mivel nem tudom egy biztosan pontosan mérő fordulatszámmérővel összehasonlítani nem tudom megmondani mennyire pontos. De azt tudom, hogy 10500ig sikerült feltornászni, azt is 5ben országúton, az kb hihető is.
Amúgy a gyújtáskábelre kell tekerni szép sorjában a vezetékét mint egy tekercsben, legalább 7-8 kört, lekötegelőzni és szigetelni.
Nem tudom, hogy tud rm-en fordulatot mondani bármihez is. Amúgy lehet olyan szerintem amit írsz.
Én most sem tudom kimotorozni az erejét így nekem teljesen felesleges, hogy fölül még erősebb legyen. Viszont pont mivel mászni szeretek a legjobban az alsó tartomány is kell.
Teljesen értem, hogy szeretnél nyugodt szívvel motorozni és ehhez keresed a megoldást.
A kuplung rángatást én is gyakran látom a barátom 125exc-jén :-)
A fogyasztást meg le kell tojni. Tegnap egy óra alatt kiment egy tank pedig egy csomót pötyögtem is, nem egyenes úton mentem és nem voltam messze. Ahogy én észrevettem ha húzod neki akkor a fogyasztás növekedésével járó plusz költség elenyésző ahhoz képest hogy a technika mennyire lekezd fogyni. Gondolok itt a láncra, lánckerekekre, fékbetétekre, gumikra és persze a blokk alkatrészeire (bár ezek nem látszanak).
Én úgy tudtam, ha olyan keményre állítod a rugót, hogy teljesen zárjon akkor annyira nehéz neki kifelé nyitni, hogy nem bír teljesen kinyílni. Én az enyémen mikor feszítettem nem bírt 7500 fordulat fölé pörögni. Ezért aztán lazítottam annyit hogy bírjon nyílni teljesen, de akkor meg nem akart visszaállni alapállásba.
Nálam sztem a kopáson kívül az lesz a baj, hogy a lerakódott olajsártól szorulnak is a nyelvek.
Én anno egy srác videóját néztem akinek 2002es RM250-je van. Ő azt állította az az állás amikor teljesen zár tehát van alul erő lecsíp egy kicsit a tetejéből. A másiknál viszont a hirtelen ugráson kívül ő azt állította több is a teteje. Bár lehet őt is a két fordulattartomány közötti erőleadás különbsége csapta be. http://www.youtube.com/watch?v...
Nekem hiányzott a 7500-10000 közötti tartomány, főleg hogy a fojtás és a kis karbi miatt nekem régen sem ment 8500 után jobban...
Csak arra gondoltam az állandó para miatt hogy mikor esnek be a nyelvek inkább megtanulnám fordulaton tartani és inkább a kuplungba csípni mikor nem kell annyi erő. Nyilván fogyasztáson is látszana meg nehezebb lenne vezetni, de régen a huszonötössel is ezt kellett csinálni hogy ne vérezzen el a homokfalon. Pedig abba nem volt ennyi erő felül. Ha lenne középtartomány és a teljesen nyitott rés miatt több erő felül azt el bírnám viselni és lehet meg tudnám szokni az alsó tartomány hiányát.
Ilyen ez, nekem is az agyon ba....ott csavar tűnt fel, hogy nem hasonlít a többire.
Sky-nak meg a kép, hasonlón értettem meg a beállítást 125-höz, de a két fázisú sémája mind ez....
Jó múltkor tettél be nekem egy képet a váltó olajszint ellenőrzésére szolgáló csavarhoz. Akkor nem találtam meg, igaz a kép sem pont az én évjáratomhoz volt, de akkor is elég ciki. Aztán el is felejtettem a dolgot. Ma több mással együtt ez is eszembe jutott és eléggé adja magát hogy melyik csavar is az. Nem is értem hogy nem láttam eddig.
"Én eleve azért kezdtem el szarakodni a rugó beállítással mert több lódulást szeretnék felső fordulaton."
Nem támadólag, de ha a powerral játszol (vagy akár kiveszed) nem fölül lesz több a "lódulás", hanem alul lesz gyengébb. Magyarán csak a saját érzékszerveid csapod be a motor egy picit sem fog jobban menni fölül.
