Szevasztok! Kis segitség kellene... 2003 as RM 250 em van. És olyan jelenséggel találkozok hogy sem alapjáratom nincs... Se alsó / közép tartományban úgy csinál a motor mintha még hideg lenne...1 gyertyát már beköpött ugy gondoljuk hogy sokat kap...+ a motor mindig füstöl..jobba az átlagnál. Hidegen melegen 1 rugásra indul + ha kipörgi ezt a ford szám tartományt akkor nincs gond mert erős+ mindrn. Jah, észrevét még hogy ha nincs terhelés akkor a jelenség majdnem teljesen megszűnik.
Van valami ötlet, tipp tanács hogy mit kezdjek vele? Megköszönném
A Repsol offroadot én 3000nél olcsóbban nem tudok sehol, de már ki akartam próbálni. A 10w-40 4t olaj bármelyik jó amelyik kuplungadalékos és teljesíti Jaso Fc szintet. Gondolj bele egy olyan motorba ahol egy rendszer keni a motort és a váltót egyszerre. Ott is kell fogaskereket kenni nem csak gyűrűt!
Váltóolajból nem létezik olyan hogy 2t vagy 4t, csak motorolajból.
Hát tapasztalat úgy nézem... Repsoltol Offroad 2T még mindig 2400-kb. Azt nem próbáltad? Ha elfogy, most a motul 710 következik. Az se sokkal drágább. Egyébként 10w-40 olajban mi a különbség a 2T 4T között? Repsol írja a kuplunghoz az adalékot... De nyilván nem mindegy hogy fogaskeret,.csapágyat ken, vagy gyűrűt. Ha mindegy lenne, 4T mehetne a benzinbe is...
Én több helyről is tudok, nem beszerezhetetlen. És nekem eddig legsimábban ezzel váltott amit a képen látsz. Próbáltam Castrol actevo 4t 10w-40 nel, Repsol Transmissiones 10w-40nel amit te is mondasz (nekem is egyre szarabbnak tűnt), meg Repsol offroad 4t is tettem már bele, eddig az Eneos volt a legjobb. Full syntetic és 1800 Ft. És nem szar mert olcsó.
Soha nem azt kell nézni mennyi az ára. A Castrol húdejó fullszintetikus Power 2t olyan híg mint lágy libafos, lehet hogy hőstabil de és, annál már csak hígabb lesz magas hőnél. Mindig azt nézem mekkora a viszkozitás 40 fokon és mennyi 110 fokon, meg full syntetic legyen, ja és a teljesítményszintet. (Az Eneos túlteljesíti a JasoFc-t, Ma-s)
A benzinbe meg Agip Moto 2t volt eddig, csak most felvitték az árát 2400 ról 3000-re most az Agip Scooter 2t veszem már egy ideje. Igaz nem porba lett kifejlesztve, de azért robogóknál még nagyobb a fordulat. Jaso FC full syntetic.
Ha pénzem lenne drágára Fuchsot vennék bele, Comp 2 premixet a benzinbe (olyan mint a méz) meg valamilyen offroad 4t-t a váltóba.
Sokan úgy beszéltek az Eneos olajrol mint egy beszerezhetetlen félistenről. 4T nek is írják, meg 1500 forintosnak... Most akarok váltani, mert 3-ról 2000-re lement a kifejezett hajtómű olaj a repsoltol. Drágábbra gondoltam pl Motul, de az is 3-3.5... Rosszúl gondolkodom? Vagy maradjak a sűrűbben cserés, olcsóbbnál? Mert ugye a 2T lelke az olaj, pl benzinbe is...
Szia. Az mit jelent hogy középen van a levegőcsavar? Betekered teljesen, és kifelé 1,5-öt. Onnan indulsz, és próbakör. A "középen" valószínű ennél több levegőt jelent, ami szegényített keverékkel okozhat túlmelegedést, ergo gyertya halálát is...
Szevasz Dew Enduro elöször is kösz hogy segítesz! Na szóval Elöször is nem dadog és nem is füstöl jobban a megszokottnál és igen a Keihin karbi van benne Ngk gyertya 9es hőértékű 1:40es keveréket keverek 5 liter szokok bekeverni 5 literbe teszek 1.25 dl olajat.A gyertya meg szép őzbarna és száraz belül a külső perem szok picit olajos lenni.Ja és a karbi beállitásait pontosan nem tudom nem akarok hülyeséget írni a Siber tűt multkor néztük az középen van a levegőcsavar is közép álláson van kb kösz még 1szer a segítséget
Örülök, hogy jobb lett, erősen gyanítottam, hogy tetszeni fog.
