Na hazajöttem de nem próbáltam ki, jobb a békesség. Csodaszépen megy a masina. Motorral voltam a héten, koli előtt pihizett letakarva szépen vasárnap este. Elég hűvösek is voltak, aggódtam hogy ma pénteken, hogyan fog indulni, de pöccre indult, csodálatos .
És ami a legfontosabb, Imi most mértem egy krúzolós fogyasztási kört. 5.6L/100KM-re jött ki a fogyasztás. Ehhez jellemzően 4ezernél elváltás, 6ezer alatt tartás 95-100-110-es utazó kellett és végig országút. A legjobb hogy amióta Tasi bácsiék bepattintották a 86°C-os termosztátot, nem kell eltakarni sem a hűtőt, bemelegszik és tartja a hőfokot. A műszer szerint azért alacsonyabb mint nyáron, de a blokk tűzforró illetve érezni a motoron hogy jó a kedve. :)
Résszintetikus 10w40 4T.
XADO cuccoknak olvass utána,
sokan dícsérik mind az oljukat,
mind az adalékjaikat.
Én nemszivesen tennék bele
15-ös olahat, bár megvan a teljesítményszintje,
de hidegben nem gyôzne meg.
Bandit blokkja csak nagyon hasonlít
sok közös alkatrésszel de nem ugyanaz.
Képeket majd nyomjál a motorodról!
Sziasztok nemreg szert tettemegy rf 400ra a kerdesem a kovetkezo ti milyen olajat hasznaltok hozza? Mert kicsit nyomja a keket tobb ismerosomnek is volt 400as sor 4 es azt mondtak h tok termeszetes a 10w40 et csereljem 15w50re es jo lesz illetve a masik kerdes 93as kiadas 38kw os ez a blokk megegyezik a 400as banditeval? Kinezetre gyari festes nincsenek javitgatot idomok uj tarcsak uj karbisor uj hatso telo friss muszaki uj vez lanc szep hangja van csak ez a fust zavar 1000km kb 3deci olajat benyel :( jah es a vetelar 200 volt szval szerintem megerte a válaszokat előre is köszönöm
Nyitott dobnál kevesebb a rizikó.
ETZ, meg a többi gyári dob kamrás ahol több dolga van a
kipufogógáznak mire megszabadul a motortól.
ETZ-n nekem is lelőtte, de nem durrogtatástól hanem
indításnál nem akart indulni és egyszer csak csatt.
Jó 40 méterre landolt a parkolóban de szerencsére nem
került semmi az útjába.
Ott így kimaradt egy kamra a rendszerből, szebb hangja és
nyomatékosabb lett tőle.
Vissza se raktam a helyére.
Volt autós oktatóm mesélte hogy fiatal korában az ETZ-vel játszottak ilyet addig amíg egyszer le nem lőtte a dob végét és betörte egy Zsiguli szélvédőjét.
Lehet szórakozni a leállító kapcsolóval, de előbb utóbb valamit tönkre lehet tenni vele, pl tömítéseket a kipufogórendszerben ha nem illeszkedik túl jól.
Jobb hüvejkujjnál a piros RUN kapcsoló.
Motorféknél le kapcsolod, majd
egy két másodperc után vissza.
Sötétben még látványosabb
a történet a láng miatt.
De ne erôltesd, ki tudja mi fog
egyszer csak engedni egyik
detonációnál!
:D Bekarikázod egy fotón hogy melyik csőről van szó pontosan? Utólag be lehet ezt építtetni Tasi bácsival ha hiányzik? Kell a durrantás, nekem is az hiányzik a motorból, hiába van nyitott dob rajta.
A kipufogó felől jövő kis csövecskékkel kapcsolatban viszont tévedtem. Nem kipufogó gáz visszavezetés, hanem a PAIR rendszer elemei (Pulsed Secondary Air Injection). A lényege hogy plusz oxigént juttat a kipufogógázhoz (főleg motorfék üzemben?), így a kipufogógázban lévő még el nem égett anyagok be tudnak gyulladni. Van egy kis szelepe/ pumpája, meg talán valami kis szűrője.
Sportos dobbal ez hallatszik amikor motorfékezés közben durrog a kipufogó (nekem mondjuk tetszik ez a hang). Sportdob felrakása után szokták kiszerelni. Nálam hiányzik ez a rendszer teljesen, de nem is durrog :/
O gyűrüket mindenképp, azokat méret alapján pár gombbért megkapod
tömítéstechnikával foglalkozó üzletben. VITON anyagú legyen,(olaj és benzinálló) más nem jó! Másik kettőnél meg ha már hasonlít inkább
műanyagra mint gumira (nyomkodva tekergetve, hajlítgatva)
akkor azokat is még ha sérülést nem is látsz rajtuk.
Nálad tényleg a 33mmes karbi van!
Így az E-18 oszlop adatait nézzed!
Falvastagság láthatóan nagyobb, folytószelep kissebb.
