Félig idetartozik, de nem találok jó leírást a krossz váltóról. Vagyis arról hogy valami előkészítő dolog van benne, azért nem lehet reccsenteni. Vagyis te váltasz, de a munkát ő végzi, más időben... Ez lehet nálad is, de mi...
Nekem meg az van kedd óta, hogy két és fél órát járt a paripa, jó kis nyomatékos volt alul, bár vigyáztam 5000 fölé egyszer sem mentem, de kb egy 1000-ressel hamarabb kezd tolni mint régen.
Egyik nap reggel egyszercsak üresen és egyesen kívül semmit nem vett be a váltó. Majd tíz percig játszottam vele egy kis utcában mire egyszercsak felkattant 2-be és minden jó volt. Egészen kedd du-ig míg barátnőmmel el nem indultunk be az erdőbe egy cimbi tanyájára. Megálltunk egy boltnál, és már ott már az üreset se akarta bevenni. Beindult behúzott kuplunggal, de hiába járattam azóta is ott van 2-ben.
Levettem a kuplungdeklit a kosár alatt a lemezkék és a rugók a helyükön vannak, még a kukactengyely végén a kerek elem is aminek a kerületén van két furat egy-egy rugóval és lemezzel, a váltókar tengely végén is minden oké (a lemezkén megvannak a fogak, alatta a rugó hibátlan), mégse kattan át se le se fel a váltó. Az a fasza, hogy most lett összeborítva és valószínű megint szét kell szedni.
Szerintetek mi lehet léptetővilla vagy fogaskerék?
Azt elfelejtettem írni, hogy nem rég egy ktm is így mutatta magát, tehát szerintem hasonló mind. Viszont bocs de sima rm-et néztem, ilyen ez az okostelós játszma....
Szia. Megazipen a 31-es rúgó szerintem, ami biztos hogy a kuplung felől szerelhető. Annak kellene visszahúzni alaphelyzetbe.... Nem tudok linket küldeni teloról, de 250/98-ast néztem. De az enyém is hasonló, én itt kezdeném...
Kis segítség kéne. RMZ250-en a váltó kar nem áll vissza középre. 1-ből feljön, viszont 2-ből (3,4,stb) nem jön le. Gondolom valami rugó tört el?! Melyik oldalról kezdjem bontani és hol találom ami rossz lehet? Valakinek van ilyen tapasztalata vele?
90-100, mindenhol, de a betont kerülni kell, mert a nagy bügykök fékezőereje abszolút 0...és ha megcsúszik, akkor valami megállit.
Jó téma. Olyan nincs hogy kell, csak illik. Elméletileg jelei vannak, mint viselkedésbe, mint szemmel látható pl dugón, hengeren. Sokkal jobb lesz minden csere után, s ez bármilyen motorra igaz, erre meg aztán.... De hogy szükséges-e, vagy kötelező?
Pont ugyanilyen érdeklődő voltam mint Te, s semmit se tudtam erről a motorról és stilusról, de fél év múlva mindent máshogy látsz. Csak olvass sokat, akár fórumot itt, akár máshol. Nincs két ugyanolyan motor, és ugyanolyan vélemény. Amit én mondok más nevethet rajta. Máshogy éljük meg a krosszt. Kóstolj bele, vigyázz magadra, és szállj ki belőle ha elfogy a pénzed, vagy megunod. De egyszer muszály szerintem átélni minden motorosnak. Üdv...
Ewox:
Igaz az hogy 40üzemóránként dugót kell cserélni?Eddig mennyi volt a legtöbb amennyivel mentél erdőn és közúton? (Ha volt ilyen.:))Köszi a válaszodat előre is!
Az baj, eléggé körüljártam nem éri meg. Egy tűszelep a magyar Mikuni importőrön keresztül 11ezer+posta, németből 30 Euro+posta (kb ugyanannyi). Egy bontottban valószínű ugyanazok a szarok mint a tiedben/enyémben amik elkopnak (tömítés, tűszelep csúcsa, úszóház, o-gyűrű...).
Ehhez képest 17-20 egy újért sztem nem sok, abban minden új, és lehet hozzá értelmes áron kapni kopó alkatrészt (4-5 ezer egy teljes felújító szett)
Pl. egy ilyen jó lenne bele: http://www.ebay.com/itm/290660... ez 19.500-20.000 Ft árfolyamtól függően (dollár) én lehet majd beruházok egyre.
Szétszedés közben mértem a henger oldalnak 30mm a belsője. A külső átmérője 36mm a henger felől a légszűrő felől 55mm. Jobban jársz egy új Keihin kópia karbival, vagy ha sok pénzed van egy eredeti Keihinnel. Kópiába találsz 32-es belsővel ami passzol a csonkba (Oko, Koso), Keihinből viszont a 33-as már 40mm a henger felöl. Az nemigen megy bele másik csonk nélkül (de akkor a légszűrő gumi is csere), de akkor már inkább 38mm-est vegyél.
