Nekem sajnos ízlésficamom van és olyan plafon 2004ig tetszenek a motorok az rf nagyon régi álmom volt 11éve amikor megszereztem a kismotor jogsit és babettával jártam a környéken egy srácnak volt egy rf és szinte könnyes szemekkel lestem mindig és gondoltam arra hogy milyen lehet egy ilyen gép tulajdonosa lenni... hát most megvettem szóval az én örömöm nem veszi el senki :D kocsival detto ez a helyzet mindenki beszélt le róla de csak megvettem 500eft ért egy év alatt ráment kb 700eft de most már kóser :D rf re is biztos fogok költeni....
Köszönöm szépen, ilyen eszmecserékre voltam kíváncsi. Hasznos volt, nem sok kellett, hogy eltántorítsatok, mert a józan paraszti ész is ezt sugallta. Csak hát a szerelem nagy lánggal ég. Sajna nagyon nem tetszenek az er5, gs500, cb500 meztelenségek. Cbf500 már igen, de ahhoz meg még nagyobb tartalékot kell felhalmoznom. Akkor asszem tényleg várok és átnézek a gsx600f, fiatalabb banditok, kawa er6f/n, versys, honda cbf500/600. Köszi mindenkinek
ez csak szerencse kérdése de amit István is mond,20 év az 20 év..ugyanígy nyomott áron vettem a 600as bocit egy hölgytől,itt-ott volt esztétikai hiba de nem érdekelt mert szerkezetileg jó volt,3000km-ig ! ...jöttek a furcsa kipufogó hangok alapjárat környékén,karburátor gondok,idő közben kiderült a hátsó futómű elég lebegős..vettem mellé még egy komplett olasz darabot donornak,igazából már megérte mert a bontóból darabonként bevásárolva pont 2x annyit kiszórtam volna az ablakon.Én ezzel számoltam hogy nem mai gép.vételár+donor+apróságok,olajcseréhez cuccok motor javítás,nagyjából 4kilóba van a történet lehet hogy kicsit több nem is számolom igazából,és még nincs kész.de ezen az utolsó csavarig minden a helyére lesz téve.ha csak a pénzt tartom szem előtt és nem azt hogy egy adott tipusba lennék bele buzulva,biztos hogy nem vennék 10évnél régebbi motort,de ilyen ez a popszakma
Ez egy nagyon magasztos történet. Nem tudok mást mondani, hogy ügyes voltál.
A helyzet viszont az, hogy nem elöször olvasok ilyen szituációt. Nyilván minden esetben van kivétel, ellenpélda. Viszont én az fórumon kb 8 év alatt, meg 20 év motorokkal eltöltött idö alatt mást tapasztaltam, és olvastam. Nem azért írom le a tapasztalatom, hogy ezzel a kérdezönek kárt okozzak. Èppen ellenkezöleg, meg szeretném kimélni attól, hogy vegyen a szopórollert. Hosszú évek óta vagyok ezen a véleményen, és aki elöbb kérdez mint vesz igyekszem eltántorítani a döntésétöl.
Csak hogy világos legyen...ezek motorok szinte már mind 20 év felett vannak, ha ebböl nagy részét Mo.-on töltötték akkor jellemzöen fiatal tulajdonosi rétegnél szolgáltak, akiknek mint a kérdezönek is nem kimereithetetlen az anyagi tára, vagyis tankoláson kivül sok drága alkatreszre nem futotta, nem igen van meg a kellö szakmai hozzáértésük sem, vagyis nem biztos, hogy a hibát idöben észreveszik, vagy szakszerüen hárítják el. Viszont szeretik hajtani a gépet, jellemzöen tanulómotor, durvább a bánásmód, itt-ott egy elcsúszás, eldölés vagy komolyabb sérülések...és tudjuk ha a sorban csak egy ilyen gazda van, már nagy eséllyel lehet véres a torka...Ha "minden fel is van újítva", akkor is egy idözített bomba, mert 20 éves elektronika, kábelek, tömítések, gumialkatrészek, vizcsövek, fékcsövek, mind el vannak öregedve...ezeket nem igen szokta senki lecserélni,mert esetenként a motor árával vetekszik. Egy tisztességs porlasztófelújítás is , több 10 ezres tétel, és bontott cuccokból sem roskadoznak a polcok...
