Én idén augusztusban vettem RGV után (mellett) egy 750-es Gixert, nem is egy frissebb kiadást, de azért van különbség, nem kicsi. Némileg nagyot akarsz ugrani. Káros lehet az egészségre...
Sziasztok!
Jövő március elején nagyobb motort szeretnék venni!
Érdeklődni szeretnék, hogy melyik évjáratú gixxeren van az első mód kapcsoló beszerelve?
A K6-os 750-ben van először, vagy a K7-esben van az A-B-C állású kapcsoló?
Örülnék, ha a K6-ban már benne lenne, mert azok valamivel olcsóbbak!:D
Lehet hogy 125 után nem ártana egy ilyen teljesítmény kapcsolós motor!
Hamarabb megtudnék vele barátkozni!
Segítsetek ebben lécci!
Köszönöm szépen előre is!
Üdv.: Béci
A gyár nem azért ad meg neki 4dl 1000km-re mert az normális hanem, hogy ne kelljen garanciába javítani ha ilyen van. 4dl/1000km az egy plusz olajcsere 6000km-ként.
Sziasztok!beszéltem a szerelővel és azt mondta hogy elviekben nem vészes 2000 km-re a 4-5 dl olaj evés,mert a gyár 4 decit adott 1000 kilométere nekik.Minden esetre mondtam neki hogy azért szeretném ha megnézné a szelepszár szimeringeket hogy milyen állapotban vannak,de ő erre azt javasolta hogy ilyenkor a gyűrűsort is cserélni kellene.Szerintetek ha a kompresszió jó akkor érdemes a gyűrű sorhoz nyúlni?Én úgy vagyok vele hogy nem akarok 80.000 kiadni a gyűrűkért mert lehet hogy csak a szelepszár szimering cseréje megoldja az olaj evést..
Hál istennek még nem eszi az olajat de szeretném meg előzni a bajt már olyat is mondtak hogy tegyek bele Metabondot az igazság az hogy szerintem nem szabad sajnálni a jó olajat mert meghálálja ezért kérdeztem ,Köszi a válaszokat
kösz a tippet, majd kipróbálom! de abból is milyet ajánlasz, milyen márkát? napraforgó olalajt?:D És ha eszi mit rakjak bele? Keverjek mellé egy kis kacsazsírt esetleg?
Rövid távú tüneti kezelés nem több. Lehet csinálni csak tudni kell mit vállalsz.
A fűrészportól olyan lesz a váltó mint a vaj egy autóban. Úgy 1000kmig. Aztán persze oda az egész.
10w50-est. Én konkrétan Motul 300V-t használok 15W50-est de én csak pályázok már a motorral és a 300V-ből nincs 10W50-es. Nem mint ha számítana mert az egyik -25 fokig jó a másik -20-ig.
ez is egy jó leírás, kicsit más szemszögből megközelítve a dolgokat, a műszaki állapot felől.
én nem vagyok annak a híve, hogy ha eszi a belevaló olajat, töltsünk bele sűrűbbet, ha azt is eszi már, mert fogja egy idő után, akkor mégsűrűbbet és a végén rakjál bele gépzsírt bakker. ez ilyen amgyaros megoldás, spóroljunk amíg lehet, ahelyett, hogy amíg kicsi a baj, addig orvosolná, aztán később meg lehet sokkal többe fog fájni a dolog, vagy jól megválunk a géptől, ha már kellően szar.
Akkor úgy kérdem ( gondolom nagyobb a tapasztalatod) hogy te hányasat javasolnál ? Kb évente négyszer ötször vagyok vele pályán többnyire közúton járok vele.
Sztem meg nagy tévedésben élsz.
