A szervizelés és alkatrész beszerzés számomra nem probléma, mindkettőben jártas vagyok. :) 125ccm után 600 kicsit erős lenne sztem, de még gondolkodom a dolgon. :)
Nem azonos a blokk, de ami közös bennük, az a japán belpiacosság. Ez pedig annyit tesz, hogy kevesebb az alkatrész, a VC miatt pedig a szerelők is kevésbé szeretik, mert nagyon egyedi megoldások vannak, amiket szöszölősen lehet csak hangolni.
LE tekintetében pedig a változó szelepvezérlés nem mond el mindent, mivel van csak kipufogó-oldalon vezérelt, van szívó-oldali, és van itt is-ott is. A nem VC modellek 53 LE-sek, a VC csúcsa pedig 61 LE. Oké, hogy majdnem 10 LE-ről beszélünk, de ha csak nem nagyon sportosan hajtod a gépet a LE maximum (10 000 felett) közelében, akkor nem hinném, hogy nagyon ki lehet érezni.
Többen azon a véleményen vannak / vagyunk, hogy szép és jó a VC, csak ne romoljon el. Viszont mivel ezek már idősebb gépek, és az előéletük sem mindig tisztázott, húzós lehet egy vezérelt modell fenntartása, ha kifogsz egy elhanyagoltat.
Bandit vagy RF: előbbi egyenes hátasabb, utóbbin sportosabban ülsz. Az RF-en azért van bőven idom, ami jobban eltereli a szelet, bogarat, stb., cserébe jó nehéz őket beszerezni, ha törik vagy elhagyod. Ja és szintén nem a szerelők álma, amikor fél órát kell bontogatni, hogy hozzáférj a blokk környékéhez. Ennek ellenére nekem jobban bejön az idomos. :)
Ha teheted, nézz 600-ast, akár RF, akár Bandit. Nem sokkal drágábbak, de sanszosan behozza azt a plusz anyagi részt hamarosan azzal, hogy nem kell szívni a szervizekkel.
És bár mindig elmondjuk, de van is benne igazság: kérdezz körbe itt, sajnos mindenféle okokból kifolyólag, de egész sokan hirdetik most a gépüket. Ha szebbet / jobbat nem is feltétlenül ajánlanak itt, legalább tudod az előéletét (akár a fórumon utánakeresve), és nem zsákbamacskát veszel. Na meg persze nem ritka, hogy a klubtagok azért rendben is tartják a gépeket. :)
Pár hete írtam írtam h motorvásárlás előtt állok, valószínűleg jövőhét hétvégén lenne a vásárlás. 2 típus jöhetne szóba, GSF 400 VC és RF 400vc. A két motorban a lélek (blokk) ugyanaz-e (?), mert egyikre 61 lóerőt írnak (RF) a másikra 59-et (gsf). Mindkét típus nagyon bejön, de bármilyen építő jellegű véleményt szívesen meghallgatok, akár lebeszélést is.
150-et még talán megér, de csak alkatrésznek, mert ezt lábratenni sok.
Kerékgörgőzés 8000
idomnál pótolni kell nem keveset 30000
teleszkópok egyengetése 8000/db
vázcsere 70000
értelmes festék 50000
lábtartó10000
sok sok munkaóra ami helyett lehetnél a családoddal na az az igazán sok
hűtőegyengetés ha sikerül
plexi10000
tükör 6000
kuplungkar
indexek
fejidomtartó
első sárvédő
üléskárpit
kerék megnyomta a radiátort ami a leömlőkben támaszkodott meg,
meg még sok még nem látható hiba előjöhet mint blokk felfogatófül repedése, első lámpában a foncsortartó letörése, műszerfalfülek stb.
Tudom mit írok, én se vállaltam az enyém lábraállítását pedig még a biztosító se fizetett, hogy tudjak venni másikat helyette. Nagyon rizikós vázat egyengetni, bár láttam már GSXR-t függőleges villával de még javítás előtt. Szerelő aszonta megoldják, de nem lesz olcsó.Szívlámpás gixer akkor volt 5 éves, amihez a vázcsere lett volna akkor több százezer.
Olyan áron árulják sokan az RF-et, hogy nem látom értelmét mókolni egy ilyen balesetessel. 100 körül elvinni alkatrésznek kiárulni amit lehet belőle, de sokáig bent lesz a pénze aki bevállalja
és sok cucca megmarad.
Nem jó lakatos kell hozzá, hanem precíziós mérések. Ha a vázgeometria nem tökéletes, xar lesz a futása, bizonytalan lesz különböző sebességtartományokban, ami rossz esetben bukáshoz is vezethet, de a fékezést is jelentősen befolyásolja. A mérésekhez pedig pontos adatok, műszerek, esetleg sablonok is kellenek. Ez csak márkaszervizben van, vagy még ott sem. A vázakat csak a legritkább esetben javítják, inkább cserélik hibátlanra, az a tuti.
