Hello!
Mintha ezt már egyszer megköpködtük volna!
Minden szép és harmónikus dolog lekerült róla ami igazán az "imidzsét" adja a motornak.
Viszont ha már itt tartunk, örömmel veszem észre a motorgyártók újabb retrós törekvéseit. Részemről soha nem kivántam az eszement tecnikai megoldások sorát felsorakoztatni a birtokolt motoromban, hogy azzal érjem el a 1/1 es lóerő-tömeg arányt, de aztán probléma esetén jobbhiján csak beboríthassam az árokba a gépet, mert nincs olyan földi halandó aki computer és néhány zsák gyári szerszám nélkül újra életet leheljen belé. Nem is beszélve a "gyerekfűrdőkád" burkolatokról.
De mindig is izgalmasnak tartottam egy régi (veterán) gépet megbizhatóvá tenni, hogy a mostani megoldásokat alkalmazzuk rajta.
Persze a fejlődésnek nem lehet gátat vetni, de régi harmonikus formákat jó újra látni. Talán mondhatjuk azt hogy egyik ilyen törekvés, retrohullám volt a Yamahától mikor az XJR-t kezték forgalmazni, és ezeket követte a GSX1400, CB1300 és a Kawa ZXR1200. Ezek nyultak vissza a 80-as évek elejére ,és mia azt hiszem igazán nem bánjuk. Most mintha egy kicsit hosszabb lenne az időutazás, de nekem tetszik...
Nekem motorkerékpár szó hallatán ezek a képek ugranak be, és nem a "plasztik-rakéták"!
De essék most szó egy másik hajtásáról is motrkerékpár gyátásnak, amiben azt hiszem most a Suzuki a B-king koncepciójával igen előkelő helyen szerepel. De látni az árnyékát már a gyerekkorom netovábbjának is a V-Max személyében ! Azt hiszem brutális kategoria van születöben. Ezek a motorok bérletek a pokolba, de lehet hogy csak egy útra!
A kivácsiság ereje hajtja az emberiség egy részét ( talán engem is?!) megismerni az uralhatatlan teljesitményeket ,ha csak egy rövid időre is!
Más! Srácok mi van a beteg motorokkal, köhögés és olajdiéta területén?!
Üdv.
István
Hi!
Télire motort elrakni? Nálam ez ismeretlen fogalom.
Csak száraz legyen az út és ne legyen túl nagy mínusz. Nem hiszem, hogy hónapokig bírnám, hogy egy kört se menjek. Pl. szilveszterkor is rendszeresen szoktam gurulni ha az időjárás engedi.
Szerintem jó buli!
Jaja!
Én is elhatároztam, hogy megyek még egy rövidke, kb 30 km-es kört, mert ki tudja, mikor tehetem meg legközelebb. Sikerült is belepottyantani megint vagy 150 km-t . Egyszerűen nem volt kedvem leszállni a gépállatról . Kellet nekem télire telitankolni .
Én is remélem, hogy az idei tél is olyan lesz, mint a tavalyi. Tavaly "szezonkezdetre" már 4000 körül jártam.
Üdv Egynégyesek!
Mintha kissé befulladt volna megint a topik!
Remélem mindenki kihasználta ezeket a gyönyörű tavaszias napokat motorozásra!
Ma is isteni volt az idő!
Remélem decemberben is lesz hasonló!
Ekkora "böszmeséget" még nem hallottam. Saját tapasztalatból merem Neked állítani, hogy ennek a tipusnak ez egyáltalán nem jellegzetessége. Eddig még senkit nem hallottam ilyen hibára panaszkodni.
Üdv. és kitartást!
ui. Nagyon sajnálom, hogy így jártál, de hidd el ez egy nagyon jól megkonstruált gép.
Hello!
Tisztelem és becsülöm a hozzáállásod , kitartásod a problémáddal kapcsolatban. Kivánom hogy kemény munkádnak meg legyen a gyümölcse!
Üdv.
István
Ui:itt mindig készen állok egy kis eszmecserére, ha messze is laksz!
Kenray!
Én azért még a jogi útvesztő előtt megpróbálnám a Pardi Motorsport szervízét!Nagyon korrekt, és precíz munkát végeztek nekem eddig minden esetben, tehát a hozzáértésükért kezeskedem!
Eddig nem akartam leírni, hogy mindez hol történik, mert bíztam a jóindulatban, de
most úgy látom már, hogy ellenem vannak:
Veszprémben vásároltam a motort és ott is szervizeltettem.
