Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Uraim! Tudna valaki segiteni milyen sorrendben es mekkora nyomatékkal kell meghúzni a hengerfejen a csavarokat?
Szép állapotban van, akkor mégse a csapágy (vagy még nem )
Az enyém ennél rosszabb állapotban van. Ilyenkor gondolkodok el hogy vajon mit kaphatott előttem szerencsétlen motor, vagy vajon mennyi valós km lehet a enyémben (találtam 1 vagy 2 színesebb tárcsát). Én 52000-nél szedtem szét. Most jár 59600-nál. Amikor nálam széthullott a kuplung érdekes módon elég lassan csinálta, sokáig tudtam utánaállítani..
Nagyon pöpec állapotban van a vas, remélem meggyógyul! :)
Szétszedtem a kuplungot, de nem sok rendellenes dolgot találtam.
Rugók még 1 milivel hosszabbak a limitnél, surlódótárcsák is gyári limiten belül, acéltárcsák is simák, nem görbék vagy égettek.
Kinyomócsapágy rendben.
Egy rugótámasztó hüvelyen találtam rugónyomot, rugó oldalán kopásnyomot.
Kosáron és agyon a beverődés szerintem baráti.
Most van a motor órájában 93500km.
50000 körüli állással vettem, azóta biztosan nem volt piszkálva.
Bovden is rendben, nem igazán találtam okot a felkeményedett kuplungra.
Köszönöm szépen, okosabb lettem. :) így fogom csinálni. D
Az nem attól van!

Blokköntvény kialakításában vannak olyan helyek
ahonnan nem folyik le az olaj cserekor.
Főtengely alatt, hengerfejen,
ha leeresztés után eldöntöd jobbra-balra a motort,
akkor még ki tudsz csúrgatni belőle valamennyit
és kevésbé fogja elszinezni a friss olajat.
Ha kosz lenne azt a friss olaj nem oldaná egyszerre.
Vannak motorok amiken van onnan leeresztőcsavar csak
nem reklámozzák a kézikönyvek.
Én is spurizok. :) nem túl nagy dózisban de tisztán tart és kellemesebben jár tőle. Én motul engine cleanerre gondoltam amúgy. Olajcsere előtt kell beonteni az olaj mellé majd öt percig járatni, utána melegen leengedni. Rfen még nem használtam, csak a régi kicsi Hondámon. Amúgy lehet bent kosz a blokkban mert friss olaj betöltés után amint beinditom fekete az olaj kis túlzással. Szóval nem marad sárga. :/
Kompresszióid mennyik?
Kamerádat redd föl, a kipufogófüstöt vegye!
Meghajtod, pár motorfék 12000RPM
környékérôl, és kielemzed.
Szelepkontrolnál nem káttam idegen kirakódást az alkatrészeken,
szerintem fölösleges.
Viszont SPURIt azt viszonylag rendszeresen.
Próbáltál már motor tisztítót olajcsere előtt? (Vagy bárki más?)
Annyiban maradok hogy kap egy olajcserét, visszatérek a Motulra, télig kiderült mi lesz.
(Mondjuk nemtom hogy elkokszolódhatott-e valamelyik gyűrűnél és az lehet a baja, mivel még mindig kormolósan megy nálam, de ezt télen tervezem megoldani ha sikerül összegyűjteni a puzzle-t hozzá)
Szia! Próbálj más olajat, de ezer kilométeren a 0.5 az nem egy vészes érték egy huszon éves sportmotortól. Tasinál voltam a héten beszéltünk erről, hogy nagyon hőfok érzékeny az olaj fogyi. Lehet a nagy melegben ezt a fajta olajat jobban csípi. Nekem most a 40°C-okban 0.3-ra csípi egyébként meg szinte észrevehetetlen. Más: nem feltétlenül kell új blokkot venned, fel lehet újítani, és a szelepszár szimeringezés nem a világ vége költségek terén. Amúgy azt mondta hogy a kritikus olaj fogyasztás valahol 1.5l/1000km-nél jön el. :D Akkor már rendszeresen beköpi a gyertyákat, mert nem tudja elégetni az olajat.
Üdv! Eladó Rf400 as utángyártott víztiszta plexi! Ár: 6000Ft, csere érdekel tanktáskára, értelmes dologra.
Viszonylag a helyén maradt a nyomáspont, csak kemény lett.
holnap veszek pasztát az összerakáshoz mert a meglévő beszáradt. addig
nem akarom szétdönteni amíg az összerakás nem megoldható szemle után.
Akkor van egy jo tippem hogy nalad is szeteshetett a kis kiemelo csapagy. Sok sikert a gorgok kihalaszasahoz Nekem nem sikerult..
Fölkeményedett a kuplungom, de nagyon!
Működik, de hiányzik a holtponton átlendülés érzése.
Bár lehet nem emel ki rendesen mert nagyobb kattanással veszi a fokozatokat,
érezhetően nagyobb erő kell a kapcsolásokhoz.
Pannóniáét könnyebb most behúzni mint az RF-ét.
Bovdent néztem, az nem szálkásodott ki, kaphatom szét az egészet.
Ugyanolyan olaj van benne mint ami tavasszal volt (Shell ax7). Nem szólt az ismerős aki jött mögöttem hogy füstölne, de majd megnézzük egyszer.
Lehet megpróbálok egy olajcserét hátha annyi baja van hogy sokat látott az olaj már, még szezon végig kiderül hogy eszi-e tovább.
Ha nem javul akkor zsebbenyúlós, bár lehet olcsóbb találni egy másik blokkot (mondjuk ami nem korlátos )
Olajat nem váltottatok?
Mögötted menő sem lát kék füstöt esetleg erős motorféknél?
Amíg a gyertyát nem koszolja addig nem nagy a baj.
Sziasztok!

Úgy néz ki nálam hogy csak nem akar megszűnni az olajfogyás a járműből. Az utolsó 1000km-en kb megevett olyan 0.5-0.7 liter olajat (tettünk egy nagyobb kört ismerőssel + munkába rohangálás), mindezt kb 1 hét alatt. Kb 5000km-rel ezelőtt volt benne olaj cserélve, de ebben volt az amikor meg lett hajszolva Ausztriában. Nézegettem a blokkot kb mindenhol száraz, a hűtővízben sincs belőle, már ami a kiegyenlítőben látszik... Nem sikerült még látnom kéken füstöni.
Az a legjobb hogy előtte abszolút nulla látható fogyasztása volt, a télen pedig nem terveztem különösebben hozzányúlni. Nem tudom mi lett vele...
Kérdezni itt is tudsz,
töltesz mellé képet videót,
hogy érthetô legyél.
Aki tud az úgyis válaszolni fog.
Ki töltöttem. De ha úgy alakul szivesen elmotorozok valakihez aki megnézné és elmagyarázna 1-2 dolgot akár egésznapos tevékenységről is lehet szó. persze nem kérném ingyen.
http://hegylakok.hu/2015/08/ci...

Ezt lehet megnézem Sitke előtt.
Esetleg, ha kitöltöd az adatlapod megtudjuk merre laksz.
Lehet tud valaki a környékeden jobb szakembert.