150km 12liter benzinnel, az bizony
8 literes fogyasztás.
Ezt a motort megnézném, hogyan kormol,
mit látni mögötte.
Enyém mikor 6-7 között fogyasztott,
melegen nrhezen indult,
15celziusz környékén még elndult
szivató nélkül hidegen.
Nameg nem kis kormot hagyott mnden
nagyobb csuklómozdulatra.
Tasi nem foglalkozott vele
csak a szinkronnal?
El vagyunk tévedve. :D Csinálok képet, de 180-200 körül kifogy a benzin. :D 150-nél szoktam átcsavarni. Sajnos többet eszik a gép mint a katalógus adat. :D
Nézd meg a szintjelző tövében kívül, ahol a két vezeték és a műgyantaszerű anyag találkozik, hogy nincs e megtörve a kábel. Ha az nincs megtörve, akkor szedd ki a szintjelzőt, és nézd meg a tankban lévő részén, hogy a forrasztás esetleg nincs ott se letörve. Én újraforrasztottam , azóta tökéletes.
Tavaszi projektek közé beírtam az üzemanyagszint visszajelző megjavítását. Ezekhez kérnék tippeket, segítséget. Tudom hogy a helyzet kicsit kaotikus, mindegyik tönkremegy stb, de muszáj megoldani.
Tehát nekem a gyári megoldás tökéletesen jó lenne, nem kell teljes mutatós kijelzés. Elég lenne ha a sárga Fuel lámpa kivillanna amikor tartalék fele közelítünk. :D
Na, a visszajelző lámpa működik, gyújtás ráadás világít, motor beindít kialszik. Valószínűleg ez a része oké, a baj ott kezdődik hogy a tankból hiányzik a műszer. Hogyan lehetne szerezni ilyet?
Az olajfogyasztásra visszatérve, lecseréltem a múlt hétvégén az olajat + a szűrőt. Visszatértem a Motul 5100-ra, tavaly az volt benne, eddig most mentem vele azóta olyan 400km-t. Biztatóan néz ki, nem, vagy csak pici hiányzik. Persze elkiabálni nem akarom.
Azelőtt egy hét melóba járás alatt kimotoroztam belőle az olajat (~200km). Mindenesetre érdekes.
Most itt az a kérdés, kinek mi a felújított.
Én cseréltem tűgörgős csapágyat, kinyomócsapágyat, az összes alátétet,
a kuplung agyat és a ferodolos lamellákat. Valamint kicseréltem az alsó
munkahengert is kompletten, és a nyomórúd szimeringet.
Ezekből csak a lamellák EBC a többi gyári suzuki.
Az enyémben torziósrugók vannak nem csavarrugók, azok meg még tökéletesek.
Ha csavarrugó készletre gondolsz és lamella szettre, akkor erre annyit
tudok mondani, hogy az EBC mérhetően nem kopott az elmúlt 20-25 ezer alatt...
Ugyan erre vonatkozó kérdés, hogy van-e tapasztalat arra, hogy egy felújított kuplung mennyit bír ezekkel az utángyártott alkatrészekkel? Nyilván normál használat mellett, nem szapulva, csak a miheztartás végett kérdezem. :)
Hmm aham aham. Ilyesmire tippelek én is. Sőt az is biztos hogy nálam is vannak beverődések, 22 év hosszú idő. :D Én rész szintetikus olajat használok motul 5100 10w40, de eddig nem volt ezzel probléma. Na mindegy tavasszal megnézetem Zsolti bácsival, és majd megmondja a faszántosat. Én is amúgy EBC-nél akarok kuplung alkatrészeket rendelni, mert nagyon rendes jó fej srácok, eddig amit vettem az kifogástalan volt. Meglássuk ha nem javaslod, sőt ha van jobb tapasztalat, akkor az lesz. :D
Nekem a kuplung agy (bordázott) nagyon durván nézett ki.
Fél milli mély berágódások voltak rajta, hosszirányú mély karcolások.
A kosár egész tűrhető volt, ugyanis oda nem milliméter alatti felületek
fekszenek fel, hanem szép vastag 2-3 közti.
Meg voltam győződve, hogy az agy a gond forrása. Megrendeltem a gyárit, "ócó" volt...
mikor ki volt szedve próbálgattuk kézzel mozgatni,
ég és föld volt a két agy. Az újjal gyönyörűen siklott, nem akadt meg semmi. A kosárba betéve sem.
Hát nem mondom, hogy nem jobb, inkább csak könnyebben kiemel,
de pont ugyan úgy befog, ha nem jár a motor. Lehűlés után úgy
összegyógyul a kuplung, hogy a földön csíkot húz a kerék ha megtolom behúzott kuplunggal.
Ha beindítom, akkor rögtön jó. Ki érti ezt ?
Úgyhogy én ebben a beragadásban most kicsit nem hiszek.