Tök jól leírtad így működő motor nélkül jól esett olvasni, teljesen odaképzeltem magam. Amikor leesik a fordulat és nagy gázt kell húzni próbáld elkuplungolni kicsit és/vagy jobban előredőlni miközben mászol akkor biztos nem fog annyira feljönni.
Erőről meg annyit az RM vagy 54 Le 8500nél és kb 50Nm 6500nél a fémtankos RMX mint az enyém 41Le 8500nél és kb 40 Nm 6500nél, de nyilván a nyomatékgörbéket együtt nézve lenne értelme hasonlítgatni őket. Középtartományig biztos nem sok a különbség de hirtelen emelkedő falnál ahol nincs hely lendületet venni biztos jól jön a felső tartományban a jókora többlet.
Bővebben: erdőben csalinkázni észrevehetően könnyebb vele. Könnyebb a rönköket átugrálni, a fák között egyensúlyozni stb..
A mászás részét még szoknom kell, mert ahol már visszaesik a fordulat jellemzően túl sok gázt húzok és kiemeli az elejét. Gondolom a régi áttételhez vagyok szokva. Viszont ugyan azokra a helyekre mentem ahol csütörtökön voltam és lényegesen jobban ment a mászás is. Igaz sokszor engedtem el mert nagyon elemelkedett, de jóval magasabbra jutottam.
Mászásnál ami nagy előnye szerintem, hogy azokon a részeken ahol én megyek (eredőben laza, sziklás talajú meredek falak, gyökerekkel, rönkökkel keresztben, dobatós földkitüremkedések stb.), hogy nem kell olyan gyorsan menni a megfelelő fordulathoz valamint a motor elejével is jobban tudok játszani így könnyebben ugrok át egymás utáni akadályokat (mászás közben). Szóval jobban kezelhető.
A risza természetesen megmaradt, de semmivel nem lett zavaróbb.
Még egyszer köszönöm a rábeszélést mert valószínű maradtam volna a régi áttételnél.
Nyilván az rm erősebb, viszont nem vagyok benne biztos hogy ez endurónál olyan sokat jelent. Tippre alsó és közép tartományban hasonló nyomatékkal dolgozhat a kettő.
Hát akkor Debrecenben még mindig jobbak az árak. Nekem tegnap jött meg a 12-es első JT 3100 Ft volt. A hátsó 50-es acél 5300 lenne, ugyanez a lánc meg 8900 Ft. Ez így összesen 17300.
Sztem nem fogod megbánni mikor elakadnál ott a régivel ahol most lehet nem fogsz. Gondolj arra a vicces de igaz mondásra, hogy gyors motorral lehet lassan menni de lassúval gyorsan... :-)
Nem azt mondom eddig lassú volt a motorod, de sztem érted mire gondolok.
Nem tudom nekem mit fog okozni a 12-50, de azt tudom, hogy mióta megvettem az enyém nem veti szét a kompresszió, és az rm eleve combosabb mint a fémtankos RMX 8mm-rel kisebb karbival és fojtott rezoval. Igaz egy gyűrűs dugó lesz benne ha minden igaz,a kevesebb súrlódási veszteség miatt biztos jobban fogja venni a fordulatot mint régen és egy hangyafasznyit lehet magasabbra fog pörögni. A rezo ki lesz berhelve, a membránhatárolókat meg lehet kiváltom egy lemezzel ami csak fogja a lapokat, nem korlátozza (ilyen pl a Boyesen membránlap).
Lánc: http://www.gerecsemotor.hu/lan...
A szett egy huszas volt. Most kipróbálom ezt, aztán ha gyorsan nyúlik akkor kap egy verseny szettet.
Ma próbálom ki. Én is kíváncsi vagyok. Aggódom kicsit mert csütörtökön voltam kinn és most normális motor beállítás mellett (ergo megy ahogy kell) a 13-48 as áttételt is úgy tekerte el ötödikben is hogy alig bírtam megfogni. Riszálta folyamatosan a fenekét.
Köszönöm a leírást a nyúlásról. Én is gondoltam, hogy már nagyon megnyúlhatott mert én is többször utána állítottam, ráadásul az előző tulaj, akinél fél évig volt a motor láthatóan egy forintot nem költött rá. Nem akartam megkockáztatni egy láncszakadást nehogy baleset legyen belőle.
A nyúlást most úgy fogom nézni, hogy tudom melyik jelöléshez van állítva a kerék új lánccal és az után állítások után csak a jelölések közötti távot fogom tolómérővel megnézni. A nyúlás a mért távolság duplája. Ez nem száz százalékos tudom de kiindulásnak jó.