Jövő hétre ígértek még egy utolsó nekifutást aztán marad a jog. :-(
És is sokszor beszélek sületlenségeket, de ez a kijelentés túl tesz mindenen! Mert jelegzetesen szar valami , az nem jelenti azt hogy úgy is kell maradnia! Ha valóban valami tipushiba, arra a gyárak azonnal visszahívással regálnak... Én ebben érzek némi ellentmondást! Vagy csak én vagyok egyedül.A Boglári fullgas-nál nekem is azt mondták hogy a szivárgó hátsó teló az nem garis dolog, valahol mégis megcsinálták!
Te melyik szervizben kapod ezeket a megrenditő híreket?
Én azt mondom ha a szemem elött elvégeznek minden diagnosztikai vizsgálatot elleőrzést ami a kezelésiben ehhez a témakörhöz kapcsolódóan le van írva akkor ESETLEG megtörök! De egy ilyen mondattal csak a saját "szaktalansági" tekintélyüket mélyítik!
Üdv.
István
A linket csak a képek megtalálásához vágtam be. A 137.oldalon látható, hogyan ellenőrizhető a szivattyú és a nyomásszabályzó működése egy nyomásmérő segítségével. Ez nem elektromos mérés, de sok minden kideríthető lenne belőle. Pl hogy a motor tud -e 3 bar-t ! ha nem akkor szűkítve van végre a kőr, és ezt lehetne elvégezni alacsony és magas benzinszintnél is....
Azért is érdemes megnézni a képeket, no nem neked , hanem aki töprengeni akar rajta, mert a felépitési elvéből és annak müődéséből lehet okosan következtetni a hiba eredetére...
Tom könnyen beszélek, mert én már szétszedtem a sajátom az üzemanyagszűrő takarítása miatt...
Üdv.
István
Ezt letöltöttem a multkori linkedből, köszönöm mégegyszer :-)
Ez a benzincsöves lehúzós dolog nekem már meghaladja a képességeimet, de ma megyek a szervizbe
és felvetem a problémát.
Elektromos dolgokra meg egyebekre azt mondták, hogy mindenre rámértek és jó értékeket mutatott.
Hello!
Látom azért a kisérletező kedv nem hagyott alább!
A következő dolgokat találtam a témával kapcsolatban érdekesnek. Ha van még türelmed még egyszer lefogyasztani a benzinszintet a "minimumra" , akkor le kéne huzni a benzincsövet és úgy megnézni hogy vajon a motor stopkapcsoló kapcsolásával elkezd e dolgozni a pumpa, és tud -e szállítani üzemanyagot. és itt van a képeken az a teszt amit el kéne a szervíznek végeznie ha idáig nem tette.Olvasható hogy ha a pumpa nem nyom ~3bar -t (45 PSI) akkor miket kell ellenőrizni. Ha több ha kevesebb nyomásszabályzó mindig hibás. Ez egy egyszerű rugóval megtámasztott szelep, ha emelekedik a nyomás , a rugó ellenében visszajut az üzemanyag a tankba. Ezek után lehet kezdeni agyalni azon hogy függhet ez össze az üzemanyag szinttel...
A regulátor ball oladalán a bemenő csövön van egy "o"gyűrű igen komoly igénybevételnek van kitéve, nekem már a kivételkor megsérült. lehet hogy mikor beszerelték akkor elszakadt, és ezért dolgozik más nyomáson a rendszer és függ jobban a benzinszinttől...
Szerinted ezeket már megnézték? túl vannak ezeken a rutinfeladatokon, vagy csak összecserélték egy másik motorral a tankot? De szerintem a cső lehúzásával( nem egyszerű csatlakozása, zárószerkezete van a 3 baros nyomás miatt)már lehetne szűkíteni a hibaforrást!
Talán lendít valamit az ügyön...
Üdv.
István
Hétvégén beraktam az ülés alá egy kis palackot, benne kb 8 deci benzinnel, hogy addig megyek amíg bírja. Elkezdett villogni az 1-es pálcika, ráhúztam, szépen ment. én is azt vettem különben észre, hogy össze vissza jelennek meg a szintjelző pálcikák. Elkezdett villogni a tank jel és az 1-es pálcika, ráhúztem, 4000 fordulatnál előjött a rángatás. olyan, mint amikor nem kap rendesen benzint. és ezt folyamatos an csinílta, amíg húztam neki. Ha "tempomat állásban" volt a csuklóm, akkor szépen ment, amint gyorsítottam rángatott. Ahogyan fogyott a benya úgy csinálta már egyre kisebb fordulattól.
Ha a kút és az 1-es pálca együtt villog, akkor 3,4 l-nek kellene a tankban lenni ha jól emlékszem (a gépkönyvben le van írva). innen csinálja arángatást. Nem mértem le, hogy innen mennyit mentem még, de kb. 20 km-er lehetett a rángatós gyorsításokkal, míg teljesen leállt a motor és nem lehetett újra indítani. Itt jött a 8 de ci benzinem, így elmentem a legközelebbi kútra ami kb 1-1,5 km-re volt.
tankoltam bele 14,19 litert + a 8 dl, összesen 15 l. 7 l maradt még a tankban amikor is azt érzékelte a rendszer, hogy nincs több. Na ez a Suzuki szerint jó, de ma megyek a jegyzőkönyvért és meglátom mi a további tényállás, mert 7 l benzinnel azért még több mint 100 km-ert megtehettem volna rángatások nélkül, főleg, hogy most 5,3 l/100 km fogyit mértem.