Ennél a motornál lehetnek nem látható vetemedések is.
Én nem vágnék bele ebbe a mociba.
Igazából 150 ért hoznám el. Fényezéshez meg műanyagozáshoz értek. Ezekért nem kell pénzt kiadnom max a váz lakatolására. Azt egy jó lakatos meg tudja csinálni nem? Ha esetleg nem 100%osan hozza helyre az mennyiben árthat/veszélyes?
Ezt semmikép se vedd meg, csak ha alkatrésznek kell. A vázsérülés komoly dolog, egyáltalán nem biztos, hogy javítható, ahhoz komoly tudás, és felszerelés kell. Sufniban soha nem lesz jó, és biztonságos. Ehhez képest viszont drága. Inkább olyat keress, ami egyben van, még ha drágább is. Saját magaddal szúrsz ki, ha az olcsóság miatt bele nyúlsz valamibe. A végére úgy is drágább lesz a xar, mint a jó.
Nem itteni, csak nemrég reklámozta itt a motort. Erre még közel egy ennyit rá kell locsoljál, és akkor is még csak egy balesetes motorod lesz kb 400ezerért.
És ezt köszönöm szépen nektek! (:
Most ezt néztem ki magamnak: http://aprod.hu/hirdetes/suzuk...
Ha minden igaz itteni tag! jövőhéten megyek megnézni és ha megéri akkor újraépítem és megcsinálom! Szerintetek? (:
Mindent nézni kell, mivel közel 20 éves motorokról van szó sok kilóméterrel. Ha esetleg belinkeled melyik motort nézted ki magadnak, tudunk véleményt mondani a látottak fényében, esetleg ismeri valamelyikünk vagy másik motort ajánlunk.
Múltkor is lebeszéltünk egyhangúlag valakit a belinkelt hirdetés tárgyáról.
Egyébként más gyártók családtagjainál se hiszem, hogy cserélhetők lennének a blokkok eltérő hengerűrtartalmúral. Felfogatási pontok biztos nem egyeznek legyen az GPZ, Z, FZR, GSF, GSX, CBR, ZX vagy akármi.
Ha választani lehet akkor 600-ast vegyél inkább, nagyobb eséllyel
lelsz fel belőle olyat, ami műszakilag is még egyben van, nem csak esztétikailag.
Nézni ezeken már mindent kell, mert sok a várható javítás.
15+ éves motorok, ha még nem cserélték, akkor kerékcsapágyak,
fékcsövek, fékolaj, telószimeringek, porvédők, központi
rugóstag, kormánycsapágy ezeket mind le tudod ellenőrizni, vagy
szemrevételezés is elég. Ha szivató nélkül indul hidegen, akkor
kapásból karbi tisztítás, beállítás, szinkron, ha nem indul rendesen
akkor meg azért. Ha folyás nyomos valamelyik karbi, akkor karbik felújítása,
az úszóház tömítések, O gyűrűk szinte garantáltan csere érettek.
Láncot meg fékbetétet meg ilyeneket nem írok, mert ezzel kezdi
minden "kerékrugdosó".
Ezeket nagy valószínűséggel egyébként is már cserélni illene,
de hát ki számol rá 100k-t egy motorra vásároláskor rajtam kívül ?
Új vagyok itt az RF fórumon, egy pár hónapja amikor elhatároztam hogy végre leteszem a korlátlan jogsit, és keresgéltem lehetséges típusok között megakadtam ennél a típusnál, és azóta se sikerült túllépni rajta. Megfogott hogy nagyon szép, meg elérhető áron lehet találni belőle. Igazából jelenleg nem tudom eldönteni hogy 400-as vagy 600-as változatot vegyek. Ez lenne az első nagymotorom, előtte vagy 5 éve simsonozok(előtte meg egyéb szerencsétlen szoci motorral...), a jogsit amikor csináltam, jól elvoltam a 600-as motorokkal.
A 400-as a fokozatosság elve miatt lenne az ésszerűbb választás, de egy kicsit jelenleg aggaszt hogy abból talán nehezebb értelmesebbet találni motorikusan, nem tudom mennyire vannak széthajtva a piacon lévők, illetve mennyire lehet találni alkatrészeket hozzá, főleg a VC-s blokkhoz, a belpiacosság miatt. Mondjuk a szereléssel nincs bajom, raktam már össze blokkot nulláról, gazdasági totálkárról de ennek már nem erről kéne szólnia .
