Na ennek örülök ha minden ok.hat tuti lett szerintem...Csak nagyon elkezdtem huzni neki...Kicsit visszabb kell vennem.Reggel szivato nelkul indul.alapjarata is egyenletes lett.le kopogom,de okes most.
Amikor még gondom volt az indítással sokszor azt csináltam a 400-on,
hogy minden indításkor először szivató nélkül pörgettem egy picit.
Nagyrészt nem indult be, csak néha el-elkapta, aztán újra elkezdtem
pörgetni és szépen lassan húztam rá a szivatót.
Ez arra jó, hogy ha nem zár rendesen 1-2 tűszeleped és picit átszivárog
a benzin, vagy valamiért megszívja magát leállításkor, akkor
először eljáratod belőle a bentragadt benzint.
Így nekem mindig indult, aztán inkább darabjaira szedtem...
Hú, lehet, hogy az a gond. Reggel próbáltam indítani, egyszer beröffent, de majdnem leállt, így ráhúztam a szívatót. Este megpróbálom megint. Benzin elméletileg van benne egy kevés
Gyors kérdés: Sajnos nem indul a röfi és nem tudom, mi lehet a gond. Az önindító forgat, de nem kapja el. Szerintem talán gyertya, majd holnap délután lesz időm megnézni. Addig is ha bármi ötletetek van, szóljatok. Köszi
Mi a helyzet veled Red?
Nagyon el tűntél... Jó a gésárkány?
Jah amúgy köszi a segítséget a szinkronos dolgoba
Remélem nem csesztem vele a fogyasztását. Bár ez így hülyeség lenne mert sokkal simább az egész... na de ez úgy is a kútnál derül ki...
Ajjj ajjj!
Látom kicsit fel kavartuk a kedélyeket nem baj... igazából érdekel a véleményetek és az is hogy ki hogy gondolja!
Én azért írtam mert kérdés volt és én se tudtam 100%-osan hogy van e az enyémbe vagy mi a helyzet vele. Megnéztem meg mértem és kész! Mint írtam a szinkron sokat segített a melegedésén. Stabilabb az egész!
Az tény hogy valóban nehezebben melegszik meg én ilyen tudományos magyarázatokkal nem tudok elő hozakodni. Valamiért ezt tették bele...
Én nem is cserélem ki másikra mert 1 biztos a blokk üzem meleg lesz... csak nem 2perc alatt... Viszont sokkal stabillabb a hűtése mint más vasaké ez tény... Ősszel kicsit necces de olyankor úgy is lassabban megy az embert mert az aszfalt se forró és idő míg a gumik bemelegednek. Így több dolog vissza tart attól, hogy ész nélkül hidegen kenje az ember. Aki meg meg teszi hát az az ő baja...
Igazad van nyilván, hogy a lyukak keresztmetszetén átfolyó
víz mennyisége oszlik a nagy és kis cső keresztmetszetének arányában.
De vékony-vastag cső esete azért nem a szakadás-rövidzár esete...
Valószínűleg nem sokat ér az a hűtés az olajszűrőnél, de eleve
azt sem lehet érteni, hogy miért méretezték ekkorára az egész
hűtést...
Az olajkör sztoriban én nem hiszek. Ott a vastag vízcső a hűtő felé, miért pont azon a kicsi csövön menne a melegebb víz ha ott könnyebben elfér, meg addigra visszahűti a csőben-radiátorban levő hidegvíz.
Pont mint a villany, mindig a kisebb ellenállás felé megy.
Megaztán a kör hűtött oldalán van az olajhűtő.
Sziasztok! Énis hozzászolnék ehhez a termosztátos dologhoz! Mikor hozzám került Rf és használni kezdtem akkor megijedtem mert a második kék vonalig kuszott fel üzemmelegen a vízem és én azt hidegnek gondoltam! azóta már többen mondták/mondtátok h ezeknek főleg a nagy hűtő miatt nem szokott feljebb kuszni a vize! felvonuláson is kb a pont felé kuszott kicsit a hőmérőm és még a venti nem kapcsolt be! mondjuk dög meleg volt szal meglepődtem h milyen fasza hűtésük van ezeknek a gépeknek! Pedig sztem még gyári cucc van benne, de ha így üzemel akkor maradis! bocsi a zavarásért gondoltam megosztom veletek!