Egyedül akkor érdemes ilyenre rámozdulni, ha a német piacról hozták, ahol jellemzö a keveset futott megkimélt példány, ami itt az ingyel elvihetö kategórai, vagy 400€-ot költöttem rá a szervizben, de már látni sem bírom, csak annyit fizess ki azt viheted...
Ha nem haragszol azt ajánlanám, hogy egy szerencsés példából még ne vonjunk le messzemenö következtetéseket.
Nah akkor az én véleményem én 200eft ért vettem gyári festéssel szinte karc mentesen a 22éves motort helybe leszedtük az összes idomot nem e javítgatott stb 1év friss műszakival új karbisorral új hátsó gumi vezérműlánc fékbetét az új aksit elöttem rakta bele stb kis olajfogyás van de belefér egy hónap állás után pöcc röff ebbe az árba évi biztosítás 6000ft mutass még egy olyan motort ami kényelmesen tudja tartani a 130at és 200eft ért veszem meg még egy 10éves 50ccm es robogót sem...
Szépen megindokoltad magadnak, hogy miért akarsz a nyakadba venni egy rakás bajt azzal, hogy beválasztasz egy 400-as motort.
Egy városi terepre igazából nem sok motor "alkalmas". De ha valaki mégis ott kell hogy járjon, erre találták ki a kis és nagytestü robogókat, meg a keskeny felépitésü 1-2 hengeres jármüveket.
Egy 400 és pl 600 között semmi jelentös különbség nincs ami a 400 javára billentené a mérleget...cserében igen korlátozottak a piaci lehetöségek választás terén, mint mondjuk egy 600-as kategóriában. Mert a 400-asok sokkal régebben kikoptak a gyártási palettáról, így mindegyik a 2-3 alkalommal szabadult már meg minimum a bontótól. (ne füzz semmiféle reményt ahhoz, hogy pont te fogsz találni egy patika 20 éves kisköbös motort Mo.-on.)
Ha nem állsz jól az anyagi javakkal akkor lehetöleg ne egy 4 hengers öreg szarban gondolkozzál, mert többet fogod a bakon nézegetni, mint menni vele. Az ugye evidens, hogy a 4 henger miatt igen sok mindenböl pont kétszer annyi van mint egy pl 2 hengers esetében.
Nem túl elönyös azért sem a választás, mert egy idomos motort, ha megborítanak, fellöknek, elcsúszol, leszorítanak, márpedig a vároban a nagyszámok törvénye alapján ez sokkal esélyesebb, akkor gyorsan elég komoly károd lehet...tök felesleges az idomzat, hiszen, csak jobban melegszik a motor, meg 50-60-as tempónál biztos nem fog kelleni a menetszél miatt.
Ìgy inkább csupasz gép lenne alkalmas pl 2 hegerrel és pl 500ccm-el. Ezek lödörögve talán még kevesebbet is fogyasztanak, könnyebbek, mozgékonyabbak, és biztos nem dobnak le a hatukról. Fentartásuk egy picivel olcsóbb, bár még ezeknek is jóval drábább, mint egy autónak...
Jó tanácsként, verd ki a fejedböl a 400-as 4 hengeres kategórát, ha motorzni is szeretnél nem csak szerelni, és elkölteni egy kisebb vagyont úgy, hogy annak nincs eredménye.
Egy nyomaték-PS diagram a két modell összehasonlítására beszédes lehetne.
Gondolom a kisebb szelepnyitásnak és hosszabb időnek köszönhetően jóval erősebb lehet (papíron biztosan) a gyakrabban használt fordulatszám tartományban.
33-as porlasztónál a légáram is gyorsabb.
