Azért,mert igazából már van egy idomos is,és a Wolfon gyárilag sincs idom,meg csak egy tárcsás elől. Nagyon sok plusz dolgot kéne intézni hozzá,hogy igazi idomos RGV-t csináljak belőle,közelebb volna a 100-hoz,mint az 50-hez. Épp elégben volt a motorja,több keret már nem lesz rá. Annál is inkább,mert úgy néz ki,újítom a pirosnak a motorját is. Ezt viszont ha sikerül,nicasillal.
Utána néztem a dolgoknak. A 79ccm töltőrendszere nem lesz jó mert a feszültségszabályozóba 3kábel megy. 2DB sárga kábel az egyik sárga kábel a tekercs elejére van kötve a másik pedig ugyan annak a tekercsnek a végére. A feszültségszabályozóból pedig egy piros kábel jön ki ami belecsatlakozik az aksiba egy biztosítékon át, DE a biztosíték előtt rácsatlakozik egy kábel a gyújtáskapcsolóról ami szinte mindent ellát árammal. Ezért van az hogyha a 80asnál eldurran a biztosíték a nagy töltés miatt kiverheti az égőket mert azokra külön folyik rá az áram
A 123ccm töltőrendszere nem lesz jó, mert a feszültségszabályozóba 5DB kábel megy. 3DB sárga kábel. Itt 3db tekercs található. Az első sárga kábel rámegy a tekercs elejére, a második sárga kábel rámegy a második tekercs elejére és a harmadik sárga kábel rámegy a harmadik tekercs elejére na, DE a 3DB tekercs vége össze van kapcsolva egymással! Itt is van egy Piros kábel ami egy biztosítékon át az akkumulátorhoz megy és ennél is a biztosíték és a feszültségszabályozó között csatlakozik be a gyújtáskapcsoló kábele amin az áram folyik. Az ötödik kábel Fehér-Fekete és a fényszóróhoz és a hátsó lámpához van köze.
Ezek alapján nem tudod variálni a kisebb RG feszültségszabályozójával a te 250esedet
Huhh most megfogtál bár ezt is meg lehetne nézni. Műszerrel ha rámérnénk kiderülne, hogy a 125ös gamma feszültségszabályzója tudná-e azt amit a 250sé. Én igazából a yamahámnál csináltam olyat is hogy a CDI dobozt szétszedtem és az gumival volt kiöntve óvatosan 1nap alatt lepucoltam a nyáklapig de olyan szinten, hogy az ellenállások is látszódtak mi mekkora. Volt benne egy tranzisztor is amit ismerős szerzett nekem. Igazából ő csinált egy új nyáklapot nekem és összerakta a régi alapján. Lás csodát jó lett az elektronikám a videóim közt a legelső amikor még tanulgattam a motorszerelői szakmát... aztán leminuszoszták pedig maga a CDI doboz volt a ludas, de ez már a múlt én tanultam belőle más meg hajtsa amit akar:) Majd csinálj pár képet a mostani feszabályzódról, hogy külsőleg milyen és hány sarus nehogy már alapjaiban más legyen mint a 79ccm vagy a 123ccm változaté
Na szóval megnéztem a kapcsolási rajzot és a bekötési elve így szól: Akkumulátor- biztosíték- gyújtáskapcsoló és onnan megy az áram a kapcsolókra és a fogyasztókra. Tehát itt igazából a gyújtáskapcsolóba kell bemenjen a piros kábel azon folyik be az áram az Akkumulátorról. Mérd meg hogy a gyújtáskapcsolódhoz odaér-e az áram ha igen akkor a kimenő kábelekre folyik-e áram eljut-e a kapcsolókhoz és a fogyasztókhoz. Másképpen nem derül ki a hiba Ha valahol eltűnik az áram előtte keresendő a hiba, de ez ésszerű
Hali most láttam csak, hogy gond van a kis zümmögővel. Nekem is sokáig volt problémám a világítással. Nem tudom rendelkezik-e a motorod jelenleg akkumulátorral, ha nem ez a probléma forrása. Nekem is jó volt töltésem minden OK volt, de az aksim már halott volt amikor megvettem a motort. Én azt tapasztaltam, hogy amikor alapjáraton ment a motor akkor volt világítás, de a dudát már nem tudta meg szólaltatni mert ahhoz nem tudott elég feszültséget termelni a töktőtekercs. Amikor kicseréltem az aksit akkor néztem alapjáraton rámértem több esetben, terhelés nélkül, terheléssel, alapjáraton és magasabb fordulatszám tartományban is. Akkor a műszer nem mutatott eltérést tehát ha én reflektorral nyomva a dudát és az index is be van kapcsolva sem tudtam elérni azt, hogy csökkenjen a feszültség az akkumulátoron. Viszont! Túltöltést sem vettem észre. Elektrotechnikán tanították, hogy a műszerek nem 100%-ig pontosak mindig van egy kis eltérés, de az jelentéktelen ha még ki is mutatná. Érdekesség volt, hogy amikor levettem az akkumulátort vissza jött a hiba. A töltőtekercs a feszültségszabályozón át 2V tudott átadni épp hogy égtek a lámpák és csak alapjáraton égett rendesen a lámpa a fordulatszám növekedésével fokozatosan elhalványult mindig. Amikor visszaraktam neki a jó aksit a maga 12V-jával akkor már jó lett a töltés is és hirtelen 12V feszültséget adott a feszültségszabályzón át is. Menetközben is teszteltem ezt a jelenséget egy műszerrel ami jelzi ha nem megfelelő a töltés (magyarul ha túltöltene vagy keveset adna), de akkumulátorral nem mutatott ki hibát.
Annyit hozzá kell tennem ehhez, hogy sajnos a 125ccm RG-ben más alaplapot és elvet használt mint a 79ccm változatnál. Teljesen másképp van megoldva a gyújtás és a töltés rész is
kösz mégegyszer
A 123ccm töltőrendszere nem lesz jó, mert a feszültségszabályozóba 5DB kábel megy. 3DB sárga kábel. Itt 3db tekercs található. Az első sárga kábel rámegy a tekercs elejére, a második sárga kábel rámegy a második tekercs elejére és a harmadik sárga kábel rámegy a harmadik tekercs elejére na, DE a 3DB tekercs vége össze van kapcsolva egymással! Itt is van egy Piros kábel ami egy biztosítékon át az akkumulátorhoz megy és ennél is a biztosíték és a feszültségszabályozó között csatlakozik be a gyújtáskapcsoló kábele amin az áram folyik. Az ötödik kábel Fehér-Fekete és a fényszóróhoz és a hátsó lámpához van köze.
Ezek alapján nem tudod variálni a kisebb RG feszültségszabályozójával a te 250esedet
Annyit hozzá kell tennem ehhez, hogy sajnos a 125ccm RG-ben más alaplapot és elvet használt mint a 79ccm változatnál. Teljesen másképp van megoldva a gyújtás és a töltés rész is
mail: suzuki.rgv@vipmail.hu