2008,01,16-án hajnalban volt az első hozzászólásom az oldalon.
Azóta ragadt rám pár dolog, mégha motorozni nem is tanultam meg rendesen azótase. (mondták páran)
Red az olyan "mentor" féle :D Jó a hozzá állása és sokat tud az Rf-ről a motorokról. illetve a jó indulatának segítőkészségének köszönhetően az bizony sok dolgokban segített.
Legalább is nekem sokat segített tanultam tőle pedig csak a véleményét mondta el dolgokról amit el fogadtam. Le kopogom de motor hiba miatt még nem kellet félre állnom az RF-el.
A kuplung kinyomó része törött el (Bowdent amibe be akasztod) az enyémnek az egy dolog volt ami a menet közben halt meg. De hála az egy motoros társamnak és a perlonzsinor erejének haza hozott még így is :D
Egy biztos jó helyen jársz mert ide kerültél és kérdezel! De fogadj is el azokból akim mondanak valamit. Nem akarnak rosszat. Sajnos sok RF-est ismerek aki meg csömörlött a motorjától.
Egy azért mert olcsót akart
kettő majd én meg csinálom
három sufni tuning szerelő
De igazából Red mindet el mondott amivel tisztában kell lenned. Ha meg veszed valami tönkre megy akkor az X összeg meg kell 1 szer rendesen csinálni és le van a gond.
Megoszlik ? Nem oszlik meg.
(Mostmár én is kezdek ideges lenni, nem a Te hibád, de ezek a
dilettáns mende-mondák az agyamra mennek....)
10db. 400-asból 9 VC-s. Egyszerűen azért, mert mikor a '90-es évek
végén elkezdték behordani őket, addigra már a VC blokk dübörgött,
a sima 400 blokk akkor már 6-10 éves volt.
A piacon forgó 25 RF 400-ból 23-nak legalább 10, fiatal pénz
szűkében lévő, kezdő, hozzá nem értő gazdája volt, aki tákolta
hogy menjen, de belenézett a VC hengerfejbe, megijedt mert ennek
nem csavaros a szelepállítása, ráadásul a lapkákat sem lehet
ráspollyal kireszelni, gyorsan visszapasztázta, majd konstatálta,
hogy ez biztos a VC miatt nem megy, tuti az a szar, mert szar az egész...
Meg különben is belpiac... (Holott, ugyan ez a blokk sikeres volt
a GSF-400-ban európában is.)
Valójában meg: 13+ éves motorok. Akárhány motort láttam, 12-15
éves korában elkezd az összes tömítés elhullani. A telószimeringtől
a kuplung nyomórúd szimeringen át az összes karbi tömítésig.
De ugyan ez a szelepfedél tömítés és az azt leszorító csavarok gumikorongja.
Amikor meg közlik (vagy közölnék) a gazdával, hogy "Barátom, egy
szett javítókészlet a karbiaidhoz anyagáron 13-15e., egy szinkron
mondjuk 5000, a tisztítás és szerelés egy 10-es (saccolok),
szűrők és olaj csere nemtudom mennyi ? 10 anyaggal ?
A telók felújítása darabonként 20 ? Nemtudom.... számolgat a gazdi,
aztán leszarozza, hogy "hülye belpiac", "szar VC", aztán jól eladja...
Holott semmi köze még a köbcentihez sem, egyszerűen csak
agyon használt, keveset törődött, karbantartáshiányos.
Amit felsoroltam mind-mind megcsináltam a 15 éves 1.2-es Banditomon is.
Na akkor az is szar ?
Ez a jó magyar stílus. Ebből következik a szakvélemények zöme.
Nem a VC miatt nem indul amelyik
problémás!
De ha elmész megnézni egyet,
az legyen olyan amilyennek hirdették!
Lelke rajta aki megvesz egy problémásat
csak azért mert olcsóbb egy huszassal,
de utána nem lesz egyszerũ (olcsó) akár
csak a fordulatszámmérôt megmozdítani!
Ne parázz. A VC blokkal csak az szív, aki nem ért hozzá, vagy nincs türelme. Ha egyszer rendesen meg van csinálva, utána sokáig nincs vele gond. Itt inkább az a baj, hogy sokan minden tudás nélkül próbálják meg javítgatni, aztán ha nem sikerül, jön a fikázás. A nem induláshoz semmi köze a VC-nek, ott az esetek 99%-ban a karbi a ludas, a maradék meg akksi szokott lenni. Nyugodtan nézegethetsz VC blokkost, a lényeg, ne füstöljön kéken se hidegen, se melegen, ne legyen vezérműlánc hangja, ne csattogjanak a szelepek. Elektromosan legyen rendben, idomok meglegyenek, váz, futómű legyen sértetlen. Első tárcsák legyenek jók, mert az még húzós kiadás, ha cserélni kell.
