Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Köszönöm, de még garanciában javítanak mindent. Szerencsére!
Szevasz Jana!
Szép a verdát! Jó a xenon?
Látom öreg motoros idejében felkészül a szezonra!
Remélem a tavaszi tokaji bulin számíthatunk rád is!
Na, meg persze egyébként is!
elkészült a moci szezonra való felkészítése.kormánycsapágy,lengővilla zsírzás bepítették a xenont.felrakták a felnicsíkot.gurultam egy 100-ast.nekem nagyon tetszik.mehetünk mocizni
Hát ezt örömmel hallom!

A programok is jók, bár ahogy a csapatot ismerem, a fizikai megpróbáltatással járó dolgokat nem erőltetném, vagy erősen fakultatív minősítést kapnának!

2008. április 19.-20. lehetne a dátum.
Persze ez csak egy javaslat, akinek ez nem felel meg javasoljon alternatívát!
Hello!

A kérdés költői ugyan, de szerinted lenne ekkora keletje a sportlégszűrőknek, ha ilyen drasztikusan lerövidítenék a motor élettaratamát?

Üdv.
István
nem felejtettem el!

programok?
-motorozás! az utvonalat már tervezem
-borkóstolás
-természetesn enni is kell (valami bográcsosat!)
-én szerencsejátékból élek így valami játékot is tervezek
-a szabolcsi földvárat is meg kell néznetek! a tatárjárás idején épült!
-ha nagyon tipp-topp az idők, egy
-a tokaji hegy megmászása!erőnléti edzés!
-szatmári körtúra szerintem mindenkinek tetszene!
-gyorsulási verseny a nyíregyházi reptéren?

hirtelen ennyi!
minden ötletet szívesen fogadok!

czegle
Szevasz Czegle!
Jó hogy látlak!
Remélem nem felejtetted el az ajánlatodat a 2 napos GSX-es összejövetellel kapcsolatban Tokaj környékén!
Jövő tavasszal aktualizálhatnánk a dolgot, mondjuk úgy április közepe felé. Gondold végig a dolgot, aztán a dátumot jó előre kitalálhatnánk, meg talán azt is mit lehetne arrafelé csinálni a motorozáson kívül esetleg!
Vélemény?
Na tessék!
Markolatfűtésről már lebeszéltem magam, most meg még a sportlégszűrőről is lebeszéltek!?
Hello!

A GSX-nek is ez a spec bevonat van a hengeren. Szomorú eseteted tanulságait mindenki vonja le maga, és döntsön belátása szerint. Egy egyszerű közhely: valamiért valamit.
Mérnökként azért nem tántorodnék meg az első negatív tapasztalat hallatán. Ilyenkor jönnének a rutinkérdések, hogy nem tudott -e falslevegőt szívni, és nem -e vot eleve gyári hibás az illesztés, az olaj minősége megfelelő volt-e ? Milyen használatnak volt kitéve, stb, stb...
Én nem szoktam elsőre ilyen súlyos következtetéseket levonni... Ez vagyok én, más talán másképp gondolkodik. Érdekelt volna a szűrő gyártó véleménye a dologban, és akár az is lehetett "hétfőn" készült darab. Nekem a meggyőződésem , hogyha van is élettartambeli különbség azért az nem 100000 a 10000km -hez! Mert szerintem még légszűrő nélkül is tovább élne a blokk!
De hangsúlyoznám , hogy nem a történeted hitelességében kételkedem, csak szerintem nem ennyire egyszerű a történet... és nagyon sajnálom hogy ilyen drága tanulópénzt fizettél.

Üdv
István
Meg a másik gond az, hogy míg a gyári szűrő miután megtelik porral a fojtása ugyan nagyobb lesz, de akkor sem engedi át a nagyobb porszemcséket, míg a sportszűrőn ha telítődik porral az olajfilm, onnantól kezdve szabadon átenged mindent. Nézzetek meg egy sportszűrőt, szinte átlátszik, ha fény felé tartjátok. Én olyan messzire hajítottam el a sportszűrőmet, amennyire csak bírtam. Miután leírtam a tapasztalataimat a Busa fórumban érdekes módon senkinek sem kellett még ingyen sem. Miért
A henger egy Suzuki féle elektrokompozit anyaggal van bevont alumínium . Az egyik szerelő ismerősöm azt mondta, hogy 2-3 dugattyú csere után is kopásmentes...
Kivéve az enyém...
Hello!