Mászás közben meg nem is az egyenletesebb erő hiányozna, hanem alacsony fordulaton lenne a gép olyan gyenge, hogy rögtön befulladna ha kicsit is leesik a fordulat. Ez minden olyan siratónál gond lenne, aminek nem lehet messziről nekifutni és/vagy kicsit is technikásabb (kanyarodik, meredekséget vállt, elég hosszú stb.).
Én pont azt szeretem a 250-ben, hogy alul is elég nyomatékos ahhoz hogy ha el is bénázom a dolgot (leesik a fordulat), amíg jár a motor még képes fölfelé menni.
Köszönöm a részvéteket... A dugó bőven jó még, a power ablak minimálisat kapott, éppen a szélén látszik, a nyelven szinte semmi. Hát össze azt megy tovább. Nincs mit tenni, nikasil kizárva még a power nem megbízható, pláne új dugó. Szerencsétlen eléri hogy megváljak tőle, más nem darabokban. Pedig sajnálnám. De ez most egyben nagy falat... Viszont üzemképes. Még agyalok. ...
Hát Uram őszinte részvétem... Én már erősen elgondolkoztam, hogy talán megszabadulok a powertől és elfelejtem az alsó tartományt. Kuplunglamellát még mindig olcsóbb cserélgetni mint dugót, rosszabb esetben hengert, és power alkatrészeket...
Vezethetőségre biztos szarabb lenne, de talán az alátét kicsit kompenzálna. Én eleve azért kezdtem el szarakodni a rugó beállítással mert több lódulást szeretnék felső fordulaton. Hiányzott az a nyersség ami megvan a huszonötösöknél, power nélkül biztos lenne. Mászás közben viszont lehet hiányozna az egyenletesebb erő...
Szerintem ne kókányolj, egyszer lehet megbánod, ha megint baj lesz vele és szétkúr vmit maga körül...
Nem értem. Vagy szerencsém volt, vagy neked nem volt. Fél éve hetente nyúzom az enyém és lekopogom, de semmi jelentős nem volt eddig. (Az enyémben is van kokányolás rendesen pedig.)
Viszont a dolog jó oldala, hogy ha egyszer a végére érsz a dolognak akkor egy nagyon megbízható géped lesz, amit az utolsó csavarig ismerni fogsz.
Üdv! esetleg valakinek lenne 1983 as 125-ős rm hez főtengely hajtókarral ? ha valakinek van kérem írjon a matyesz7@freemail.hu címre köszönöm Üdv! Ákos
Köszönés nélkül kezdem... power nyelv...le...dugó fel...és itt már is a Suzuki probléma...
Sziasztok. A leszakadt nyelvem, menetes szárral volt össze rakva. És eddig bírta. Minimálisat kapott a dugóm, ezért most nem szedem szét, úgy döntöttem. Lehet rosszul döntök ismét, de egy deka pénzem sincs most rá.... De vagy 60 dollár és ebay, vagy különben tudok én kókányolni mint az előző Mester... Majd eldöntöm. Jól indult a mai köröm, kb 30 métert mentem a háztól....
Köszi DewEnduro hát nem köpi be a gyertyát eddig is így kevertem a benzint eddig jó volt akkor most nem hinném hogy beköpi meg akkor a gyertya megpucolása után esetleg még jó lenne de eddig egyik sem volt azt haverok is mondták hogy picit olajosabb a gyertya mint kéne de nem vészes sztem akkor trafó lesz vagy nem tom
Köszi verzo de az a helyzet hogy előtte 1 évig az volt bent és semmi gond nem volt vele és lehet igazad van nem az ngk a legjobb de sztem itt most a mocival lesz a gond
Hát igen aki olyan helyen lakik mint te nem nagyon van rászorulva, hogy utazgasson ha motorozni akar.
Biztos, hogy az lesz a ludas és gondolom már mióta megvettem eszi azért nem tűnt fel a füstjén.
Egyszer kétszer tankolás után csinált olyat, hogy sokkal fentebb volt az alapjárat, ha húztad neki gázkar visszaengedésre lassan akart leesni a fordulat és jobban is melegedett a hűtővíz. Olyan volt mintha farsot szívna, de néztem féktisztítóval a szívócsonkot meg a légszűrőcsatlakozását a karbinak nem ott volt a gond. Tud vajon főtengely felől farsot szívni ha már kevés a blokkban az olaj?