Köszönöm az infókat. Én ezeket építő jelleggel nézem. Az a baj h sokan fikázzák a VC- blokkot. Akinek az van még ott is eltér a vélemény... A törött gépekről letettem mert azt mondtátok egyhangúan! (: de ez a VC blokkos dolog megoszlik. Meg miért van h 220 ami elvileg zsír állapot meg 240... Itt is olvastam h inkább eladja mert mindig szív vele. Hidegen nem akar indulni stb... Parázok a VC blokkról!
Egyet értek Letsgoval!
Felejtsd már el ezt a VC baromságot. Semmi extra nincs, még a dupla VC-nél sem. Csak nem szabad kőbaltával, és nulla tudással neki állni. Egyébként simán javítható, és ha jó, akkor sokáig az is marad, megfelelő karbantartás mellett.
Ne vegyél gány mocit, inkább várj, mert már úgy sem fogsz motorozni, ráérsz. Tavasszal, vagy még korábban is lesz olyan, aki beszámítja a robit, nem kell kapkodni, és még pénzt is tudsz addig gyűjteni.
Nem lehet eléggé hangsúlyozni, hogy ha belenyúlsz, szívni fogsz, és nagyon sok lóvédba fog kerülni, megutálod még a kitalálóját is.
Tess
ék itt a nem VC blokkos kép alapján szerintem rendben van mindem idom meg van kép alapján egyben. színe egyforma minden hol. Kicsit a Leírás gyenge alku és egy normálisnak tűnő RöFi...
Valami ilyet néz. Ezt pl ha Rf et vennék meg nézném ez jónak tűnik. Jah ne vedd meg az elsőt amit megnézel :D
Ajj ajj te most egy nagy csapdába estél ezzel a VC blokkos mókával.
Főleg úgy hogy olyan vélemény alapján amit szerintem nem ismersz olyan mélyen. Én ugyan nem szereltem a blokkját remélem nem is kell.
De akkor el mondom 50e km nél volt szelep hézag állításon a motorom 12e a szelephézag állítás és 3e Ft volt a szinkron. Ugyan ez már 2 éve volt kb de gyanítom a srác a mai napig meg csinálná max egykét 1000Ft vel drágábbért.
Szóval bocs de azt mondom ezt VC blokk dolgot felejtsd már el. Egy dolgot kell betartani ezt a blokott Jóska pista no tudással csak hazavágni tudja. Én a motormat 170km-re hordom szervizbe. Ugyan is ott találtam olyan szerelőt aki nem vert át és tudása maximálisan olyan szinten van hogy motorom 100%os legyen!
Vegyél egy JÓ VC blokost semmi bajod nem lesz vele ha valójában jó. Ezeket a törött aszot RF-eket ha meg jót akarsz felejtsd el. Én mindig azt mondom hogy a motor külseje el árulja a gazdáját. mert ha kívülről így néz ki hogy nézhet ki a motort tér?
A másik meg pl vidd el egy szerelőhöz az eladóval együtt és nézesd meg! lehet hogy plusz XX XXX ezer ft de akkor kisebbet koppansz.
Na de nem papolok tovább elnézést a kicsit indulatos hozzászólásomért.
VC blokkos-t nem szeretnék, de gondolom tudjátok miért. A 2. Link nekem is tetszett de jóval messzeb van. Az én linkem mellett az szól h teljes áron be tudtam számoltatni a robogómat. /110e/ így sikerül elcserélnem/megvennem!
Én nem láttam még.
Az a gyártási év az 1995 előtti, mert nem digites még, és nagy valószinüséggel nem VC blokkos.
Többi kinézetthez képest egyben van, talán csak a bal hűtő melletti takaró hiányzik.
Lábtartógumik nullán vannak.
Meg kell nézni!
minden ok a mocival tavasszal kell neki egy vezérlés csere /alapjáraton már hallani a láncot/ aztán annyi.Nagyon szeretem csak komoly tempónál szereti a benyót én meg szeretem húzni neki!
Ezek db árak tehát x4?mert akkor beszarás! Egyébként most megnéztem a hasznaltauto.hu-n az árakat nem kell eladnom a gépet mert ennyiért inkább megmarad!
Ha lecserélted szólj nekem kellenek a gyáriak tartalékba :D (meg vásárolnám tőled)
Egyébként szinte bármilyenre letudod cserélni a ledessel kell vigyázni mert ahhoz index relét kell cserélni vagy valahová ki kell számolni de ellen állás kell neki hogy relé jó ütemben menjen. Javaslom maradj az izzósnál...
Azóta ragadt rám pár dolog, mégha motorozni nem is tanultam meg rendesen azótase. (mondták páran)