Valóban a 10w meg 20w a hidegoldali viszkozitás, egy 10w-s folyósabb hidegben a 20w-nél. Hamarabb eljut indítás után mindenhova a motoron belül, jobb a kenése hideg olaj esetében, így a kopásokkal szemben is jobban véd egyből indítás után. De aztán bemelegszik az olaj, eddig használtad a hidegoldali tulajdonságát, az első 5-10percben. Melegoldali viszkozitása egy 60-as olajnak sokkal nagyobb, mint egy 40-esnek, de a lényeg, hogy amibe 40-es való, azt a motort ahhoz találták ki, nem egy sokkal kevésbé folyós olajhoz, tehát nem biztos, hogy jót tesz a 60-as neki. Lehet, hogy kicsi a különbség, lehet hogy 100 helyett már 80ezernél kell majd megbontani a blokkot, ha nem megfelelő olajjal használja az ember, de ezt nem tudni előre.
És pl egy 5w-40 és 10w-40 esetében is, hiába 40-es mindkettő, általában mégis a 10w-40 pl melegen is "sűrűbb", vagy inkább kevésbé folyós úgy mondom.
Kérdeztm már szakikat pl arról, hogy érdemes-e pályázáshoz az előírtnál sűrűbb olajat tenni a gépbe, amire a válasz az volt, hogy nem. Bár én is úgy gondolnám, ha valaki nagyon széttiporja ap ályán a masinát és qrvára felmelegszik az olaj, akkor talán jobb lehet a sűrűbb olaj, mert ahogy írod te is, jobban bírja a nagy hőterhelést.
Mielőtt tévedésbe kerülnénk én nem értek ehhez. Nem vagyok olajos szakember csak autodidakta. A Fuchs-ot azért ajánlják sokan mert az a Kawasaki "gyári" olaja. Van aki sose tenne mást a Kawájába. Szerintem teljesen mindegy milyen olajat raksz bele csak márkás legyen és biztos forrásból. Jó a Repsol is, Motul is, Fuchs is. Pályázol vele? Extrém autópályás menetek gyakoriak?
ddt bocs hogy be tolakodom a topicba de kellene egy pici tanács ,elég sok km van a 9-esemben milyen olajat tennél bele és hányasat eddig repsol volt benne de sokan a FUCHS JAVASOLTÁK
link
"De vajon mi a különbség egy SAE 10W-60 és egy SAE 20W-40 olaj között? Nézzük a 10W-60 -as olajat. Hidegoldali viszkozitása alacsony (10W), tehát az olaj hidegben is relatíve híg marad. Melegoldali viszkozitása magas, tehát az olaj nem veszít magas hőmérsékleten sem a kenési tulajdonságaiból. A SAE 20W-40 olaj hidegoldali viszkozitása SAE 20W, tehát alapvetően sűrűbb az olaj hidegen. Melegoldali viszkozitása SAE 40-es, a hőmérséklet emelkedésére kissé jobban felhígul majd. Ezt a sűrűbb olajat eredményesen alkalmazhatjuk egy már kopottabb motorban, hiszen a hidegindításkor a megnövekedett csapágyhézagok réseiben "van hely" a sűrűbb olajnak. Ezekből a kopottabb csapágyakból a 10W-s "vékony" olaj már elképzelhető, hogy kifolyik és vegyes súrlódás alakulna ki az optimális hidrodinamikus kenés helyett, a motorunk kicsit kopogva járna, és a motorkopás is intenzívebb lenne. Valószínűleg a motor olajfogyasztása is megnövekedne, különösen abban a periódusban, amikor az üzemi hőfokát még nem éri el a motor. Látszik tehát, hogy az alkalmazható kenőolaj viszkozitásának mértéke nem csak a külső hőmérséklet, hanem a motor műszakai állapotának is függvénye"
Elolvastam egy párat. A 60 a meleg oldali viszkozitás. Annyit jelent, hogy nagy hőterhelésen is megőrzi a kenőképességét. Közúton az életben nem használod ki a különbséget. A hideg oldali az amit mindig használsz. Ezért tök mindegy, hogy utcán 10w60-ast vagy 10w40-est raksz-e bele. Viszont ha 20W50-est raksz bele akkor hidegben 10 fokban sokkal sűrűbb olajat kapsz. Szerintem.
Azt még elmondom, hogy az enyémbe 2X annyi km van mint a tiédbe, olajcseréig már nem sok van, és ez idő alatt nem kellett utána önteni. Pályán is használom.
És egyiken sincs S-DMS, az a kicsiken csak 2008-tól van.