A power dolgot meg meghagyom a szerelőmnek, nekem csak mm-re mér a tolómérőm, meg ő csak jobban érti a dolgot mint én. Amellett hogy motorszerelő (jó pár évet dolgozott az azóta megszűnt debreceni Aprilia szalonban), azonkívül szerszámkészítő is, talán kitalál valamit, hogyan lehetne a kopott alkatrészeket pótolni/újítani.
Nekem a régi Husqvarnámban Br9eix volt, kb 7000 km-t mentem vele, egyszer beleraktam az RMX-be is pedig már legalább 3 éves és gond nélkül ment. Egyedüli baja, hogy korrodált egy kicsit a kulcsnyílás körül...
Én télen B8EG-t tavsztől őszig meg B9EG-t használok soha semmi bajom nem volt velük!
ok, de hogy néz ki a gyertya, amit kiveszel? Fürdik a fekete olajban? Vagy szép kiégett barna? esetleg hófehérke? Ha kipucolod és vissza, akkor se ad többet szikrát?
Ha fekete, túl sok olaj v benya, nem ég el rendesen és beköpődik a gyertyád. Ha fehér, túl kevés a benya és elég a gyertyád. ha őzbarna, akkor meg az elektornika bibis, valószínű a trafó és túl nagy áram megy a gyertyára.
Az amit már írtak, érdemes csekkolni, hogy nem-e hamisat vettél bele, annál simán előfordulhat, próbáld ki tuti eredetivel.
A hőértéknek a 8 vagy 9 az jó.
Ha őzbarna, meg kéne még nézni, hogy mekkora szikrát ad, persze ha nem láttál még, akkor nehéz lesz.
Amúgy a gyújtáskábelre kell tekerni szép sorjában a vezetékét mint egy tekercsben, legalább 7-8 kört, lekötegelőzni és szigetelni.
Sztem pontos, nem egy szar gyártó, elég komoly km órákat gyárt.
Pl. ezt: http://www.youtube.com/watch?v...
3:37 től mutatja az órát.
Egyébként benne van a videoban a membránalátét is...
Amúgy aránynak nyilván akkor is jó ha nem teljesen pontos.
a technika mennyire el kezd fogyni.
Én most sem tudom kimotorozni az erejét így nekem teljesen felesleges, hogy fölül még erősebb legyen. Viszont pont mivel mászni szeretek a legjobban az alsó tartomány is kell.
Teljesen értem, hogy szeretnél nyugodt szívvel motorozni és ehhez keresed a megoldást.
A kuplung rángatást én is gyakran látom a barátom 125exc-jén :-)
A fogyasztást meg le kell tojni. Tegnap egy óra alatt kiment egy tank pedig egy csomót pötyögtem is, nem egyenes úton mentem és nem voltam messze. Ahogy én észrevettem ha húzod neki akkor a fogyasztás növekedésével járó plusz költség elenyésző ahhoz képest hogy a technika mennyire lekezd fogyni. Gondolok itt a láncra, lánckerekekre, fékbetétekre, gumikra és persze a blokk alkatrészeire (bár ezek nem látszanak).
Ehhez nem kell csak zsilettpenge meg hőlégfúvó.
Nálam sztem a kopáson kívül az lesz a baj, hogy a lerakódott olajsártól szorulnak is a nyelvek.
Én anno egy srác videóját néztem akinek 2002es RM250-je van. Ő azt állította az az állás amikor teljesen zár tehát van alul erő lecsíp egy kicsit a tetejéből. A másiknál viszont a hirtelen ugráson kívül ő azt állította több is a teteje. Bár lehet őt is a két fordulattartomány közötti erőleadás különbsége csapta be.
http://www.youtube.com/watch?v...
Nekem hiányzott a 7500-10000 közötti tartomány, főleg hogy a fojtás és a kis karbi miatt nekem régen sem ment 8500 után jobban...
Csak arra gondoltam az állandó para miatt hogy mikor esnek be a nyelvek inkább megtanulnám fordulaton tartani és inkább a kuplungba csípni mikor nem kell annyi erő. Nyilván fogyasztáson is látszana meg nehezebb lenne vezetni, de régen a huszonötössel is ezt kellett csinálni hogy ne vérezzen el a homokfalon. Pedig abba nem volt ennyi erő felül. Ha lenne középtartomány és a teljesen nyitott rés miatt több erő felül azt el bírnám viselni és lehet meg tudnám szokni az alsó tartomány hiányát.
Csak gondoltam valamit valamiért...
