Foxx:
Ezzel én is így vagyok. kb3600-3800-ig jó. 4500-5000 között a legerősebb 6000-nél teljesen megszűnik a vibráció. Szerintem a 6000 - 7500-as tartomány a legszebb neki, van még tartalék és nincs semmi vibráció. 8000 feletti fordulat pedig a pénztárcámra van komoly hatással. :) Az "ausztria óta" alatt értsem azt hogy hosszú út egyhuzamban?
Imitrikes:
Sajnos nem sok helyre tudom vinni, akihez viszem ügyes gyerek érti a dolgát. Mikor elvittem neki motorhang alapján megmondta mi lehet a baj, fel tette a tesztert egyböl igazolta is az állítását. Meg is csinál mindent, bár egy kicsit hanyag. (néhány csavar nincs kellően vagy egyáltalán meghúzva) hoppá... lehet hogy ez lenne a gond?
A gázbovden visszajövő részét ami a karburátorfelöl van kicsit macerás meghúzni, na ez neki rendszeresen nem sikerül. Immáron zsinórban 3. alkalommal. Első alkalommal nem értettem mitől van ekkora holtjátéka a gázkarnak. Idővel le rázkódott róla a csavar és be esett az alapjárat ütközőjéhez. Történt mindez úgy hogy teljes gázt adtam neki ekkor tudott leesni a csavar. kicsit meglepődtem mikor vissza engedtem a gázt és még mindig 6000-en pörgött a motor. Ha én húzom meg a csavart nekem sose lazul ki. lehet ezt átbeszélem vele vagy ha elviszem neki akkor utána lefestem a csavarokat :D
Igen gyári gyertyák vannak benne azokat is ő ajánlotta CR9EK 2körmös.
Köszönöm mindenkinek az építő jellegű észrevételeket tanácsokat és segítséget.
Olyan helyre vidd a motort
ahol meg is csinálják lelkiismeretesen!
Gyertya gyári elôírt?
NGK CR8EK vagy NGK CR9EK
DENSO megfelelôét nem tudom,
NGK-t használok mindenben.
Ezt én is meg tudom erősíteni.
Amikor szétszedtem a karburátorokat akkor még viszonylag szoros volt (pedig jártak már előttem ott), összerakás után már érezhetően lazábbak voltak (pedig figyeltem, de O gyűrűt cserélni kellett). Végül sikerült elfogadhatóra beállítani.
Többször álltam neki karburátort beállítani, legjobban a rezonanciáról lehetett érezni mennyire sikerült. Amúgy amikor végül ráhagytam akkor 3000-ig jó volt, 4-5 körül volt valamennyi és 6000nél nagyon szép sima volt (6.ban nekem a szokásos utazótempóm). (Az elején 4-5 elég kellemetlen volt főleg városi használatnál.)
Érdekes módon Ausztria óta nem érzem a 4-5 körüli kicsit se, pedig hozzá se nyúltam.
Már nem mai darab :) és a rezonancia felerősödik 4-6000 rpm között. Megnéztem a csavarokat, tényleg elvannak tekergetve. (festék nyomok alapján) Beállítás után, valószinű a rázkódástol újra elmozdulhattak.
A CO csavarok szokása is, hogy szépen kitekerednek, ha a rezonancia éppen elér egy bizonyos frekvenciát.
Ezek a csavarok is ugyan úgy el tudják hangolni a motort a rossz alapjárat,
vagy a nem megfelelő gázreakció irányába.
Van, ahol gyárilag be vannak állítva, be vannak ragasztva és a manual írja,
hogy ne nyúlj hozzá, mert gyárilag be van lőve. Na ez az, amit mindenki eltekerget, utána meg kitekeredik magától.
Ami erre pluszban rájátszik, nálam ez volt, hogy a CO csavar alatti pici
"O" gyűrű (tömítőgyűrű) elöregszik, átereszti a benzint, ami csökkenti a
csavar menet súrlódási tényezőjét és a csavar nem "önzár", elkezd kitekeredni.
Ebben az esetben a végkifejletnél sárgás-barnás benzines lerakódás is látszik a CO
csavar furat környékén a karburátor öntvényen.
Ha erre még rásegít egy kis rezonancia is, akkor tuti a hatás.
Ha ezek a csavarok nincsenek kellően beállítva, akkor pont az alapjárat
és az alacsony fordulati tartomány hal meg.
Ha havonta tényleg elmegy a szinkron, akkor a szinkron csavarok rögzítő rugói nem rögzítik eléggé a csavart.Javaslom az átvizsgálását és festékkel,vagy valami ragasztóval beállítás után rögzíteni.
Ha minden hónapban ez van gondolod hogy csak a szinkronnal van baj?Van ott mélyebben nagyobb baj!Amíg azt nem hárítod el tök fölös kidobnod a szinkronra lóvét!
Suzuki RF400-ra keresek gyári kipufogót, az enyém sajnos teljesen ki van "herélve". Valakinek valami ötlet esetleg? Bontókat kérdeztem de nem jártam sikerrel.