A jogsim mindent enged, csak egyszerűen nincs szükségem többre. Nem akarom a városban kínozni a 600ast, meg sok is nekem. Bár egy yamaha fzs600-al is jól elvoltam rövid ideig, nagy, erős. Felesleges benzinben, csekkeken meg mindenhogy. Ha vidékről járnék dolgozni nap mint nap, akkor nem is lenne kérdés a 600. Szóval marad a 400 esetleg valami 650-es túra, sporttúra, de annyit meg nem szánnék most erre. Mindenesetre, köszönöm az infot, segítséget
Közben végre meg sikerült találni a 33-mm-es karburátorral szerelt svájci piacos 600 as RF-ekről a teljesítményadatot. Elvileg 79LE voltak gyárilag. link
Azt írja hogy ezekben volt PAIR rendszer, a vezérműtengely 2mm-rel kevesebbet emel (de az időzítések is mások).
Amúgy ha jogsid engedi akkor vehetsz 600-ast, ha van kellő önkontroll. (mondjuk szerintem elég sok 600-as rohangál fojtott motorral amúgy a magyar utakon, főleg ha német/svájci piacról jött). Egy kicsivel jobb az alkatrész ellátása szerintem, meg talán kevésbé vannak szétgyilkolva motorikusan. Viszont ilyen idős motoroknál azért fel lehet készülni arra hogy a karburátorokkal lehet hogy egyszer foglalkozni kell.
Ahogy kawazixxer írta jó ötlet hogy leengeded a benzint a karburátorokból. Az is valamennyire megoldás hogy úgymond sose rakod le és havonta beindítod 1szer motorozol vele ha az idő engedi, vagy addig járatod amíg be nem indul a ventilátor.
Próbáltam ezt a témát körbejárni, de ez vallási téma mindenkinél
A gondot az okozza hogy a benzin etil tartalma miatt nagyon sok vizet magába tud szívni, és mindenféle élet kezd kialakulni a karburátorban ami ilyen zöld lerakódásokat okoz, illetve a tank ettől meg elkezd rozsdásodni. Célszerű csurig tankolni értelmes minőségű benzinnel, hogy minél kisebb legyen a levegő térfogata a tankban a benzin felett.
Vannak üzemanyag stabilizátorok, illetve ha van reptér a környékeden akkor tankolhatsz repülőgép benzint, abban nincs etil, kb 500Ft literje, állítólag odaállsz és tankolsz mint a benzinkúton.
Talán a legjobb megoldás ha lekapod a tankot, a benzint betöltöd a családi kocsiba és a tankot beviszed száraz helyre, a karburátort meg leengeded, ezzel bajt biztos nem lehet csinálni.
Az utóbbit tervezem idén, + egy kis WD40-et fújkálok a tankba, majd tavasszal kiöblítem, ettől meg tuti nem fog rozsdásodni.
Ja és még egy kérdésem lenne. Sokaknál olvastam, hogy hideg idő beköszöntével indítási problémák, nehézségek adódnak és tavasszal sem árt egy maréknyi gyertyával készülni az első indításhoz. Voltak, akiknek egyáltalán nem volt ilyen gondja, de sokan bosszankodnak emiatt. Nekem fontos lenne, hogy induljon, mert elég sokáig szoktam motorozni és hamar is veszem elő. Köszi
(Legközelebb összefűzöm a hozzászólásokat)
Szia!
Nekem volt 400-as RF-em és szerettem. Nekem nem változó szelepvezérléses volt. Nem is bánom... Egyszerűbb a hézagállítás is, ettől függetlenül azt gondolom, hogy ki lehet fogni mindegyikből jót, illetve hulladékot is.
Nézz meg többet.
A szűrőkre rátérve: olajszűrő HF 138. Majdnem mindenhol kapsz ilyet, hiszen jelentős számú motoron ugyanez van.
A levegőszűrőt pedig szivacsból tudsz kivágni.
Nálam nem tűnt fel különösebb típushiba. Legyenek jól belőve a karbik, legyen kompresszió és nem lehet nagy gond.
Sok sikert hozzá!
Köszi a tartalmas választ. Ezt úgy kell érteni, hogy vásárlás után nem szeretnék 150-200ezret javítatlan típushibákra költeni. Esetleg arra tudsz válaszolni, ami a lényeg lett volna? Üdv.
