Igen, minden gyári. Csak valaki előttem szanaszét csavargatta
azokat a csavarokat, egyébként megvan hogy volt, de annak
a beállításnak nincs értelme.... egyik 2 fordulatnyit volt nyitva,
másik meg egyet se... össze vissza...
A tűszelepek és az úszóház szintek szintén heurisztikusan voltak
hajlítgatva meg két féle tűszelep volt benne...
A schubert tű meg a hozzá való fúvóka ahogy ki tudtam nyomozni
a nem kissé bonyolult mikuni tűtáblázatból elvileg kiváltó típusa
a gyári ajánlásnak, de mégse teljesen, így ezért nagyobb valszeg
picikét a főfúvóka a gyárinál. De kapásból minden stimmel, csak
kicsit torpan hirtelen gázadásnál.
Robogón az elvet már próbálgattam, ott bejött...
Csak gondoltam, hátha megmondod a frankót .
Hát köszi, igyekeztem eddig is minden adatot lejegyezni mielőtt
szétszedem, úgyhogy erre nem kell rászoknom .
Minden gyári a karbin?
Gyári szűrő? eredeti fúvókák? Schubert rugó nincs vágva? Schubert nincs átfúrva? Csak kizárásos alapon.
Mert én estem már át a ló túloldalára ugyan így. De nem ism. a motorod.
Vezetéstechnikai és közlekedésbiztonsági oktató vagyok. Persze mellett vállalkozóként megtartottam a motorkerékpárszerelést is, hisz szakmám, mit nem kényszerből tettem le :)
Csináltam ezt napi rendszerességgel is mint alkalmazott ,szervízfőnök, stb. Most már saját úton, saját ügyfélkörrel. Kik szerettek úgy is hozzám járnak továbbra is ;) Csak sajnos tavasztól ,őszig utazgatok, így 1 hét itthon, 1 hét távol. Ezt kell olyankor belekalkulálni. Most még 2 hónapig itthon.
Tömören röviden ennyi.
Okosat én sem tudok neked mondani a csavargatással kapcsolatban. Én 2 hónapig karburáltam a karbim, mire összejött úgy ahogy én akartam. Miért? Mert kicsit macerás a gsx-r nél le és feltenni, s így sokszor tele lett a tököm.
De ,ha megerősítést akarsz, akkor igen! Jó helyen kapisgálsz, de ez úgy is tapasztalati úton működik. Tehát próba, csavargatás, próba... Én azzal küzdöttem folyton, hogy nyomatékszegény volt induláskor. Az 1100 hehehe csavartam rajta és láss csodát!
Mint tipp! Ha szétszeded a karbit és jól működött, csinálj egy jegyzetet, hol áll a tű, milyen fúvóka, mekkora a schubert rugó, hol áll a co csavar.. bla bla. Én ezt 5 év után most fogom megtenni. Ideje volt. Mivel a gyári értékektől eléggé eltérő beállításokkal megyek, jó tudni azokat máskor is. Mert ha nem újra jöhet 2 hónap szopás nálam.
Karbantartani kell, de a szeleptányérok a képen nemigazán utalnak rendellenességre.
Mikor én szétszedtem a trike blokkját, akkor ott volt olaj és kox rendesen de még ment csak füsrölt. Azért mert RedOne rendbeteszi az övét, az enyémet nem kell szétkapni ha nem beteg.
Nálunk minden motorkereskedésben 40 fölött van az ára. Ez a 2 gumis magasan veri az itteni kereskedőket, 1500-ért csomagküldővel el is küldi, és akkor még mindig csak 31000!
Hmm... rettentően ismerős szituáció, persze csak az alap helyzetre
értem, nekem nem volt ilyen törésem szerencsére.
De marha jó érzés mikor készen van :). Irigyellek, hogy neked ez
a munkád, én is szívesen csinálnám...
Jók a fotók, milyen géppel csináltad ?
Meg ha már itt vagyunk, a karbin van ugye a pilot csavar.
Namármost, mivel hirtelen gázrántásra most nem veszi a fordulatot
azon készülök negyed fordulatot engedni (most 1.25 fordulatot
vannak kitekerve). Jól teszem ? Tudom, hogy ez többrétű lehet,
de mivel teljesen tiszták a karbik, minden tömítés új, a tűszelepek
meg ugyanabban a pozícióban vannak mint voltak, így csak ez lehet
a gond.... csak megerősítésként kérdezem ...
Én rosszabbul jártam. Majdnem volt-nincs lett a vezérlésemből.
Már ,csak ezért megéri néha átnézni a motorblokkot! Működött, de ha a másik alufül is letörik, mi a felső vezető fogaskereket tartja. Hát Blokk elég erőteljesen kuka lett volna.
3 hét múlva kész, mind a 2!
Szerinted az baj, ha egy motor normálisan karban van tartva? A kékeknek bizonyos műveletekre nyilván más szervizintervallum van megadva a szervizkönyvben is... meg persze nem fogyasztanak benzint, sőt termelik... számos egyéb kedvező tulajdonság mellett.
Eddig egyszer volt a motor Inynél, karbi takarítás, szinkron, gyertya és levegőszűrő csere történt. Az eredménnyel pedig maximálisan elégedett voltam.
A mostani "vizit" oka részben RedOne jelenség, szelepszár szimmeringek lesznek cserélve, kokszmentesítés és szelepek csiszolása. Emellett még az első fék kap fém fékcsöveket, új betétet és folyadékot.
Szerintem a fenti műveletek elvégzése nem feltétlenül számít eretnekségnek egy 15 éves motoron.
Én is Continental Road Attack gumit használok.
Csak dícsérni tudom!
Én inkább túrázásra használom a motort(azért tempósan), pályán soha nem jártam, csak autópályán párszor Budapest - Kisvárda viszonylatban.
A Conti gumi 2008.07.01.-én került fel a motorra 22028-as km óra állásnál. Legutóbb hétfőn használtam, hazajöttem vele a munkából, akkor volt benne 42647km.
Tehát ez a gumi elment nekem egészen pontosan 20619km-t.
Ezt tette hegyi szerpentineken Ukrajnában, Magyarországon, és Erdélyben, autópályákon, Magyarország körbemotorozásán, stb.
Igaz, hogy már cserélni kellene, néhol talán már az 1mm sincs meg.
Mostani állapota megtekinthető a legfrissebb fotógalériámban, de itt egy link a képhez.
Imitrikes egyszer kérted az összesítést, hát most úgy érzem
valahol itt a vége:
Tömítés garnitúra: 33000Ft
Tűszelepek: 8000Ft
Légyszűrő: 6000Ft
Benzinszűrők+cső: 2100Ft
Gyertyák: 9600Ft
Új duda: 1100Ft
O-gyűrűk: ~1000Ft
Egyéb járulékos: 5000Ft
Olaj: 9500Ft
Olajszűrő: 2000Ft
Termosztát: 3000Ft (erre az egyre nem emlékszem tisztán,
lehet hogy 2e volt...)
Eddig itt tartok.
Egyébként ha mostantól nem eszi az olajat,
akkor nem is akarok további meghibásodásig
költeni rá. Gyűrűket, hüvelyeket, csapágyakat
direkt nem cseréltem, műszerrel kimértem
nem minden gyári tartományban, de minden gyári
limiten belül van.
A másik, hogy komplett gyűrűszett 45e HUF, a
többit már meg se érdeklődtem...
Ami tervben van, az a féktárcsák előre, illetve
a kuplungtárcsa szett és egy bowden szett csere.
De ha megelőznétek akkor "sikítsatok" ti is.