Nem első alkalommal fordul elő hogy ha normál körülmények között használom a kis RF-et nincs vele gond. Ha viszont 160 fölé tekerem 2-3 alkalommal akkor rendszerint elkezd csökkenni az alapjárat majd le áll a motor. Kicsit dadog, de magasabb fordulatnál (2000rpm felett) kisímul és egyenletes marad a fordulat fix gázkar állásnál. Elviszem szerelőhöz mondván nézze át+karbiszinkron... de kezd nem tetszeni hogy ez havi szininten ismétlődik. Valakinek valami ötlete esetleg? minden infónak nagyon örülnék.
Hello! valaki tud erről a motorról bármit erről a motorról? Holnap mennék érte 200ért ide adná. szerintetek jó vétel? Első gumi gatya meg egy festést megér azon kívül azt mondja műszakilag oké.
Tyű, leszek én az első. Ezért a pénzért én egy műszakilag kicsit elhanyagolt de egyben lévő er efet vettem tavaly. Nem akarok semmi rosszat sem mondani, mert mentem vele és nem hallottam járni sem, és ahogy látom a változó szelepvezérléses kiadás, de ez ennyiért nem fog elkelni. Ne haragudj, nem rossz szándékból írom, ez egy tanács erre a vevő a telefont sem emeli fel. :( üdv
Sziasztok.Van egy Suzuki rf 400r-em eladó.Friss vizsgával.Jelenleg nakednak alakitva,de meg vannak hozzá a gyári cuccok.Egy-két pici idom hiányzik.uj ngk gyertyákkal.Carbon ovál dobbal,de van hozzá gyári is.Hátsó motor emelöt + jó állapotu hátsó gumit adok hozzá.Az idomokért el kell menni mert 10km odébb van havernál mert nem tudom hol tárolni.94-es a motor a gyári festés van még rajta.Ha valakit érdekel telon vagy imailben érdeklödjön vagy sms-ben.Itt nem szoktam fen lenni.300.000-at kérek érte.Pöcc-röff a gép.
imail: zotyo32@indamail.hu
tel: 30/417 16 40 van viberem ott is el ertek.
Azért ha oldalsztendert kirakod és magad felé húzod a motort, akkor
a holtpont közelében minimális erő kell, hogy megtartsd.
Különben ez semmi más csak pici rutin, meg megszokás.
Pont olyan, mint felrakni egy nehéz motort középsztenderre...
mikor megvettem a Banditot, verítékesre izmoztam magam az elején,
mire felszenvedtem középre. Most ripsz-ropsz, mert megszoktam és érzem a technikáját.
Menni fog az, gyakorold. Mivel a túloldalt van a sztender, arra nem tud eldőlni.
Magadra meg csak nem húzod...
Hm igazat kell adnom, úgy lett ahogy mondtad. Viszont továbbra sem kényelmes így csekkolni a szintet. :( Ki kellene kísérletezni, hogy megemelt állapotban meddig kell tölteni a normál állapotos F szinthez. :)
Aha. Ez érdekes. :D ha felteszem hátul állványra a kemlelön pontosan vízszintesen van a szint. Nem vettem észre ezt az előre folyik az olaj dolgot. Eleinte én is a magamra döntéssel próbálkozáltam, de nem vagyok olyan jó erdőben hogy szívinfarktus nélkül csináljam. Másik hogy amikor töltöm be az olajat folyamatosan látni a szintet, nem kell megint dontogetni.
Minek álvány?
Mellétérdelek féltérdre, megfogom a
fékfolyadéktartályt és meghúzom
egyensúlyi függôbe.
Olajat meglátni onnan is.
Ha csak hátsó emelôre teszed,
akkor az olaj elôre folyik és nem látni a kémlelôn. Mindkettôre meg tényleg
macera feltenni.
Ui.: én amúgy bondot töltök rá adalékként egy csipetnyit. A benzinhez tankonként egy kupak spurit. Utóbbit csak most kezdtem mert tasi ajánlotta. Régóta hallok róla de féltem attól hogy a tankban lévő koszt esetleg feloldja és az bekerül utána olyan helyre ahova nem kéne.
Ezzel én is így vagyok. kb3600-3800-ig jó. 4500-5000 között a legerősebb 6000-nél teljesen megszűnik a vibráció. Szerintem a 6000 - 7500-as tartomány a legszebb neki, van még tartalék és nincs semmi vibráció. 8000 feletti fordulat pedig a pénztárcámra van komoly hatással. :) Az "ausztria óta" alatt értsem azt hogy hosszú út egyhuzamban?
Imitrikes:
Sajnos nem sok helyre tudom vinni, akihez viszem ügyes gyerek érti a dolgát. Mikor elvittem neki motorhang alapján megmondta mi lehet a baj, fel tette a tesztert egyböl igazolta is az állítását. Meg is csinál mindent, bár egy kicsit hanyag. (néhány csavar nincs kellően vagy egyáltalán meghúzva) hoppá... lehet hogy ez lenne a gond?