(bár azt már kiderítettem, mint gyakori hiba, hogy a kettes fokozatot kidobálja..ilyenekre kéne felhívni a figyelmem)
Sziasztok! Új vagyok és egy RF400 R vásárlásán gondolkozom. Tudom, hogy belpiacos típusról van szó, így azt szeretném megtudni itt a tapasztalt tulajdonosoktól, hogy a kopó alkatrészek könnyen beszerezhetőek-e hozzá itthon? Gondolok szűrőkre, fékbetétekre, láncok, tömítések..stb. ti jobban tudjátok. Sokat olvastam, hogy elég drága a javíttatás, ha tönkremegy valami, de igazából nekem ez a motor egy ilyen arany-közép út és nagyon jól néz ki. Esetleg típushibáról ha van ilyen vagy ha megyek motort nézni adhatnátok ezekről tippeket. Kedv és megszállottság az van, pénz nem annyira, úgyhogy nem akarok melléfogni. Köszi, Üdv.
Köszi! Gondolkodom még rajta...:) Illetve akarok valami morgósabb hangú dobot rá, de azt sem sokat lehet találni, ami 3 csavaros és megfelelő a csavartávolság.
A helyzet viszont az, hogy nem elöször olvasok ilyen szituációt. Nyilván minden esetben van kivétel, ellenpélda. Viszont én az fórumon kb 8 év alatt, meg 20 év motorokkal eltöltött idö alatt mást tapasztaltam, és olvastam. Nem azért írom le a tapasztalatom, hogy ezzel a kérdezönek kárt okozzak. Èppen ellenkezöleg, meg szeretném kimélni attól, hogy vegyen a szopórollert. Hosszú évek óta vagyok ezen a véleményen, és aki elöbb kérdez mint vesz igyekszem eltántorítani a döntésétöl.
Csak hogy világos legyen...ezek motorok szinte már mind 20 év felett vannak, ha ebböl nagy részét Mo.-on töltötték akkor jellemzöen fiatal tulajdonosi rétegnél szolgáltak, akiknek mint a kérdezönek is nem kimereithetetlen az anyagi tára, vagyis tankoláson kivül sok drága alkatreszre nem futotta, nem igen van meg a kellö szakmai hozzáértésük sem, vagyis nem biztos, hogy a hibát idöben észreveszik, vagy szakszerüen hárítják el. Viszont szeretik hajtani a gépet, jellemzöen tanulómotor, durvább a bánásmód, itt-ott egy elcsúszás, eldölés vagy komolyabb sérülések...és tudjuk ha a sorban csak egy ilyen gazda van, már nagy eséllyel lehet véres a torka...Ha "minden fel is van újítva", akkor is egy idözített bomba, mert 20 éves elektronika, kábelek, tömítések, gumialkatrészek, vizcsövek, fékcsövek, mind el vannak öregedve...ezeket nem igen szokta senki lecserélni,mert esetenként a motor árával vetekszik. Egy tisztességs porlasztófelújítás is , több 10 ezres tétel, és bontott cuccokból sem roskadoznak a polcok...
Egyedül akkor érdemes ilyenre rámozdulni, ha a német piacról hozták, ahol jellemzö a keveset futott megkimélt példány, ami itt az ingyel elvihetö kategórai, vagy 400€-ot költöttem rá a szervizben, de már látni sem bírom, csak annyit fizess ki azt viheted...
Ha nem haragszol azt ajánlanám, hogy egy szerencsés példából még ne vonjunk le messzemenö következtetéseket.
Egy városi terepre igazából nem sok motor "alkalmas". De ha valaki mégis ott kell hogy járjon, erre találták ki a kis és nagytestü robogókat, meg a keskeny felépitésü 1-2 hengeres jármüveket.
Egy 400 és pl 600 között semmi jelentös különbség nincs ami a 400 javára billentené a mérleget...cserében igen korlátozottak a piaci lehetöségek választás terén, mint mondjuk egy 600-as kategóriában. Mert a 400-asok sokkal régebben kikoptak a gyártási palettáról, így mindegyik a 2-3 alkalommal szabadult már meg minimum a bontótól. (ne füzz semmiféle reményt ahhoz, hogy pont te fogsz találni egy patika 20 éves kisköbös motort Mo.-on.)
