Tömítést én simán vágtam vékony kartonlapból, bezsíroztam
szilikonzsírral, aztán ennyi, frankón tömít. Megvan a sablon,
tudunk csinálni neked is.
Ja, gyári gumit benne hagytam, a karton alatt, így tökéletes.
Amúgy nem találtam csak tömítést külön, de ha Te találsz,
vagy valaki tud és olcsó, akkor megéri biztosan.
Termosztát úgy van ahogy mondod. Megvesz, régi kiszed, új
berak, mondod neki: MUKODJ ! és működik ! :D
Az én motorom nem füstöl és az olajat se eszi sztem még minimálisan se. Ebből arra következtetek h a dugattyú gyűrűim talán rendbe vannak. A kompressziót fogalmam sincs h h mérték csak szervízbe volt és mondtam h mérjenek rá mert érdekel ha már úgyis szétszedik. Te milyen szeleptisztítót használtál? A karburátort tuti szétkapom és leellenőrzöm benne az alkatrészeket.
Nem vagyok én mester és ne kezdjetek el tömegesen szeleptisztítani,
mert nem atyaúristen az a folyadék.
Szeleptisztítót egyelőre felejtsd el.
Nálad semmiképpen megoldás nem lesz, mert kormol a motorod.
Az okát kell megtalálni.
Amit még le akartam írni, hogy megszűnt a benzinszagom.
Tudod, mondtam, hogy nekem is benzinszagú a mocim...
Ha kéken nem füstöl (márpedig nem füstöl), akkor simán
sok benzin.
Egyszer csináltam egy képet az úszóház tömítésről, meg arról,
hogy tud ott bejutni a keverékbe plusz benzin. Gyanítom nálad
a szag és a korom ettől van, vagy esetleg a tűszelepektől.
Nekem még a szelepszár szimeringek miatt is kormolt, dehát
ne feltételezzünk rögtön ilyesmit. Az úszóház tömítés és az új
tűszelep jóval egyszerűbben megoldható probléma.
Ha utána is benzinszagú meg kormol, akkor lehet tovább gondolkodni.
De mivel neked nem eszik olajat, így szerintem tuti karbi gondod
lesz !
Ha megszűnik a kormolás, max akkor használj tisztítót, ameddig
kormol nincs értelme.
Ja, és ha valaki úgy véli nem jól írok valamit javítson ki, mert
nem szeretnék senkinek gondot okozni.
Hát én nem vagyok szerelő, csak buherálom a sajátom, de
szerintem gyűrűket semmiképpen sem cserélnék, mert ha
tényleg kopás okozza a gondot, akkor annak már mindegy, kopott az
mindenütt, nem csak a hengerben.
Az új gyűrűkkel a jó kompresszióval meg nincs garancia arra, hogy
nem vágja haza a sokat futott csapágyaid és akkor kampec.
Bukod a belefektetett pénzt is.
Ha minden kötél szakad van használt blokk 100 körül egyben.
Tanácsolni max. annyit tudok, bár tudom, hogy itt volt negatív
tapasztalat is, de vegyél szeleptisztítót, hátha mutat valami "jelet"
mint nekem. Valami tuti történni fog, vagy jobb lesz, vagy füstöl
mint Imitrikesnek. De megoldást nem szabad ettől várni.
A mérést egyébként meleg motornál végezték ?
Úgyértem TÉNYLEG meleg volt a motor, vagy csak járatták 10-15
percig ? Mert eredeti 76 fokos termosztáttal én nem tennék rá
nagy lóvét, hogy az üzemi hőn végzett mérés volt...
Én most a 88 fokossal láttam először a hőmérő mutatóm a fehér
1/3-ánál 5 perc járatástól... Azelőtt sima járatástól SOHA.
Jó ha elérte a fehér tartomány alsó pilinckáját...
Az hogy nem indul hidegben az meg akármi is lehet... sokat beszéltük
már ezt.
Hú, most kb. 2-3 oldalt olvastam vissza, pörögtök rendesen. Ami nem is baj mondjuk.
Én most értem fel egy kis járatásból. Kb. negyedik-ötödik próbálkozásra be is röffent.
Megfigyelések:
- amíg nagyon hideg volt, van egy ilyen kis sziszegő hang, ami fordulatszámmal arányosan periodikus. Mi lehet? Nem csörgő, nem fémes, konkrétan mintha valami kis pumpát tekerne a motor és az szuszogna valami levegőt.
- eleinte nem sok "fehér füst" volt, majd amikor bemelegedett kicsit több - kondenz?
- volt kis benzinszag amikor húztam egy kis gázt (3-4 ezres fordulat, bemelegedve természetesen)
- a fűtött (jellegű, tehát nem 22 fokos) garázsból csak a farát toltam ki, hogy kifelé pöfögjön, a motor bent volt lényegében, hogy ne kelljen még a -8 fokkal is küzdenie. Mégis, mire bemelegedett (azaz számomra az legalsó és a következő vonás közötti intervallum tetején állt a mutató), utána még járattam kb. 10 percig és továbbment a mutató. Majdnem elérte az első pöttyöt, pedig nekem ez eddig max. városban, nyáron volt.