Egy Keihin kópia Ebayen 17-20ezer újonnan és a bele ua. mint a PWK Keihin, jó bele a tűszelep, a főfúvóka, az alapjárati meg a súber és a tömítések. Én is gondolkodtam rajta anno mert szar a tűszelepem.
Ennek majd valahol utána nézek vagy majd megkérdezem a helyi szerelőt hogy mint és hogy vannak ezek a beállítások.:) Itt egy kép rólam motorozás közbe..Talán a felnőtt fej még nincs meg se a test de nem vagyok az a fajta pálcika ember.75kg,170+ magas. http://abload.de/image.php?img...
A korod annyi? -akkor igen..
A 250 más tészta, ott alul a nyomaték. De az jobban szeret endurozni mint a 25- ös. Nézd, húzni kell neki mert azt szereti, az öblítés, a gyertya a kipufogó, és akkor 10-15 km per liter. Egy jobb nap a haverokkal dagonyába nekem 1 tank, ami 8 liter, persze ezért kapsz is cserébe... Baja nem lesz, de megfelelő beállítás nélkül nem jó endúróra, a gyertyát hajlamos beköpni, mert ugye más az öntisztulás.... De ez már részlet. A 25 már elég agresszív nagy motornak számit, rántgat, kisodródik, mintha jégen mennél, emeli az elejét stb. Azért ehhez már felnőtt fej, s test kell. De nézz 85-öst, az is brutális 35 ló...
Értem.Hát azóta gondolkodom egy RM-be mióta találkoztam egy 250-es géppel.Szerelő ment vele a javítás után,semmi erőlködés nélkül már dobta is ki a hátulját.De az már kicsit erősebb gép mint a 125-s társa.Tulajdonképp első motorom a DT,max.2,5 hónapja lehet meg.Szóval lehet használni endurozásra anélkül hogy bármi baja lenne?Fogyasztása gondolom rosszabb mint a DT-é..Vagy tévedek?:)
Háhá, fura kérdés. Amilyen dt-vel én mentem, az nekem a jobb állapotú 50-es érzést keltette...így hát a kb 40 lovas gép az bizony az első hetekben kezed lábad remegteti, mert itt a kerék ugyan nem marad alattad... Viccet félretéve én erős váltásnak látom, de mivel megszokható, később a 250-és is hiányozhat... Próbálj közelről megnézni egyet " munka" közben, vagy esetleg menni eggyel. Addig ugysincs rálátásod milyen vadállat... Egy kerékre nem kevés ennyi ló, hisz azért ez már a verseny kategória. Üdv.
Üdv!
Szeretnék magamnak venni egy Rm 125-t hobbi célokra.Jelenlegi motorom egy DT 125R amit váltana.Erdőbe,mezőn,szántón és egyszer-egyszer közúton is használnék.(500m 1 motrozáskor)Kisebb buckákon átkelés,nagyjából ennyire szeretném használni.Mint most a DT-t.
Kb. hány lóerővel több mint a DT?Ez mit eredményezne gyakorlatban?
Köszönöm a válaszokat előre is!
Kösz Uraim a segítséget. Megoldottam Ebayről. A palitól aki tengellyel együtt árulta tíz fontért Angliában megkérdeztem nem adná-e el tengely nélkül csak a fogaskereket vagy mondjon olcsóbb postát mert 12font volt még a posta. Nem volt hajlandó megbontani, viszont licitáltam rá egy 5 fontost és megnyertem. Jövő héten itt van.
Addig viszont összeraktam tegnap reggel 8-tól este 7 ig tartott, nem érzem a derekam. De megérte.
A fogaskerék meg hajt így is csak necces egy kicsit. 4 fognak a magasságából darálódott le kb a fele, addig talán kibírja míg megjön a másik. Addig legalább bejáratom óvatoskán.
Így van, ezért is írtam hogy csavaros ügy a fogaskerék. Pl görgökosarat is azért tört méretre gyártanak, hogy ne vedd meg minden ABC-be, legalább is ezt mondják. Innen kiindulva, a modul is lehet márka specifikus...
A tanácsom az, hogy inkább fizess kicsit többet a belevaló fogaskerékért. A fogaskerék átmérője nagyobb ugyanannyi foggal, akkor meg a modulja nem egyezik, és akkor a két fogaskerék nem passzol. Bár nem hinném, hogy más modul lenne inkább a fogszám változhat A fogaskerék hajtásnál a közép átmérő csatlakozik, hiába esztergálnád kisebbre nem nyernél semmit vele.
Egyik nap reggel egyszercsak üresen és egyesen kívül semmit nem vett be a váltó. Majd tíz percig játszottam vele egy kis utcában mire egyszercsak felkattant 2-be és minden jó volt. Egészen kedd du-ig míg barátnőmmel el nem indultunk be az erdőbe egy cimbi tanyájára. Megálltunk egy boltnál, és már ott már az üreset se akarta bevenni. Beindult behúzott kuplunggal, de hiába járattam azóta is ott van 2-ben.
