Ugyan nem RF-em van de egy marhaság,a ricniket nézted fasza mind,nincs megkopva ? a zörgés lehet a bakelit sínek kopása,repedezettsége miatt,de ha "nyúlt" a lánc,azon az új feszítő se segít.pár napja egy csodaszép h astrát gariztam amin cseréltem a láncot,úgy szólt mint egy zacskó alátét fél év után,mivel kicseréltem mindent nem értettem elsőre,de látszott idővel hogy az egyik lánckeréknél nem illeszkednek szépen a szemek,ahogy "helyet" csinált magának,az adott ki olyan fémes zizgő,csörömpölő hangot.
Sziasztok!
Küzdök már egy ideje a vezérműlánc zajával..,
Szétszedtem a feszítőt, de nem lettem okosabb, mert a feszítő csak félig van nyitva a lánc meg zörög.
Ha ép a feszítő elvileg a lánc nem tudja visszanyomni.
Előfordulhat szerintetek olyan, hogy a feszítő rosszalkodik és a lánc üzem közben esetleg visszatudja nyomni 1-1 fogat és emiatt zörög?
Igen ez jobb ötlet. 2 ponton értelmesebb kalibrálni mint csak a légnyomáson egymáshoz az egyes csatornákat, nálam (még) csak az utóbbi van meg. Amikor próbáltam "Y"-nal az összes csatornát más nyomáson, akkor szépen együtt futott az összes. Majd még ezen gondolkozok. Azóta kapott egy egyszerű mozgóátlagot a "szinkron" megjelenítés, kiderül mennyire válik be. Nehéz motor nélkül szimulálni a jelalakot.
Manual szerint baloldalon a vízpumpáról kell leszedni a csövet, leszedni a kupakot a betöltőről jobb elöl, és kicsorog a folyadék.
Esetleg át lehet ilyenkor öblíteni vízzel a rendszert.
Visszarakni a csövet, feltölteni alumínium barát hűtőfolyadékkal (megfelelő koncetrációban) amit magába vesz, megnyomkodni a gumicsöveket (túl sokat nem ér mondjuk), beindítani egy kicsit, leállítani, utánatölteni, eljátszani párszor. Kb 2.5 liter megy bele (A 600asból kiindulva)
Tavaly mondjuk én úgy csináltam, hogy feltöltöttem, nem raktam rá a kupakot, beindítottam, alapjáraton ahogy ketyegett úgy töltöttem utána. Mivel még hideg a hűtővíz a termosztát zárva van, ezért csak a kis furatokon áramlik a víz, az is viszonylag lassan. Elég látványos, amikor már nem vesz fel többet, le is van légtelenítve, kupak vissza.
A szintet meg végül ellenőrizni a hátsó kiegyenlítő tartályban.
Sziasztok fagyálló cserében szeretnék szakmai segítséget kérni,hogy mi is a menete a dolognak van e külön légtelenítő csavar valahol vagy csak elég ha leveszem a vízpumpáról a vízcsövet? 900 as gépről van szó a válaszokat előre is köszönöm sziasztok
Van neki betervezett holtjátéka, ami átmelegedéskor megszűnik, de nem kell túlzottan nagyra gondolni (néhány mm). Nekem tönkre ment annó (igaz balesetben), az akkorát "kottyant", hogy behúzott fékkel elmozdult 1-2 centit álló helyből a motor.
hali 400-asom van és az a gondom hogy kottyanik a féktárcsám azt hallottam hogy ez elvileg ilyen úszófékes cucc de nem tudom mennyire biztos ez
tudtok valami infót adni nekem?
Vákuumteszterhez egy kis adalék.
Történt a múlt évben, hogy az egyik bekapcsoláskor az egyik nyomásmérő nem állt be "nullára". 15-20 mbar eltérés volt a másik 3-hoz képest. Írtam forgalmazónak. Válaszban felvilágosított, hogy néha "újra kell" hitelesíteni a műszert.
Ehhez van egy apró program. Kell hozzá pl egy mérőórás kézi vákuumpisztoly, olyan mint amivel a fékekről lehet leszippantani a folyadékot: www.princessauto.com%2Fhlr-sys...]http://images.google.de/imgres...[/url]
-kell egy 4-es "Y", hogy mind a négy szenzor vákuumcsövet erre a forrás tudd kötni.
A hitelesítés történik légköri nyomáson, és 400 mbar vákuumon.
Ezzel biztosítás egyfajta linearitást, meg tartomány ahol valóban dolgoznak a szenzorok ott is azonos értéket fognak mérni.