Sky-nak meg a kép, hasonlón értettem meg a beállítást 125-höz, de a két fázisú sémája mind ez....
Nem támadólag, de ha a powerral játszol (vagy akár kiveszed) nem fölül lesz több a "lódulás", hanem alul lesz gyengébb. Magyarán csak a saját érzékszerveid csapod be a motor egy picit sem fog jobban menni fölül.
Mászás közben meg nem is az egyenletesebb erő hiányozna, hanem alacsony fordulaton lenne a gép olyan gyenge, hogy rögtön befulladna ha kicsit is leesik a fordulat. Ez minden olyan siratónál gond lenne, aminek nem lehet messziről nekifutni és/vagy kicsit is technikásabb (kanyarodik, meredekséget vállt, elég hosszú stb.).
Én pont azt szeretem a 250-ben, hogy alul is elég nyomatékos ahhoz hogy ha el is bénázom a dolgot (leesik a fordulat), amíg jár a motor még képes fölfelé menni.
Vezethetőségre biztos szarabb lenne, de talán az alátét kicsit kompenzálna. Én eleve azért kezdtem el szarakodni a rugó beállítással mert több lódulást szeretnék felső fordulaton. Hiányzott az a nyersség ami megvan a huszonötösöknél, power nélkül biztos lenne. Mászás közben viszont lehet hiányozna az egyenletesebb erő...
Szerintem ne kókányolj, egyszer lehet megbánod, ha megint baj lesz vele és szétkúr vmit maga körül...
Találtam 48 dollárért is Ebayen: http://www.ebay.com/itm/Suzuki...
A dugód mekkorát kapott látszik az ablakból? Leszedted a pufót gondolom...
Nem értem. Vagy szerencsém volt, vagy neked nem volt. Fél éve hetente nyúzom az enyém és lekopogom, de semmi jelentős nem volt eddig. (Az enyémben is van kokányolás rendesen pedig.)
Viszont a dolog jó oldala, hogy ha egyszer a végére érsz a dolognak akkor egy nagyon megbízható géped lesz, amit az utolsó csavarig ismerni fogsz.
Sziasztok. A leszakadt nyelvem, menetes szárral volt össze rakva. És eddig bírta. Minimálisat kapott a dugóm, ezért most nem szedem szét, úgy döntöttem. Lehet rosszul döntök ismét, de egy deka pénzem sincs most rá.... De vagy 60 dollár és ebay, vagy különben tudok én kókányolni mint az előző Mester... Majd eldöntöm. Jól indult a mai köröm, kb 30 métert mentem a háztól....
Minden kritikát, tanácsot szívesen fogadnék...
Biztos, hogy az lesz a ludas és gondolom már mióta megvettem eszi azért nem tűnt fel a füstjén.
Egyszer kétszer tankolás után csinált olyat, hogy sokkal fentebb volt az alapjárat, ha húztad neki gázkar visszaengedésre lassan akart leesni a fordulat és jobban is melegedett a hűtővíz. Olyan volt mintha farsot szívna, de néztem féktisztítóval a szívócsonkot meg a légszűrőcsatlakozását a karbinak nem ott volt a gond. Tud vajon főtengely felől farsot szívni ha már kevés a blokkban az olaj?
A power dolgot meg meghagyom a szerelőmnek, nekem csak mm-re mér a tolómérőm, meg ő csak jobban érti a dolgot mint én. Amellett hogy motorszerelő (jó pár évet dolgozott az azóta megszűnt debreceni Aprilia szalonban), azonkívül szerszámkészítő is, talán kitalál valamit, hogyan lehetne a kopott alkatrészeket pótolni/újítani.
Én télen B8EG-t tavsztől őszig meg B9EG-t használok soha semmi bajom nem volt velük!
Ha fekete, túl sok olaj v benya, nem ég el rendesen és beköpődik a gyertyád. Ha fehér, túl kevés a benya és elég a gyertyád. ha őzbarna, akkor meg az elektornika bibis, valószínű a trafó és túl nagy áram megy a gyertyára.
Az amit már írtak, érdemes csekkolni, hogy nem-e hamisat vettél bele, annál simán előfordulhat, próbáld ki tuti eredetivel.
A hőértéknek a 8 vagy 9 az jó.
Ha őzbarna, meg kéne még nézni, hogy mekkora szikrát ad, persze ha nem láttál még, akkor nehéz lesz.