Sziasztok!
A szivató bowdenem totál beállt. Tud valaki segíteni melyik típussal egyezik meg a 400as vc motoros gépemé. Gondolom 400-ast bontva lesz a legnehezebb találni.
Köszi a segítséget.
A váltás a sebességfokozat érzékelő jele (sebességben van e vagy nincs) és a fordulatszám jele (signal generator) alapján történik. Sebességben és 8000 f/mp esetén a gyújtásvezérlő leveszi a 12V-ot a szolenoidról (OFF), a szelep elenged...
A veztengely jeladó `csupán` jelet ad, azaz rövidre zár, letestel egy lábat a gyújtásvezérlőben. Mivel a gyújtásvezérlőről nincs rajz, így nem tudom mi történik alkatrész szintjén benne. Gyanítom, hogy a két jeladóm sorban van kötve, így ha az egyik nem zár High speed módban, összezavarja a rendszert, mivel a fordulat alapján vált, de a `visszajelzés nincs meg.
Szóval nyaralás után mértek, ellenőrzök...
Köszi
Esetleg ha van még ötlet...
Teljesen mindegy, hogy hol van az a szenzor.
Elvileg elég 1db. szenzor is. Amúgy volt olyan VC-s 400-as Bandit, ahol
4db. szenzor volt, mind a négy segédtengelyen.
Az a jeladó semmi mást nem csinál, csak ad egy jelet a gyújtásjeladónak,
hogy átváltott az aktuálisan figyelt vezérműtengely.
Ha ugyan azon két jeladó van, akkor nagy eséllyel mindkettőnek
jelet kell adnia ahhoz, hogy a gyújtásvezérlő változtasson az előgyújtáson.
Ha csak az egyik ad, akkor simán el tudom képzelni, hogy egyáltalán
nem gyújt, hogy visszavegye a fordulatot (hibának értékeli), hiszen azt
látja, hogy egy vezérműtengelyen a két segédtengely különbözőképp áll.
Mivel ez nem befecskendezéses, gyakorlatilag az előgyújtáson és magán
a gyújtás meglétén kívül mással nem tud játszani.
Ha egyik szenzor sem ad jelet (mindkét szenzort lehúzod), akkor elvileg
a vezérlés át sem kapcsol 8000-nél, és húz szépen tovább a motor.
Ha valóban az egyik szenzor a rossz, akkor így ki kell tudd szűrni.
Egy darabig müködött rendesen, nem volt vele gond. Ma viszont ezt produkálja. Remélem csak az érzékelő, hisz azóta csak a benzincsöveket cseréltem. Lassan áll össze a rendszer. :)
Egy egy érzékelő van a két oldalán a blokknak, a kipufogó oldali veztengely két végén.
Ezt már első látásra sem értettem miért van ez (esetleg duplikálás) , hisz egytengely a kipufogó és egytengely a szívó oldal is, logikusabb lenne ha az egyik érzékelőa szívó oldalon lenne. Ez a csoda szívó és kipufogó oldalon is VC- s.
Legújabb `trükkje` a vasnak, hogy 8ezernél van hang, átvált a vezérlés de nem pörög tovább, visszaejti a fordulatot, visszavált a vezérlés...
Találkozott vki ezzel a gonddal? Vagy van valakinek ötlete? Köszi
Azért nem ilyet választottam, mert nem feltétlenül akarok hatalmasakat dönteni, nagyon gyors tempókat tolni, inkább a futásteljesítmény, megpakolt motor, utassal, ez az általános - és rám jellemző. :)
Hű hát igen, a másik sem csúszkált, csak kb életveszélyes volt a végén már, előtte egészen tűrhető volt. Ez a gumi kicsit gömbölyűbb mint az előd, kellemesebben reagál az átdöntésekre. Elméletileg kifejezetten túra gumi, bízom benne hogy jó lesz vele motorozni. Egy év múlva megmondom megérte-e. :D
Ez amit kűldtél, ez az első évjáraté lesz,
32900-21E50 cikkszámon.
Enyém már következő évié bár szintén nem VC modelé.
Emailben küldtem irodalmat is hozzá.
Szép napot kívánok mindenkinek!
Az előzőkben emlitett motorkerérpár gyujtás elektronikájára menő vezetékkiosztás leírná nekem valaki nagyon megköszönném.A csatlakozó vezeték bemeneti része felől kellene a négyes ill. a hatos csatlakozók amibe három és négy vezeték csatlakozik.Hogy egy értelmübb legyen a dolog a négyes csati bal felső mondjuk legyen az 1-es melete a 2-es alul baloldalt 3-as igy tovább majd a másik csati ugyan így .Előre is köszönöm!
Lenne egy "kis" problémám.
Van egy Suzuki RF400-om. Most csináltattam meg a karburátort, aksi csere gyertya csere, mindent amit csak mondott a szerelő (sajna egyáltalán nem értek hozzá), elég sokba van már így is arról nem is beszélve hogy idén még nem is ülhettem rá mert végig a szerelőnél volt, mert hogy valami mindig rossz volt vele. Most szóltak hogy a jó hír hogy megvan mi a baja, a gyújtáselektronika, ami elvileg egy fekete doboz, de hogy ők sehol nem tudnak szerezni hozzá valót mert hogy japán belpiacos a motor, és hogy vigyem el 200km-rel arrébb utánfutóval ahol teljes gyújtás elektronikát a motorhoz építik és örök élet garancia. Ez szép és jó, de azt mondták 70.000 az alja ahonnan ez a történet indul. Megmondom őszintén, már így is sokat kölöttem rá, nem akarnék még ennyit, van esetleg ötletetek, vagy tipp hogy hol lehetne mégis beszerezni ilyen gyújtáselektronikát?
sziasztok! látom csak csak volt gurulás. sajnos több oka is volt, hogy nem tudtam menni. viszont egy csapat építő tréningre már tavaly is gondoltam. cserkeszölő lenne a cél. kemping fürdőzés iszogatás. nem tudom ki mennyire elfoglalt de én szeptemberre tervezném nyarra alatalaban úgy is van mindenkinek programja, főleg augusztusban.
Előtte nap adta el a motort.
Eddig bírta az új tulaj. Az ilyennek volt egyáltalán jogsija hogy ennyi esze legyen? Azon a szakaszon a 2 falu között van vagy 200 méter és egy enyhe kanyar ahol eldobta...
A szivató bowdenem totál beállt. Tud valaki segíteni melyik típussal egyezik meg a 400as vc motoros gépemé. Gondolom 400-ast bontva lesz a legnehezebb találni.
Köszi a segítséget.