Ma végül megcsináltam a Taschner-féle nyomáspróbát,megfelelő szögbe állítva otthagytam egy jó fél órára, meg se mukkant neki. Ez egy jó megerősítés volt hogy nem kell tűszelepet vennem.
Gond nélkül beindult, sajnos az értelmes vákumcsöveket fent hagytam pesten, ezért csak rögtönzött módon próbáltam a digitális kütyüt. 1-2 módosítást kell még csinálnom átlagolás, és kijelzés terén, de lassan jó lesz már. Most csak nagyjából betekergettem (mivel nem mért jól még a kütyü), menni is kellene egy párszor 10 km-t hogy járódjon a karburátor, meg beállítani értelmesen. (Sajnos a CO mérő meg továbbra is valószínűleg halott.)
Ami pozitív, alapból nem akarok meghalni a kipufogó gáztól. Szerintem változott a járáskultúrája a más vezérműtengelytől. http://youtu.be/ZwH-SSkny14
Én jártam úgy,hogy egy ricnivel odébb tettem, és feszes volt... rá 1-2 hónapra meg is lett az eredménye. Elszakadt a bovden, bár szerintem amúgy is haldoklott. azóta megigazítottam és sokkal puhább.
Van valakinek RF 600 vagy 900 szelepdeklije bontásból?
Üdv
István
Küzdök már egy ideje a vezérműlánc zajával..,
Szétszedtem a feszítőt, de nem lettem okosabb, mert a feszítő csak félig van nyitva a lánc meg zörög.
Ha ép a feszítő elvileg a lánc nem tudja visszanyomni.
Előfordulhat szerintetek olyan, hogy a feszítő rosszalkodik és a lánc üzem közben esetleg visszatudja nyomni 1-1 fogat és emiatt zörög?
Nézd ezt is.
2 perc-nél!
Szerintem gyűjthetsz új tárcsára...
Esetleg át lehet ilyenkor öblíteni vízzel a rendszert.
Visszarakni a csövet, feltölteni alumínium barát hűtőfolyadékkal (megfelelő koncetrációban) amit magába vesz, megnyomkodni a gumicsöveket (túl sokat nem ér mondjuk), beindítani egy kicsit, leállítani, utánatölteni, eljátszani párszor. Kb 2.5 liter megy bele (A 600asból kiindulva)
Tavaly mondjuk én úgy csináltam, hogy feltöltöttem, nem raktam rá a kupakot, beindítottam, alapjáraton ahogy ketyegett úgy töltöttem utána. Mivel még hideg a hűtővíz a termosztát zárva van, ezért csak a kis furatokon áramlik a víz, az is viszonylag lassan. Elég látványos, amikor már nem vesz fel többet, le is van légtelenítve, kupak vissza.
A szintet meg végül ellenőrizni a hátsó kiegyenlítő tartályban.
tudtok valami infót adni nekem?
Történt a múlt évben, hogy az egyik bekapcsoláskor az egyik nyomásmérő nem állt be "nullára". 15-20 mbar eltérés volt a másik 3-hoz képest. Írtam forgalmazónak. Válaszban felvilágosított, hogy néha "újra kell" hitelesíteni a műszert.
Ehhez van egy apró program. Kell hozzá pl egy mérőórás kézi vákuumpisztoly, olyan mint amivel a fékekről lehet leszippantani a folyadékot:
www.princessauto.com%2Fhlr-sys...]http://images.google.de/imgres...[/url]
-kell egy 4-es "Y", hogy mind a négy szenzor vákuumcsövet erre a forrás tudd kötni.
A hitelesítés történik légköri nyomáson, és 400 mbar vákuumon.
Ezzel biztosítás egyfajta linearitást, meg tartomány ahol valóban dolgoznak a szenzorok ott is azonos értéket fognak mérni.
Gond nélkül beindult, sajnos az értelmes vákumcsöveket fent hagytam pesten, ezért csak rögtönzött módon próbáltam a digitális kütyüt. 1-2 módosítást kell még csinálnom átlagolás, és kijelzés terén, de lassan jó lesz már. Most csak nagyjából betekergettem (mivel nem mért jól még a kütyü), menni is kellene egy párszor 10 km-t hogy járódjon a karburátor, meg beállítani értelmesen. (Sajnos a CO mérő meg továbbra is valószínűleg halott.)
Ami pozitív, alapból nem akarok meghalni a kipufogó gáztól. Szerintem változott a járáskultúrája a más vezérműtengelytől.
http://youtu.be/ZwH-SSkny14