Levegőszűrő nélküli indításnál véletlen se húzzatok gázt mert
amúgy is hiányzik a szűrő folytása, meg még + levegővel biztos
nem fog elindulni.
A képről annyit meg tudok állapítani hogy nálad is 33-mas karburátor van rajta, és még látszanak a kipufogógáz visszavezetéshez tartozó csövecskék.
Ennél a karburátornál a manual szerint nem a középső helyre kell akasztani a súbertűt, hanem feljebb eggyel, hogy ne tudja annyira kiemelni, különben kormol (nálam se jó helyen van most, de tudatosan) Tömítés készletre stimmel a nagy 36-os karburátoral. Imi linkelte a litetek oldalt, onnan többen rendeltünk már készletet.
Gondolom a forgalmiban is kisebb teljesítmény van nálad is bejegyezve.
nem ... nem a tankból kell le engedni a benzint ... hanem a karbiból .. a tank tele legyen és valamilyen benzin tartósitó adalékot tartalmazon ...
a képek alapján sajnos eldönteni kell -e pohár iletve kehelycső tömités meg mondani nem tudom ,,
csak a tapasztalatom és a orrom után tudok menni ..álltalában a pohár tömitések a rossz szerelés a csavarok tul huzzása .. a tömités be csipödése ...esetleg szakadása miatt megy tönkre hamarabb .. mint .... maga a tömités el vékonyodása miatt ..
álltalábban a karbik a hozzá nem értés és a szerelgetés áldozatai lesznek .. ellég csak egy pilot csavat 1 fordulatal kijebb tekerése ... és máris alul kormozva jár az a henger ..... igy járva vele .... a szivoszelepeken lerakodások lesznek ,, a kipu szelepeken ugy szintén csak ott az elnem éget benzin kokszos rétege növekszik .. elöbb utobb a szelepek nem öblitenek meg felelöen ...és a szelep fészek felfekvö felülete nem fog rendesen zárni ... ugyan akkor a dusabb keverék miatt ... az adot henger hidegebben jár .. ez pedig oda vezzet ,hogy a henger jobban kopik az adot hengernél extrém benzin jut az olajba és az olaj viszkozitása is sérül ....
tehát simán látszik egy kis csavarka el tekergetése milyen hiba sorozatott indit el ..... .. abba bele sem kell gondolni hogy pl rosszul össze szerelt össze vissza be tett subet tük hely telenül möködö cv -ék milyen károsodást okoznak a motor üzemében .....
Nagyon értékes videók. Az ember mindíg tanul valami újat és ha nem a saját kárán az még jobb. Volt egy érdekesség, ami ellent mond azzal amit eddig MINDENKITŐL hallottam. Ez a `télen engedd le a benzint`. Nekem mindenki azt mondta, hogy télre tankoljam tele, hogy ne rozsdásodjon a tank (mikor még Jawa 250 Perák -om volt, akkor is ezt mondták ). Bár volt 1 éves benzinem a tankban és inkább valami büdös vízre emlékeztetett.
Mint említettem a héten rendeltem meg az új tömítőszettet, de tegnap hívtak, hogy még sincs raktáron 4 csak 1 ezért törölték a megrendelésemet. De a videók alapján az enyémek elég jó állapotban vannak, de gondolom vannak alap dolgok amiket érdemes azért kicserélni?
Ha lenne ideje kérem vessen egy pillantást a következő albumomra és ha be tudja azonosítani a karburátort, kérnék pár tanácsot, hogy mit kellene cserélnem és honnan tudnám beszerezni.
Nagyon szépen köszönöm, biztosan beleeszem magam a témába kicsit, mert a barátnőmnek is van egy GSX 750F -je és eddig olajcserén kívül semmit nem kellett velük csinálni (nem mintha tudnánk velük bármit is kezdeni). De már várom, hogy mikor kezd az is köhögni. Sajnos a környékemen 100 kilométeres körzetben NINCS egy megbízható szerelő sem, csak pár fiatal suhanc, akik azt hiszik értenek hozzá. Szívesebben bíznám szerelőre, de a heti 1 szabadnapomat inkább pihenéssel tölteném (vagy éppen az autóm szerelésével, abban kicsit jártasabb vagyok), mint hogy vakon elszállítsam valahová, ahol vagy meg csinálják, vagy nem.
És ami a legfontosabb, Imi most mértem egy krúzolós fogyasztási kört. 5.6L/100KM-re jött ki a fogyasztás. Ehhez jellemzően 4ezernél elváltás, 6ezer alatt tartás 95-100-110-es utazó kellett és végig országút. A legjobb hogy amióta Tasi bácsiék bepattintották a 86°C-os termosztátot, nem kell eltakarni sem a hűtőt, bemelegszik és tartja a hőfokot. A műszer szerint azért alacsonyabb mint nyáron, de a blokk tűzforró illetve érezni a motoron hogy jó a kedve. :)
XADO cuccoknak olvass utána,
sokan dícsérik mind az oljukat,
mind az adalékjaikat.