A 600-as mellett szólna az hogy nem nagyon szeretem eladni a járművet amit megvettem, meg nem is szeretném “kinőni” főleg ha megszerettem, a 600-ast innen kezdőként nézve kb lehetetlen kinőni, jó pár évre meg szeretném tartani. Magamat ismerve nem szeretek száguldozni meg állatkodni az úton (szimóval monduk nehezen lehetett, autóból kiindulva). Igazából túrázásra, országútra használnám, néha kisebb-nagyobb körre külföldre (ha összejön)
Igazából a szokásos motorvásárlási tanácsokon felül mire célszerű figyelni az RF-nél?
Urak! Köszönöm szépen a segítséget! Viszonylag könnyen és zökkenőmentesen ment a szétszedés kipuceválás és összeszerelés. Holnap reggel visszaszerelem és reméljük nem fog ereszteni!
Nem azonos a blokk, de ami közös bennük, az a japán belpiacosság. Ez pedig annyit tesz, hogy kevesebb az alkatrész, a VC miatt pedig a szerelők is kevésbé szeretik, mert nagyon egyedi megoldások vannak, amiket szöszölősen lehet csak hangolni.
LE tekintetében pedig a változó szelepvezérlés nem mond el mindent, mivel van csak kipufogó-oldalon vezérelt, van szívó-oldali, és van itt is-ott is. A nem VC modellek 53 LE-sek, a VC csúcsa pedig 61 LE. Oké, hogy majdnem 10 LE-ről beszélünk, de ha csak nem nagyon sportosan hajtod a gépet a LE maximum (10 000 felett) közelében, akkor nem hinném, hogy nagyon ki lehet érezni.
Többen azon a véleményen vannak / vagyunk, hogy szép és jó a VC, csak ne romoljon el. Viszont mivel ezek már idősebb gépek, és az előéletük sem mindig tisztázott, húzós lehet egy vezérelt modell fenntartása, ha kifogsz egy elhanyagoltat.
Bandit vagy RF: előbbi egyenes hátasabb, utóbbin sportosabban ülsz. Az RF-en azért van bőven idom, ami jobban eltereli a szelet, bogarat, stb., cserébe jó nehéz őket beszerezni, ha törik vagy elhagyod. Ja és szintén nem a szerelők álma, amikor fél órát kell bontogatni, hogy hozzáférj a blokk környékéhez. Ennek ellenére nekem jobban bejön az idomos. :)
Ha teheted, nézz 600-ast, akár RF, akár Bandit. Nem sokkal drágábbak, de sanszosan behozza azt a plusz anyagi részt hamarosan azzal, hogy nem kell szívni a szervizekkel.
És bár mindig elmondjuk, de van is benne igazság: kérdezz körbe itt, sajnos mindenféle okokból kifolyólag, de egész sokan hirdetik most a gépüket. Ha szebbet / jobbat nem is feltétlenül ajánlanak itt, legalább tudod az előéletét (akár a fórumon utánakeresve), és nem zsákbamacskát veszel. Na meg persze nem ritka, hogy a klubtagok azért rendben is tartják a gépeket. :)
Pár hete írtam írtam h motorvásárlás előtt állok, valószínűleg jövőhét hétvégén lenne a vásárlás. 2 típus jöhetne szóba, GSF 400 VC és RF 400vc. A két motorban a lélek (blokk) ugyanaz-e (?), mert egyikre 61 lóerőt írnak (RF) a másikra 59-et (gsf). Mindkét típus nagyon bejön, de bármilyen építő jellegű véleményt szívesen meghallgatok, akár lebeszélést is.
Most hétvégén egy gurulás többen / kevesebben?
Kerékgörgőzés 8000
idomnál pótolni kell nem keveset 30000
teleszkópok egyengetése 8000/db
vázcsere 70000
értelmes festék 50000
lábtartó10000
sok sok munkaóra ami helyett lehetnél a családoddal na az az igazán sok
hűtőegyengetés ha sikerül
plexi10000
tükör 6000
kuplungkar
indexek
fejidomtartó
első sárvédő
üléskárpit
kerék megnyomta a radiátort ami a leömlőkben támaszkodott meg,
meg még sok még nem látható hiba előjöhet mint blokk felfogatófül repedése, első lámpában a foncsortartó letörése, műszerfalfülek stb.
Tudom mit írok, én se vállaltam az enyém lábraállítását pedig még a biztosító se fizetett, hogy tudjak venni másikat helyette. Nagyon rizikós vázat egyengetni, bár láttam már GSXR-t függőleges villával de még javítás előtt. Szerelő aszonta megoldják, de nem lesz olcsó.Szívlámpás gixer akkor volt 5 éves, amihez a vázcsere lett volna akkor több százezer.
Olyan áron árulják sokan az RF-et, hogy nem látom értelmét mókolni egy ilyen balesetessel. 100 körül elvinni alkatrésznek kiárulni amit lehet belőle, de sokáig bent lesz a pénze aki bevállalja
és sok cucca megmarad.
