Én GREX sisakot vettem felnyithatót a kukkerom miatt. Aztán a RöFinél tapasztaltam hogy kb130-nál nem bírom tartani a fejemet mert le akarja tépni a menetszél. Aztán vettem viszonylag olcsón egy szinte nem használt BMW sisakot. A különbség leírhatatlan.
A szélzaj nem fáraszt, mindene könnyedén működik, de a csoda nem igaz, a plexi nem páramentes csak páramentesebb, és nem karcmentes.
És 3 év alatt elhasználódott. + leejtettm és összetört
Csak a legjobb textilruhák vízállóak (GORETEX), azok viszont Q... drágák.
Innentől szinte mindegy milyen a ruha, kell hozzá esőruha amin nem szabad spórolni.
Az viszont lényeges, hogy a ruha a lehető legpasszentosabb legyen, mert ha lötyög rajtad a protektor amikor védenie kellene elmozdul, és nekem például komoly horzsolásokat okozott, ami valószínű csak töredéke annak ami nélküle lett volna.
Szevasz!
Üdvözöllünk a "klubban".
Én nekem is kellett jobb oldali tükör, 5 ropiért vettem a Bajai Sugo-Motors-nál bontottan de jó állapotban. A honlapjukon van elérhetőség, szerintem kérdezz rá, postán is küldik. Valahol néztem (de már nem tom hol) hogy az új ára 10 körül mozog.
Hali!
Bukótban nem igazán tudok segíteni, de az előttem szólónak tudok igazatadni. Ha néztél motoros műsorokat, ott is ugyanezt sugallják, és nagyon fontos a MÉRET! Ruházat is mindenkinek más: más ami tetszik, más, amit megengedhet, sztem tapasztalni kell. Én a pénztárcám vastagságából adódóan Kordura kabátot használok kivehető termobéléssel, ill asszem a protektorok is kivehetők, de azért vettem mocis kabátot, hogyí legyen benne... Nadrág szintúgy Kordura, 16000ért vettem zsír új, leárazás volt tavaly karácsonykor:D Lehetőleg legyen összecipzárolható a kabát és nadrág, NAGY ELŐNY! Csizma meg tervben van...! Üdv!
Ebben szerintem mindenkinek különbözik a véleménye
Bukó:
Olcsó legyen, törésteszten 5 *-os, és halk = NINCSEN
Viszont ebből a 3-ból 2-t össze lehet párosítani(kivéve az olcsó+halk kombinációt) elég sok márkából.
Mennyit szánsz rá? Kb 20-tól kezdődik, amit már valamennyire bukónak lehet hívni, az alatt csak biciklire valók vannak Fölötte pedig a csillagos ég, ahogy minden motoros cuccnál...
Nálam: először egy alsó kategóriát vettem még a jogsi letételéhez, ami egy Zeus márkájú kínai vacak volt. Jól nézett ki, de kb műanyag burkolaton belül volt hungarocell, azt annyi :) (16-ezerért vettem)
Most Marushin van, ami szintén jól néz ki, és a törésteszten 5*-os, viszont szintén olcsó, és nem is halk (ugye a bűvös 3-as). 33-ezer.
Ami már halknak nevezhető, az olyan 60-tól kezdődik.
A nem halk azt jelenti, hogy 110 fölött elkezd zavaróan erősödni a szélzaj, legalábbis nálam most a Marushin ilyen.
Dzseki: Nekem cordura van, olcsóbb mint a bőr. Vízálló, csúszást valameddig bírja, nem teszteltem.
Ezen kívül ugye van a bőr, ami drága, jobban bírja a csúszást, és valamennyire vízálló.
Mindegyikben megsülsz nyáron... (van nyári kabát is, de azt meg csak nyáron a 25+ fokban hordhatod... )
Ezekben ált. vannak protektorok, ami a gyengébb eséseket valamennyire felveszik...
Érdemes nadrágot is venni...
Érdemes most bevásárolni, mert szezon előtt vannak jó akciók sok helyen!
Tavasztól "Csinike" lesz az első számú szerelmed, és a BMW E30 a 2. :) Elég valószínűnek tartom... nem... inkább NAGYON
Jó motorozást, és az elején a hidegben különösen vigyázz
Szia emptyspace!
Használd egészséggel a gépet, sok balesetmentes kilómétert hozzá! A helyzet( Velem) az, hogy hiába volt a kezdettől fogva (a szavaiddal élve) TÉNY a motor, párom nem igazán rajong érte, kicsit fél, illetve félt sztem, de nem mondja... Én viszont mindkettőjüért rajongok! Szerezz be egy vagány csajt, aki a motorokért és érted is rajong, aztán HÚZD A GÁZT!