Én nemszivesen tennék bele
15-ös olahat, bár megvan a teljesítményszintje,
de hidegben nem gyôzne meg.
Bandit blokkja csak nagyon hasonlít
sok közös alkatrésszel de nem ugyanaz.
Képeket majd nyomjál a motorodról!
ETZ, meg a többi gyári dob kamrás ahol több dolga van a
kipufogógáznak mire megszabadul a motortól.
ETZ-n nekem is lelőtte, de nem durrogtatástól hanem
indításnál nem akart indulni és egyszer csak csatt.
Jó 40 méterre landolt a parkolóban de szerencsére nem
került semmi az útjába.
Ott így kimaradt egy kamra a rendszerből, szebb hangja és
nyomatékosabb lett tőle.
Vissza se raktam a helyére.
Lehet szórakozni a leállító kapcsolóval, de előbb utóbb valamit tönkre lehet tenni vele, pl tömítéseket a kipufogórendszerben ha nem illeszkedik túl jól.
Motorféknél le kapcsolod, majd
egy két másodperc után vissza.
Sötétben még látványosabb
a történet a láng miatt.
De ne erôltesd, ki tudja mi fog
egyszer csak engedni egyik
detonációnál!
Viszont a tiltókapcsolóval
azon is lehet játszani motorféknél.
Sportos dobbal ez hallatszik amikor motorfékezés közben durrog a kipufogó (nekem mondjuk tetszik ez a hang). Sportdob felrakása után szokták kiszerelni. Nálam hiányzik ez a rendszer teljesen, de nem is durrog :/
tömítéstechnikával foglalkozó üzletben. VITON anyagú legyen,(olaj és benzinálló) más nem jó! Másik kettőnél meg ha már hasonlít inkább
műanyagra mint gumira (nyomkodva tekergetve, hajlítgatva)
akkor azokat is még ha sérülést nem is látsz rajtuk.
Nálad tényleg a 33mmes karbi van!
Így az E-18 oszlop adatait nézzed!
Falvastagság láthatóan nagyobb, folytószelep kissebb.
Levegőszűrő nélküli indításnál véletlen se húzzatok gázt mert
amúgy is hiányzik a szűrő folytása, meg még + levegővel biztos
nem fog elindulni.
Ennél a karburátornál a manual szerint nem a középső helyre kell akasztani a súbertűt, hanem feljebb eggyel, hogy ne tudja annyira kiemelni, különben kormol (nálam se jó helyen van most, de tudatosan) Tömítés készletre stimmel a nagy 36-os karburátoral. Imi linkelte a litetek oldalt, onnan többen rendeltünk már készletet.
Gondolom a forgalmiban is kisebb teljesítmény van nálad is bejegyezve.
a képek alapján sajnos eldönteni kell -e pohár iletve kehelycső tömités meg mondani nem tudom ,,
csak a tapasztalatom és a orrom után tudok menni ..álltalában a pohár tömitések a rossz szerelés a csavarok tul huzzása .. a tömités be csipödése ...esetleg szakadása miatt megy tönkre hamarabb .. mint .... maga a tömités el vékonyodása miatt ..
álltalábban a karbik a hozzá nem értés és a szerelgetés áldozatai lesznek .. ellég csak egy pilot csavat 1 fordulatal kijebb tekerése ... és máris alul kormozva jár az a henger ..... igy járva vele .... a szivoszelepeken lerakodások lesznek ,, a kipu szelepeken ugy szintén csak ott az elnem éget benzin kokszos rétege növekszik .. elöbb utobb a szelepek nem öblitenek meg felelöen ...és a szelep fészek felfekvö felülete nem fog rendesen zárni ... ugyan akkor a dusabb keverék miatt ... az adot henger hidegebben jár .. ez pedig oda vezzet ,hogy a henger jobban kopik az adot hengernél extrém benzin jut az olajba és az olaj viszkozitása is sérül ....
tehát simán látszik egy kis csavarka el tekergetése milyen hiba sorozatott indit el ..... .. abba bele sem kell gondolni hogy pl rosszul össze szerelt össze vissza be tett subet tük hely telenül möködö cv -ék milyen károsodást okoznak a motor üzemében .....
Mint említettem a héten rendeltem meg az új tömítőszettet, de tegnap hívtak, hogy még sincs raktáron 4 csak 1 ezért törölték a megrendelésemet. De a videók alapján az enyémek elég jó állapotban vannak, de gondolom vannak alap dolgok amiket érdemes azért kicserélni?
Ha lenne ideje kérem vessen egy pillantást a következő albumomra és ha be tudja azonosítani a karburátort, kérnék pár tanácsot, hogy mit kellene cserélnem és honnan tudnám beszerezni.
https://goo.gl/photos/VPd4wP9y...
Előre is köszönöm.
itt van pl Márk halálból vissza hozzot gépe
https://www.facebook.com/29970...
https://www.facebook.com/29970...
https://www.facebook.com/29970...
https://www.facebook.com/29970...