Ennyi a megfigyelésekről, aztán kérdés RedOne felújító mester úrhoz.
Szóval annó írtad valamikor még a felújításod elején, hogy találtál valami tömítést, amire nagyon gyanakszol, hogy amiatt volt kormolás. Majd visszakeresek, hogy mire is mondtad, de mostanság olvasgatva a fórumot olybá tűnik, hogy már te is máshogy látod és hogy soktényezős ez a játék. Nekem végülis nem olyan vészes, tiltás közelében vagy alacsonyról nagy gázra kormolt olykor, de ha "csak egy tömítést" kéne cserélni valahol, akkor az még aztmondom oké, viszont ilyen felújításba nem tudnék belevágni mint te, meg nem is érzem szükségszerűnek, hogy őszinte legyek.
Tehát a kérdés: hogy látod a kormolásos problémát? Most, hogy csavarra tudod a motor felépítését.
Illetve ez a szeleptisztító cucc hogy működik? Mert ha neked javított valamennyit, lehet én is bepróbálnám.
Más jellegű kérdés: lehet kapni most olyan LED-es égőket, amiket mindenféle berhelés nélkül a gyári helyére tudok tenni? Konkrétan az első lámpa kivételével mindenhol elgondolkoztam a cserén - noha semmi bajom velük, viszont az indexeléskor halványan villogó hátsó lámpa, féklámpa, műszerfalvilágítás kicsit frusztrál, gondoltam erre megoldás lenne a LEDesítés. Vélemény?
Továbbá tervbe van véve egy Martin auspuff, némi fényezős csinosítás, ülésáthúzás és egy kis elektronikai játék (szivargyújtó, lámpakapcsoló, esetleg riasztó). Utóbbihoz majd valószínűleg valamelyik érdi kolléga segítségét fogom kérni, mivel egyedül félnék belevágni még ilyenekbe is, aztán nem bánnám, ha lenne valaki mellettem, aki már csinált ilyet. De ez majd tavasszal.
Köszi! Azért érdekel mert nekem 6bar körüli értéket mértek az összes hengerre. Ami katasztrófa. Hidegben már nem is akar beindulni. Tehát jó volna vmit kezdeni vele. Egyetlen problémám h nem tudom kell-e bele új gyűrű vagy se. Mivel az rendesen megnyomná a költségvetést nem vagyok biztos h megéri-e belekezdeni. Persze túl sok időm nincs gondolkozni mert a szezon hamarosan kezdődik.
Valamikor szeptember környékén mértem, először ha jól emlékszem
10.5, 4.5, 8.5, 9.5 körül voltak az értékek, aztán elhasználtam egy
flakon szeleptisztítót és úgy lett szimmetrikusan 11.5, 8.5, 8.5, 11.5.
(De ezzel nem azt akarom mondani, hogy mennyire jó a
szeleptisztító... Mostmár tudom, hogy nekem mennyi korom volt
a szelepek mögött, így nekem csak használni tudott...)
Szétszedés-összerakás után egyelőre csak közvetlenül az össze-
szerelés után mértem kompressziót, úgy ahogy volt jéghideg
frissen összeszerelt motorral. Így volt az összes hengerben 4.5bar.
Ez csak arra volt jó, hogy megbizonyosodjak első indítás előtt arról,
hogy minden stimmel-e, tutira minden gyűrű fedésben van...
(Ha valahol közel 0 lett volna be se indítom.)
köszönöm, tényleg rendes tőled!
már nagyon kíváncsi vagyok, hogy milyen lesz a géped, ha teljesen kész lesz, biztos, hogy érdemes volt rááldozni ennyi energiát és pénzt, mert nagyon szuper lesz
Sziasztok! RedOne-hoz lenne egy kérdésem. Mégpedig h mértél-e kompressziót a motor szétszedése előtt illetve után. Mert ha igen akkor engem nagyon érdekelne az eredmény. Előre is köszi!
Én tapéta boltban vettem a dekor fóliákat.
Mondjuk én nem raktam rá átlátszót védőrétegként, és nem gyűrődött
még fel, csak ezen sokkal több a sarok ahol felgyűrődhet.
Majd ha a tapétabolt fele járok lehet hozok átlátszót nekem is úgyis
kelleni fog aztán abból adok egy csíkot...
Amire érdemes odafigyelni:
-úszóház tömítés (bárhol lerakódás van a túloldalt ott ereszt)
-tűszelepek (ha a gumikúp ki van ülve, kuka)
-fúvókák természetesen, levegőfúvókát is érdemes megnézni
-gumimembrán sérült-e
-schubertűk azonos állásban vannak-e
-schubertű fúvóka kihúzható, érdemes kihúzni, körülötte hatalmas
lerakódásom volt
-az egyetlen csavar ami van, az a "pilot" csavar, elvileg tilos hozzá
nyúlni, de ha látod hogy valaki már bu.erálta akkor csavard be,
számold mennyit megy be, és írd fel. Ha nem voltak azonosan
beállítva, akkor érdemes gyári manuálban utánanézni mennyit
kell csavarni rajta kifele.