Ez tagikus!
Nem ismerem a Haya Hengerfalának anyagát, de lehet hogy hasonló a bandikájéhoz?! (kerámia , vagy öntöttvas ?)
Ott ugyanis hasonlóan tapasztalható hasonló , bár inkább csak olajlehúzó kopása jellemző, mely hatalmas olajfogyást eredményez, ha kicsit sportossabban forgatod a vasat . Ez kb 30000km táján jön elő, de itt elég a lehúzó gyűrűket cserélni.
Másik dolog , hogy takarítottam már a légszűrőjét a fővárosi barátom motorjának, és a sajátomét is. Ugye nem kell ecsetelnem , hogy milyen különbségek voltak a városi szennyezett poros levegő miatt!
De én is inkább azt a megállapítást hangsúlyoznám ,mi szerint a légszűrési képessége SZINTE megegyezik a gyári papírszűrőjével! A finomabb mikronos tartományban úgy tudom nem olyan jó mint a papír! De lehet gyártója válogatja , meg marketingszövege!

Üdv.

István
Hello!
A hőmérséklet érzékelő szenzorra gondolsz?! Megy annélkül is. Nekem fénykorában eltört, és ilyenkor beáll egy programozott vagy mentett értékre, ami lehet hogy nem ideális , de működik nélküle is.
Egy ilyen http://www.louis.de/_3013346de... filtert (filtereket) felrakva már úgy is érdemes Power Commander III-sal újra lőni a gépet, mert elég drasztikusan elmászhat a keverék aránya. És lehet hogy akkor már egyáltalán nincs szükség a szenzorra. És az ugye a leírásban is olvashatóan lehetővé teszi akár a hengerenkénti egyedi beállításokat is.
Mellesleg Tihi tapasztalatait http://www.gsx1400.hu/index.ph... olvasva, neki egy kicsit más dolog van benne mint a Power Commander III-as. De erre csak a két dolog leírásából következtetek.
Magamat úgy sikerült ennek jóságáról és szükségességéről meggyőznöm , hogy belegondoltam, látva barátaim példáját,akik kb a kütyü árával megegyező értékű kipufogóval lepték meg magukat és motorjukat( itt most nem holmi minősítés nélküli tetszetős rozsdamentes csőre gondolok) , melyet aztán össze is lövettek.Én nem cserélem le a gyári ékszereket rajta, így...

Üdv.

István
Sziasztok! Bocs hogy belevau a fórumotokba, de talán nem lesz haszontalan. Van egy K4-es Hayabusám, és kb 5000 km-nél raktam bele egy BMC sport levegőszűrőt. Előírásszerüen pucolgattam is. kb 25000 km-es óraállásnál elkezde csipegetni az olajat, kb 0,5 l/1000 km. Mivel nem szeretem az ilyet, ezért szétszedettem a blokkot és kiderült, hogy a dugattyúgyűrűk elkoptak és az egyik hengerben is volt 0,02 mm kopás. Ez pont a gyári kopáshatár. Nekem egy kicsit drága tanulópénz volt ez. Ráadásképpen nem is éreztem igazán különbséget a gyári és a sportszűrő között. A másik dolog, hogy sikerült hozzájutnom egy 22000 km-t futott Busa blokkhoz, amelyik nem látott soha sportszűrőt. Érdekes módon ezt a hengert is lemérettem és 0, azaz nulla ovalitást mutatott. Ez az én tapasztalatom, csak okulásképpen írtam le. Üdv. Fekete I.
Szevasz prérikutya!

én már csináltam ilyet! ha kell info, árak, vagy valami olyan amire odakell figyelni apróságról, írj, vagy hívj ! segítek, amiben tudok. 20/546-39-78
czegle
Kellemesen meleg, motorozható téli napokat kívánok mindenkinek!

Belepofázok már egy kicsit, merthogy a nagy Yetim már lassan egy éve sportlégszűrőn keresztül szimatol. Nekem K&N került bele. Kb kétszer annyiba kerül, mint a gyári, viszont a büdös életben soha többé nem kell kicserélni. A gyár 1millió mérföld garanciát ad rá, ráadásul a leírás szerint hatékonyabban szűr, mint a gyári- azaz megnő a gépállat élettartama. A szervízben azt mondták, hogy a gyár hivatalosan is jónak tartják, a garit nem is zavarja. Amúgy tényleg alul lett erősebb a jószág, jól érezhetően .
Kb 3000 km-enként ki kell mosni és újra kell olajozni. A tisztítószet 6-7000 HUF körül volt, elvileg 20-25 alkalomra elég. Lehet számolni.
A szívócsonkonkénti szűrővel kapcsolatban nem elfelejteni azt a cuki kis érzékelőt ott a légszűrőházban.
A power commander nagyon jó dolog! A Tihi-nek van a gépében és csak jókat mondott róla.
Majd kérünk tőle írásos szakvéleményt!
Az én verdámba is beépülhetne egy, csak erő kéne hozzá!
HUF erő!
A sportlégszűrőhöz viszont már elég erősnek érzem magam!
Szevasz!
Köszi az infót! Hasznos volt!
Na, de. Milyen legyen az a sportlégszűrő?
Én azzal szimpatizálok, hogy 4 különálló kicsi légszűrő kerüljön az injektorsor szívó oldalára. Ebben az esetben megszűnik a gyári légszűrőház (ez nem baj) és a karter gáz elvezetésénak lehetősége is (ez már baj).
Vagy inkább maradjon meg az eredeti légszűrőház és abba kerüljön 1 db nagy?
Ezek amolyan meditációs kérdések lennének, rideg téli napokra.
Az eddigi legjobb sportlégszűrő ajánlat az AGO-tól volt ~15000HUF-ért http://www.gsx1400.hu/index.ph....
Amúgy kedvcsinálóként, 3500-5000 ford/perc között ad neki még több életet a több levegő. És az ugyan nem gyenge , de kiszámítható motor egy kicsit pajkosabbá válik tőle...Úgyhogy ha máskor nem 18000-res szervíznél érdemes belerakni egy jobb tűdőt!
Szerencsére nem vagyok motoros futár, hogy mínuszokban motorozzak naphosszat.
Így aztán az esztétikai érveket megfontolva lehet, hogy marad a kézmelengetés a blokkon!
Sportlégszűrő meg előbb utóbb biztosan lesz…
Hello!