Nekem mikor "hengerfejes" lett, akkor sem fogta meg a bubikat,
a tetején lévő 5. furat gyönyörűen átengedte őket a sapkához, a
sapka biztiszelepe meg szépen időnként kifújta a vizet a tágulásin.
A 4 furat inkább azért van, hogy az olajszűrő kis vízkörén is áramlás
keletkezzen a kezdetektől.
Annak a kis olajkörnek a csőkeresztmetszete kb. a 4 furatnak
a keresztmetszetét adja.
Van mutató, van ventillátor, mindkettő jelez, ha pont zárva ment
tönkre a termosztát, ha meg nyitva, akkor meg 50km kell hogy eléjre
az alsó pilinckát . Mindkettő elég feltűnő jelenség és a
"User Manual"-ban is benne szokott lenni, hogy mire kell figyelni
a műszerfalon és mi mit jelent.
De ha valaki szerelősebb ki lehet szedni, meg lehet mérni egy lábosban, ahogy
Te is tetted .
Az enyémben pl. se termosztát, se hőmérő nincs...
Gyanítom a Suzuki filozófiája nem változott meg az üzembiztonság terén 95 és 98 között .
Vagyis 80 fok simán haladva, 105-nél kapcsol a ventilátor, 100-nál kapcsol ki. Eddig csak tréningen botorkáláskor kapcsolt be. 400ason is csak nagyon ritkán, ha megvártam kapcsol-e hazaérve, kíváncsiságból. Gyári termosztáttal nem lehetett kicsalogatni az alsó villából ami 80 fok alatt van.
A furat lényege az ha elromlik a termosztát akkor is át enged valamennyit!
Ez gyári ami nekem benne van...
amióta a szinkront meg csináltam mire ki érek fűzfőn a főútra addigra már be mozdul a vastagon túl mivel az enyém digites! Most este néztem kicsit most hűvösebb van!
Ma megtettem az eddigi legnagyobb túrámat az RF-el (150 km :) ) olvasgatva a termosztátos hozzászólásokat gondolkodóba estem. Tempós részeken a vízhőfok 1/4 ig ment ki, városban lassan haladva max a 1/2 -ig, a venti még egyszer sem kapcsolt be. Lehet nekem is kivan a termosztátom? vagy ilyen jó a hűtése? :)
A régi swifteké tényleg jó bele, csak én 1.6-osét vettem anno az pár fokkal alacsonyabban nyit. Minden körülmények között 80-on áll a víz, működik. Az enyém sem akart bemelegedni tele lyukakkal.
A 4 furat miatt a tiéd se zár rendesen, mindíg átenged valamennyi vizet. Nálunk a cserével az a 4 furat van megszüntetve, gyorsabban melegszik.
Valami oka biztos van azoknak a furatoknak, de amíg nem hengerfejes addig nem fogja meg a buborékot a hengerfejben. Melegen mindenképp kinyit, túlfűteni meg nem egyszerű ekkora radiátort.
hogy minden indításkor először szivató nélkül pörgettem egy picit.
Nagyrészt nem indult be, csak néha el-elkapta, aztán újra elkezdtem
pörgetni és szépen lassan húztam rá a szivatót.
Ez arra jó, hogy ha nem zár rendesen 1-2 tűszeleped és picit átszivárog
a benzin, vagy valamiért megszívja magát leállításkor, akkor
először eljáratod belőle a bentragadt benzint.
Így nekem mindig indult, aztán inkább darabjaira szedtem...
Nem tűntem el, csak ritkán írok, egyébként nincs mit, a lényeg hogy
sikerült !
Nagyon elcseszni nem tudod, ha elcsesznéd akkor nem lenne se
alapjáratod, se nem venné a lapot stb. stb.
Csak gázzal. Nameg benzint a tankba.