Arra gondoltam, okoskodok egy kicsit, mert zavar engem a Kenray cimbi problémája.
Szóval. Mikor döngetek a gépemmel és az üzemanyag szintem olyan, hogy valahol pl 2 és 3 jelzés között imbolyog, azt látom, hogy a gázkar jelentősebb mértékű eltekerésétől a kijelző átvált a kisebbre, és jó sokáig úgy is marad. Ha viszont elkezdek motorfékezni, akkor szépen visszaáll. De ha kuplungolva fékezek, akkor nem. Ha a szmötyi lötyögne a tankban, nem így kéne viselkednie- szerintem.
Sajnos-hálistennek még nem volt alkalmam szétkapni a gépállat szivattyúját, a szerelési útmutatóban meg nincs egy normális rajz a szivattyúról, de nekem egy kicsit ez az egész olyan, mintha be lenne építve a rendszerbe egy szép hidraulikus kapacitás, amit gyorsításkor a moci szépen teleszív naftalinnal, hogy könnyebben tudja tartani a rendszernyomást. Bár nem hallottam még olyanról, hogy lenne ilyen befecskendező rendszerben, de nem tűnne teljesen marhaságnak.
Másrészt: a befecskendező rendszerek nem annyira csippantják, ha ellevegősödnek. Az üzemanyag szivattyú hűtéséről pl tudtommal maga a mozgatott naftalin gondoskodik. Ezért a vezérlés tuti hamarabb letiltja a szivattyút, minthogy levegőt szívjon az üres tankból.
Most akkor hozzuk őket össze.
- Tankban kevés a lónyál
- Huzunk neki kövéret, szivattyú feltölt
- Olyat tölt a szivattyú, hogy az üzemanyagszint érzékelő üreset jelez és letiltja a szivattyút.
- Leesik a rendszernyomás, a moci meg rángat, mint a fene. Ez főleg kemény kigyorsításnál lehetne fínom.
Persze csak ötletelek.
Kenray! Légysz tessék leírni amilyen részletesen csak lehet, hogy mit művel a gépállat, mert megöl a kíváncsiság.
Mintha ezt már egyszer megköpködtük volna!
Minden szép és harmónikus dolog lekerült róla ami igazán az "imidzsét" adja a motornak.
Viszont ha már itt tartunk, örömmel veszem észre a motorgyártók újabb retrós törekvéseit. Részemről soha nem kivántam az eszement tecnikai megoldások sorát felsorakoztatni a birtokolt motoromban, hogy azzal érjem el a 1/1 es lóerő-tömeg arányt, de aztán probléma esetén jobbhiján csak beboríthassam az árokba a gépet, mert nincs olyan földi halandó aki computer és néhány zsák gyári szerszám nélkül újra életet leheljen belé. Nem is beszélve a "gyerekfűrdőkád" burkolatokról.
De mindig is izgalmasnak tartottam egy régi (veterán) gépet megbizhatóvá tenni, hogy a mostani megoldásokat alkalmazzuk rajta.
Persze a fejlődésnek nem lehet gátat vetni, de régi harmonikus formákat jó újra látni. Talán mondhatjuk azt hogy egyik ilyen törekvés, retrohullám volt a Yamahától mikor az XJR-t kezték forgalmazni, és ezeket követte a GSX1400, CB1300 és a Kawa ZXR1200. Ezek nyultak vissza a 80-as évek elejére ,és mia azt hiszem igazán nem bánjuk. Most mintha egy kicsit hosszabb lenne az időutazás, de nekem tetszik...
Nekem motorkerékpár szó hallatán ezek a képek ugranak be, és nem a "plasztik-rakéták"!
De essék most szó egy másik hajtásáról is motrkerékpár gyátásnak, amiben azt hiszem most a Suzuki a B-king koncepciójával igen előkelő helyen szerepel. De látni az árnyékát már a gyerekkorom netovábbjának is a V-Max személyében ! Azt hiszem brutális kategoria van születöben. Ezek a motorok bérletek a pokolba, de lehet hogy csak egy útra!
A kivácsiság ereje hajtja az emberiség egy részét ( talán engem is?!) megismerni az uralhatatlan teljesitményeket ,ha csak egy rövid időre is!
Más! Srácok mi van a beteg motorokkal, köhögés és olajdiéta területén?!
Üdv.
István