a tiéd 125-ös azt tudom, de milyen 4t-k esznek annyit mint a tiéd? Mert a 250 tuti hogy közel a felét eszi ha egyformán mennek vele.
Ha te követni akarsz egy 250 rmz-t amivel mondjuk nem papa módban ügetnek, akkor szinte végig nyitott powerrel kell menned, ott meg aztán ömlik bele a benzin.
Én is tudok úgy menni a 250-nel hogy alig egyen (3-4 óra egy tank), de úgy is hogy 20 perc alatt a fele kimenjen.
Mi hárman szoktunk menni rm250, exc125, rmz250. Én ezekre alapozok.
Hát nálam egy 100 kilós gépnél az 6-7 kiló (7-8%) nagyon is jelentős. Egyébként érezhető is. Te írtad, hogy súlyra ugyan ott van a 200exc mint a 125exc, pedig ha már valami akkor a 250-es van ugyan ott mint a 200.
Nem azért nem érdemes összehasonlítani a kettőt mert nem egy korból valók, hanem mert az egyik kő kemény krossz motor, a másik meg endúró. Az előbbi ki van hegyezve míg az utóbbi nincs.. stb.. Ezért véled úgy hogy egyforma lehet a fogyasztás. Pedig nem. A 4t azonos használat mellett mindig lényegesen kevesebbet fog enni, még akkor is ha a nyomatékát a 2t előbb leadja. Ha forgatod őket akkor még nyílik is az olló.
A fenntartási költségeket te hoztad fel, a korábbi kérdező ilyesmiről nem írt. Szerintem használt motornál inkább az állapot fogja ezt meghatározni, mert ha jót veszel mind a 2t mind a 4t sokáig fog szolgálni felújítás nélkül, ha meg rosszat akkor ebben a tizenéves krossz kategóriában így is úgy is nagyon sokba fog kerülni.
Nekem 2t-m van és nem akarom cserélni 4t-re csak szeretném ha a kérdező nem elfogult véleményre alapozna.
Hát köztünk is mindig az a kérdés, hogy mennyit evett az enyém, kb 5-6 óra csavargás alatt...és szinte nincs különbség sose 4 ütemű pajtásaim mellet.. Pozitív csalódás ez nekem, és valószínűleg más is tapasztalja így....
Az lehet, hogy azonos használat mellett a felét eszi, de az RMZ-nek a nyomatéka nem 4500 nál érkezik hanem jóval feljebb. Ha azt nézem, hogy ha ugyanannyi erőt akarok kipréselni egyikből másikból és azt mekkora fordulaton éri el akkor az hatással van a fogyasztásra is, nem hiszem hogy jobban jön ki az RMZ.
Nyilván nem egy műfaj a kettő és évtizedek választják el őket. Itt nem összehasonlítás történt hanem végiggondolása egyik másik mire jó. Mivel itt krossz és enduro használatról is szó esett azért esett szó mindkettőről.
És az a baj ezzel a kiszámolgatom az 1 üzemóra költségével, hogy ha többe is jön ki a fogyasztás miatt (ami nyilván több egy 125 2t nél mint egy 4t 250 nél) de ha nincs pénzem tankolni nem tankolok, ha meg felújítani kell a motort nem mindegy hogy egyben 200 ezret vagy 100-at költök rá hogy jó legyen.
Én értelek én is így vagyok ezzel jó a 4t de ha felújítani kell csúnyán és jobban zsebbe nyúlós mint egy 2t és nehezebben is szerelhető.
Nem hiszem, hogy egy 13.000-ret pörgő 250-es RMZ kevesebbet enne mint mondjuk az én motorom (250 RMX) ami 1 óra alatt 3l eszik meg, 100- ra vetítve max 7et de akkor már nagyon visít amire semmi szükség mert uazt az erőt mint egy 2t 125 telikrossz leadja 4500-on (akkor meg 6l).
Szerintem ha 2t fan vagy és nem akarsz durva váltást 2t 125 után vegyél olyan 2t 250-t ami nincs agyonhegyezve (RMX, KDX, CRM) vagy egy 200 EXC-t ami súlyra ugyanott van mint egy 125 erőben meg majdnem 250. Viszont mivel pályázni is akarsz a KTM exc200 jobb választás, mivel a többi említett típus régebbi konstrukció, fékek felfüggesztés nem versenyképes a mai cuccokkal. Igazából a használat arányától is függ a dolog (melyik a több krosszpálya vagy enduro) a 200 előnyösebb pályán a többi meg enduroban.
De szerintem ha van pénzed vegyél 2t 250-t újabbat (RM,Cr, YZ, EXC) és ha akarod fojtani lehet rajta ha nagyon para, (határoló a membránházba, kisebb karbi, rezoba szűkítés esetleg nagyobb holtjáték a gázbovdenen) vagy egyszerűen csak ésszel motorozol vele.