Milyen láncot vettél rá a végén és mennyibe fájt a teljes szett? Kíváncsi leszek mit fogsz hozzá szólni milyen lesz a változás vezethetőségben.
A nyúlást úgy szokták mérni, hogy a két csap közötti távolság 5/8" azaz, 1,5875 cm. 100 szemet szoktak mérni ami újonnan 158,75 centi. Azt mondják ha ennyi a távolság 99 szem között akkor már csereérett a láncod. A két szem nyúlás az ennek a duplája, uh nem baj hogy cserélted sztem.
A legjobb lenne az egyszerűbb mérés kedvéért csináltatni egy a képeket látható segédeszközt lemezből, azzal könnyen lehet csekkolni, de a sima mérés is megteszi.
A regi lanc 2 szemnyit volt megnyulva, szerintetek az sok? A hatso lanckerek egesz jo volt meg az elso viszont mar nagyon kopott volt. Gondolom legutobb csak hatso kerek es lanc lett cserelve.
Köszi, akkor tehát a gyertya nem megy tönkre.
Hallani kéne azt a motort, meg látni a gyertyaképeket.
Dadog is meg erősebben füstöl is valamilyen gázálláson meleg motornál?
Nézzük végig, kezdjük az alapoknál:
- Melyik karbi van benne? KEIHIN PJ?
- Jelenlegi karbi beállítások? (benyaszint, fúvókák mérete, tű pozíciók, tű méret, levegőcsavar állás)
- Milyen gyertya van benne jelenleg?
- Hányas keveréssel közlekedsz?
-Amit már kérdeztem, a gyertyaképek kellenének 1/8,1/4,1/2 gázoknál.
Köszi a választ azt siber tűn már állitottunk de úgy meg keveset kap mindig megállt úgyhogy visszatettük oda ahol volt és azt a gyertyát amivel megállt azt kiprobáltam miután kihűlt és most adott szikrát és el is indul vele a moci
Még két dolog ugrott be.
1. a gyertya pipa kontaktot ellenőrizd, lehet a rezoncancia hatására egyszer csak megszűnik a szikra, s amikor megpiszkálod (gyertyacsere) akkor meg ismét érintkezik, persze ez inkább akkor illene, ha véletlenszerű a jelenség.
2. a karbi benya beömlő fúvókával játssz kicsit, azt nézd meg, hogy mindig zár-e megfelelően, lehet beakad a rugós ütköződ és megemelkedik a benyaszint időnként, vagy csak szimplán szarul zár és a miatt magas benzinszint így lesz beköpött gyertya.
Azt figyeld meg, hogy milyen fordulaton mész előtte huzamosabban, amikor meghal a gyertya
Vagyis inkább 3 dolgot próbálj ki.
1. Tötyögj vele, alapjárat közelében
2. Közép gázon menjél vele
3. nyelezzed neki
5-10 perc kb mind a 3 esetben, nem ártana megnézni a gyertyaképet is.
Szerintem meleg van, kevesebb benzin kéne, de azt nem tudom melyik tartományban, ezért kéne megnézned.
Karbiban hányas fúkóvákok vannak most, hol áll a tű?
Azt is próbáld ki, hogy kiveszed a gyertyát, amivel megállt, hagyod kihűlni, majd azt teszed vissza, hogy ez esetben mi a szitu.
Szevasztok multkor volt egy olyan kérdésem hogy mi lehet a baja a mocimnak (rmx250) olyan gondodm volt van vele hogy menet közbe gondol egyet és megáll kiveszem belöle a gyertyát és az már nem ad szikrát beleteszem az újat és azzal meg elsőre indul eddig azt hitem hogy tönkreteszi a gyertyákat de tegnap visszatettem azt bele amivel meglát és ami akkor nem adott már szikrát meg el sem indult vele most az a gyertya is ad szikrát és elindul vele a motor most már végképp nem értem mi lehet vele ?
Hát ez az extra az utolsó képen nekem is jól jött volna mikor megállt a technika 20 km-re debrecentől és előre még 17 km volt a cél. El kellett dugnom a motort az erdőben és kézzel szaggattam a dudvát meg az ágakat hogy letakarjam a susnyában. Nem szerettem volna ha eltűnik mire visszaérek érte. Ott jól jött volna.
De biztos jól jön akkor is amikor felakadsz valahova ahonnan nem bírod lemelni a motort...
Van valami ötlet, tipp tanács hogy mit kezdjek vele? Megköszönném