Ma haladtam énis. Lebontottam a karburátort, és ismerkedtem vele. Nem egyszerű jószág, ráadásul a némelyik csavar atom mód meg van húzva. Egyenlőre még nem tegezem. Belül tisztának tűnik, a főfúvókán semmiféle lerakódást nem láttam. Viszont kívülről elég ronda.
Végre eljött az idő, és boldog tulaja lettem egy gyönyörű RF-nek. VÉGRE! :D
A motor egyetlen hibája (legalábbis eddig ennyi derült ki, mert hát ugye nincs jó idő és nagyon kipróbálni nem lehetett) a jobb oladli tükör. Hol tudok ilyet beszerezni? És mennyiért?
Majd teszek fel képeket az adatlapomra Csinikéről :)
Boldog vagyok :)
Ma is sikerült haladni.
Ami rossz, hogy nem fogta meg a műgyanta az orridom szárát,
megint elengedett... na majd próbálkozok más ragasztóval.
Viszont kicsit felújítottam az első indexeim. Volt egy gyárim, egy használt
olcsóért, meg egy utángyártott, nos egyik sem állt a helyzet magaslatán.
Szétszedtem, a 3 indexból csináltam 2 jót, szép búrával meg jobb
foncsorral (krómspray). Meg maradt egy vésztartalék.
Meg akkor már toltam egy fotót a krómkeretes műszerfalról, ami
inkább ilyen "selyemfényű" krómkeret lett, de így mégjobb.
A festés minősége, hát... festő nem leszek, de 30cm-ről messzebb
már nem látszanak a hibák , viszont nekem nagyon tetszik.
Jól van, ma sikerült szereznem 5 ropiért teljesen gyári sárvédőt, másik ötösért meg lesz gyári kipuffom is, így nem lesz gond a vizsgán, talán.
Lassan elkezdem a rendszámosítást, hogy ha jön a jó idő, ülhessek is rá, mert már alig bírok magammal.
Megfőzni akkor fogod, ha nem kapcsol be a ventilátorod valami miatt.
Trike-nál jártam úgy, hogy kicseréltem a kapcsológombát magasabb hőfokúra és arról a hőfokról már nem tudta visszahűteni a ventilátor a vizet. Ott egy kicsit alul van méretezve a hűtőm ezért alacsonyabb ventilátorkapcsoló van így tudom kordában tartani a vizet. De így az üzem 50 százalékában működik a ventilátor.
RedOne írta pár hete: és hozzá a kép
tűszelep:
"A bazismotor.hu-ró rendeltem őket.
10043006-os a mienk ha jól emlékszem.
Darabja 1500, a postaköltség meg majdnem 2000, de személyesen
is be lehet érte menni, ha megjöttek. Kb. 7-8 nap alatt elérhető,
10 napon belül szállítanak.
-összes "O" gyűrűt érdemes cserélni, csak VITON anyagú
használható !"
Igen-igen.
Adalék nekem nem jött be, gyorsításnál sokszor kihagyott következő tankba már nem is öntöttem és megszűnt a kihagyogatás.
Viszont általában V-POWERt tankolok.
Termosztát faggatva volt rendesen többször. Találkozók lassú felvonulásain (10-20km/h) se melegszik túl annyira, hogy kapcsoljon a hűtőventillátor, csak az utolsó R-RACE demonstráción ahol perceket álltunk egy helyben. Hűvös időben még most is takarom a hűtő jobb oldalát -balról van a ventilátor- .
Nézd, 82-essel is meg lehet próbálni, itt úgy érzem a lényeg az, hogy
nincsenek rajta lyukak, gyakorlatilag a motor a belső körön addig
keringet, míg el nem éri az üzemi hőt, így be is tud melegedni.
A gyári termosztáton az 5db. lyuk annyi, mintha egy 8-9mm-es csövön
folyamatosan kezdettől fogva engednéd át a vizet.
Úgy nagyon lassan melegedett, akkor is csak 76 fokig, ha tovább
ment a feles kalóriát már a hűtő szállította el, ami 88-asnál is
ugyan úgy el fogja szállítani, csak annyi a különbség, hogy 88 fokig
fogja hűteni, nem pedig 76-ig (vagy a lyukak mennyisége miatt alá).
Szóval véleményem szerint megfőzni nem lehet, mert 88 fok felett
teljesen ugyan azt a hűtőkört kapod, mint eddig 76 felett.
Ha valaki nem ért egyet nyugodtan szóljon közbe...
És mekkora a különbség mondjuk a 82-85-88 között?