A gázbovden visszajövő részét ami a karburátorfelöl van kicsit macerás meghúzni, na ez neki rendszeresen nem sikerül. Immáron zsinórban 3. alkalommal. Első alkalommal nem értettem mitől van ekkora holtjátéka a gázkarnak. Idővel le rázkódott róla a csavar és be esett az alapjárat ütközőjéhez. Történt mindez úgy hogy teljes gázt adtam neki ekkor tudott leesni a csavar. kicsit meglepődtem mikor vissza engedtem a gázt és még mindig 6000-en pörgött a motor. Ha én húzom meg a csavart nekem sose lazul ki. lehet ezt átbeszélem vele vagy ha elviszem neki akkor utána lefestem a csavarokat :D
Igen gyári gyertyák vannak benne azokat is ő ajánlotta CR9EK 2körmös.
Köszönöm mindenkinek az építő jellegű észrevételeket tanácsokat és segítséget.
széles utat
ahol meg is csinálják lelkiismeretesen!
Gyertya gyári elôírt?
NGK CR8EK vagy NGK CR9EK
DENSO megfelelôét nem tudom,
NGK-t használok mindenben.
Amikor szétszedtem a karburátorokat akkor még viszonylag szoros volt (pedig jártak már előttem ott), összerakás után már érezhetően lazábbak voltak (pedig figyeltem, de O gyűrűt cserélni kellett). Végül sikerült elfogadhatóra beállítani.
Többször álltam neki karburátort beállítani, legjobban a rezonanciáról lehetett érezni mennyire sikerült. Amúgy amikor végül ráhagytam akkor 3000-ig jó volt, 4-5 körül volt valamennyi és 6000nél nagyon szép sima volt (6.ban nekem a szokásos utazótempóm). (Az elején 4-5 elég kellemetlen volt főleg városi használatnál.)
Érdekes módon Ausztria óta nem érzem a 4-5 körüli kicsit se, pedig hozzá se nyúltam.
Ezek a csavarok is ugyan úgy el tudják hangolni a motort a rossz alapjárat,
vagy a nem megfelelő gázreakció irányába.
Van, ahol gyárilag be vannak állítva, be vannak ragasztva és a manual írja,
hogy ne nyúlj hozzá, mert gyárilag be van lőve. Na ez az, amit mindenki eltekerget, utána meg kitekeredik magától.
Ami erre pluszban rájátszik, nálam ez volt, hogy a CO csavar alatti pici
"O" gyűrű (tömítőgyűrű) elöregszik, átereszti a benzint, ami csökkenti a
csavar menet súrlódási tényezőjét és a csavar nem "önzár", elkezd kitekeredni.
Ebben az esetben a végkifejletnél sárgás-barnás benzines lerakódás is látszik a CO
csavar furat környékén a karburátor öntvényen.
Ha erre még rásegít egy kis rezonancia is, akkor tuti a hatás.
Ha ezek a csavarok nincsenek kellően beállítva, akkor pont az alapjárat
és az alacsony fordulati tartomány hal meg.
Suzuki RF400-ra keresek gyári kipufogót, az enyém sajnos teljesen ki van "herélve". Valakinek valami ötlet esetleg? Bontókat kérdeztem de nem jártam sikerrel.
Üdv
Jimmy85
Nem első alkalommal fordul elő hogy ha normál körülmények között használom a kis RF-et nincs vele gond. Ha viszont 160 fölé tekerem 2-3 alkalommal akkor rendszerint elkezd csökkenni az alapjárat majd le áll a motor. Kicsit dadog, de magasabb fordulatnál (2000rpm felett) kisímul és egyenletes marad a fordulat fix gázkar állásnál. Elviszem szerelőhöz mondván nézze át+karbiszinkron... de kezd nem tetszeni hogy ez havi szininten ismétlődik. Valakinek valami ötlete esetleg? minden infónak nagyon örülnék.
http://www.jofogas.hu/budapest/Suzuki_RF400_S_O_S_33676940.htm
imail: zotyo32@indamail.hu
tel: 30/417 16 40 van viberem ott is el ertek.
a holtpont közelében minimális erő kell, hogy megtartsd.
Különben ez semmi más csak pici rutin, meg megszokás.
Pont olyan, mint felrakni egy nehéz motort középsztenderre...
mikor megvettem a Banditot, verítékesre izmoztam magam az elején,
mire felszenvedtem középre. Most ripsz-ropsz, mert megszoktam és érzem a technikáját.
Menni fog az, gyakorold. Mivel a túloldalt van a sztender, arra nem tud eldőlni.
Magadra meg csak nem húzod...
Minél magasabbra emeled
a hátulját, annál jobban.
Mellétérdelek féltérdre, megfogom a
fékfolyadéktartályt és meghúzom
egyensúlyi függôbe.
Olajat meglátni onnan is.
Ha csak hátsó emelôre teszed,
akkor az olaj elôre folyik és nem látni a kémlelôn. Mindkettôre meg tényleg
macera feltenni.
Illetve a XADO csinál hatékony
olajadalékot amit érdemes lehet
kipróbálni.