-összes "O" gyűrűt érdemes cserélni, csak VITON anyagú
használható !
-összes járatba nyomj fecskendővel benzint, kompresszorral fújd
át, szivató járatok nekem atomkoszosak voltak.
Hirtelen ennyi, az úszók beállítását majd holnap leírom, most
sietnem kell elfele...
Szia!
Olvastam régebben a karburátor állitásodat, meg most is előjött. Ha minden jól megy, én holnap rántom le. Van valami amire különösképpen figyelni kell? Ahogy Indy javasolja, én csináltam eddig is feljegyzést a szétbontásról, legalább van mihez visszatérni. Úszóházszint beállításnak mi a menete?
Ui: nekem is gőzöl egy jó darabig a kipufogó ilyen hidegben
Hát igen ezért is nagy a gondolkodás és nézegetek még másikakat is. De legalább már tudom hogy miket kell megnéznem rajtuk.mert minden negatív tapasztalat is tapasztalat. Sőt!
Oh és még elfelejtettem hogy a plasztikázásba az is bele tartozik nekem hogy igényes dobozkialakítást akarok hátulra, mert nekem a tanktáska nem jön be mert alacsony vagyok és nem érzem biztonságosnak hogy a mellkasom előtt még van egy bazi nagy táska.
Egyediztetni is szeretném valami dizájnos tankmatricázással (mert felület az van ) ugyanis motoros társaságban kis vakond a becenevem.
És mivel fekete alapon piros csíkos hosszú hajam van ezért még jelzővel is elláttak: "a pokol vakondja" na ez a jelző lesz a dobozra kiírva.
Tehát ha mászkáltok Bp-en nyáron és egy ilyen feliratot láttok egy Vfr-en akkor az én vagyok
Az egyik oldaladra már kész. Neked csak valami átlátszó dekor fóliát
kell majd ráhelyezés után körbevágni az egészre nehogy az utas
ledörzsölje.
Amúgy nekem az Autobot embléma nyersen már nyár eleje óta fent
van, több mosást, esőt, utast és csomagot kibírt hibátlanul...
Milyen plasztika?
Hmmm...
Hát az az igazság hogy erre a Vfr-re költeni kéne külsőre, mert az ugyan nem látszik a képen de elég sok sérülés van rajta.
Pl. farokidom 3 helyen repedt, az első lámpa rücskös a kavicsfelverődés miatt, a kilóméter órát komplett cserélni kell mert törött és az oldalidomokat is szépen helyre kell rakni.
Mert csak össze lett "dobálva". A tank a jobb oldalon horpadt.
És persze csak a tank ami gyári színű.
Na most ha már leszedetem a a ruháját akkor a gyári színét akarom visszarakni rá ami padlizsán fekete.
Ezekkel nem is lenne akkora baj hogy itt ott javítani kell mert patent Vfr-rt max. a szalonból tudnék kihozni kb. 4milláért.
Ez a tizede+1 kicsi.
Húú azt hiszem belelendültem az írásba. Hát röviden ennyi ha van kérdésed kérdezz még...
Indy1100
Az első sárvédőről sajna nem tudok közelebbi képet küldeni mert nem lett úgy fényképezve de valóban jó a szemed mert nem gyári a sárvédő.
Esztétikailag lenne mit rá költeni mert kicsit kukacos vagyok és a saját igényeimnek megfelelően alakítgatnám át.
De ez mindegyiknél meg lesz.
Mert nincs még egy ilyen lökött liba mint én akinek ennyire egyedi ötletei vannak a "plasztikázással" kapcsolatban.
Shtowe
Igen 800-asnak néz ki de csak a "ruhája" az.
Italiból lett behozva ruha nélkül és a gazdijának jobban tetszett a 800-as idom.
Ezért lett evvel felöltöztetve.
használok annyi szmájlit :) így nem ment át az arcmimikám...
Tűszelep igen. bazismotor.hu-ról tudsz rendelni, azthiszem 1700/db
+ szállítás.
Tömítést én simán vágtam vékony kartonlapból, bezsíroztam
szilikonzsírral, aztán ennyi, frankón tömít. Megvan a sablon,
tudunk csinálni neked is.
Ja, gyári gumit benne hagytam, a karton alatt, így tökéletes.
Amúgy nem találtam csak tömítést külön, de ha Te találsz,
vagy valaki tud és olcsó, akkor megéri biztosan.
Termosztát úgy van ahogy mondod. Megvesz, régi kiszed, új
berak, mondod neki: MUKODJ ! és működik ! :D