Bár nyilván csak jobb lehet, mint a gyári és Imi a 85-sel sem főzte meg a motrot, meg gondolom neked sem szándékod a 88-assal. De 82 kevés? Vagy ha csak olyan van, vagy mondjuk szervízben tudnak rendelni, akkor 85-88-ast kérjek majd?
Emilt pedig megköszönöm, lesz legalább valami értelmes amit lobogtathatok a szervízben. :P
Oké megértettem amit mondtál Már az is nagy segítség h az emberek megosszák a tapasztalataikat. Így könnyebben tudnak mások dönteni h mi legyen.Én pl megpróbálom ezt az adalékot és átnézem a karburátort az utolsó csavarig. Ezektől annyi javulást várok h a következő szezonom problémamentes legyen. Ha nem akkor meg így jártam
Bááár nyilvánvaló, hogy ha hideg a motor a kompresszió is más,
szívó ütemben meg ugye a vákuum a lényeg, így igen...
valószínűleg szinkronod is máshová kerülhet.
Ezen még ennyire nem gondolkodtam el, de logikus.
Azzal minden esetre nagy bakot nem lősz, ha szólsz nekik, hogy
76 fokos agyonlyuggatott termosztát van benne...
Igen, én 88 fokost vettem, mert 82 fokos volt, meg 88-as.
Imi azthiszem 85 fokost vett.
Egyébként a START Autónál vettem.
Igaz, a termo. házból (foglalatból) ki kellett köszörülnöm kb. fél-fél
milimétert, hogy beférjen, de most okés. Reszelni is lehet :).
Amúgy elküldöm majd emailben mégegyszer az ide kapcsolódó
fotókat kis kommenttel.
Jó, most én is kistinilány korszakomat éltem délután a sok smileyval...
A tűszelep és a termosztát akkor világos. Tömítés meg szintén, de hogy én nem fogom ilyen szinten szétkapni az is tuti. Szóval szerintem a tavaszi mindennel egybekötött szervizeltetésnél megmondom nékik, hogy nézzék meg, ha úgy adódik, hogy kell, szerintem úgyis megoldják, mert tavaly a légszűrőmet is ők cserélték, mármint vágtak hozzá formára szivacsból.
Ellenben: termosztátom ugye a gyári, szinte mindig tök hideg volt a moci ezek szerint... Ha ilyen körülmények mellett csináltak karbiszinkront, akkor gondolom nem biztos, hogy a legnyerőbb. Szóval nekik is el kéne mondanom, hogy mi a helyzet és hogy termosztát csere után újra meg kéne próbálni?
Apropó: termosztát szintén bázismotor vagy honnan lehet jót? Illetve mi a jó? 88 fokosat olvastam, ezen kívül bármi konkrétumot esetleg tudsz mondani?
Mert két verzió van: én összeszedek minden alkatrészt, beviszem, rakják fel össze meg VAGY majd ők rendelgetnek mindent. Bár nem panaszkodom rájuk, az elején mondtam, hogy próbáljuk költséghatékonyan megoldani így pl. a légszűrőt is a gyári 7-9ezer forintos helyett a szokásos megoldással, szivacsból megcsinálták. Kb. 300 Ft anyagköltség...
Csak hogy legyen valami viszonyítási alapom árban.
Nem, nem... 4-5 tank után.
Igen, hátuljára rá van írva, hogy mennyit kell adni hány literhez.
De én hangsúlyozom, nem azért vettem, hogy javítson, hanem azért
mert így ki tudtam szűrni, hogy a korom okozza-e a kompresszió
veszteséget. Csak vártam a javulást, de nem vártam ettől a
megoldást !
És volt itt negatív tapasztalat is !
Ezt csak azért írom le folyton, mert így korrekt. Nem akarok én
semmit se reklámozni vagy csodaszerként feltüntetni !
Majd meglesem azt az adalékot hátha jelent vmit. Gondolom simán hozzá a tank benzinhez amennyi kell. Neked 1 tank benzin után javítot annyit amit írtál?
A szélzaj nem fáraszt, mindene könnyedén működik, de a csoda nem igaz, a plexi nem páramentes csak páramentesebb, és nem karcmentes.
És 3 év alatt elhasználódott. + leejtettm és összetört
Csak a legjobb textilruhák vízállóak (GORETEX), azok viszont Q... drágák.
Innentől szinte mindegy milyen a ruha, kell hozzá esőruha amin nem szabad spórolni.
Az viszont lényeges, hogy a ruha a lehető legpasszentosabb legyen, mert ha lötyög rajtad a protektor amikor védenie kellene elmozdul, és nekem például komoly horzsolásokat okozott, ami valószínű csak töredéke annak ami nélküle lett volna.