Van egy egyszerű de nagyszerű mondás erre: "Gyors motorral lehet lassan motorozni de lassúval gyorsan..."
Rossz gyújtásbeállítás,nem belevaló olaj,vagy gyertya és a rossz karbibeállítás(sok benzint kap,vagy kevés levegőt...)szokott ilyet általában.
Rm hibáiról nem sokat tudok de ezeket nézd át mindenképp.
Valaki tudna segíteni?.....
Vettem a napokban egy rmx-et(250,96os) és csak 5 sebesség van benne.Először látok ilyen mocit és nem tudom normális-e,mert az endurok általában 6 sebességesek.
Sokan mondták már hogy 4t-t vegyek, viszont nekem az nem nyújt akkora élvezetet. :/ Imádom a 2t hangját és pörgősségét, tudom 4t-nek is vannak előnyei hogy nyomatékosabb meg kevesebbet eszik, tovább bírja a motorja, de az valahogy nekem nem jön be annyira :S Ismeretlen motorral pedig nem szabad állatkodni mert abból sose sül ki semmi jó! :))
sziasztok! Valaki nem volt redbull romaniacson idén?nem tudja valaki hogy hogy lehet utánnuk menni vagy nevezni kell vagy mi kell hozzá mi hogy van, ha valaki tudna esetleg valami infóval szolgálni esetleg jövőre menne rá akkor érintene a dolog de elég rendesen!
Válaszotokat köszi előre is!
üdv.:Laci
Szia. Valószínűleg igazad van, pályán még nem estem-keltem 250-nel, tehát igazad lehet, oda erős. Viszont azért is ott a pont, hogy ha már szó esik az endúróról, a 4t-t is számításba kell venni mint vásárló. Mert előbb utóbb a többség, én is váltok, de amíg szeretem, s bírom a lendületet, marad a két ütem...
Pont pályán túl erős szerintem. Endúró közben szinte mindegy, ha mászol akkor jobb a 250 mert több a nyomaték alul. Pályán viszont egy 250-est kimotorozni azért csak nagyon sok gyakorlás után lehet (vagy akkor se). Pályára a valamivel könnyebb 125 szerintem sokkal jobb.
Szerintem tartani csak annak kell egy motortól aki ismeretlenül ül rá és ész nélkül kezd el vele menni. Annak viszont bármilyen erejű motor tud meglepetést okozni.
Tudom, hogy hülyeség a "miért nem" kezdetű kérdés, de miért nem 250 4T-t veszel (pl rmz)? Azzal könnyebb az endúró, a pálya szerintem ugyan az. Kevesebbet eszik (vagy messzebbre eljutsz) és a béke popsija alatt vannak az árak jelenleg.
Szia. Dehogy erős!
Pont endúrózni a jobb, már a 25-höz képest.... De én még szeretem ha kicsit magasabb fordulatrol inditom, élvezem a lendületet. Viszont ki fogom nőni...és Te is.
Sziasztok, venni szeretnék egy rm gépet, azonban még sose pályáztam, endúrózni endúróztam már egy sx 125-el, és ha veszek dúrózni is szeretnék nem csak pályázni vele. A kérdésem az lenne, hogy pályán kívül a 250-es túl erős lenne? a 125-öst nem éreztem különösebben vadnak... :S Viszont a 250-től már tartok kicsit.
Ha te követni akarsz egy 250 rmz-t amivel mondjuk nem papa módban ügetnek, akkor szinte végig nyitott powerrel kell menned, ott meg aztán ömlik bele a benzin.
Én is tudok úgy menni a 250-nel hogy alig egyen (3-4 óra egy tank), de úgy is hogy 20 perc alatt a fele kimenjen.
Mi hárman szoktunk menni rm250, exc125, rmz250. Én ezekre alapozok.
Nem azért nem érdemes összehasonlítani a kettőt mert nem egy korból valók, hanem mert az egyik kő kemény krossz motor, a másik meg endúró. Az előbbi ki van hegyezve míg az utóbbi nincs.. stb.. Ezért véled úgy hogy egyforma lehet a fogyasztás. Pedig nem. A 4t azonos használat mellett mindig lényegesen kevesebbet fog enni, még akkor is ha a nyomatékát a 2t előbb leadja. Ha forgatod őket akkor még nyílik is az olló.
A fenntartási költségeket te hoztad fel, a korábbi kérdező ilyesmiről nem írt. Szerintem használt motornál inkább az állapot fogja ezt meghatározni, mert ha jót veszel mind a 2t mind a 4t sokáig fog szolgálni felújítás nélkül, ha meg rosszat akkor ebben a tizenéves krossz kategóriában így is úgy is nagyon sokba fog kerülni.
