Akkor röviden... Nem lett meghúzva rendesen a 2. hengerben a gyújtógyertya, és eléggé menet hiányos volt már. Sorra nézegettem mik a lehetőségek. Ilyen olyan javító anyagok, újra aluval feltöltik kifúrják, nagyobb menet metszés és valami rugószerű menetes tekercset tettek volna...stb. még végül szolnokon úgy kilőtte a gyertyát, hogy megsem találtam. így a végeredmény egy hengerfej csere. Kaptam bontókbol ajánlatot de végül egy magánszemélytől sikerült szereznem egy Bandit hengerfejet. Elég siralmas állapotban volt, fel lett síkolva, szelepek becsiszolva stb...
Fel tettük a hengerfejet az RF vezérműtengelyekkel és himbákkal. Mint utólag kiderült igencsak aktuális volt a csere. Nagyon úgy nézett ki h olaj nélkül működhetett valamennyit. Miután az utolsó csavar is a helyére került tőcsavar és anya szakadás nélkül ujra imádkoztunk hogy jó legyen a vezérlés, mondván erről nem sok infót találtunk. Végül sikerült.
Mielőtt feltettük volna a karbit kiderült h sérült egy szívócsonk, amikor le szedtük, alatta eléggé nem úgy nézett ki ahogy kéne, így a csonkokat is át tettük a régi hengerfejről, aminek a csavarjainak eltávolításában a jó öreg CCCP álványos fúrót hívtuk segítségül. Sok sok öninditózás után miután a karbik feltöltődtek, (kicsit lassan, mert a 3. karbiból nem záró tűszelep kicsit segített ebben. Majd ennek a cseréje orvosolta a problémát.) Végre sikerült beégetni a behúzó relét. A moci még nem indult. De eljött a pillanat szomszédok nagy örömére este 21:00 után életre kelt. Mostanra a szelepek beállítása, vezérlés ellenőrzése és a behúzó relé cseréje maradt. Teszek néhány képet.
Szerintem a bandit hézag bandit hengerfejjel jó lehet, de és majd erre visszatérek. Az 1000RPM valóban kevés. Úgy kell beállítani a karbit hogy hidegen szívató nélkül ne induljon, szívató pedig 4`000RPM-ig húzza ki. Füstölni pedig füstölhet akkor, ha az előírás szerint túl van töltve olajjal, mivel szét volt szerelve 3.2l olaj kell bele, ilyenkor amíg be nem áll a szint jöhet füst, nyilván az új hengerfej állapotától is függ, de rosszat biztos nem építettek be. :)
A gyújtás elektronikát kicseréltétek Banditra? Mert ha jól tudom különböznek... mi amikor RF400R-hez kerestünk gyújtás elektronikát, akkor Banditokat találtunk csak és azzal be sem indult a motor, mert elméletileg más valamilyen szög. :D (Sorrys programozó vagyok, próbálok motoros szakzsargonban is fejlődni, de messze vagyok én még ettől.) Lényeg, ha nem találtam volna RF gyújtást át kellett volna építeni a vezérmű tengelyeimet, Banditra.
A vez. tengelyek pozíciói pedig vízszintbe kellenek. Befelé nézve/kifelé nézve is.
Nekem az EREF Be: 0.15 KI: 0.20 hézagon van. Én kicsit hangosabbnak is hallom a motort, de probléma/baj nem volt vele. Elméletileg azért van a Banditnak kisebb hézaga, mert kevésbé pörgős. Ezért is fontos az elektronika.
Jó lenne pár kép és több infó tényleg, izgalmas a sztori. :D
Köszönöm mindenkinek a segítséget. Végre össze állt a gép, hengerfej csere után minden a helyén. Megy működik, de ha bemelegszik le áll kb 1000rpm alapjáraton. Kicsit füstöl is. Szelephézagnak 2 érték is volt megadva. A banditét állítottuk tehát a kissebbet, de ez ugy nézki nem volt túl jó választás. gondolom ez miatt áll le ha bemelegszik.
Lenne 2 kérdésem:
1. Jó e ez a szelephézag, a bandité. Jobb lenne e a nagyobb?
2. Mik a jelölések amiket figyelembe kell venni a vezérlésnél? van e valahol jelölés a főtengelyen.?
Mert a 2 vezérmű tengelyen a nyilak nem pont a szélére mutatnak. Ha az első tengely jól áll akkor a hátsó(szivócsonk felöli) egy kicsit lejjebb. arra mertünk következtetni h a főtengelyen van arrébb egy foggal a lánc. De elég drága mulatság ezzel kisérletezni legalább is időben nagyon. Ezért gondoltam itt kérdem meg hozzáértő motoros szakiktól.
Előre is köszi.
világítás persze, de ha az nem jó akkor úgyse használod amíg meg nem javítod. Gumi, fékcsőrepedezés az elmegy sokáig csak műszakin nem.
Kipufogónál meg légy határozott, hogy ez a gyári és kész!
Meg lehetne kérdezni Tasit, ők szerelték a villát is, és olajat is cseréltek benne. Több probléma is volt az elejével nálam, például hogy a húzófokozati csillapítás maxra be volt tekerve (abban az állapotban ahogyan vettem), érdekes módon el is ugrált kanyarban ha volt úthiba, amióta beállította Zsolt, azóta annyira barátságos, agilis, és biztonságos.
Mondta hogy elől-hátul el volt tekergetve, és nem is érti miért... szóval ezek azok a dolgok amik miatt nagyon "veszélyes" használt mocit venni, mert ahogy én is, amatőr módon vásároltam ezt. Soha senki nem mondta el (pl oktató vagy műszaki oktatás) hogy ezekre érdemes odafigyelni, mert valóban veszélyesen viselkedhet a motor. Például vészfékesénél sem tapadt meg a motor, kanyarban ideges volt és a többi fosch! volt.
Első villa olajmennyiségének különbsége a 600-ashozképest gondolkodtatott el.
Csupán a tömeg miatt ennyivel kevesebb olajat ajánlanak.
Bár rugót nem néztem, egyezik-e?
Fel tettük a hengerfejet az RF vezérműtengelyekkel és himbákkal. Mint utólag kiderült igencsak aktuális volt a csere. Nagyon úgy nézett ki h olaj nélkül működhetett valamennyit. Miután az utolsó csavar is a helyére került tőcsavar és anya szakadás nélkül ujra imádkoztunk hogy jó legyen a vezérlés, mondván erről nem sok infót találtunk. Végül sikerült.
Mielőtt feltettük volna a karbit kiderült h sérült egy szívócsonk, amikor le szedtük, alatta eléggé nem úgy nézett ki ahogy kéne, így a csonkokat is át tettük a régi hengerfejről, aminek a csavarjainak eltávolításában a jó öreg CCCP álványos fúrót hívtuk segítségül. Sok sok öninditózás után miután a karbik feltöltődtek, (kicsit lassan, mert a 3. karbiból nem záró tűszelep kicsit segített ebben. Majd ennek a cseréje orvosolta a problémát.) Végre sikerült beégetni a behúzó relét. A moci még nem indult. De eljött a pillanat szomszédok nagy örömére este 21:00 után életre kelt. Mostanra a szelepek beállítása, vezérlés ellenőrzése és a behúzó relé cseréje maradt. Teszek néhány képet.