Gyors kérdés: Sajnos nem indul a röfi és nem tudom, mi lehet a gond. Az önindító forgat, de nem kapja el. Szerintem talán gyertya, majd holnap délután lesz időm megnézni. Addig is ha bármi ötletetek van, szóljatok. Köszi
Nagyon el tűntél... Jó a gésárkány?
Jah amúgy köszi a segítséget a szinkronos dolgoba
Remélem nem csesztem vele a fogyasztását. Bár ez így hülyeség lenne mert sokkal simább az egész... na de ez úgy is a kútnál derül ki...
Látom kicsit fel kavartuk a kedélyeket nem baj... igazából érdekel a véleményetek és az is hogy ki hogy gondolja!
Én azért írtam mert kérdés volt és én se tudtam 100%-osan hogy van e az enyémbe vagy mi a helyzet vele. Megnéztem meg mértem és kész! Mint írtam a szinkron sokat segített a melegedésén. Stabilabb az egész!
Az tény hogy valóban nehezebben melegszik meg én ilyen tudományos magyarázatokkal nem tudok elő hozakodni. Valamiért ezt tették bele...
Én nem is cserélem ki másikra mert 1 biztos a blokk üzem meleg lesz... csak nem 2perc alatt... Viszont sokkal stabillabb a hűtése mint más vasaké ez tény... Ősszel kicsit necces de olyankor úgy is lassabban megy az embert mert az aszfalt se forró és idő míg a gumik bemelegednek. Így több dolog vissza tart attól, hogy ész nélkül hidegen kenje az ember. Aki meg meg teszi hát az az ő baja...
víz mennyisége oszlik a nagy és kis cső keresztmetszetének arányában.
De vékony-vastag cső esete azért nem a szakadás-rövidzár esete...
Valószínűleg nem sokat ér az a hűtés az olajszűrőnél, de eleve
azt sem lehet érteni, hogy miért méretezték ekkorára az egész
hűtést...
tml
Pont mint a villany, mindig a kisebb ellenállás felé megy.
Megaztán a kör hűtött oldalán van az olajhűtő.
a tetején lévő 5. furat gyönyörűen átengedte őket a sapkához, a
sapka biztiszelepe meg szépen időnként kifújta a vizet a tágulásin.
keletkezzen a kezdetektől.
Annak a kis olajkörnek a csőkeresztmetszete kb. a 4 furatnak
a keresztmetszetét adja.
Van mutató, van ventillátor, mindkettő jelez, ha pont zárva ment
tönkre a termosztát, ha meg nyitva, akkor meg 50km kell hogy eléjre
az alsó pilinckát . Mindkettő elég feltűnő jelenség és a
"User Manual"-ban is benne szokott lenni, hogy mire kell figyelni
a műszerfalon és mi mit jelent.
De ha valaki szerelősebb ki lehet szedni, meg lehet mérni egy lábosban, ahogy
Te is tetted .
Az enyémben pl. se termosztát, se hőmérő nincs...
Gyanítom a Suzuki filozófiája nem változott meg az üzembiztonság terén 95 és 98 között .
Ahhoz képest a 6kilóson bő fél méter cső megy a termosztátig a hengerfejről.
Ha tudok menni 30-35-ös tempót, akkor már az alsó pötty alatt marad nekem. Máskor a kék fölött 1-2 milivel.
Nekem idén a felvonulások indult el 1X-er meg mikor a szinkront állítottam...
Ez gyári ami nekem benne van...
amióta a szinkront meg csináltam mire ki érek fűzfőn a főútra addigra már be mozdul a vastagon túl mivel az enyém digites! Most este néztem kicsit most hűvösebb van!
A régi swifteké tényleg jó bele, csak én 1.6-osét vettem anno az pár fokkal alacsonyabban nyit. Minden körülmények között 80-on áll a víz, működik. Az enyém sem akart bemelegedni tele lyukakkal.
Valami oka biztos van azoknak a furatoknak, de amíg nem hengerfejes addig nem fogja meg a buborékot a hengerfejben. Melegen mindenképp kinyit, túlfűteni meg nem egyszerű ekkora radiátort.