Nekem 2t-m van és nem akarom cserélni 4t-re csak szeretném ha a kérdező nem elfogult véleményre alapozna.
Nyilván nem egy műfaj a kettő és évtizedek választják el őket. Itt nem összehasonlítás történt hanem végiggondolása egyik másik mire jó. Mivel itt krossz és enduro használatról is szó esett azért esett szó mindkettőről.
Nem tudom kinek mit takar egy "jóval" kifejezés, nekem az a 4-5 kiló nem számít annak. A 125 EXC 94 kiló (http://www.ktm.com/hu/enduro/1...) 200 exc 99,5 kiló (http://www.ktm.com/hu/enduro/2...) 250 EXC 101,9 kiló (http://www.ktm.com/hu/enduro/2...) a 125 sx meg 90,9.
És az a baj ezzel a kiszámolgatom az 1 üzemóra költségével, hogy ha többe is jön ki a fogyasztás miatt (ami nyilván több egy 125 2t nél mint egy 4t 250 nél) de ha nincs pénzem tankolni nem tankolok, ha meg felújítani kell a motort nem mindegy hogy egyben 200 ezret vagy 100-at költök rá hogy jó legyen.
pl:
http://www.sportmotor.hu/motor...
3,5liter kontra 2 liter.
A 200 exc súlyra jóval nehezebb mint egy 125 exc és pláne sokkal nehezebb mint egy 125 sx.
Az rmz-t az rmx-el összevetni meg felesleges mert nagyon nem egy műfaj.
Abban egyetértek, hogy olyat vegyen amilyet szeretne.
Nem hiszem, hogy egy 13.000-ret pörgő 250-es RMZ kevesebbet enne mint mondjuk az én motorom (250 RMX) ami 1 óra alatt 3l eszik meg, 100- ra vetítve max 7et de akkor már nagyon visít amire semmi szükség mert uazt az erőt mint egy 2t 125 telikrossz leadja 4500-on (akkor meg 6l).
Szerintem ha 2t fan vagy és nem akarsz durva váltást 2t 125 után vegyél olyan 2t 250-t ami nincs agyonhegyezve (RMX, KDX, CRM) vagy egy 200 EXC-t ami súlyra ugyanott van mint egy 125 erőben meg majdnem 250. Viszont mivel pályázni is akarsz a KTM exc200 jobb választás, mivel a többi említett típus régebbi konstrukció, fékek felfüggesztés nem versenyképes a mai cuccokkal. Igazából a használat arányától is függ a dolog (melyik a több krosszpálya vagy enduro) a 200 előnyösebb pályán a többi meg enduroban.
De szerintem ha van pénzed vegyél 2t 250-t újabbat (RM,Cr, YZ, EXC) és ha akarod fojtani lehet rajta ha nagyon para, (határoló a membránházba, kisebb karbi, rezoba szűkítés esetleg nagyobb holtjáték a gázbovdenen) vagy egyszerűen csak ésszel motorozol vele.
Van egy egyszerű de nagyszerű mondás erre: "Gyors motorral lehet lassan motorozni de lassúval gyorsan..."
elvileg a váltónál iri is ha jobban körülnézel
Rm hibáiról nem sokat tudok de ezeket nézd át mindenképp.
Vettem a napokban egy rmx-et(250,96os) és csak 5 sebesség van benne.Először látok ilyen mocit és nem tudom normális-e,mert az endurok általában 6 sebességesek.
Válaszotokat köszi előre is!
üdv.:Laci
Szerintem tartani csak annak kell egy motortól aki ismeretlenül ül rá és ész nélkül kezd el vele menni. Annak viszont bármilyen erejű motor tud meglepetést okozni.
Tudom, hogy hülyeség a "miért nem" kezdetű kérdés, de miért nem 250 4T-t veszel (pl rmz)? Azzal könnyebb az endúró, a pálya szerintem ugyan az. Kevesebbet eszik (vagy messzebbre eljutsz) és a béke popsija alatt vannak az árak jelenleg.
Pont endúrózni a jobb, már a 25-höz képest.... De én még szeretem ha kicsit magasabb fordulatrol inditom, élvezem a lendületet. Viszont ki fogom nőni...és Te is.
Suzuki RM-RMX 250 (1995) BONTÁS !
Ha esetleg valami érdekel hívj és megbeszéljük.í
Tel: 0630.649.26.76
Suzuki rm 125 -om van es az a problema vele, hogy nem pörög ki rendesen es nem is megy ugy ahogy kellene. Mi lehet a problema?