Levettem a kuplungdeklit a kosár alatt a lemezkék és a rugók a helyükön vannak, még a kukactengyely végén a kerek elem is aminek a kerületén van két furat egy-egy rugóval és lemezzel, a váltókar tengely végén is minden oké (a lemezkén megvannak a fogak, alatta a rugó hibátlan), mégse kattan át se le se fel a váltó. Az a fasza, hogy most lett összeborítva és valószínű megint szét kell szedni.
Szerintetek mi lehet léptetővilla vagy fogaskerék?
Kis segítség kéne. RMZ250-en a váltó kar nem áll vissza középre. 1-ből feljön, viszont 2-ből (3,4,stb) nem jön le. Gondolom valami rugó tört el?! Melyik oldalról kezdjem bontani és hol találom ami rossz lehet? Valakinek van ilyen tapasztalata vele?
Jó téma. Olyan nincs hogy kell, csak illik. Elméletileg jelei vannak, mint viselkedésbe, mint szemmel látható pl dugón, hengeren. Sokkal jobb lesz minden csere után, s ez bármilyen motorra igaz, erre meg aztán.... De hogy szükséges-e, vagy kötelező?
Pont ugyanilyen érdeklődő voltam mint Te, s semmit se tudtam erről a motorról és stilusról, de fél év múlva mindent máshogy látsz. Csak olvass sokat, akár fórumot itt, akár máshol. Nincs két ugyanolyan motor, és ugyanolyan vélemény. Amit én mondok más nevethet rajta. Máshogy éljük meg a krosszt. Kóstolj bele, vigyázz magadra, és szállj ki belőle ha elfogy a pénzed, vagy megunod. De egyszer muszály szerintem átélni minden motorosnak. Üdv...
Igaz az hogy 40üzemóránként dugót kell cserélni?Eddig mennyi volt a legtöbb amennyivel mentél erdőn és közúton? (Ha volt ilyen.:))Köszi a válaszodat előre is!
Ehhez képest 17-20 egy újért sztem nem sok, abban minden új, és lehet hozzá értelmes áron kapni kopó alkatrészt (4-5 ezer egy teljes felújító szett)
Pl. egy ilyen jó lenne bele: http://www.ebay.com/itm/290660... ez 19.500-20.000 Ft árfolyamtól függően (dollár) én lehet majd beruházok egyre.
Szétszedés közben mértem a henger oldalnak 30mm a belsője. A külső átmérője 36mm a henger felől a légszűrő felől 55mm. Jobban jársz egy új Keihin kópia karbival, vagy ha sok pénzed van egy eredeti Keihinnel. Kópiába találsz 32-es belsővel ami passzol a csonkba (Oko, Koso), Keihinből viszont a 33-as már 40mm a henger felöl. Az nemigen megy bele másik csonk nélkül (de akkor a légszűrő gumi is csere), de akkor már inkább 38mm-est vegyél.
Egy Keihin kópia Ebayen 17-20ezer újonnan és a bele ua. mint a PWK Keihin, jó bele a tűszelep, a főfúvóka, az alapjárati meg a súber és a tömítések. Én is gondolkodtam rajta anno mert szar a tűszelepem.
http://abload.de/image.php?img...
A 250 más tészta, ott alul a nyomaték. De az jobban szeret endurozni mint a 25- ös. Nézd, húzni kell neki mert azt szereti, az öblítés, a gyertya a kipufogó, és akkor 10-15 km per liter. Egy jobb nap a haverokkal dagonyába nekem 1 tank, ami 8 liter, persze ezért kapsz is cserébe... Baja nem lesz, de megfelelő beállítás nélkül nem jó endúróra, a gyertyát hajlamos beköpni, mert ugye más az öntisztulás.... De ez már részlet. A 25 már elég agresszív nagy motornak számit, rántgat, kisodródik, mintha jégen mennél, emeli az elejét stb. Azért ehhez már felnőtt fej, s test kell. De nézz 85-öst, az is brutális 35 ló...
Szeretnék magamnak venni egy Rm 125-t hobbi célokra.Jelenlegi motorom egy DT 125R amit váltana.Erdőbe,mezőn,szántón és egyszer-egyszer közúton is használnék.(500m 1 motrozáskor)Kisebb buckákon átkelés,nagyjából ennyire szeretném használni.Mint most a DT-t.
Kb. hány lóerővel több mint a DT?Ez mit eredményezne gyakorlatban?
Köszönöm a válaszokat előre is!
1 metzeler 160/70/17 90% gumi is!
tel:06307316232
Addig viszont összeraktam tegnap reggel 8-tól este 7 ig tartott, nem érzem a derekam. De megérte.
A fogaskerék meg hajt így is csak necces egy kicsit. 4 fognak a magasságából darálódott le kb a fele, addig talán kibírja míg megjön a másik. Addig legalább bejáratom óvatoskán.