt Debrecenben egy pályán (van egy krossz rész és egy nagyobb enduro), uh tudok róla egy-két dolgot, nyilván nem annyit mint akinek van/volt. Az tuti, hogy szervízigényesebb, fenntartásban többe van mint egy 2t 250 enduro masináé. Súlya elvileg 106,5 kiló tehát nehezebb egy 200 vagy egy 250 2t nél.
Versenyen pedig nem a súly a fő szempont hanem a teljesítmény ezért van együtt a 125-150 2T és a 250 4T, az utóbbiak egy 125SX-nél legalább 10 kilóval nehezebbek...
Visszatérve a motorválasztásra szerintem jól döntött a srác, nagyobb lesz a lépés a 125 után, lesz rajta szoknivaló, de legalább lesz motiváció a gyakorlásra.
Nem lesz erős pályán, simán megszokod. Én azért írtam a 125-öt mert azt könnyebb motorozni pályán szerintem (a 4t-t meg még könnyebb).
Ha krossz pályára mész anyagilag úgy sem a benzin lesz a megterhelő :-) Majd tegyél fel képet ha megvan.
A rmx jó krosszra? Én még nem mentem olyannal, de pl a drz nem jó rá (nehéz és puha).
Azt látom hogy rmz-ben nincs jártasságod, ami nem baj csak akkor ne is nyilatkozz róla. A súlyát pedig csekkold le katalógusban kb 1-2 kiloval nehezebb mint a hasonszőrű 2t. (Gondolod, ha lenne köztük 10 kilo akkor lenne értelme együtt indulniuk egy krossz versenyen?)
Ezer kössz.
Írtam hogy nem összehasonlítom a két motort hanem krossz szempontból megnézem az egyiket enduro oldalról meg a másikat. De azt akkor sem hiszem el, hogy egy kihegyezett 4t krossz ami 10.000 res fordulat fölött adja le a max nyomatékát és LE-jét kevesebbet eszik mint egy "butított" 250 2t ami csak az 6500-nél teszi mindezt. Igen ha a kihegyezett 2t krossz meglódul a 38-as karbival akkor eszik rendesen. De az nem is 40 LE hanem bőven 50 fölött amit 4-t be egy min 120 kilós 450es gép tud.
A fenntartási költségek a linken voltak kivesézve ami beraktál. És a felújítás költségeken nem értek veled egyet.
Tegyük fel, hogy jó állapotban megveszel egy kihegyezett 250 4t krosszt és egy 250 enduro 2T-t. A krosszban eleve hamarabb cserélned kell mindent, mert ki van hegyezve. De még ha ettől eltekintünk és azt mondom mondjuk 100 üzemóra után cserélek benne minden kopó dolgot, akkor a 4T-ben minden mellett vehetsz még vezérműláncot, szelepeket, szeleprugókat, akkor az említett plusz alkatrészek ára megdobja legalább egy százassal a felújítás árát. Tehát ha üvegen hajtod a 2t 250 endurodat és eszik 8 litert 1 óra alatt akkor a 100 óra alatt megevett 800 litert, a 250 4T meg szintén üvegen 5-6 ot akkor az 5-600 litert 100 óra alatt. 200 l benzin ára mostani áron cirka 84.000 FT akkor még mindig beljebb vagy fenntartásban és azt a pénzt is 2-3000 ezer forintonként rakod bele nem egyben kell kicsengetned.
És igen elfogult vagyok de én azt mondom ha többet pályázik és nem akar nagyon meglepődni ne vegyen full 2t 250-t mint az RM hanem inkább 4t-t. De ha endurozni többet szokott akkor 250 2t enduro (gasgas,exc, husqvarna wr250 vagy hasonló)