Ha nem állsz jól az anyagi javakkal akkor lehetöleg ne egy 4 hengers öreg szarban gondolkozzál, mert többet fogod a bakon nézegetni, mint menni vele. Az ugye evidens, hogy a 4 henger miatt igen sok mindenböl pont kétszer annyi van mint egy pl 2 hengers esetében.
Nem túl elönyös azért sem a választás, mert egy idomos motort, ha megborítanak, fellöknek, elcsúszol, leszorítanak, márpedig a vároban a nagyszámok törvénye alapján ez sokkal esélyesebb, akkor gyorsan elég komoly károd lehet...tök felesleges az idomzat, hiszen, csak jobban melegszik a motor, meg 50-60-as tempónál biztos nem fog kelleni a menetszél miatt.
Ìgy inkább csupasz gép lenne alkalmas pl 2 hegerrel és pl 500ccm-el. Ezek lödörögve talán még kevesebbet is fogyasztanak, könnyebbek, mozgékonyabbak, és biztos nem dobnak le a hatukról. Fentartásuk egy picivel olcsóbb, bár még ezeknek is jóval drábább, mint egy autónak...
Jó tanácsként, verd ki a fejedböl a 400-as 4 hengeres kategórát, ha motorzni is szeretnél nem csak szerelni, és elkölteni egy kisebb vagyont úgy, hogy annak nincs eredménye.
Gondolom a kisebb szelepnyitásnak és hosszabb időnek köszönhetően jóval erősebb lehet (papíron biztosan) a gyakrabban használt fordulatszám tartományban.
33-as porlasztónál a légáram is gyorsabb.
Itt már mindent meg kell nézni, kipróbálni.
https://www.google.hu/search?q...
link
Azt írja hogy ezekben volt PAIR rendszer, a vezérműtengely 2mm-rel kevesebbet emel (de az időzítések is mások).
Próbáltam ezt a témát körbejárni, de ez vallási téma mindenkinél
A gondot az okozza hogy a benzin etil tartalma miatt nagyon sok vizet magába tud szívni, és mindenféle élet kezd kialakulni a karburátorban ami ilyen zöld lerakódásokat okoz, illetve a tank ettől meg elkezd rozsdásodni. Célszerű csurig tankolni értelmes minőségű benzinnel, hogy minél kisebb legyen a levegő térfogata a tankban a benzin felett.
Vannak üzemanyag stabilizátorok, illetve ha van reptér a környékeden akkor tankolhatsz repülőgép benzint, abban nincs etil, kb 500Ft literje, állítólag odaállsz és tankolsz mint a benzinkúton.
Talán a legjobb megoldás ha lekapod a tankot, a benzint betöltöd a családi kocsiba és a tankot beviszed száraz helyre, a karburátort meg leengeded, ezzel bajt biztos nem lehet csinálni.
Az utóbbit tervezem idén, + egy kis WD40-et fújkálok a tankba, majd tavasszal kiöblítem, ettől meg tuti nem fog rozsdásodni.
(Legközelebb összefűzöm a hozzászólásokat)
525-ös. nagyvas.hu-n talász.
Fékbetét azonos a 600-aséval, szóval az sem probléma.
Nekem volt 400-as RF-em és szerettem. Nekem nem változó szelepvezérléses volt. Nem is bánom... Egyszerűbb a hézagállítás is, ettől függetlenül azt gondolom, hogy ki lehet fogni mindegyikből jót, illetve hulladékot is.
Nézz meg többet.
A szűrőkre rátérve: olajszűrő HF 138. Majdnem mindenhol kapsz ilyet, hiszen jelentős számú motoron ugyanez van.
A levegőszűrőt pedig szivacsból tudsz kivágni.
Nálam nem tűnt fel különösebb típushiba. Legyenek jól belőve a karbik, legyen kompresszió és nem lehet nagy gond.
Sok sikert hozzá!
(bár azt már kiderítettem, mint gyakori hiba, hogy a kettes fokozatot kidobálja..ilyenekre kéne felhívni a figyelmem)
Ilyen PowerBronze márkájú plexit vettem. link
Nincs rajta E betű, bár a cég hirdeti hogy minden szabványnak megfelelnek. Mondjuk nem tudom hol és kit érdekel hogy a plexin van-e bármi jelölés