Ennél a motornál lehetnek nem látható vetemedések is.
Én nem vágnék bele ebbe a mociba.
1zu8jijefrohmcri1k5j8ci4u0ykjayoziwp3idyoqk93iyg8s2s5qut9ie1f9zw1m6hply
26hwyrktaam42kgesepskgsomlgftu670mm839f0owkc6ygeiqca10etchmkjycoi9d6kjo
hshsa7p22tjfszck7uzag4i9l5w74usf4jjgl0t1pdyr44mlqj2pfz02q6t74rafotqdd08
gquu845ihmjmmzmw2j6dhg/page1
választék van.
Gondolod megér ennyit?
Most ezt néztem ki magamnak:
http://aprod.hu/hirdetes/suzuk...
Ha minden igaz itteni tag! jövőhéten megyek megnézni és ha megéri akkor újraépítem és megcsinálom! Szerintetek? (:
Múltkor is lebeszéltünk egyhangúlag valakit a belinkelt hirdetés tárgyáról.
Teljesen mások a motorfelfogatási pontok.
Gondolom nagyobb motort szeretnél
tenni a vázba,
na azt nem lehet!
Ha választani lehet akkor 600-ast vegyél inkább, nagyobb eséllyel
lelsz fel belőle olyat, ami műszakilag is még egyben van, nem csak esztétikailag.
Nézni ezeken már mindent kell, mert sok a várható javítás.
15+ éves motorok, ha még nem cserélték, akkor kerékcsapágyak,
fékcsövek, fékolaj, telószimeringek, porvédők, központi
rugóstag, kormánycsapágy ezeket mind le tudod ellenőrizni, vagy
szemrevételezés is elég. Ha szivató nélkül indul hidegen, akkor
kapásból karbi tisztítás, beállítás, szinkron, ha nem indul rendesen
akkor meg azért. Ha folyás nyomos valamelyik karbi, akkor karbik felújítása,
az úszóház tömítések, O gyűrűk szinte garantáltan csere érettek.
Láncot meg fékbetétet meg ilyeneket nem írok, mert ezzel kezdi
minden "kerékrugdosó".
Ezeket nagy valószínűséggel egyébként is már cserélni illene,
de hát ki számol rá 100k-t egy motorra vásároláskor rajtam kívül ?
Új vagyok itt az RF fórumon, egy pár hónapja amikor elhatároztam hogy végre leteszem a korlátlan jogsit, és keresgéltem lehetséges típusok között megakadtam ennél a típusnál, és azóta se sikerült túllépni rajta. Megfogott hogy nagyon szép, meg elérhető áron lehet találni belőle. Igazából jelenleg nem tudom eldönteni hogy 400-as vagy 600-as változatot vegyek. Ez lenne az első nagymotorom, előtte vagy 5 éve simsonozok(előtte meg egyéb szerencsétlen szoci motorral...), a jogsit amikor csináltam, jól elvoltam a 600-as motorokkal.
A 400-as a fokozatosság elve miatt lenne az ésszerűbb választás, de egy kicsit jelenleg aggaszt hogy abból talán nehezebb értelmesebbet találni motorikusan, nem tudom mennyire vannak széthajtva a piacon lévők, illetve mennyire lehet találni alkatrészeket hozzá, főleg a VC-s blokkhoz, a belpiacosság miatt. Mondjuk a szereléssel nincs bajom, raktam már össze blokkot nulláról, gazdasági totálkárról de ennek már nem erről kéne szólnia .
A 600-as mellett szólna az hogy nem nagyon szeretem eladni a járművet amit megvettem, meg nem is szeretném “kinőni” főleg ha megszerettem, a 600-ast innen kezdőként nézve kb lehetetlen kinőni, jó pár évre meg szeretném tartani. Magamat ismerve nem szeretek száguldozni meg állatkodni az úton (szimóval monduk nehezen lehetett, autóból kiindulva). Igazából túrázásra, országútra használnám, néha kisebb-nagyobb körre külföldre (ha összejön)
Igazából a szokásos motorvásárlási tanácsokon felül mire célszerű figyelni az RF-nél?
Először is Bocsi az OFFért!
Másodszor meg tiszteletem az eddigi kitöltőknek!
Szakdolgozatomhoz kérném segítségeteket az alábbi motoros kérdőív kitöltésében!
Csak 2 perc az egész!
Köszönöm szépen azoknak akik kitöltik!
(A RIPET PONT HU-S RÉSZ KÖZÜL TÖRÖLD A SPACE-T!.. máshogy nem tudtam belinkelni!)
ripet. hu/feedback.php?kid=e08390d00aff53e039a3961ec13998b4