Leszedtem a kuplung fedelet, azt láttam, hogy az egész lamellasor
egyben, egészben mozog ki-be hidegen dúrván 2.5mm-nyit.
Egyszerűen nem válnak szét.
A másik amire gondoltam, hogy nem ásványi olajat használunk, és
ez az új szintetikus bázisú olaj kifolyik a lamellák közül, ezek az öregebb vasak meg még
azokhoz az olajokhoz vannak tervezve. De ez nagyon "konteó".
Köszi, sajnos a kuplungot nem szedtük szét még amióta nálam van, könnyen előfordulhat hogy csak a kopás miatt. A fém rész tudom hogy marha drága, reméljük valamit lehet vele kezdeni. Tavaszi felkészítéshez hozzáírom ezt is a teendők közé. :D Amúgy menet közben iszonyat frankó a vas, szóval tényleg kifogástalan, csak ezeket észrevettem.
Vagy csak a kosár van egy kicsit beverődve, még nem annyira, hogy teljesen megfogja, de talán annyira igen, hogy ne engedje el azonnal, elég ha csak egy lamella ragad le egy kicsit.
Ha erre a kuplung problémára rájössz, akkor mondd el nekem is, mert én
már rálocsoltam csak a kuplungra 150-et, de még mindig ilyen.
Most én már ott tartok gondolatmenetileg, hogy a fém kuplung tárcsák
gyárilag "be vannak ütve" sok ponton, hogy megtartsák az olajat, és ne
tapadjanak össze. Pont ezért is van a gyári kopófelületes tárcsák közt 3
sűrűbben "bordázott".
Na most vagy a fém tárcsáid koptak el teljesen és már tök síkok, ami
miatt összetapadnak a lamellák, ha nem forog a motor, vagy nem
gyári ferodolos tárcsaszetted van (mint nekem) és hiányoznak belőle a
sűrűbben bordázott tárcsák. EBC pl. ilyen. A gyári kiváltóban nincs sűrűbb bordázatú tárcsa...
Ez egyelőre csak teória részemről, mert már mindent cseréltem, csak
ezekre nem gondoltam (eddig). De gondolkozz el rajta.
(Sőt, az is lehet, hogy szimplán az összes kuplungtárcsád kopott, erre
magyarázat az előfeszítőd is.)
Imi, te biztosan találkoztál már ilyesmivel. Állítottam a kuplungon néhány hete, azóta körülbelül 800-1000km került bele a vasba. Tökéletes a fogáspont, van hézag a kuplung karon, Zsolt le is okézta a dolgot, hogy ez így jó. Két dolog nyugtalanít, az egyik hogy leállítva sebességben (pl 1.), kuplungot behúzva van kis ellenállása a keréknek, de több mint eddig. Motoron ülve lábbal "hajtva" is nehezebben mozdul a paripa. Ez a dolog megszűnik amikor beindítom, egyesbe rakom, kihúzott kuplunggal lábbal megyek. Megjelent viszont egy kis kuplung zaj, addig amíg hideg. Erre Zsolt azt mondta ezek ilyenek, de eddig nem volt ilyen. :D
Másik dolog pedig az, hogy már effektíve sok van kitekerve a kuplung durva állítón. Mennyi a "vége" az állításnak? Zsolt azt mondta ne foglalkozzak vele addig amíg nem csúszik, de azért ezt nem akarom megvárni, mert nem vicces csúszó kuplungos géppel 200km-t motorozni a szervizelésért. :D
Ugyan ezen döbbentem meg amikor először néztem erefet, hogy vízes a blokk, de mégis tele van hűtő bordákkal. Szóval hűvösben alapvetően az is nagy baj hogy keresztül húz a cúg rajta. :(
Mondjuk ha az FZS600-ról van szó, azért ott van jelentős mennyiségű hűtőborda is, és idom ugyebár nincs. Meg gondolom sok múlik azon is, hogy milyen gyorsasággal forog a víz a hűtőrendszerben.
Mondjuk való igaz, hogy az enyém is finoman szólva lassan melegszik fel, de mióta beleraktam a Swift termosztátot 82-es nyitásút, valamivel jobb lett a helyzet.
Radiátort most már lassan lehet takarni.
Én tejesdobozt nyitok szét és teszem a jobb felére,
hogy a ventillátor tudjon dolgozni ha kell.
Kuplungot hiába fogdosod, ott az olaj melegít nem a víz.
Izzó az OSRAM nightbreaker ami jó, de sok értelmes van már.
8 literes fogyasztás.
Ezt a motort megnézném, hogyan kormol,
mit látni mögötte.
Enyém mikor 6-7 között fogyasztott,
melegen nrhezen indult,
15celziusz környékén még elndult
szivató nélkül hidegen.
Nameg nem kis kormot hagyott mnden
nagyobb csuklómozdulatra.
Tasi nem foglalkozott vele
csak a szinkronnal?