A sportlégszűrő az jó dolog, nekem a 2 éve jött el az ideje a gyári lecserélésének, de akkor a K&N, BMC szűrők mind 20000FT felet voltak. Ez még nekem is megért egy két mérnöki órát, hogy megtervezzem az alját meg a tetejét. A cég közérakta a filtert és összeragasztotta. Azóta lélegzik rendesen ,és ha eszembe jut kimosom. Nincs rá gondom 5000 Ft -ból megvolt. A Louis-os meg olcsó ugyan de a méret: http://www.gsx1400.hu/index.ph... .
Még hirtelen felindulásomba kap egy Power Commandert , egy beméréssel hamarossan, hogy ne zabálja le a gatyámat. Nekem ennyi elég lesz erre...
Markolatfűtés: Már néhányszor fogtam a kezembe, de mindig visszaraktam a polcra, és nekem is pont ez volt a problémám, a KÁBELEK! Amúgy menet közben is remekül lehet kezet melegíteni a hengerfejen, akár felváltva is, csak akkor kuplungolni kell....

Üdv.
István
Szerintem is ocsmány!
Úgyhogy nem kell!
Akkor ezt meg is beszéltük.
Viszont ez a sportlégszűrő dolog most felkeltette az érdeklődésemet. Meggondolandó, talán majd tavasszal...
Most jó lenne egy markolatfűtés, csak az a fránya sok plusz madzag ne lenne.
Hello!

Ok! Félreértettelek!
Ha ott(1101) nincs ugyan feltöltő de sportlégszűrő, direktszűrő van minden egyes injektoron akkor ilyenkor lekerül a légszűrő doboza és közvetlenül egy hasonló mint a képen a karter cső végén levő csonkakúp alakú szűrő kerül fel a szívócsőre.
Ugyanis a sportlégszűrőknek két fajtája ismert(számomra) az egyik amit a gyári helyére pattintasz be a papírszűrő helyére. Így mindegyik hengernek marad a közös légszűrő, de hogy tovább növeld a bemenő levegő mennyiségét és csökkentsd a az ellenállást abban az esetben jön a fent említett direktszűrő mikor minden szívóágra egyedi szűrő kerül, csak a ugrik a légszűrő doboza.
Ekkor nincs hova kötni a kartergázt.
Az én ismereteim között nem találok rá komolyabb magyarázatot , és teljesítmény növelési lehetőséget evvel a csővel. Meg ocsmány is , mindenhonnan lekaparj a festéket...

Ha túllon túl érdekelne a téma: http://www.magnumtuning.hu/ind...
, ha még nem olvastad volna. Nekem ök "készítették" a légszűrőm....

Üdv
István
Figyu!
Olyan cső lehet hogy van gyáriba, de ilyen cső nincs, ami az olajbeöntő nyílásra csatlakozik!
A kérdés tehát továbbra is ugyanaz: Lehet ennek a plusz csőnek sportlégszűrővel kombinálva érezhető hatása a motor dinamikájára, járására?
Másképp. Csináljunk ilyent a mocinkra?
És ahogy már írtam a 1101-es hozzászólásnál lévő vason nincs kompresszor, de cső az van!
Szóval?
De van ilyen cső István!
A középső injektork alatt van motorblokkon egy szögletes talán még hűtőbordás is a az a pup! abbóóóóóóóóó jön ki egy cső és fordul bele a szivócsonkok alatt a légszűrő dobozába!
És lehet hogy a feltöltő miat ez az egész kiugrik innen , azért ez a variáció!